Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51318

Ezzel kapcsolatban nem mértem töltőfeszültséget, de amikor a DRL-t beépítettem, méregettem, és nem tűnt fel különösebb ingadozás.

Digit multiméterrel legalábbis, bár az átlagol. Van otthon oszcilloszkópom, ráakaszthatom, de nem hiszem, hogy egy ilyen fogyasztónál okozhat ez ilyesmit.

Akkor a tompított fényszóró esetében szerintem látnám, hogy valami nem kerek különböző fordulaton.

De persze lehet, hogy a vezérlőelektronika érzékeny valami töltési zavarra, és mégis van összefüggés. Jó kérdés.

Asszem csak ráteszem a szkópot, milyen nagyfreki van a generátor jelén felül esetleg :)

Előzmény: S.P (51313)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51317

Előzmény: KKornel81 (51316)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51316

Közben túrtam egy manualt a hűtés / fűtés rendszerről.

Egy ventilátor van, és három léptetőmotor, mely a következő zsilipeket (zsiliprendszereket) állítja:

- keringtető (belső)

- levegőirány 

- hideg/meleg levegő keverő

Plusz van két szenzor, egy napfény besugárzás, és egy belső hőmérő.

Ebből persze nem derül ki, hogy mit hogyan vezérel a klímakompjúter, de ez a sematika a műszerfal mögött.... 

 

Misi1163 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51315

Tévedtem,a forgalmija szerint ő egy 2002.12.19. gyártott Renault Megane Scenic 1.9 dCi Expression , és a forgalomba állítási éve 2004.

Előzmény: KKornel81 (51312)
S.P Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51314

köszi, akkor inkább kizárólag ph1-est keresek.

Előzmény: bnorci71 (51308)
S.P Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51313

A töltőfeszültség egyenletes? Nincs benne nagy ingadozás?

Előzmény: KKornel81 (51307)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51312

A tiéd akkor még Scenic I-es, csak abból a Ph2-es ezek szerint. Ott nem tudom, hogy hogyan van megoldva a dolog. Scenic I fórumon is kérdezz körbe szerintem. 

Előzmény: Misi1163 (51311)
Misi1163 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51311

Az autó 2001-s gyártású, 1.9 cDi . Amint ráadom a gyújtást máris megy. De mindjárt lemegyek,és megnézem ha teljesen eltűnnek a csíkok a kijelzőről,mit tesz.Lehet csak én vagyok helikopter. :)

KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51310

Én csak annyit tudok biztosan a szemmel jól látható különbségeken kívül (lámpa, hűtőrács), hogy a doblemezek mások a ráncfelvarrottnál. Nekem pótolni kellett a jobbos hátsó felét és nem ment fel az PH1-esé.

Előzmény: S.P (51302)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51309

Na ez tökre így van nálam is, csak leszámítva auto módban klíma esetén azt, amit már írtam. Ekkor játszik a fordulattal, de nem megy fel érzésre magasabb fokozatra, mint manuálban 2-es, sőt, lehet még addig se.

Előzmény: bnorci71 (51305)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51308

lámpát nem lehet cserélni az biztos, sárvédő egyforma a Ph1-Ph2-n

a lököst nem tudom felfogatás lámpa alja megegyezik-e, de a hűtőrács az más felül a Ph2 egybe van a jelvény feletti résszel a Ph1-en vizsont pluszba van rajta a fényezett borítás

lámpamosó kérdés hová van felfogatva lökhárítóra lámpára stb

Előzmény: S.P (51302)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51307

Sajnos nem tudok másra tippelni :( Nem tudom mi mást változtathatna, ha nem a ventilátort, mint forgó berendezést, ha automatában van (a légterelő zsalukon kívül, de azok ugye léptetőmotorral működnek, és nem forognak állandóan)? Megpróbálom felvenni a jelenséget videóra, hátha sikerül visszaadni, hogy mit hallani.  De nagyon "ventilátoros" hangú a jelenség.

Előzmény: S.P (51303)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51306

ki lehet kapcsolni nullára amikor a 4propellerből mind üres akkor egyáltalán nem megy

Előzmény: Misi1163 (51301)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51305

90% autoba megy 

nyáron elindulás semmi hang, majd 1perc után felpörög fullra hogy kiszellőztesse az utasteret és vissza áll csendesre, és nem is hallom, hogy megy, ha gombbal hozzányúlok a fordulathoz 2propellernél már hallom

 

télen csend majd 1perc után hangosan fúj amikor a villanyfűtést bekapcsolja szerintem ez 2-5perc talán aztán megint nincs semmi hangja

Előzmény: KKornel81 (51300)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51304

Ha nem auto-ban van, akkor nálam ki lehet kacsolni teljesen. A kijelzőn, ha "üres" a venti szimbólum, nem megy a ventilátor nálam.  Mikori évjárat a tiéd? Milyen motorral? 

Előzmény: Misi1163 (51301)
S.P Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51303

Tuti biztos, hogy a ventillátor adja a zajt? Nehéz elképzelni, hogy másképp működne a venti auto módban, mint manuálisban. Az auto mód elvileg nem fokozatmentesen állítja a venti fordulatszámot, hanem a kézzel is beállítható fordulatszámokat alkalmazza. Az enyémben (2004, privilege) így működik.

Előzmény: KKornel81 (51300)
S.P Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51302

Sziasztok!

Beletolattak egy vonóhoroggal az első lökhárítóba. Ha cserélem a lökhárítót, lehet-e a ráncfelvarrottra cserélni? Csak a hűtőrács más, vagy a lámpa is?

A lámpamosó csak egy egyszerű furat lehet? Az enyém xenonos, ezért lámpamosó is van benne. Pótolható ez egyszerű fúrással?

Segítségeket előre is köszönöm!

 

Misi1163 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51301

Hali,én teljesen új Scenic-es vagyok,most regisztráltam csak.Viszont pont a ventilátor téma lenne nekem is az első kérdésem.

3napja vettem az autót,és a kipróbálásnál ugye az automata klíma ment benne.Persze ki is kapcsoltam,és kipróbáltam a kézi vezérlést is,de aztán kapcsoltam is vissza az automata üzemmódba.

Másnap az ismerkedési napon jöttem rá,hogy bár a fokozatokat szépen teljesíti,de teljesen kikapcsolni nem tudom.Automata üzemben szépen teszi a dolgát,kézi állításnál lényegesen hangosabban,de véve a fokozatokat megy.

A kérdésem. A ventilátort nem lehet teljesen kikapcsolni ebben a típusban,vagy elromlott valami?Vagy esetleg én nem csinálok valamit jól?

 

KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51300

Ha auto-ban hozzányúlok a venti sebességhez, vagy az irányhoz, kilép auto-ból és elhallgat a morgás.

Azt lenne jó tudni, hogy akinek ugyanez a szériája van, vagy volt újkorától, akkor is hallható volt-e ez a jelenség?

Lehet, hogy ez egy elfuserált "auto"-mód programozás, hogy a motor fordulatával arányosan változtatja a venti a sebességet?

Nálatok ez hogy van, ott is változik a kocsi fordulatszámának függvényében?

Elképzelhető, hogy csak annyi a magyarázat, hogy mivel már 8 éve pörög gyakorlatilag állandóan, már nagyobb a tehetetlensége a ventinek egy esetlegesen kissé megszorult tengely vagy kevésbé jó csapágyazás miatt és azért halljuk?! Ha nálatok nem változik a motorral arányosan, akkor simán ez lesz a magyarázat szerintem. Ugyanis ha simán AC-ben van, vagy bármiben, akkor ugye fix a venti fordulat....

Előzmény: bnorci71 (51298)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 51299

igen bekerülhet

 

húzd ki a rádiót és nézd meg a csatlakozókat, bizti már nincs a rádió után

vagy kiment a végfokja a rádiónak, bár lehet akkor mind a 4 elhalhat nem tudom

Előzmény: Asperitat (51297)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 51298

nincs mit

érdekel a dolog mert érdekes

 

 

tehát csak klíma automata módban van hang

ha bármit változtattok az automata módon megszűnik?

-befújás iránya

-venti fokozat

 

ezt próbáljátok már ki

Előzmény: KKornel81 (51296)
Asperitat Creative Commons License 2016.11.23 0 0 51297

Sziasztok!

 

Tegnap egyik percről a másikra egyszer csak elhallgatott a két hátsó hangszóró.

Létezhet ennek valami egyszerű hiba felderítése, bizti vagy akármi?

Ha csak az egyik lett volna, megértem, tönkrement, de egyszerrre a kettő hátsó kicsit furcsa...

 

Illetve néha a műszerfal elől hallani, hogy valamit darál az alant lapuló venti. Fel-le kapcsolgatva a fordulatot hallani, gogy ki is dovb valamit, de pár nap műlva újra "elkapja" 

Létezhet, hogy ode bekerül a fákról lehulló kosz?

 

Köszönöm, szép estéket!

KKornel81 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 51296

Azért köszi, hogy foglalkoztál a dologgal! Sajnos attól tartok, hogy a műszerfal szétszedése nélkül nem lesz meg a zaj forrása :( De ezt egyelőre nem szeretném megejteni, akkor inkább elviselem a morgást :)

Az az érzésem, hogy ez a 2008-as Kaleido széria sok tekintetben különbözik az előzőektől. Lehet, hogy a 2008-as válság kapcsán ott spóroltak benne, ahol tudtak? Pl. a már említett belső tükör, hogy nem fényre sötétedős, aztán a tükörnél a hőmérséklet érzékelő termisztor kialakítás venti nélkül, meg ott van pl. a kispórolt ajtóvilágítás, nincs motortakaró burkolat stb-stb.... Vagy lehet, hogy csak azt tettek bele az autóba, ami volt készleten, ami meg korábban elfogyott, azt megoldották olcsóbb megoldásokkal, nehogy a nyakukon maradjon a sok cucc a modellváltás (Scenic III) megjelenésekor. Az mindenesetre szintén valami ilyesmi változtatásra utal, hogy a Baumgartneres szerelő se látott, ill. hallott ilyen morgást más korábbi Sceniceknél. Meg ugye itt vagy Te is, aki szintén nem érintett ebben szerencsére.

Előzmény: bnorci71 (51295)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 51295

tükörház szétpattint, motor 1csepp műszerolaj

 

KKornel81

 

akkor passz, hallgatózni kell honnan jön

Előzmény: cmd3 (51293)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 51294

A Kaleido felszereltsegu Scenic-ekben nincs mar ventilator a tukornel, a termisztor feje siman ki van logatva a burkolat aljara ugy, mint az mar a III-as Scenic-eknel is van. Ezt onnan tudom, hogy lecsereltem a belso tukrot fenyre sotetedosre es nem volt ott a venti. (A fenyre sotetedos tukorhoz kaptam amugy azt is, de a csati kialakitasa sem engedte volna, hogy beepitsem).

Előzmény: bnorci71 (51292)
cmd3 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51293

Ezt már valahol olvastam :)  Tehát a belső visszapillantónál kell hallgatózni. És ha mondjuk az a probléma akkor mi a megoldás? 

Előzmény: bnorci71 (51292)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51292

megvan hallgatózzatok a tükör környékén :))

 

ott a hőmérő kis ventillátora az szokott ciceregni

Előzmény: KKornel81 (51288)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51291

van aki azt mondja időnként kel, de van aki azt otthona hűtőbe se cserélek gázt

 

az enyém már kicsit gyenge volt 7-10év körül ez természetes

Előzmény: KKornel81 (51287)
cmd3 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51290

Én azért zárnám ki az olaj gondot mivel annak az autón kívül is hallható hangja lenne valamint az utastér többi részén is lehetne hallani. De ezt csak a vezető ülésből hallani. Illetve a klíma működése is kifogástalan. És ahogy előttem leírták ez a hang a motor fordulatával erősödik illetve gyengül. 

Előzmény: bnorci71 (51285)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 51289

A zsaluk elvileg jónak tűnnek, érzésre terelgetik a levegő irányt. Bár nehéz lecsekkolni, mert auto-ban jellemzően alacsony a légszállítás. 

Előzmény: bnorci71 (51286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!