Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mcI_2.0 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48350

Hmmm.... Előtte nem próbáltad ki, jól meghajtva, fokozatokat végigpörgetve?

Előzmény: Hnia (48345)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48349

igen ez így egyben

 

de én inkább visszavinném a kereskedőnek az injection fault sokba kerülhet nagy a lutri

Előzmény: Hnia (48347)
mcI_2.0 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48348

Most 11,6. :-)) Teljesen rendben van az, aki a benzinest szereti. Ennyi többlet fogyasztást mindenképp megér.

:-D

(nálunk meg főleg, ahol második autóként maximum 7-10 e km-t fog menni évente)

Előzmény: bnorci71 (48315)
Hnia Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48347

tehát, arra gondoltam, hogy cserélem ezeket:

 

- hajtókarcsapágy

- vezérlés+vízpumpa

- olaj+szűrő

- levegőszűrő

- üzemanyagszűrő

Más javaslat még?

 

esetleg probálkozzak valami befecskendező tisztító üa. adalékkal is meg holnap+prémium dízel, segíthet ez?

 

Előzmény: bnorci71 (48346)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48346

most vetted és már hibát dobál?????

nem jó jel :( 2000-500e is lehet a javítás attól függ mi szart be

az injektion fault lehet levegő oldali hiba turbó nyomásszabályzó vagy csak egyszerűn koszos légszűrő

és lehet üzemanyag oldali szűrőtől befecsfejig bármi

ezt csak egy hozzáértő tudja kideríteni diagnosztikával

Előzmény: Hnia (48345)
Hnia Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48345

Na, meghoztam a gépet.

1.5dci dinamique, csakhogy már haza úton 3-4-5 fokozatokban magasabb fordulaton, ránt és einspretzung defekt és stop felirattal örvendeztet, ha lejebb megy a fordulat abbahagyja, de mintha alacsony fordulaton se lenne elég sima a motor járása.

Gondolom ez befecskendező hiba, mit tudtok mondani mire számíthatok?

bnorci71 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48344

mindig belekötsz :) pedig tudod te mit akarok mondani csak pongyolán fogalmazok

 

szóval amit tudnia kell az olajnak

A3/B4 RN0700/RN0710

és ezen felül a legmagasabb HTSH

megane fórumon már kiderült a Motul SPECIFIC 0710 - 0700 5W-40 tudja a legmagasabbat -legalább is ami hozzáférhető mert a legtöbb gyártó nem adja meg- HTHS 4,0mPa.s

viszont nincs minden sarkon, gondolom nem keresik ezért nem is biztos hogy forog a készlet... a bedöglött olaj meg....

 

ha nem lenne HKCS problémás nagyon nem érdekelne mit öntök bele,

az Clió 1,2b 23 éves motornak, ha 1L olaj van benne attól se fossa össze magát és "mindegy" mit öntesz bele.

 

Te milyen oaljat használsz egyébként a sajátodba?

Előzmény: stevie-13 (48340)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48343

megnéztem a karbantartásit

15eKm/1év ír karbantartásnak a 2.0dCi-re alatt azt írja a karbantartáshoz olaj+szűrő csere... etc.

 

DE

lejjebb

olajcserére 20eKm/1év

 

ezek ugye a normál használatra vonatkoznak, ha sok a városi rövid Km az átlag sebbesség nem éri el a 30Km/h-t akkor felezni kell

 

szóval én 10eKm-ként cserélnék olajat :) 

Előzmény: Zoltan... (48341)
Bmrenault Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48342

Kapcsolót nézted? Bocs ha hülye kérdés.

Előzmény: Hnia (48339)
Zoltan... Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48341

Sziasztok!

 

Kérdésem az lenne, hogy 2.0 dci-nél az olajcserét milyen időközönként célszerű megejteni?

 

Köszi!

stevie-13 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48340

vagy egy hete beleástam magam ebbe az olaj témába és arra jutottam ezeknek a döcösöknek a HTHS érték a legfontosabb talán

 

 

Ezt hívják paraméter-fétisnek :-)

 

A 112-es mellbőség is csak egy paraméter, de egyáltalán nem mindegy, hogy a fiatal Samantha Foxhoz vagy a 70 éves Bözsi nénihez tartozik :-)

 

És így van ez az olajok HTHS-értékével is.

Előzmény: bnorci71 (48336)
Hnia Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48339

Üdv,

 

amit kinéztem, hogy esetleg megvenném, 2005-ös 1.5dci, nem működik a tolatóradar bent.

Vajon könnyen javítható probléma ez?

RedB82 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 48338
Igen,konkrétan menet közben elvette tőlem a gázt.
Előzmény: fireolto1 (48326)
marcyt5 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48337

Szép estét mindenkinek!

 

Sajnos képben vagyok nekem is most tört le. Nem nézegettem soha vásárláskor leengedtem az ülést azóta ezt nem piszkáltam ( más nem vezeti ) Egyszer észrevettem hogy csálén áll most vagy már el volt fáradva és beleakadt a gatyám szára de második alkalommal már a kezemben maradt. Elég gyenge anyag főleg oldalirányú terhelésre.

 

Le kell venni az ülésborítást ahogy néztem. de még nem foglalkoztam vele.

 

Üdv Marcy

Előzmény: Trotter66 (48334)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48336

Itt több pontatlanság van. Az A3/B4 ACEA minősítés nem "rosszabb" az A5/B5 minősítésnél, helyesebb inkább "másnak" nevezni.

 

igen így pontos a megfogalmazás, csak alapból a magasabb számból az emberek többsége újabb jobb minőségre gondol.

 

vagy egy hete beleástam magam ebbe az olaj témába és arra jutottam ezeknek a döcösöknek a HTHS érték a legfontosabb talán, csak ezt a gyártók nem adják meg az adatlapokon.

Tudom ha a szabványnak megfelel jónak kell lennie, de én ne hiszek benne, hogy minden olaj egyforma. Szóval olyat keresek aminek ACEA:A3/B4, RN0700/RN0710 minősítése van és a legmagasabb a HTHS értéke.

Nem egyszerű feladat.

 

Eddig 2 olajról sikerült kideríteni csak a HTHS értéket ami az előzőeknek megfelel

Motul 8100x-cess 5w-40, HTHS 3,7

Shell Helix Ultra 5w-40, HTSH 3,68

 

Előzmény: stevie-13 (48323)
bnorci71 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48335

nagyjából igen és azért legyen a zsebbe pénz mert a 2t lendkerék csere se olcsó és 200e körül szinte biztos, hogy cserélni kell és ez márkafüggetlen

Előzmény: Hnia (48321)
Trotter66 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48334

Én még nem hallottam, hogy letört volna.

Előzmény: Hnia (48333)
Hnia Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48333

ezt a letörést észre se vettem, köszi hogy szólsz.

gyakori hiba ez? vagy inkább pont arra utal, hogy valami nemtörődöm emberé volt a kocsi?

Előzmény: marcyt5 (48332)
marcyt5 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48332

Szia, szép napot mindenkinek!

 

 

A képen úgy látom hogy az ülésemelő kar le van törve! Vezető felől az ajtó felőli oldalon.

 

Saját 1.5 dci kartertömítés, és hkcs. a Lángnál 18 pénz + szűrő, olaj, munkadíj szerintem 30 ból ki kell jönnie. 

Mondom saját tapasztalat.

Előzmény: Hnia (48331)
Hnia Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48331

Hali, s ez a csapágycsere milyen összeget tesz ki, illetve egy vézérműszíj csere mekkora összeg egy ilyen autón.

egyébként ezt néztem ki, mi a véleményetek róla?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/scenic/renault_scenic_scenic_1.9_dci_dynamique-9729905

Előzmény: V Zsozso (48330)
V Zsozso Creative Commons License 2016.01.17 0 1 48330

Hello 1.9 dci nél is csapágycsere...

Előzmény: Hnia (48321)
stevie-13 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48329

az esetleges kormánylégzsákszallagot -ezt a szilikon teszi tönkre-

 

 

Az én autóm sosem látott szilikont, mégis megdöglött a légzsákszalag. Szerintem egyszerűen nem megfelelő anyagból készül, kézben fogva, érzésre is túl sprőd.

Előzmény: bnorci71 (48316)
szofad Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48328

Sziasztok régen voltam itt nekem kijelzöm vacakodik megint pár éve javitotta pesten ha jol emlékszem deevepoler és 20 száma volt hát most megint kéne a telo.szám köszi??

 

stevie-13 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48327

a hírhedt 1.5-ös dCi-nek is megszámlálhatatlan változata van, a 103 lóerőnél erősebbeket például nem a nyavalyás Delphi-befecskendező rendszerrel gyártották, hanem a sokkal kevésbé problémás Siemens-félével.

 

 

Ez nem így volt. A Delphi/Siemens rendszer alkalmazása nem a teljesítménytől, hanem a gyártási időponttól függ. A 2006. 08. előtt gyártott 1.5 dCi motorok delphisek, az újabbak siemensesek.

 

A Delphi befecskendezői érzékenyek az üzemanyagra, nem megfelelő üzemanyag használata esetén a szivattyú alkatrészeiről fémrészecskék válnak le, és az üzemanyagrendszeren végighaladva mindenféle galibát okoznak.

 

A Delphi rendszer előnye  viszont, hogy gyári technológiával minden eleme javítható, felújítható. Így hiába nagyobb az esély egy javításra, maga a javítás olcsóbb lehet. (Egy 10-12 éves Renault piaci árához képest persze ez is horror.)

 

Előzmény: dpf_killer (48311)
fireolto1 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48326

De a hiba jelenség neked is a gázpedálnál  jelentkezett? Meg valahol testelési problémára gyanakszom.. 

Felvetették az akkucseret is. Volt akinél segített, öreg akku nem az igazi.. Bár ez nem tűnik réginek .. 

Előzmény: RedB82 (48319)
fireolto1 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 48325

A pedál végállásától még tovább tudod nyomni, van egy kis "akadály, ütközés", de onnan meg tovább megy, ilyenkor a sebességhatárolót kikapcsolja és elkezd  gyorsulni. Ha olyan a szituáció, el tudj onnan menekülni. 

Kár, hogy nincs az autó kéznél.. Amúgy milyen, 2.0?

Előzmény: bnorci71 (48317)
stevie-13 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48324

gondolj csak bele az autó gumiban van 2-3 bar nyomás addig egy ilyen rendszerben  200 bar körül (majd biztosan javítanak).

 

 

A VW-féle PD motorokban sokkal magasabb a nyomás, de a magas nyomás önmagában nem baj, méretezés kérdése. Egy jól méretezett nagynyomású rendszer is elvileg "örök életű."

 

 

a gyár elkövette azt a marketingfogást, hogy 30E km ben írta elő a szervízintervallumot.... ez vicc.

 

 

A gyár nem volt hülye, az összes 30e km/2 év szervizintervallumú Renault karbantartási könyvében ott a kitétel, hogy "nehéz körülmények között" üzemeltetett autóknál fele a karbantartási periódus. És a "nehéz körülmények" között mindenfélét felsorolnak, például a sok rövid utat, az alapvetően városi használatot is. Ez így szerintem korrekt. Más kérdés, ki olvassa el a karbantartási könyvet egyáltalán, ezek közül ki érti meg, és ezek közül ki alkalmazza a saját autójára a gyári előírásokat.

Előzmény: dpf_killer (48310)
stevie-13 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48323

olajat csak belevalót rosszabbat ugye semmikép, de jobbat se A3/B4 kell bele A3/B5 nem jó hiába jobb olaj

 

 

Itt több pontatlanság van. Az A3/B4 ACEA minősítés nem "rosszabb" az A5/B5 minősítésnél, helyesebb inkább "másnak" nevezni.

 

De a 2007 utáni Renault-k esetében van az ACEA minősítésnél fontosabb jóváhagyás is, konkrétan a Renault saját jóváhagyási rendszere. A részecskeszűrős dízelekhez a RN0720 jóváhagyás kell, a többi fajta motorhoz RN0700 vagy RN0710 - ezt a karbantartási füzet világosan közli.

 

Ezen túl érdemes az olaj API jóváhagyását nézni. Általában minél újabb a benzines jóváhagyása az olajnak, annál "jobb" az olaj - dízelbe is. Jelenleg a legjobb minősítés az API SN, előtte az API SM volt, előtte az API SL. A történet hosszú, ki lehet guglizni.

 

Illetve van még egy lehetőség: maradni a gyár által ajánlott olajnál, ami valamelyik Elf olaj lesz. A két cég közösen fejleszt, bármit is jelentsen ez. 

Előzmény: bnorci71 (48316)
Manna2010 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48322

Szia!

 

Köszönöm szépen,közben megtaláltam én is ,nem volt egyszerű.

Tamás.

Előzmény: bnorci71 (48304)
Hnia Creative Commons License 2016.01.16 0 0 48321

köszi a válaszokat.

tehát ha:

 

- 1.5 dci, akkor vásárlás után hajtókar csapágy csere

- 1.9 dci, akkor turbónál olajszűrő csere

 

meg megpróbálni olyat találni, ahol gyakrabban cseréltek olajat.

a többi típushibára pedig van megoldás.

 

jól mondom vagy van még valami?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!