Az "Orosz példa statisztikájához" csak annyit, hogy téves az érvelésed és a számaid, a volt Szovjetúnióé a releváns, merthogy nem a cár jelölte ki a BAM -nyomvonalát és céljait, annak okán, hogy a cári rendszer megdöntése után húsz évvel kezdtek hozzá, aztán a Nagy Honvédő Háború alatt szünetelt a meló, főként kényszermeló, sőt az acélhiány miatt a sínek egy részét vissza is bontották. A melósok - főként az AMURLAG Javítómunka-tábort lakói - nem igazán örülhettek, hogy volt munka és dolgozhattak, mint a gulag rendszer foglyai. Bizony még magyar ember is volt ott kényszermunkán. "... aki nem dolgozott rendesen az Szibériában találta magát," Ez bizony ki van zárva, mivel a színhely maga volt Szibéria, aki nem dolgozott rendesen az inkább ki lett végezve.
Gyanítom a Transzszibériai vasúttal keverted össze. Bizony a cárok (fáraók ducék) már csak olyanok, hogy álmodnak egy marhaságot és máris kerül lovarda a Várba, múzeum a ligetbe no és sokba nekünk :-(
A képen a BAM építésért ado- mányozott kitüntetés látható.
Üdv! Ezen nem kell csodálkozni! Nálunk már a tervezés is évekig tart.
Ötlet -> egyeztetés az érintett önkormányzatokkal, egyéb hatóságokkal ami a zöldekkel együtt kb 30-40.
Tervezői pályázat -> tervezők saját ötletei papírra kerülnek.
Elbírálás -> szintén nem kevés idő
Egyeztetés -> minden szervezet farag belőle és tenni is akarhozzá
Újra tervezés -> persze ez is idő és nem kis pénz
Egyeztetés -> ismét mindenki mindenbe beleköt
Újra tervezés -> idő, pénz
Egyeztetés -> jobb esetben elfogadják
Engedélyeztetés -> az egyik szakhatóság nem fogadja el míg a másik nem mondja, hogy rendben, de ez fordítva is igaz.
Végre van engedély -> kb. 5-6 év és 100 milliók árán.
Kivitelezői pályázat -> ez sem kis idő
Kivitelezés -> elbontom, elhordom, odaviszem (részben elhordom), beépítem, majd elbontom mert nem volt jó amit hoztam (persze plusz pénzért), meghozom (ezt is részben elhordom), beépítem, elbontom mert nem jól építettem meg, meghozom, beépítem (csak egy részét mert a többit oda se vittem), babrálok rajta ott hagyom, nézegetem, molyolok és 3 évet csúszok.
Persze az összes pluszt kifizettetem. Ez így megy itt.
Statisztikádba beleszámoljuk a tervezést is, akkor a napi 15 méter csak 5 méter lesz.
Az Orosz példa statisztikájához csak annyit, hogy kb. 9300 km és 12 év alatt épült, azaz kb 2100 méter/nap.
Miért ez a nagy eltérés? Egyszerű! A cár kijelölte honnan induljon, hol álljon meg, és hová érkezzen a vonat. Megbízott vezetők a fejükkel játszottak minden rubelért és minden napért. A melósok örültek, ha volt munka és dolgozhatnak, aki nem dolgozott rendesen az Szibériában találta magát, ha megélte.
Tehát a megélhetés, és a következményektől való félelem gyorsította a munkát, persze a szervezés is jobb volt. :) Még az is fontos volt, hogy a Japán fenyegetettség és a háborús "kellékek" szállításához is lényeges volt ez a vonal. Ami az átadás után 1 évvel be is következett.
2,5 év, 14 km ---> átlagsebesség 15 méter/naponta, mint felújítás
Összehasonlításul a BajkálAmur-vasútvonal a maga 3800 km -ével kb: 18 év alatt szűz terepen és nem a védett Kárpát-medencében épült meg, ami 580 méter/nap haladási sebességet jelent. Igaz csak 8 alagút, 11 folyó keresztezés és kb 2200 kisebb-nagyobb híd, vagy hasonló műtárgy szükségeltetett a vágányokon túl.....
Nem az a baj, hogy esik az eső és az sem baj, ha xy&z csinálja! Egy a baj, hogy ritkán csinálják ésszel a dolgokat. Már azt sem igazán kéne megengedni annak a fránya esőnek, hogy lejusson oda. Ha meg már lejutott, akkor el is kéne vezetni. De az is megoldás lenne, ha elmagyarázná valaki a víznek, hogy a gravitáció egy nagy hülyeség ezen a szakaszon. Talán akkor nem folyna le oda. :)
Kiásták, betemették, elöntötte a víz, újra kiásták, beomlott a föld, aztán került víz alá. Egy szép napon ez mind a tietek lesz, pilisvörösváriak. Tovább »
Sajnos Solymár a statisztikák szerint elég veszélyes hely. Elég,ha ÖTE adatait elolvassátok. Nem kell ide száguldozni, pár éve egy papa csapott el két embert a PEMÜ-nél. Még azt sem mondhatta,hogy kiszaladtak eléje, mert az egyik járókeretes volt. Az ilyen embertől örökre elvenném a jogosítványt és még zárkát is kapna érte.
Nagyon sokan száguldoznak arra, levágják a kanyart lendületből, mikor odaérnek. Most is ez történt, kb. 90-el mehetett, telibe találta szerencsétlent, akkora puffanás volt, hogy messzire elhallatszott... Annyi árnyalja a képet, hogy nem volt bekötve a vétlen (és halott) nő, de ez nem menti fel persze a gyorshajtó vétkest.
15 évig laktam Solymáron, két hölgyismerősöm is lakik arra, (konkrétan azon a területen, amit a Mély utcán keresztül is meg lehet közelíteni) azért kaptam fel a fejem a hírre...
Azt hittem, a vörösváriak jönnek ki ilyen esetbe, azért csodálkoztam a budaörsi rendőrök említésén.
Tud erről valaki részleteket? ha jól hallom, pont a Kert u-Tavasz u találkozásánál, a derékszögű kanyarban történt, ott nem tudom, hogy lehet nagy sebességgel összecsattanni...
A Mély utcában vannak a helyszínelés nyomai - ott ahol a Tavasz utca felé elkezd emelkedni. A féknyom még mindig látszik...
(Egyben ennyit a sajtó szavahihetőségéről.)
Bűnügyi/Baleseti helyszínelők a Budaörsi kapitányságról jönnek, mivel hogy Solymár ( és Budaörs is) Pest megyében van.
Sajnos mindig akad egy két önjelölt rallye-s aki a kanyar ívét és a menetirány szerinti jobboldalt egymástól függetlenül értelmezi.
És ők ebből nem fognak tanulni semmit, mert szerintük velük ez nem fordulhat elő - és csak remélhetjük, hogy amikor mégiscsak előfordul, akkor egy kellően nagy teherautó lesz velük szemben, és másnak nem esik bántódása.
Na de hol van Solymáron Mélyfúró utca? - és mit kerestek ott budaörsi rendőrök?
Esetleg a Mély utcáról lenne szó? Ott viszont nem nagyon lehet száguldozni, ha csak nem a Terstyánszkyra kanyarodott ki - viszont akkor ott történt volna a baleset - ott viszont tényleg őrült módjára szoktak hajtani, az biztos.
Most éppen igazán nincs sok alpolgármester, sőt egy sincs. Van helyette valami tanácsadóféle, a szóbeszéd szerint annyi dohányért, amiből két alpolgármester is kijönne.
4 évre visszamentem az időben. Minden bejegyzést elolvastam. Érdekes volt nagyon. Iskola létszám, óvoda létszám, vasút és annak építése, bűzlő patak, túlméretezett vezetőhivatalnokok sok alpolgármester, helyi iskola, óvoda vagy máshová vegyem a gyereket, van víz az utcában csőtörés miatt vagy nincs. Érdekes témák. "Őslakos" kontra "Gyűtmentek". Be vallom én is gyűtmentnek számítok itt. Hála az égnek, hogy általános iskolába nem ide kellett járnom, középiskola meg nincs is. Azt viszont látom itt mindenkinek csak joga van kötelessége nincs. Miért várjuk el egy másik településtől, hogy ne szennyezze a patakot amikor itt is kerül bőven habzó dolog a vízbe. Hányan is lettek felelősségre vonva? Falu vezetőit is lehet szidni bőven, de kérem én: Miért választjátok mindig újra őket? 6 évet szolgáltam a világ legkeményebb helyein és az volt az első amit megtanítottak: Szolgálj alázattal és, akkor te is kérhetsz! Itt mindenki követel, de senki nem tesz semmit a bajok ellen. Azaz követel, de tesz semmit le az asztalra. Sok a "Önsételtató kutya"? Még az Őslakosok is kiengedik az ebeket, "kell a kutyusnak a mozgás" jeligével. Sok a hó és csúsznak az utak!? Káros a sok só!? Itt a Panoráma úton még egy embert sem láttam havat takarítani a ház előtt, pedig a hólapát nem károsítja a környezetet. Igaz könnyebb megvárni a kotrót és addig ülni és reklamálni. Eddig gondolkodtam, hogy az örökségemet megtartva ide kössem magam, de egyre többet gondolok arra, hogy jobb egy olyan helyen élni, ahol nem csak az számít kinek az nagyszülei éltek azon a helyen, hanem az az egészséges szemlélet, hogy az én portám (és az előtte lévő terület is) legyen a legszebb. Persze önerőből és nem kertészek által. De itt ne csinálj semmit hétvégén, mert tilos!! Lassan sötétedés után már lámpát sem lehet kapcsolni nehogy fényszennyeződés érje a szomszédokat! :)) Ilyen otthon akartok, hát akkor csak így tovább! Őslakosok és gyűtmentek hajrá!
A Polgármesteri Hivatalban bejelentheted a szemetes telket. Ők majd felszólítják a tulajdonos, ha semmi nem változik, akkor a hivatalban kérhetsz birtokvédelmi eljárást.
Köszönöm a hasznos tanácsot, de félreértettél (gondolom szándékosan), mert nem én hordom rá a szemetet, hanem talán aki elmegy mellette az úton....?! Na mind1, utánajárok másképp.
Sziasztok, egy kis segítség kéne: a hutweide-n van egy telkünk, zártkert, és a mellettünk lévő telek tulajdonosa évek óta nem járt kinn, nagyon rendezetlen és elhanyagolt a telke, ami azért is egyre zavaróbb, mert a szemét is egyre több lesz, ahogy telik az idő. Szóval tiszta őserdő, és szeretném megtudni, hogy ilyen esetben mi a teendő? Fel (be) lehet-e jelenteni, ha igen, akkor hol? Önkorinál, vmi természetvédelmi hatóságnál, vagy? Nekem az is elég, ha írtok vmit, hogy hol lehet utánanézni, mert a solymar.hu-n nem találtam semmit ezügyben. Köszi!