Ez a beavatkozás egyszerű házi praktika. Gépész vagyok, tudom mi mivel jár. Gondosan, minőségi ragasztóval vékony fémlapka tökéletesen megfelelne a célnak.
De, hogy mindenki megnyugodjon, ma megrendeltem a 4 db csúszkát 7500 ft-ért. És még csak kalapálni sem fogom mint egy jutub videón...
P0381 hibakódom volt, már vagy egy éve, de nem nagyon foglalkoztatott, ill:
Tavaly télen /2015.01/ kicseréltük az izzító relét. Hibakód maradt. Hidegben /mínuszokban/ érzékelhető volt egy kis nehézkzkes indulás /mintha egy henger később indulna/ ezért:
Most decemberben /2015.12/ az összes izzítógyertyát cseréltük. különösebben most nem érzékelek kimaradást az izzítás=indítás után, de a hibakód maradt.
Lehetséges, hogy nem Clip-el próbáltam törölni a kódot, ezért marad bent a hibakód?
Vagy mi okozhatja még?
Esetleg Zoltán, ha erre járnál szivesen fogadnám a tippedet! Sajnos 250 km-ről nem mennék fel BP-re ha csak pitiáner hiba okozhatja....
Mit nézzünk még meg?
Egyébként hibajelző nem világít, megy és teszi a dolgát a gép, csak ha rádugok egy hibakiolvasót, látom, hogy bent a hiba...
Én Forddal jártam így. 5 vagy 10 litert öntöttem bele, nem indult. Pumpa nincs rajta. Ajánlották, hogy tele tankkal próbálkozzak. Elhúztuk a kútra, csurig tankoltam, és pöccre indult.
Nem tudom, hogy a Scenicnél bejön-e, de ha nincs rajta pumpa, akkor egy próbát megérhet.
Megpróbálok kis fémlemezt odaragasztani..Majd készítek fotókat..
Ha ilyeneket olvasok megy el az életkedvem .......eszembe jut idézem :szakszerű ,megkímélt,végig szervizelt stb stb és ez még csak nem is durva ......nincs hozzá fűzni valóm , elnézést én kérek
Tegnap jobban megnézegettem, látszik, hogy meg van kopva. Ha jobb idő lesz szétszedem, megmérem a méreteit. Megpróbálok kis fémlemezt odaragasztani..Majd készítek fotókat..
Nyitható üvegtetőm van. Alapjáraton kicsit zörög a hátsó része, mintha nem húzná le teljesen a mechanika, autópályán meg süvít is. Valaki foglalkozott már esetleg ilyennel?
A műanyag csúszótalpak kopnak el, azokat kell cserélni. (És utána gondosan évente karbantartani az erre való speciális kenőanyaggal, amit a tulajok 99.9 százaléka elfelejt.)
A Scenic 2 mellett tartott másik gépünk (Megane 2) 1.5 dci 82 le ma érdekeset alkotott. Minden nap csak hosszabb távon 62+62 km használom, 90%-ban pályán. Ma ugye havas volt minden, és 60-nal mentem le, majd 80-90 haza. Erre most itt településen belül, feketén füstöl mind alapjáraton mind fordulaton. Fordulaton megpörgetve a hóba nyom egy szép pamacsot. Hibaüzenet nincs, pöccre indul, simán jár, 3,7 l átlagfogyasztás. A porlasztók fél éve lettek rendbe téve, előtte nehezen indult, hidegen kéken füstölt. Azóta minden rendben volt (kb 30 e km ment el azóta). AGR a tippem. Ha van valakinek tippje, tapasztalata szívesen fogadnám mert holnap ráérek szerelni :) Köszi.
Bonyolódik renikém ügye.....mint már írtam Bosch szervíz kiolvasta a hibakódot, hogy 3. henger befecskendező fúvóka rossz, elvittem másik szakihoz, renaultos,(mert hazafelé szépen járt a motor, hiba nélkül) aki megbontotta a fedeleket, és látta , hogy 2 vezeték kicsiszolódott a rázkódástól, szikrázott ahogy összeértek, jó hogy nem gyulladt be a gázolaj, mert sajna szivárog az injektoroknál.....az egyik vezeték a gázolajszivattyúé volt...a laptopja mutatta , h az üzemanyagnyomás ingadozik, ez volt gyanús...vezetékeket megcsinálta, láss csodát hiba jelzés megszűnt!....de megbeszéltük, hogy a résolaj csöveket ki kell cserélni a szivárgás miatt, sajna a siemenseset egyben lehet...baráti áron 25ezerért szereznek nekem, mert csak gyári van....a kálvária ma sajna folytatódott, mert első indítás után újból traktor hang, szerviz visszajelző világít, plusz kiírta chek injektor, kb. 4 km-t mentem vele,mert kellett. utána leállítottam, ujraindítottam, és szervíz lámpa nem világít, injektort se jelzi vissza!!!! szépen jár a renike újra......kimentem a városból negyedikben picit 100-110 meghajtottam...hazamentem....leállítottam, indítom semmi hiba....2 órával később ujraindítottam semmi hiba!...szombaton tud fogadni a renaultos...kiváncsak leszünk milyen hibát tárolt el a gép.....valaki találkozott már ilyennel? Ötletek? köszönöm szépen!!!
Köszönöm a választ és a segítséget. Hát igazad lett nívócső ki de még így is nagyon csúnya helyen van de végre le tudtam filmezni ezek szerint K9KF728 a száma. Az F nek van jelentősége?
Ilyen volt a lagunámhoz is, nagyon részletes, minden benne van, vezeték színektől a csatlakozók formájáig.
Más: Nyitható üvegtetőm van. Alapjáraton kicsit zörög a hátsó része, mintha nem húzná le teljesen a mechanika, autópályán meg süvít is.
Valaki foglalkozott már esetleg ilyennel?
Gondoltam, veszek új tömítést, hátha összelapult már az évek alatt.
Úgy láttam a sínen nem lehet állítani.. Esetleg, ha leveszem az üveget, kipucolom a sínt, és a végső állásba megpróbálnék beragasztani egy kb 1 mm vastag alulemez darabot, lecsiszolnám az élét, hogy könnyen rácsússzon a mechanika.
1 millcsi sztem elég is lenne. No, majd tavasszal.
Akku csere előtt azért érdemes megnézni a sarukat és a testkábelt.
Nálam a szerelő nem tette vissza a pozitív sarut rendesen (nem tolta rá a csonkra teljesen úgy húzta meg), és időnként megviccelt, mert adott egy pillanatnyi áramszünetet, ilyenkor törlődött minden.
Nekem van egy Haynes könyvem, ha érdekel. Újonnan vettem, de mivel a kocsi elment a házból, nekem már nincsen rá szükségem. félár alatt egy picivel a Tiéd lehet. (4E)
Többszörös hibaként gázpedál potmétert hozta ki, valószínű ebből adódóan jött az esp is, mert az meg befecskendezési adatok hiányát jelezte.
Beletettem egy másik pedált, igaz nem tempomatost, de jó bele..Delphi progival néztük a pedál két potméterének százaléks elmozdulását, mígy az egyik 170-en állt, a másik csak 80-on. És ez a pedál tuti jó . Szóval valahol szakadásom lehet a vezetékelésben.
Kérdés: Scenic ll EWD-t tud e valaki? Ez tán az elektromos kapcsolási rajz.. Vagy Visu Schéma...
Lagunámhoz megvolt minden jóság, de ehhez semmit nem találok a neten, vagy csak rossz helyen keresem..
Jöhetne még szerelési segédlet is.. Fizetek is érte.
Vagy ha tudtok egy fizetős letöltő oldalt, nekem az is jó.
A kocsi Scenic ll 2.0 dCi M9R (részecskeszűrő nélküli)
nem tudom szerencsére még nem volt rá szükségem csak nézegetem a hirdetéseket foylamatosan és emlékeztem hogy voltak ilyenek, fel kell hívni rá kell kérdezni..... ha nem foglalkoznak vele hátha tudnak valakit
vagy a környékeden kell keresni diesel klinikát akik a modern rendszerekkel foglalkoznak ők biztos tudnak megoldást
Denso, Siemens rendszerű injektorok javítástechnológiája jelenleg nincs, egy lehetőség van az injektorok ultrahangos tisztítása, majd ismételt próbapadi bemérése. Ezen rendszerű injektorok kódolása hamarosan elérhető lesz nálunk.
Naná, hogy megnőtt egy kicsit a fogyi. Egyrészt most hidegebb van, mint korábban és a turbó új, vagyis annyit tol, amennyit a régi már nem. Vagyis most viselkedik normálisan a kocsi, nyilván megvan a nyomaték és a lóerő is, ami korábban a régi kopott turbóval nem volt. Több levegő több üzemanyag.
Nyugodj meg, van egy jó autód. Ebben az időben 6-6,5 liter még normális a városban.
Remélem az EGR szelep is tiszta és nem kormos, nehogy az új turbó idő előtt elhalálozzon.