Szia! Az én esetemben is ugyanezt láttuk. A szerelő azonnal cserét javasolt. Komplett szivvattyút rendeltem ehhez adták a lánckereket is. 35e Ft körül volt 2 éve. Jelzem, a szivattyú leszerelése után derült ki hogy a szűrője is szépen tele volt mindennel (tömítőpaszta darabok, fémreszelék, stb). Mondta, hogy ez a lánc nyúlás nem egészen normális 160e km-nél. Valószínű olaj ügyileg elhanyagolta a volt tulaj az autót... 15e km-en belül a turbóm be is halt... Remélem Te nem jársz így. Azt azonban fontos tudni hogy a turbó élete nem más mint az olaj. A szivattyú adja ezt fel neki, és szegény pont ő van a legfelső ponton ahova a legnehezebben jut el az olaj. Szóval javaslom mielőbb cseréld azt a szivattyút.
Nem is volt annyi inkább hossz irányba akartam fűteni meg a meganom-ba gyári van és az is csak az ülőfelületen fűt, ezért nem raktam.
Aki belevág jó meló.
A legnehezebb a jobb 1 szerelése volt, mert egy zip-zár fogja össze kocsi nélkül, mire szereztem szombat délután egy zip-zár kocsit hogy fel tudjam húzni. :)
Amúgy tuti lett., sajnos ma tesztelte is az asszony.
>"A Rönyó túl problémás lesz az ízlésednek. Amiben (sokkal) többet a Rönyó, az neked nem lesz fontos."
>Nem tudom, hogy itt ebben a topikban emlitettem-e, de jelenleg is lpg-s autót hajtok. Ha erre gondoltál.
nem, amire én gondoltam, az tök független a motortípustól.
a Renault-ok (a jobban felszereltek) egy mini luxusautó érzését keltik a szolgáltatásaikkal.
Kéznélküli nyitás/indítás, automata kézifék, digitklíma, szép bőrbelső (de csúnya kormány :) ), hat sebesség (legtöbbnél), autokróm belső tükör, motorosan behajtható külső tükrök, 4db automata ablak mindkét irányba, stb.
Ezek a dolgok olyanok, hogy ha fogékony vagy irántuk, és kipróbáltad, akkor többet már nem akarod őket nélkülözni.
Ezekben a Renault ezerszer többet tud, mint a Ceed.
Viszont ezek a dolgok természetesen potenciális hibaforrások is. És tíz év fölött bizony vannak is velük problémák. Olvass vissza itt, látni fogod a kijelzőproblémát, az automata kézifékek gondjait. De az is igaz, hogy akinek nem romlik el, az nem ír ide, tehát arányokat nem lehet levezetni, de ettől még maguk a hibajelenségek léteznek.
Akit még nem érintett meg a francia autó szeretete, annak ezek a dolgok nem fontosak, az csak tényleges potenciális hibaforrást lát bennük, és atavisztikusan fél is tőlük. Akár indokolt, akár nem.
Az ilyen ember könnyen fordul a Ceed irányába, mert az hiányában van ezen "hibaforrásoknak" (/extra szolgáltatásoknak), és "sokkal" megbízhatóbban működik.
(így látja, akár igaz ez vagy sem... :) )
Arra akartam csak utalni, hogy ha te tényleg gondolkodsz Ceed-en, akkor alighanem nincs szükséged a Renault-ra, és az értékrendedbe jobban illeszkednek a Ceed erényei.
(mindez motortól függetlenül, az csak másodlagos megjegyzés volt, hogy azért a Ceed oldalon is lehetnek kellemetlen meglepetések.)
rendeltem már e-bayen lengyelből olajszivattyút nem volt gond
most motortartót rendeltem ugyan attól a cégtől, Renault Sklep ami szerintem egy márkaszerviz odakint de közvetlenül, most volt egy kis tökölés, de végül megjött a cucc rendben
ha angolul tudsz az is jó a válaszok angolul jöttek én meg guglival írtam lengyelül
A csapágy nem volt megfordulva ! Sem elszineződve ! Csak kopott volt! Hát igazábol meglátjuk majd jó ez a Lengyel oldal de nem tudok Lengyelűl mégegrendelni sem tudnám :D :D de az ára az jó 140.000 ft jönneki !
Vicc azért, hogy ebben az Országban mindíg résen kell lenni...
Újra feldolgozott sz.rt kell venni mert az tutira eredeti..:)
Minden esetre most kipróbálom a Solaris-t, aztán, ha nem veszek észre mérvadó dolgot, akkor következő cserénél adok neki valami "extrábbat". Kíváncsi vagyok, vajon tényleg akkora a különbség amekkorát a csekk mutat..
Pontosan melyiket öntöd amúgy bele a tárgyalt márkából?
Szétszedtük a másik mocit is hát mit ne mondjak csapágyas volt! Úgyhogy igazábol már nem tudom mit csináljak ! Sajnos szerintem már nem tudok felrakni csapágyat (igaz a méretéből nem változott a főtengely) de csikos lett a felülete ( körmöm nem akad meg benne ) plusz annak a hajtokarja is :( ..... Raknék fell képeket de sajna a mérete miatt nem engedi !
ami lemaradt.... Már nekem sem megy az írás..:) (köszönhetően a diópálinkának.:))
Nekem is megfordult a fejemben, hogy azért lett kicsit hangos a saját olajával mert csúnyán lehúztak valami hamisítvánnyal... Na de, ha egy neves győri olajshop, illetve a Bárdiék is kókler olajat árulnak, akkor kiben lehet manapság megbízni?! Ja és ami a legfontosabb, mi van, ha pl megveszem közel 30k-ért a mannol olajat és az is hamis?!....
Fontos az olaj tudom, de közben azért fejben számolgatok is. A 10e-s periódussal évente legalább 4X cserélek olajat, és egyebet ami kell még mellé. Azért nagyon nem mind egy, hogy évente 100e-t vagy közel 40e-t adok ki olajra. Havi 3X lököm tele a tankot, az előző Mazdám 11 hónapot volt nálam, 52e-t raktam bele ezidő alatt, bár ott annyira nem figyeltem az olaj minőségére, a futás fontosságára. Egyszer előfordult, hogy annyira összejöttek a dolgok, hogy nem számoltam az olajcsere óta eltelt futást, és 22e-nél sikerült észbe kapnom és cserélni gyorsan.:)
Nem, épp, hogy azt írom, az enyém NEM részecskeszűrős ergó 900SXR a gyári olajam, ezért is gondolom, hogy tölthetem bele Solaris-t.
Motul nálam is érdekes volt, de aztán az ára miatt eltettem talomba. Már nem azért mert a dupla összeget nem tudnám kifizetni az Elf-hez képest, hanem azért mert nálam 2,5-3 havonta esedékes az olaj-szűrő csere, annyit teker alattam a kocsi. Így meg azért elég luxus lenne..