Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fireolto1 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 51522

Üdv!

 2007 2.0 dci.

Nincs ESP és kipörgésgátlóm..Illetve van, csak nem működik. A kapcsolóra nem reagál, nem ír ki semmit a műszeregység.

Anno volt egy olyan hibám, hogy a klímakompresszor vezetékei kidörzsölődtek és összezártak, az autó vészre váltott. Hiba javítás után a kocsi remekül működött, de mintha akkortól kínlódna az ESP. Volt, hogy a kapcsolót kapcsolva csak ASR off-ot írt ki, holott ESP off kellene. Most már semmit nem jelenít meg.

Tudom, hogy diagnosztika kell, de hátha tud valaki valami támpontot...

Köszi

Nimród05 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51521

De akkor pl. az önindítónak sem lenne test........szerintem. Abszolút semmi töltés nincs.

Mivel a visszajelző nem jelezte a töltés hiányát, így autópályán (mert miért ne ott jött volna elő a hiba)  addig mentem vele, amíg szépen minden elektromos fogyasztót (szervó, ABS/ESR, kézifék, rádió, légzsákok) el nem vett nekem a technika. Majd megállás után persze már nem maradt erő az amúgy sem penge akksiban, hogy beinditson. Ezért a haverom hozott egy másik (új) akksit, és azzal folytattam az utam.

Szerintem a gyenge akksi, az indítások utáni nagy áramfelvétele miatt nyírhatta ki a generátort. Még mindig nagyon bízok a szokásos generátor felújításos módszer sikerében.

Előzmény: S.P (51520)
S.P Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51520

Nem a generátornál van közvetlen a testkábel, valahol a motor és váz között van. Ennél még nem néztem.

 

Indítás után semennyit nem emelkedik az akkun mérhető feszültség?

Előzmény: Nimród05 (51519)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51519

Már nem emlékszem......a generátornál van testkábel? Vagy a házon keresztül van neki test? Ezt megnézem. De az okos/nem okos, tehát a vizes/levegős cserére eddig nem tudott senki pontos választ adni. Holnap kiszerelem az autómból a generátort, aztán megmutatom egy autóvillanyásznak. Én még a kefe, dióda, csúszógyűrű elhasználódásban bízok. 

Előzmény: S.P (51518)
S.P Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51518

Testkábeleket ellenőriztétek már? Lehet, hogy annyi áram átmegy, hogy a töltés lámpa már nem világít, de nagyobb mennyiségű áram már nem tud átjutni a testkábel hibája miatt.

 

 

Ha a vizes generátornak okos vezérlése van, azt hogy tudod összehozni a nem vizessel?

Előzmény: Nimród05 (51517)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51517

Szia! Neked sikerült már megoldani a vizes generátor problémádat? Én most estem bele, és jó lenne okosan kimászni belőle. Légyszi' oszd meg velem.....velünk. Köszi! 

Előzmény: Grand 1.9 (51449)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51516

de egy bő hete volt pont másnak is vizes generátorral gondja, keress vissza próbálj vele értekezni ő is simára akarta cserélni

Előzmény: Nimród05 (51515)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 -1 0 51515

Sajnos az én Bláthy-s tudásom is itt kimerült. Állítólag ez a vizes generátor valami "okos"-cucc. A műszerfal mögötti vezérlőből kapja az infót, hogy milyen mértékben töltsön.......állítólag. :/

Előzmény: bnorci71 (51514)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51514

hmmmm

a villanyos tudásom nekem itt kimerül :(

Előzmény: Nimród05 (51512)
Bmrenault Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51513

Köszönöm. Akkor majd megejtem, ha megjött az új szivattyú.

 

Előzmény: vargamunka (51504)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51512

Nincs töltésem. Az akksi sarunál sincs, és a generátor sarkán mérve sincs. A pozitív saru dobozában lévő biztik jók. Indításkor, még gyújtás ráadásakor világít az akksi szimbólum, majd amikor beindult elalszik. Mintha minden a legnagyobb rendben lenne. :/

Előzmény: bnorci71 (51511)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51511

akkor mérni kellene van-e töltés

azért mondtam hogy vigyed magaddal, akkor össze lehet hasonlítani

 

gyújtás ráadásakor felvillan a töltés piros lámpácskája?

Előzmény: Nimród05 (51510)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51510

No meg az is aggaszt, hogy mielőtt megállt az autó, az akksi vészesen alacsony feszültség szintje miatt, nem volt semmilyen hibaüzenet. Sőt most az új akksival ha beindítom, most sem hoz hibát, sem a töltés lámpa nem jelez.

Előzmény: Nimród05 (51509)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51509

Köszi! Én is gondoltam rá, hogy kiváltom egy egyszerű léghűtésesre, a vízcsöveket meg "összedugom". De kompatibilisek? ........Mármint rögzítésben.

Előzmény: bnorci71 (51508)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51508

Miskolc Búza tér Ferr-Vill vidd be és kérj helyette egy nem vízhűtésest ami teljesítményben megfelel

Előzmény: Nimród05 (51507)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51507

Sziasztok!

03'-as 1,9Dci motoros Scenic-ben megdöglött a vízhűtéses generátor. Borsodi vagyok, persze így ünnepek előtt jó lenne egy SOS megoldás,.... nem horror áron. ;) Valaki tudna nekem segíteni? Segítségeteket előre is köszönöm! 

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51506

kicsit visszakeresel és találsz ajánlásokat Maglódon is :))

Előzmény: BGZsolti (51505)
BGZsolti Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51505

Sziasztok.

Megbízható, gyors,szakszerű elektromos szerelőt keresek a gyömrő,Monor,Maglód,XVII,XVIII,X. kerületben. A Klíma ventilátorom nem működik. Renault Megane Scenic 2 (2008 évjárat)

A Kelet Pesti szalon kamuzik nem akarják vállalni, pedig egy hete leegyeztettem az időpontot. Hívj, keress, ha tudsz ilyen szerelőt !

+36-30-7093973 baranyi.zsolt73@gmail.com

 

vargamunka Creative Commons License 2016.12.17 0 1 51504

Célszerű a levétel :jobban átláthatóbb ,valamint ellenőrizni lehet sok mindent ,folyások ,tömítettség ,ha gondolod ilyenkor célszerű a hűtöket kifújni levegővel csatik sérülésre  szemrevételezéssel ,culer ha van ránézni .ha szűrő csere kell megejteni  ......én átnézem legalább ilyenkor ezt is  de nem törvényszerű  

üdv vargamunka 

Előzmény: Bmrenault (51503)
Bmrenault Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51503

Üdv mekkora meló kicserélni az ablakmosó tartályon a szivattyút? Haynesben leszedik a lökhárítót.

 

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51502

a sima Scenicen a 2006 év végi ránfelvarráskor ezt a ficsőrt elhagyták :(

a Ph1 kezelésibe még benne van ,de én már nem találtam a csomagtartóban ilyen kart

Előzmény: Marceee222 (51500)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51501

lehet, hogy nyitni kellene  egy "felturbózó" vállalkozást, ami combosabb FETre cseréli a döglöttet.

:)

 

elég azt csak cserélni, elmegy újabb 10évet

Előzmény: bananatree (51498)
Marceee222 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51500

Kérdésem volna. Elektromos kéziféket cseréltettem műszaki előtt, az előző picit elpusztult. Bontóból szereztek nekem egy 2009-es Grand Scenicét hibátlan bowdenekkel, ellenben a vészkioldó kar a kézifékház mellett van a kocsi alatt, nem jön fel a csomagtérbe a 2 ülés közé. Ez másnak is így van, vagy 2009 környékén elfogyott a bowden és így jobbnak látták lerövidítani? Kellett már kioldanom az előzőt, és megmondom őszintén a csomagtérből könnyebb volt mint most majd alámászni és keresni. Enyém 2006.12. havi.

Előzmény: Marceee222 (51499)
Marceee222 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51499

Sajnos valóban ez a gond, tavaly én is cseréltem csak előtétellenállást majd rá pár hónap múlva, nyaralás előtt 1 héttel - persze legnagyobb melegben - hol nyomta a hideget, hol teljesen leállt. Kisebb fokozaton észre se veszed hogy megszorul, főleg ha nem előre állítod a légirányt. Szerelőm mondta hogy előtétellenállás csere egymagába nem oldja meg a problémát, általában a szép lassan megszoruló venti teszi tönkre, így egy füst alatt érdemes azt is cseréltetni ha hosszabb távon nyugalmat akar az ember. Nekem 70 pénzzel lett vékonyabb a tárcám előtét+venti+új csati (beleolvadt) + munkadíjjal együtt. 

Előzmény: bananatree (51498)
bananatree Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51498

jaja,

FET a neve a kicsi kockának, ami a hűtőbordán ül (és füsttel működik :) )

és igen, egészen közeli rokona, vagy inkább "al-faja" a telj. tranzisztoroknak.

 

talán a gyakoriságban sincs annyi véletlen:

lehet, hogy ilyen hidegben megszorul a venti forgórésze (pl. a csapágynál), és tényleg nehezebben indul be, ezért több áramot vesz fel induláskor, és átégetheti a FETet.

 

lehet, hogy nyitni kellene  egy "felturbózó" vállalkozást, ami combosabb FETre cseréli a döglöttet.

:)

 

 

Előzmény: bnorci71 (51497)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51497

bananatree már leírta ez itt a fórumon az előtét ellenállás névre hallgat

 

 

bananatree

Scenic I Ph1 manuál klíma is ilyen volt, a 1992-es Clióba na abba még ellenállások vannak :)

 

ja az SI-en is azt hittem beszart szétszedtük egy 150forintos teljesítmény tranzisztor? -lehet nem jól írom a villanyhoz hülye vagyok ilyen háromlábú fekete kis kocka darab alumíniumon a hűtés miatt- ami a lelke :)

 

egyébként érdekes, hogy majd minden hétre jut egy ventilátor hiba mostanában ami vagy csatlakozó égés vagy előtét ellenállás hiba

Előzmény: carlo76 (51493)
piciarpi86 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51496

Mivel állandóan megy a ventilátor arra gondolok hogy túl sokat húz induláskor és az sütheti ki! Csatlakozókat néztem nem láttam semmi különöset! 

bananatree Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51495

> Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja? 

hát három dolog is lehet:

- szar minőségű alkatrészt vettél (tényleg érdemes a Valeo-nál maradni)

- baja van a ventinek. De én nem nagyon hallottam még olyanról, hogy néha jó a venti, néha meg leégeti az elektronikát

- a csatlakozókat alaposan megnézném... lehet, hogy az előző elektronika elhaláskor, a nem kívánt áramok megégették/oxidálták/megolvasztották a csati valamelyik pólusát. Az is lehet, hogy a hőhatás miatt kitágult, aztán meg úgy maradt, és most szarul érintkezik. Ettől is túlmelegedhet újra.

Előzmény: piciarpi86 (51488)
bananatree Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51494

ez az automata klímás autók ventillátorának teljesítmény szabályozó elektronikája

amit konyhanyelven szoktak előtét ellenállásnak is hívni.

de nem ellenállás van benne, hanem szabályozó teljesítmény-elektronika.

 

az ára 12 és 16e Ft közt van a Valeo-nak!!! Gagyi van még olcsóbban is.

(nem a Bárdiban kell venni, ott "kicsit" drágább...)

 

a manuális klímásban ellenállásos a szabályozás.

 

 

Előzmény: carlo76 (51493)
carlo76 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51493

Előzmény: bnorci71 (51491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!