1.5dci dinamique, csakhogy már haza úton 3-4-5 fokozatokban magasabb fordulaton, ránt és einspretzung defekt és stop felirattal örvendeztet, ha lejebb megy a fordulat abbahagyja, de mintha alacsony fordulaton se lenne elég sima a motor járása.
Gondolom ez befecskendező hiba, mit tudtok mondani mire számíthatok?
mindig belekötsz :) pedig tudod te mit akarok mondani csak pongyolán fogalmazok
szóval amit tudnia kell az olajnak
A3/B4 RN0700/RN0710
és ezen felül a legmagasabb HTSH
megane fórumon már kiderült a Motul SPECIFIC 0710 - 0700 5W-40 tudja a legmagasabbat -legalább is ami hozzáférhető mert a legtöbb gyártó nem adja meg- HTHS 4,0mPa.s
viszont nincs minden sarkon, gondolom nem keresik ezért nem is biztos hogy forog a készlet... a bedöglött olaj meg....
ha nem lenne HKCS problémás nagyon nem érdekelne mit öntök bele,
az Clió 1,2b 23 éves motornak, ha 1L olaj van benne attól se fossa össze magát és "mindegy" mit öntesz bele.
Sajnos képben vagyok nekem is most tört le. Nem nézegettem soha vásárláskor leengedtem az ülést azóta ezt nem piszkáltam ( más nem vezeti ) Egyszer észrevettem hogy csálén áll most vagy már el volt fáradva és beleakadt a gatyám szára de második alkalommal már a kezemben maradt. Elég gyenge anyag főleg oldalirányú terhelésre.
Le kell venni az ülésborítást ahogy néztem. de még nem foglalkoztam vele.
Itt több pontatlanság van. Az A3/B4 ACEA minősítés nem "rosszabb" az A5/B5 minősítésnél, helyesebb inkább "másnak" nevezni.
igen így pontos a megfogalmazás, csak alapból a magasabb számból az emberek többsége újabb jobb minőségre gondol.
vagy egy hete beleástam magam ebbe az olaj témába és arra jutottam ezeknek a döcösöknek a HTHS érték a legfontosabb talán, csak ezt a gyártók nem adják meg az adatlapokon.
Tudom ha a szabványnak megfelel jónak kell lennie, de én ne hiszek benne, hogy minden olaj egyforma. Szóval olyat keresek aminek ACEA:A3/B4, RN0700/RN0710 minősítése van és a legmagasabb a HTHS értéke.
Nem egyszerű feladat.
Eddig 2 olajról sikerült kideríteni csak a HTHS értéket ami az előzőeknek megfelel
az esetleges kormánylégzsákszallagot -ezt a szilikon teszi tönkre-
Az én autóm sosem látott szilikont, mégis megdöglött a légzsákszalag. Szerintem egyszerűen nem megfelelő anyagból készül, kézben fogva, érzésre is túl sprőd.
Sziasztok régen voltam itt nekem kijelzöm vacakodik megint pár éve javitotta pesten ha jol emlékszem deevepoler és 20 száma volt hát most megint kéne a telo.szám köszi??
a hírhedt 1.5-ös dCi-nek is megszámlálhatatlan változata van, a 103 lóerőnél erősebbeket például nem a nyavalyás Delphi-befecskendező rendszerrel gyártották, hanem a sokkal kevésbé problémás Siemens-félével.
Ez nem így volt. A Delphi/Siemens rendszer alkalmazása nem a teljesítménytől, hanem a gyártási időponttól függ. A 2006. 08. előtt gyártott 1.5 dCi motorok delphisek, az újabbak siemensesek.
A Delphi befecskendezői érzékenyek az üzemanyagra, nem megfelelő üzemanyag használata esetén a szivattyú alkatrészeiről fémrészecskék válnak le, és az üzemanyagrendszeren végighaladva mindenféle galibát okoznak.
A Delphi rendszer előnye viszont, hogy gyári technológiával minden eleme javítható, felújítható. Így hiába nagyobb az esély egy javításra, maga a javítás olcsóbb lehet. (Egy 10-12 éves Renault piaci árához képest persze ez is horror.)
A pedál végállásától még tovább tudod nyomni, van egy kis "akadály, ütközés", de onnan meg tovább megy, ilyenkor a sebességhatárolót kikapcsolja és elkezd gyorsulni. Ha olyan a szituáció, el tudj onnan menekülni.
Kár, hogy nincs az autó kéznél.. Amúgy milyen, 2.0?
gondolj csak bele az autó gumiban van 2-3 bar nyomás addig egy ilyen rendszerben 200 bar körül (majd biztosan javítanak).
A VW-féle PD motorokban sokkal magasabb a nyomás, de a magas nyomás önmagában nem baj, méretezés kérdése. Egy jól méretezett nagynyomású rendszer is elvileg "örök életű."
a gyár elkövette azt a marketingfogást, hogy 30E km ben írta elő a szervízintervallumot.... ez vicc.
A gyár nem volt hülye, az összes 30e km/2 év szervizintervallumú Renault karbantartási könyvében ott a kitétel, hogy "nehéz körülmények között" üzemeltetett autóknál fele a karbantartási periódus. És a "nehéz körülmények" között mindenfélét felsorolnak, például a sok rövid utat, az alapvetően városi használatot is. Ez így szerintem korrekt. Más kérdés, ki olvassa el a karbantartási könyvet egyáltalán, ezek közül ki érti meg, és ezek közül ki alkalmazza a saját autójára a gyári előírásokat.
olajat csak belevalót rosszabbat ugye semmikép, de jobbat se A3/B4 kell bele A3/B5 nem jó hiába jobb olaj
Itt több pontatlanság van. Az A3/B4 ACEA minősítés nem "rosszabb" az A5/B5 minősítésnél, helyesebb inkább "másnak" nevezni.
De a 2007 utáni Renault-k esetében van az ACEA minősítésnél fontosabb jóváhagyás is, konkrétan a Renault saját jóváhagyási rendszere. A részecskeszűrős dízelekhez a RN0720 jóváhagyás kell, a többi fajta motorhoz RN0700 vagy RN0710 - ezt a karbantartási füzet világosan közli.
Ezen túl érdemes az olaj API jóváhagyását nézni. Általában minél újabb a benzines jóváhagyása az olajnak, annál "jobb" az olaj - dízelbe is. Jelenleg a legjobb minősítés az API SN, előtte az API SM volt, előtte az API SL. A történet hosszú, ki lehet guglizni.
Illetve van még egy lehetőség: maradni a gyár által ajánlott olajnál, ami valamelyik Elf olaj lesz. A két cég közösen fejleszt, bármit is jelentsen ez.