Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Joe_Purple Creative Commons License 5 órája 0 0 60352

Sziasztok!

 

Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni a szakértő kollégáktól. A 2008-as 1.5 dci Scenicünk műszakira kapott egy alapos futómű felújítást. Elöl-hátul rúgó csere, elől lengéscsillapító, egyik oldalon gömbfej, hátsó-alsó szilentek cseréje. A csere után kormány tekerésnél pattogó hang hallatszik a futómű felől, ami korábban nem volt. Álló helyzetben is csinálja, így biztos nem féltengely. A biztonság kedvéért ezek után még ki lett cserélve mindkét oldalon a toronyszilent. A probléma azóta is fennáll. Olyan mintha a rúgó okozná a pattogó hangot. Találkozott már esetleg valaki hasonló problémával? Okozhatnak vmilyen módon ilyen problémát az utángyártott rúgók?

 

Előre is köszönöm az ötleteket.

 

Üdv,

Joep

 

robdyrdek004 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 60351

Köszönöm.

Előzmény: Érthető? (60350)
Érthető? Creative Commons License 2024.03.16 0 0 60350
Előzmény: robdyrdek004 (60349)
robdyrdek004 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 60349

Nem tudom milyen puffer tartályra gondolsz, légyszi mond meg, és megmondom a szerelőnek. Köszi.

bnorci71 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 60348

milyen puffertartályra gondolsz?

Előzmény: Érthető? (60345)
Érthető? Creative Commons License 2024.03.15 0 0 60347

Nem is az a puffer tartály, azért nem hiányzik.

Előzmény: robdyrdek004 (60346)
robdyrdek004 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 60346

De a tágulási tartályból nem hiányzik egy csepp fagyálló sem.

Előzmény: Érthető? (60345)
Érthető? Creative Commons License 2024.03.14 0 0 60345

"Általában pl akkor csinálja ha megyek vele és már üzem meleg, és mondjuk megállok a pirosnál. Onnan meg már ellustul" Puffer tartály van elrepedve, vagy a kis csövek a szabályzóknál repedve/kipuhulva.

 

Előzmény: robdyrdek004 (60344)
robdyrdek004 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 60344

Szia. Általában pl akkor csinálja ha megyek vele és már üzem meleg, és mondjuk megállok a pirosnál. Onnan meg már ellustul. Vagy pl miskolci vagyok, az Avas  meredek utjain fixen ha megyek felfele. Olajcsere után gyakrabban csinálja pl. Hibakód amúgy nincs. Köszi hogy válaszoltál.

Előzmény: amator11 (60343)
amator11 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 60343

Ez ugyan Ford Focus volt, változó geometriájú turbóval. Ha finoman használtam tok jól ment. Ha viszont hirtelen nagyobb gázt adtam, akkor bedobta a hibakódot, nem ment és csak a következő inditás után javult meg - de csak a következő nagyobb gázdadásig. Ha szépen finoman nyomtad száz km-et ment hiba nélkül.

 

Itt a változó geometria mozgató mechanizmusa szorult a turbónál egy kis kenés (kint valami rudazat mozgatta) megoldotta a problémát...

Előzmény: robdyrdek004 (60342)
robdyrdek004 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 60342

Sziasztok!
A következőben szeretnék tanácsokat kérni. Esetleg hallotatok-e már hasonlót.
 Scenic 2. 1.9 DCI 132 LE. 
Tavaly nyáron az EGR hibát írt, ezért elvittem szervízbe, befalazták. Utána jó lett. Pár hónap múlva kb novembertől, olyat csinál az autó hogy semmi hibakód nélkül egy idő után letiltja a turbót, nincs nyomás, nem füstöl nem csinál semmi rosszat, egyszerűen nagyon ellustul, és alig húz. Ha leállok vele és leállítom, akkor utána megint jó lesz. Néha sokáig nem is csinálja, néha napjában többször. Amikor van turbó nyomás szépen húz is az autó hallatszik hogy dolgozik a turbó. 250.000-nél kapott gyári felújíitott Turbot, a turbo nyomszab. szintén cserélve lett gyári újra. Hibakódot nem találunk. Normális Renault villanyásszal kerestettem benne, ő se találta. Nem jövök rá a problémára, de idegesít, mert amúgy szeretem az autót. 
Tehát amikor letilt akkor nem füstöl, csak egyszerűen nem húz. Mintha valami vész mód lenne.

Köszi ha segít valaki, bármilyen infóval vagy tanáccsal.

amator11 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 60341

2007-es évjárat, 202.000 km. A tervezett karbantartásokkal (fékbetét, olaj, szűrő, vezérlés, stb) nincs gondom. De, hogy egymás után adja meg magát előre nem látható dolgok (légzsákátvezető kábel, szolenoid szelep, kézifék kapcsoló) ez bosszant. Mert ha egyszerre lenne, de ezeket ugye nem cseréli az ember tervszerűen... 

 

Én is kedvezménnyel veszem, csak van amihez itthon nem nyúlok (nem értek hozzá, nincs hozzá célszerszám vagy csápos emelő/akna vagy egyszerűen pont akkor nincs időm rá.... )

 

Meg ha jól veszek ki akkor kezdetektől nálatok van... 

Előzmény: Érthető? (60340)
Érthető? Creative Commons License 2024.03.02 0 0 60340

Nem tudom tied mikori, enyém 2004, soha nem érne 800 e Ft bármennyit költhetnék rá. Sokan árulnak hasonlót de nem eladni, csak hirdetni szokták. Mivel kedvezménnyel veszem a gyári alkatrész a márkaszervizből így most sem zavart a jelentős összeg, mert eredeti cuccokat vettünk. Alapvetően lassan 2 évtizede van meg 5 évente borítunk bele pénzt mert akkor csere minden ami kell. Így nem aggódóm mindig üzemképes, használható.

 

Előzmény: amator11 (60337)
Érthető? Creative Commons License 2024.03.02 0 0 60339

"Azt értem, hogy bontóba megy, ezt a lányom használja igy egy kicsit más a fekvés.." gyerekeimé nálam is, ma csináltuk a nagy szervizt.

 

Előzmény: amator11 (60335)
bnorci71 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 60338

tavaly vettünk egy Note-t 300eKm 2007-es 1.5B első szerviz 300eHuf 900e volt az autó

olaj szűrők cseréje, fékpofa hátul, egy munkahengerrel, meg egy kerékcsapágy csere, vízpumpa szíjak

2015- XC60 ne akard tudni mit költöttem rá 95-195eKm között

Előzmény: amator11 (60337)
amator11 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 60337

Persze igazad van, hiszen bármit veszel, olajcsere, szűrőcsere már rögtön 20-40 eft. Kopó/fogyó alkatrészekről nem is beszélve és akkor még nem beszéltünk az esetlege nagyobb cserékről...

 

Itt viszont egy kb 800-900.000 Ft-ért eladható autó esetében rákölteni két hónap alatt 200.000 Ft-t arányaiban sok.

 

Persze ha bármi mást veszel simán benne van ennyi ebben jogos a felvetésed. Az átírás meg kidobott pénz.

Előzmény: Érthető? (60334)
amator11 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 60336

Ha valakit érdekelne..

 

Eladó 4 db Renault felni, homokszórt, szinterezett, lakozott.... (A közepek nincsennek felújítva).. A 4 db ára: 84.000 Ft. 

 

amator11 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 60335

""Persze párban cseréljük," ez nem rugó, vagy lengéscsillapító, felesleges párban cserélni, ha a másikkal nincs gond csak beszereltél egy felújítottat a gyári helyett."

 

Mivel a baoldali a vásárlás után szorult, de azt orvosolni lehetett takarítással ezért a csere. No meg a fékbetét is 50 %-os, ha már kint van ne azon a 10.xxx Ft-on múljon, hogy jövőre megint szedjem szét. (Szerintem eléggé megégett... :( )

 

Azt értem, hogy bontóba megy, ezt a lányom használja igy egy kicsit más a fekvés..

Előzmény: Érthető? (60334)
Érthető? Creative Commons License 2024.03.02 0 0 60334

"Persze párban cseréljük," ez nem rugó, vagy lengéscsillapító, felesleges párban cserélni, ha a másikkal nincs gond csak beszereltél egy felújítottat a gyári helyett.

 

"Viszont van egy határ amikor már el kell engedni, mert folyamatosan jönnek elő a kopó/fogyó alkatrészes problémák... :(" négyből nekem 20 éves a legöregebb, csak a bontóba fog menni, ugyanazt kell rákölteni, mintha vennél egy újat, amit átíratsz ( 2010-s 131 lovasnál ez 84 e Ft ) , biztosítást kötsz rá közel előbbi összeg stb.

Előzmény: amator11 (60333)
amator11 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 60333

Igen karbantartott. Ugye elég ritka, hogy szervizekben a fékbetét cserénél csúszkákat is takarítják valamint a mozgó/úszó perselyeket is kenik.

 

Szóval szorult az egyik oldalon a fék, kiderült annyira belevan rohadva a dugattyú, hogy felújítás kellene (vagy ha kell gyorsa(bb)an az autó akkor csere).

 

Persze párban cseréljük, a felújított betét dijja nevetséges (kivéve ha a bolt mellett laksz, mert a posta költsége a visszaküldésnek majdnem több mint a betét dij).

 

Szóval csak apróságok, féknyergek, motortartó bakok, szolenoid szelep, kézifék kapcsoló és máris sikerült idén rákölteni a piaci ár 25 %-át...

 

Persze mókolhattam volna otthon is, csak ugye Murphy törvénye, hogy ilyenkor félig szétszedett állapotban nem jön ki a csavar, nem elég egyszerű kenés vagy kiderül, hogy mikor elkezded karbantartani, akkor a fél órás munkából lesz fél nap, közben szétszedett állapotban kerülgeted és rohangálsz az alkatrészért.

 

ok, 2007-es és 202.000 km van benne. Most rászaladt egy komolyabb összeg (amit a leendő vevő nem fizet meg), most kéne eladni és venni egy fiatalabbat és minden indul előlről. Viszont van egy határ amikor már el kell engedni, mert folyamatosan jönnek elő a kopó/fogyó alkatrészes problémák... :(

Előzmény: bnorci71 (60327)
toriko Creative Commons License 2024.03.01 0 0 60332

Nagyon köszönöm a segítséget!

Előzmény: Érthető? (60331)
Érthető? Creative Commons License 2024.03.01 0 1 60331

8200194014 és 8200194012 a cikkszáma a két oldal csöveinek, de mint írtam ha nem nagyon szakad felesleges cserélni, mókold meg valahogy. Újban csak gyári van a kettő 21.000 Ft

Előzmény: toriko (60328)
Érthető? Creative Commons License 2024.03.01 0 1 60330

Legelső ez legyen, hogy kiszeded a belsejét : https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=100994557&t=9098903 Ha nem teszed később nagy bajt vehetsz a nyakadba, mert ahogy többen is leírják és a linken is szétmegy a csatlakozó a padlóban na az a szívás. https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148308594&t=9098903  A későbbiekre pedig, ha a csöved amit kivettél nem szakadt mehet vissza, onnan nem folyik olyan helyre rajta lévő luk esetén sem ami gáz lenne. Nagyjából évente elég belenézni, hacsak nem állsz tűlevelű, vagy apró bogyós fák alatt rendszeresen. Ha a fém alkatrészeken nincs kosz, összeállt por én csak egy slagot dugok a csőbe és kimosom, felesleges a nagynyomású. Ha eldugult nem szedem le a csövet/doblemezt csak egy biciklibovden külsőt tolok be, majd jön a slag. Másét is szoktam csinálni, enyém még nem dugult el. Kb ennyi.

 

Amúgy itt a peremen folyik be a víz https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=41373143&t=9098903 lezárni teljesen nem lehet. kb így lehetett a tied is, de lassan be és kifolyt belőle. https://www.youtube.com/watch?v=_EeWpR5PVbU

Előzmény: toriko (60325)
bnorci71 Creative Commons License 2024.03.01 0 1 60329

márkaszerviz a legesélyesebb

vagy kitúrod a cikkszámát és gugli

http://www.catcar.info/en/

 

de a renyó gyári programja is elérhető a neten

dialogys ha jól rémlik

Előzmény: toriko (60328)
toriko Creative Commons License 2024.03.01 0 0 60328

Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek!

Új csövet hol lehet venni? Gondolom unix s társaiban nem?

Előzmény: bnorci71 (60327)
bnorci71 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 60327

annak a lefolyónak a teljes keresztmetszetű kitakarítása

Érthető? topiktárs nem szokott hülyeséget beszélni :) ha fele a keresztmetszet és sok a víz nem folyik le, és ahogy írja ha ott pang a víz az bizony lötykölődik ide-oda és máshol talál magának utat.

Mosni lehet nyugodtan ha minden lefolyó tiszta és akadálymentesen le tud folyni a víz nem szabad az utastérben megjelennie.

 

Ha nincs sérülése lyuk rajta nem kel cserélni.

3-5évente érdemes benézni attól függ hol parkol az autó, sok por falevél sűrűbb takarítás, egy garázsban állónál nyilván elég ritkábban ránézni.

 

Én ettől tartok egy autót karbantartottnak nem az olajcserétől. Nálam a doblemezek is vásárlás után kitakarításra kerülnek és mosáskor se sajnálom oda a vizet, ha 130nál pályán bemehet akkor a sterimó se okozhat ott gondot. Ugyan ez a napfénytető vásárlás után ellenőrzőm 2 flakon vízzel és 2-3évente amikor eszembe jut újabb ellenőrzés

Előzmény: toriko (60325)
toriko Creative Commons License 2024.03.01 0 0 60326

Mèg egy gondolat ..akkor nem ajánlatos sterimózni azt a rèszt?

toriko Creative Commons License 2024.03.01 0 0 60325

Èrtelek.

Mi a megoldás?

Új lefolyó cső megoldás lehet?

Vagy a règi is jó csak időközönkènt takarítani?

Előzmény: Érthető? (60324)
Érthető? Creative Commons License 2024.03.01 0 0 60324

Jobb oldali a cső a képen. Az kellene megértened, hogy a lefolyó víz nem hagy nyomot a karosszérián/ a vájatban, nevezd bárminek. Azokon a képeiden ahol látszik a tűzfal, ott az álló víz nyoma. Talán elgondolkodhatsz azon hogy "A csőben is volt egy kis sár,", ha csak felére, negyedére csökkent a keresztmetszete, akár mindkét oldalon, netán a csappantyúnál volt szinte teljesen beállva így az nem nyílt ki, akkor a kifolyó víz mennyisége is ilyen arányban csökkent. Ez azt is jelenti, hogy egy megfelelő méretű esőnél, mosásnál összegyűlt annyi ami átlépi a szellőztető ventilátor előtti peremet és befolyik a padlóra/padlólemezre. Ha megjelenik a láb alatti tárolóban az kb 5 cm vastagon áll már a padlólemezen. 20 éves a legidősebb Scenic-m de mellette van még 3 fiatalabb, nem csak netről tájékozódom tehát.

Előzmény: toriko (60323)
toriko Creative Commons License 2024.03.01 0 0 60323

Ez a cső a vájatból jön le, (csak el van öregedve), ez lenne a lefolyó/kifolyócső. Jött ki belőle trutyi,De hogy innen hogy megy be a víz a láb alatti tárolóba,...

biztosan az lehet amit írtál, valami kis rafináltság.

Előzmény: bnorci71 (60322)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!