Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tonyto Creative Commons License 2016.09.05 0 0 50786

Szia! Az én esetemben is ugyanezt láttuk. A szerelő azonnal cserét javasolt. Komplett szivvattyút rendeltem ehhez adták a lánckereket is. 35e Ft körül volt 2 éve. Jelzem, a szivattyú leszerelése után derült ki hogy a szűrője is szépen tele volt mindennel (tömítőpaszta darabok, fémreszelék, stb). Mondta, hogy ez a lánc nyúlás nem egészen normális 160e km-nél. Valószínű olaj ügyileg elhanyagolta a volt tulaj az autót... 15e km-en belül a turbóm be is halt... Remélem Te nem jársz így. Azt azonban fontos tudni hogy a turbó élete nem más mint az olaj. A szivattyú adja ezt fel neki, és szegény pont ő van a legfelső ponton ahova a legnehezebben jut el az olaj. Szóval javaslom mielőbb cseréld azt a szivattyút.     

Előzmény: bnorci71 (50780)
emery2 Creative Commons License 2016.09.05 0 0 50785

Azt meg tudod mondani, hogy ebben a tipusban van kettős tömegű lendkerék ? Annak a cseréje szokott nagy összeget felemészteni.

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/grand_scenic/renault_grand_scenic_1.6_lpg_benzin-10195375

 

 

Előzmény: bananatree (50783)
tibor_debrecen Creative Commons License 2016.09.05 0 0 50784

Is-is

 

Nem is volt annyi inkább hossz irányba akartam fűteni meg a meganom-ba gyári van és az is csak az ülőfelületen fűt, ezért nem raktam.

Aki belevág jó meló.

A legnehezebb a jobb 1 szerelése volt, mert egy zip-zár fogja össze kocsi nélkül, mire szereztem szombat délután egy zip-zár kocsit hogy fel tudjam húzni. :)

 

Amúgy tuti lett., sajnos ma tesztelte is az asszony.

Előzmény: bananatree (50782)
bananatree Creative Commons License 2016.09.05 0 1 50783

>"A Rönyó túl problémás lesz az ízlésednek. Amiben (sokkal) többet a Rönyó, az neked nem lesz fontos."

>Nem tudom, hogy itt ebben a topikban emlitettem-e, de jelenleg is lpg-s autót hajtok. Ha erre gondoltál.

 

nem, amire én gondoltam, az tök független a motortípustól.

 

a Renault-ok (a jobban felszereltek) egy mini luxusautó érzését keltik a szolgáltatásaikkal.

Kéznélküli nyitás/indítás, automata kézifék, digitklíma, szép bőrbelső (de csúnya kormány :) ), hat sebesség (legtöbbnél), autokróm belső tükör, motorosan behajtható külső tükrök, 4db automata ablak mindkét irányba, stb.

Ezek a dolgok olyanok, hogy ha fogékony vagy irántuk, és kipróbáltad, akkor többet már nem akarod őket nélkülözni.

Ezekben a Renault ezerszer többet tud, mint a Ceed.

Viszont ezek a dolgok természetesen potenciális hibaforrások is. És tíz év fölött bizony vannak is velük problémák. Olvass vissza itt, látni fogod a kijelzőproblémát, az automata kézifékek gondjait. De az is igaz, hogy akinek nem romlik el, az nem ír ide, tehát arányokat nem lehet levezetni, de ettől még maguk a hibajelenségek léteznek.

 

Akit még nem érintett meg a francia autó szeretete, annak ezek a dolgok nem fontosak, az csak tényleges potenciális hibaforrást lát bennük, és atavisztikusan fél is tőlük. Akár indokolt, akár nem.

Az ilyen ember könnyen fordul a Ceed irányába, mert az hiányában van ezen "hibaforrásoknak" (/extra szolgáltatásoknak), és "sokkal" megbízhatóbban működik.

(így látja, akár igaz ez vagy sem... :) ) 

 

Arra akartam csak utalni, hogy ha te tényleg gondolkodsz Ceed-en, akkor alighanem nincs szükséged a Renault-ra, és az értékrendedbe jobban illeszkednek a Ceed erényei. 

 

(mindez motortól függetlenül, az csak másodlagos megjegyzés volt, hogy azért a Ceed oldalon is lehetnek kellemetlen meglepetések.)

 

Előzmény: emery2 (50778)
bananatree Creative Commons License 2016.09.05 0 0 50782

jól néz ki.

comb külső oldalához direkt nem akartál rakni, vagy csak így adta ki?

 

Előzmény: tibor_debrecen (50777)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.05 0 0 50781

ja igen a húzó oldal megfeszül ugyan úgy mint a biciklin

Előzmény: tomika861 (50779)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.05 0 0 50780

én nem cseréltem, szerelő nem mondta hogy cseréljük megbízok benne, de nem tudom mennyire volt laza

nem nagy tétel egyébként, de ha cseréled a szivattyút és láncot akkor már érdemes a másik lánckereket is

 

Előzmény: tomika861 (50779)
tomika861 Creative Commons License 2016.09.05 0 0 50779

Sziasztok ! Olajszivatyú láncát cserélte már valaki mert az enyém olyan lazának tűnik vagy amikor jár a motor megfeszűl ? 

emery2 Creative Commons License 2016.09.05 0 0 50778

Megkérnélek arra, hogy fejtsd ki ezt részletesebben.

 

"A Rönyó túl problémás lesz az ízlésednek. Amiben (sokkal) többet a Rönyó, az neked nem lesz fontos."

Nem tudom, hogy itt ebben a topikban emlitettem-e, de jelenleg is lpg-s autót hajtok. Ha erre gondoltál.

 

Köszi. Üdv. Imi

Előzmény: bananatree (50727)
tibor_debrecen Creative Commons License 2016.09.05 0 0 50777

Sziasztok

 

Hétvégén elkészült az ülésfűtésem. Néhány kép róla.

bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50776

én se tudok lengyelül, de gugli tud :)

 

rendeltem már e-bayen lengyelből olajszivattyút nem volt gond

most motortartót rendeltem ugyan attól a cégtől, Renault Sklep ami szerintem egy márkaszerviz odakint de közvetlenül, most volt egy kis tökölés, de végül megjött a cucc rendben

ha angolul tudsz az is jó a válaszok angolul jöttek én meg guglival írtam lengyelül

 

cikkszám alapján nincs gond

Előzmény: tomika861 (50775)
tomika861 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50775

A csapágy nem volt megfordulva ! Sem elszineződve ! Csak kopott volt!  Hát igazábol meglátjuk majd jó ez a Lengyel oldal de nem tudok Lengyelűl mégegrendelni sem tudnám :D :D de az ára az jó 140.000 ft jönneki ! 

Előzmény: bnorci71 (50773)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50774
Előzmény: Asperitat (50772)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50773

ha megfordult a hajtókarban akkor kuka a főtengely és a hajtókar is nagy valószínűséggel

vagy nagyon pontosan kell mérni a hajókart, az enyém megkékült így nem is mértük, ha megmarta a főtengelyt nem érdemes vele foglalkozni

allegro.pl komplett szettbe van cucc

http://allegro.pl/wal-korbowy-zestaw-1-5-dci-megane-ii-scenic-ii-oe-i5809546452.html?reco_id=6fab9995-72db-11e6-a399-56847afe9799&ars_rule_id=201&ars_source=ars&ars_socket_id=16

főtengely+csapágy+hajtókar+csavarok+tömítések+olajszivattyú

ami még kel az a dugattyú hűtő olaj spricni a spén nagy valószínűséggel eltömíti

 

ja és a motor végéről a záródugókat is ki kel fúrni és rendesen átmosni a motort

Előzmény: tomika861 (50771)
Asperitat Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50772

Vicc azért, hogy ebben az Országban mindíg résen kell lenni...

Újra feldolgozott sz.rt kell venni mert az tutira eredeti..:)

Minden esetre most kipróbálom a Solaris-t, aztán, ha nem veszek észre mérvadó dolgot, akkor következő cserénél adok neki valami "extrábbat". Kíváncsi vagyok, vajon tényleg akkora a különbség amekkorát a csekk mutat..

Pontosan melyiket öntöd amúgy bele a tárgyalt márkából?

Előzmény: bnorci71 (50770)
tomika861 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50771

Szétszedtük a másik mocit is hát mit ne mondjak csapágyas volt! Úgyhogy igazábol már nem tudom mit csináljak ! Sajnos szerintem már nem tudok felrakni csapágyat (igaz a méretéből nem változott a főtengely) de csikos lett a felülete ( körmöm nem akad meg benne ) plusz annak a hajtokarja is :( ..... Raknék fell képeket de sajna a mérete miatt nem engedi ! 

bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50770

az A.Z Master 1 helyen biztos eredeti, a Eneos is a többi lutri :(

neked kell dönteni

 

és évente 20-25-t megyek szóval félévente csere de a felújításkor megfogadtam csak Motul lesz benne

 

esetleg rendelj kintről olajat e-bay pl

Előzmény: Asperitat (50767)
fireolto1 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50769

Üdv mindenki!

 Keresőben nem találtam választ a kérdésemre..

Vonóhoroghoz nekem milyen elektronika kell? Can-Busos?

És mi lesz, ha csak simán megcsapolom a vezetékeket?

Az autó 2007 2.0dci.

 

Köszi!

bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50768

igen

Előzmény: ferpal (50765)
Asperitat Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50767

ami lemaradt.... Már nekem sem megy az írás..:) (köszönhetően a diópálinkának.:))

Nekem is megfordult a fejemben, hogy azért lett kicsit hangos a saját olajával mert csúnyán lehúztak valami hamisítvánnyal... Na de, ha egy neves győri olajshop, illetve a Bárdiék is kókler olajat árulnak, akkor kiben lehet manapság megbízni?! Ja és ami a legfontosabb, mi van, ha pl megveszem közel 30k-ért a mannol olajat és az is hamis?!....

Előzmény: bnorci71 (50763)
Asperitat Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50766

Fontos az olaj tudom, de közben azért fejben számolgatok is. A 10e-s periódussal évente legalább 4X cserélek olajat, és egyebet ami kell még mellé. Azért nagyon nem mind egy, hogy évente 100e-t vagy közel 40e-t adok ki olajra. Havi 3X lököm tele a tankot, az előző Mazdám 11 hónapot volt nálam, 52e-t raktam bele ezidő alatt, bár ott annyira nem figyeltem az olaj minőségére, a futás fontosságára. Egyszer előfordult, hogy annyira összejöttek a dolgok, hogy nem számoltam az olajcsere óta eltelt futást, és 22e-nél sikerült észbe kapnom és cserélni gyorsan.:)

Előzmény: bnorci71 (50763)
ferpal Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50765

A fedélnél fogva vízszintesen húzni?

Próbáltam de féltem hogy eltöröm.

Előzmény: bnorci71 (50764)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50764

bal térdednél kihúzod a tárolót majd "kitéped"

 

kezelési könyv 5.21

https://www.renault.hu/content/dam/Renault/HU/kezelesi-utasitasok/scenic2_ph2.pdf

 

Előzmény: ferpal (50762)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50763

ehh visssza olvastam

 

úgy látszik se olvasni se írni nem tudok :(

 

a vargamunka helyett is mit írtam..... jujjjj

 

de látom egymásra találtak

 

 

azt szokták mondani az olaj a legolcsóbb motoralkatrész, ne időre nézd a költséget hanem Km-re

igen nem olcsó az ELF-hez képest ,de nehezebb is hamisba belefutni

Előzmény: Asperitat (50758)
ferpal Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50762

Sziasztok!

 

Most váltottam Megane Berline-ről ( 2003 ) Scenic II-re ( 2004 ).

A Scenic utastéri biztosítéktáblát hol találom, hogy férek hozzá?

 

bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50761

nekem nem szimpi a Mannol van aki viszont erre esküszik

Előzmény: tonyto (50755)
vargamunka Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50760

írtam emailt telszámal  üdv vargamunka

Előzmény: silver wolf (50757)
Ká Té Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50759

Köszönöm szépen a gyors választ!

 

Már a tempomatot is megbeszéltük, ránézek az említett alkatrészekre, amennyire tudok :)

Előzmény: bnorci71 (50754)
Asperitat Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50758

Nem, épp, hogy azt írom, az enyém NEM részecskeszűrős ergó 900SXR a gyári olajam, ezért is gondolom, hogy tölthetem bele Solaris-t.

Motul nálam is érdekes volt, de aztán az ára miatt eltettem talomba. Már nem azért mert a dupla összeget nem tudnám kifizetni az Elf-hez képest, hanem azért mert nálam 2,5-3 havonta esedékes az olaj-szűrő csere, annyit teker alattam a kocsi. Így meg azért elég luxus lenne..

Előzmény: bnorci71 (50748)
silver wolf Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50757
Most a xiv ker vok,rákersek.
Köszi
Előzmény: bnorci71 (50753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!