Nincs ESP és kipörgésgátlóm..Illetve van, csak nem működik. A kapcsolóra nem reagál, nem ír ki semmit a műszeregység.
Anno volt egy olyan hibám, hogy a klímakompresszor vezetékei kidörzsölődtek és összezártak, az autó vészre váltott. Hiba javítás után a kocsi remekül működött, de mintha akkortól kínlódna az ESP. Volt, hogy a kapcsolót kapcsolva csak ASR off-ot írt ki, holott ESP off kellene. Most már semmit nem jelenít meg.
Tudom, hogy diagnosztika kell, de hátha tud valaki valami támpontot...
De akkor pl. az önindítónak sem lenne test........szerintem. Abszolút semmi töltés nincs.
Mivel a visszajelző nem jelezte a töltés hiányát, így autópályán (mert miért ne ott jött volna elő a hiba) addig mentem vele, amíg szépen minden elektromos fogyasztót (szervó, ABS/ESR, kézifék, rádió, légzsákok) el nem vett nekem a technika. Majd megállás után persze már nem maradt erő az amúgy sem penge akksiban, hogy beinditson. Ezért a haverom hozott egy másik (új) akksit, és azzal folytattam az utam.
Szerintem a gyenge akksi, az indítások utáni nagy áramfelvétele miatt nyírhatta ki a generátort. Még mindig nagyon bízok a szokásos generátor felújításos módszer sikerében.
Már nem emlékszem......a generátornál van testkábel? Vagy a házon keresztül van neki test? Ezt megnézem. De az okos/nem okos, tehát a vizes/levegős cserére eddig nem tudott senki pontos választ adni. Holnap kiszerelem az autómból a generátort, aztán megmutatom egy autóvillanyásznak. Én még a kefe, dióda, csúszógyűrű elhasználódásban bízok.
Testkábeleket ellenőriztétek már? Lehet, hogy annyi áram átmegy, hogy a töltés lámpa már nem világít, de nagyobb mennyiségű áram már nem tud átjutni a testkábel hibája miatt.
Ha a vizes generátornak okos vezérlése van, azt hogy tudod összehozni a nem vizessel?
Szia! Neked sikerült már megoldani a vizes generátor problémádat? Én most estem bele, és jó lenne okosan kimászni belőle. Légyszi' oszd meg velem.....velünk. Köszi!
Sajnos az én Bláthy-s tudásom is itt kimerült. Állítólag ez a vizes generátor valami "okos"-cucc. A műszerfal mögötti vezérlőből kapja az infót, hogy milyen mértékben töltsön.......állítólag. :/
Nincs töltésem. Az akksi sarunál sincs, és a generátor sarkán mérve sincs. A pozitív saru dobozában lévő biztik jók. Indításkor, még gyújtás ráadásakor világít az akksi szimbólum, majd amikor beindult elalszik. Mintha minden a legnagyobb rendben lenne. :/
No meg az is aggaszt, hogy mielőtt megállt az autó, az akksi vészesen alacsony feszültség szintje miatt, nem volt semmilyen hibaüzenet. Sőt most az új akksival ha beindítom, most sem hoz hibát, sem a töltés lámpa nem jelez.
03'-as 1,9Dci motoros Scenic-ben megdöglött a vízhűtéses generátor. Borsodi vagyok, persze így ünnepek előtt jó lenne egy SOS megoldás,.... nem horror áron. ;) Valaki tudna nekem segíteni? Segítségeteket előre is köszönöm!
Megbízható, gyors,szakszerű elektromos szerelőt keresek a gyömrő,Monor,Maglód,XVII,XVIII,X. kerületben. A Klíma ventilátorom nem működik. Renault Megane Scenic 2 (2008 évjárat)
A Kelet Pesti szalon kamuzik nem akarják vállalni, pedig egy hete leegyeztettem az időpontot. Hívj, keress, ha tudsz ilyen szerelőt !
Célszerű a levétel :jobban átláthatóbb ,valamint ellenőrizni lehet sok mindent ,folyások ,tömítettség ,ha gondolod ilyenkor célszerű a hűtöket kifújni levegővel csatik sérülésre szemrevételezéssel ,culer ha van ránézni .ha szűrő csere kell megejteni ......én átnézem legalább ilyenkor ezt is de nem törvényszerű
Kérdésem volna. Elektromos kéziféket cseréltettem műszaki előtt, az előző picit elpusztult. Bontóból szereztek nekem egy 2009-es Grand Scenicét hibátlan bowdenekkel, ellenben a vészkioldó kar a kézifékház mellett van a kocsi alatt, nem jön fel a csomagtérbe a 2 ülés közé. Ez másnak is így van, vagy 2009 környékén elfogyott a bowden és így jobbnak látták lerövidítani? Kellett már kioldanom az előzőt, és megmondom őszintén a csomagtérből könnyebb volt mint most majd alámászni és keresni. Enyém 2006.12. havi.
Sajnos valóban ez a gond, tavaly én is cseréltem csak előtétellenállást majd rá pár hónap múlva, nyaralás előtt 1 héttel - persze legnagyobb melegben - hol nyomta a hideget, hol teljesen leállt. Kisebb fokozaton észre se veszed hogy megszorul, főleg ha nem előre állítod a légirányt. Szerelőm mondta hogy előtétellenállás csere egymagába nem oldja meg a problémát, általában a szép lassan megszoruló venti teszi tönkre, így egy füst alatt érdemes azt is cseréltetni ha hosszabb távon nyugalmat akar az ember. Nekem 70 pénzzel lett vékonyabb a tárcám előtét+venti+új csati (beleolvadt) + munkadíjjal együtt.
FET a neve a kicsi kockának, ami a hűtőbordán ül (és füsttel működik :) )
és igen, egészen közeli rokona, vagy inkább "al-faja" a telj. tranzisztoroknak.
talán a gyakoriságban sincs annyi véletlen:
lehet, hogy ilyen hidegben megszorul a venti forgórésze (pl. a csapágynál), és tényleg nehezebben indul be, ezért több áramot vesz fel induláskor, és átégetheti a FETet.
lehet, hogy nyitni kellene egy "felturbózó" vállalkozást, ami combosabb FETre cseréli a döglöttet.
bananatree már leírta ez itt a fórumon az előtét ellenállás névre hallgat
bananatree
Scenic I Ph1 manuál klíma is ilyen volt, a 1992-es Clióba na abba még ellenállások vannak :)
ja az SI-en is azt hittem beszart szétszedtük egy 150forintos teljesítmény tranzisztor? -lehet nem jól írom a villanyhoz hülye vagyok ilyen háromlábú fekete kis kocka darab alumíniumon a hűtés miatt- ami a lelke :)
egyébként érdekes, hogy majd minden hétre jut egy ventilátor hiba mostanában ami vagy csatlakozó égés vagy előtét ellenállás hiba
> Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja?
hát három dolog is lehet:
- szar minőségű alkatrészt vettél (tényleg érdemes a Valeo-nál maradni)
- baja van a ventinek. De én nem nagyon hallottam még olyanról, hogy néha jó a venti, néha meg leégeti az elektronikát
- a csatlakozókat alaposan megnézném... lehet, hogy az előző elektronika elhaláskor, a nem kívánt áramok megégették/oxidálták/megolvasztották a csati valamelyik pólusát. Az is lehet, hogy a hőhatás miatt kitágult, aztán meg úgy maradt, és most szarul érintkezik. Ettől is túlmelegedhet újra.