Megpróbálok kis fémlemezt odaragasztani..Majd készítek fotókat..
Ha ilyeneket olvasok megy el az életkedvem .......eszembe jut idézem :szakszerű ,megkímélt,végig szervizelt stb stb és ez még csak nem is durva ......nincs hozzá fűzni valóm , elnézést én kérek
Tegnap jobban megnézegettem, látszik, hogy meg van kopva. Ha jobb idő lesz szétszedem, megmérem a méreteit. Megpróbálok kis fémlemezt odaragasztani..Majd készítek fotókat..
Nyitható üvegtetőm van. Alapjáraton kicsit zörög a hátsó része, mintha nem húzná le teljesen a mechanika, autópályán meg süvít is. Valaki foglalkozott már esetleg ilyennel?
A műanyag csúszótalpak kopnak el, azokat kell cserélni. (És utána gondosan évente karbantartani az erre való speciális kenőanyaggal, amit a tulajok 99.9 százaléka elfelejt.)
A Scenic 2 mellett tartott másik gépünk (Megane 2) 1.5 dci 82 le ma érdekeset alkotott. Minden nap csak hosszabb távon 62+62 km használom, 90%-ban pályán. Ma ugye havas volt minden, és 60-nal mentem le, majd 80-90 haza. Erre most itt településen belül, feketén füstöl mind alapjáraton mind fordulaton. Fordulaton megpörgetve a hóba nyom egy szép pamacsot. Hibaüzenet nincs, pöccre indul, simán jár, 3,7 l átlagfogyasztás. A porlasztók fél éve lettek rendbe téve, előtte nehezen indult, hidegen kéken füstölt. Azóta minden rendben volt (kb 30 e km ment el azóta). AGR a tippem. Ha van valakinek tippje, tapasztalata szívesen fogadnám mert holnap ráérek szerelni :) Köszi.
Bonyolódik renikém ügye.....mint már írtam Bosch szervíz kiolvasta a hibakódot, hogy 3. henger befecskendező fúvóka rossz, elvittem másik szakihoz, renaultos,(mert hazafelé szépen járt a motor, hiba nélkül) aki megbontotta a fedeleket, és látta , hogy 2 vezeték kicsiszolódott a rázkódástól, szikrázott ahogy összeértek, jó hogy nem gyulladt be a gázolaj, mert sajna szivárog az injektoroknál.....az egyik vezeték a gázolajszivattyúé volt...a laptopja mutatta , h az üzemanyagnyomás ingadozik, ez volt gyanús...vezetékeket megcsinálta, láss csodát hiba jelzés megszűnt!....de megbeszéltük, hogy a résolaj csöveket ki kell cserélni a szivárgás miatt, sajna a siemenseset egyben lehet...baráti áron 25ezerért szereznek nekem, mert csak gyári van....a kálvária ma sajna folytatódott, mert első indítás után újból traktor hang, szerviz visszajelző világít, plusz kiírta chek injektor, kb. 4 km-t mentem vele,mert kellett. utána leállítottam, ujraindítottam, és szervíz lámpa nem világít, injektort se jelzi vissza!!!! szépen jár a renike újra......kimentem a városból negyedikben picit 100-110 meghajtottam...hazamentem....leállítottam, indítom semmi hiba....2 órával később ujraindítottam semmi hiba!...szombaton tud fogadni a renaultos...kiváncsak leszünk milyen hibát tárolt el a gép.....valaki találkozott már ilyennel? Ötletek? köszönöm szépen!!!
Köszönöm a választ és a segítséget. Hát igazad lett nívócső ki de még így is nagyon csúnya helyen van de végre le tudtam filmezni ezek szerint K9KF728 a száma. Az F nek van jelentősége?
Ilyen volt a lagunámhoz is, nagyon részletes, minden benne van, vezeték színektől a csatlakozók formájáig.
Más: Nyitható üvegtetőm van. Alapjáraton kicsit zörög a hátsó része, mintha nem húzná le teljesen a mechanika, autópályán meg süvít is.
Valaki foglalkozott már esetleg ilyennel?
Gondoltam, veszek új tömítést, hátha összelapult már az évek alatt.
Úgy láttam a sínen nem lehet állítani.. Esetleg, ha leveszem az üveget, kipucolom a sínt, és a végső állásba megpróbálnék beragasztani egy kb 1 mm vastag alulemez darabot, lecsiszolnám az élét, hogy könnyen rácsússzon a mechanika.
1 millcsi sztem elég is lenne. No, majd tavasszal.
Akku csere előtt azért érdemes megnézni a sarukat és a testkábelt.
Nálam a szerelő nem tette vissza a pozitív sarut rendesen (nem tolta rá a csonkra teljesen úgy húzta meg), és időnként megviccelt, mert adott egy pillanatnyi áramszünetet, ilyenkor törlődött minden.
Nekem van egy Haynes könyvem, ha érdekel. Újonnan vettem, de mivel a kocsi elment a házból, nekem már nincsen rá szükségem. félár alatt egy picivel a Tiéd lehet. (4E)
Többszörös hibaként gázpedál potmétert hozta ki, valószínű ebből adódóan jött az esp is, mert az meg befecskendezési adatok hiányát jelezte.
Beletettem egy másik pedált, igaz nem tempomatost, de jó bele..Delphi progival néztük a pedál két potméterének százaléks elmozdulását, mígy az egyik 170-en állt, a másik csak 80-on. És ez a pedál tuti jó . Szóval valahol szakadásom lehet a vezetékelésben.
Kérdés: Scenic ll EWD-t tud e valaki? Ez tán az elektromos kapcsolási rajz.. Vagy Visu Schéma...
Lagunámhoz megvolt minden jóság, de ehhez semmit nem találok a neten, vagy csak rossz helyen keresem..
Jöhetne még szerelési segédlet is.. Fizetek is érte.
Vagy ha tudtok egy fizetős letöltő oldalt, nekem az is jó.
A kocsi Scenic ll 2.0 dCi M9R (részecskeszűrő nélküli)
nem tudom szerencsére még nem volt rá szükségem csak nézegetem a hirdetéseket foylamatosan és emlékeztem hogy voltak ilyenek, fel kell hívni rá kell kérdezni..... ha nem foglalkoznak vele hátha tudnak valakit
vagy a környékeden kell keresni diesel klinikát akik a modern rendszerekkel foglalkoznak ők biztos tudnak megoldást
Denso, Siemens rendszerű injektorok javítástechnológiája jelenleg nincs, egy lehetőség van az injektorok ultrahangos tisztítása, majd ismételt próbapadi bemérése. Ezen rendszerű injektorok kódolása hamarosan elérhető lesz nálunk.
Naná, hogy megnőtt egy kicsit a fogyi. Egyrészt most hidegebb van, mint korábban és a turbó új, vagyis annyit tol, amennyit a régi már nem. Vagyis most viselkedik normálisan a kocsi, nyilván megvan a nyomaték és a lóerő is, ami korábban a régi kopott turbóval nem volt. Több levegő több üzemanyag.
Nyugodj meg, van egy jó autód. Ebben az időben 6-6,5 liter még normális a városban.
Remélem az EGR szelep is tiszta és nem kormos, nehogy az új turbó idő előtt elhalálozzon.
Új vagyok itt, és szeretnék egy kis segítséget kérni! Karácsony előtt vettem egy 2004-es scenicet, és már azóta
másodszorra fordul elő hogy a napi kilométer, fogyasztási adatok, és az óra lenullázódik. Mi lehet az oka? Vagy én bénáznék valamit, még csak most ismerkedünk egymással :) !
Trotter66! Köszönöm a segítséget a rádió kód kiolvasásával kapcsolatban, sikerült és megszólalt végre. Volna egy másik kérdésem most három hete volt a kocsiban turbó cserélve az óra szerint 135000km. van a motorban ennyi km után még nem igazán volna időszerű a cseréje, igaz a km-t zömmel városi forgalomban tesszük bele és sajnos a turbót sem hűtöttük vissza. Eddig! A csere után igaz még nem sok km-t mentünk a kocsival, de én úgy vettem észre, hogy meg is nőtt a fogyasztása. 2007-es 1.5dci scenic. Kösz még egyszer ! Helló!
Üdv! tegnap reggel nehezebben indult a renike /1.5 dci, 2006os, grand, 107 LE/, izzítógyertyára gondoltam, mivel 7 éve lesz már nálam, elméletileg 155E km van benne, nyáron volt HKCS, emlékeztek talán tettem fel képeket, utolsó pillanatban volt a csere.Erre szakosodott szaki csinálta. Ma reggelre szerviz lámpa világít, injektor emisszion szöveggel, Bosch szerviz kiolvasta, hogy 3. henger befecskendező fúvóka hibás, hibajelzés nem is törölhető.....siemens injektor van benne, amit a Bosch nem tud javítani. gyári felújított 121E HUF, szerintetek injektor tisztító folyadékkal ne is próbálkozzak? Menetteljesítménye hazafelé jó volt, ez gyanús nekem.....ötletetek van? Javaslat? Köszönöm szépen
Újra itt vagyok. Nem vettem megint Scenicet, csak egy kollégám kérdését tenném fel.
Tudom necces a dolog de hátha. Szóval kivette az akkut a kocsiból és lezárta a géptetőt és az ajtók is be vannak zárva. A kis kulcs csak forog a zárban nem nyit. Valahogy be tud jutni a kocsiba? A hűtőrácsot már kitépte mérgében és a bowdent látja, de nem tudja meghúzni. Milyen tippetek van a kocsi kinyitására? SOS a dolog... :-)
Sajna csak szerdán 10-re tudnak fogadni a Renaultnál.
Beszéltem többször is az eladóval, ő értetlenül áll a hiba előtt még mindig.
Az autót ő hozta be 2014 októberében a saját részére. Rendszám M-es. Van még mellette 2-3 céges autó is, így erre nincs szüksége. (láttam az autókat, ez nem kamu)
Voltam ismerős autószerelőnél, Delphi programmal megnéztük a hibákat (de nem töröltük).
Többszörösen hozott gázpedál problémát, már meg nem mondom, hogyan fogalmazott...
Az ESP-re meg valami befecskendezési jel hiánya szöveget írt. elvileg ez összefügghet a gázpedállal..
Kicsit jobb kedvem lett, hátha csak a gázpedál potmétere kínlódik.
Még kérdés: volt benne még hiba: keréknyomás ell. rendszerben kódok hiánya. Ezek szerint van benne jelvevő? A felnikben nincs jeladó, de nekem van egy szett nyári gumis felnim még a lagunás időszakból, abban van jeladó.
A kódok formátuma egyforma a Scenicével? Az a lényeg, hogy Rönő legyen? (mert akkor szerdán beleíratom azt a négy felnit.)
Ezen az autón (scenic), hol találom meg a jelvevőt? A lagunánál a vezetőülés alatt volt a kocsin kívül.
Vettem ma egy Scenic ll-t, 2.0 dCi M9R motorral. 2007-es, 176 ezer km.
Kereskedés vagy magánszemély? Friss import (Nxx rendszám)?
Ha elviszem a Renault-hoz, ott meg tudják mondani, hogy előzőleg mikor volt hiba törölve?
Nem.
Arra gondolok, hogy eladás előtt kitöröltek minden hibát, és csak 1-2 nap múlva jön elő ismét...
Ezek szerint ismert hiba.....
Reggel a legelső dolgod legyen a hibaolvasás időbélyegzővel, az eredmény lefotózása, beszkennelése, és expressz ajánlott elküldése az eladónak.
Mondogatják, hogy ki kell írni a hibát az ecuból és kivenni a részecskeszűrőt. (erre gondolok, hogy ez a hiba, mármint a részecskeszűrő)
Nem valószínű. A DPF a 170 km hazaút alatt biztosan kitisztult. Ha annak van baja, nem korlátozza a teljesítményt. A magas terhelés/fordulatszám segít a részecskeszűrő regenerálódásában.
Mások meg óva intenek tőle, mert a motor károsodhat. Miért is?
Ez nem DPF lesz. Amúgy azért nem szokás csak úgy kihajítani, mert 1) a motor vezérlő valóban számol a DPF jelenlétével; 2) az első vizsgán megcsesznek.
1-2 hónapja cseréltek fékeket, lehet hogy az esp azért jött be, valamit elqrtak.
Nem valószínű. Ha valamit elfelejtenek visszakötni/rosszul kötnek vissza, akkor azonnal van hibakód, nem 170 km múlva.
Javaslatom:
1) reggel 8 órakor felhívni az eladót, jelezni, hogy gáz van az autóval. A hívást rögzíteni. A hívás során kimondatni az eladóval a dátumot. ("Kedves XY, ma január 4-e van, reggel 8 óra 12 perc, ugye így van?")
2) az autót elvinni márkaszervizbe, hibát kiolvastatni. A hibaolvasás eredményét lefotózni, lehetőleg időbélyegzővel. A szerviz számlája is okés.
3) nincs kizárva, hogy valami apró malőr van csak a háttérben. A jelek alapján például nem zárnám ki teljesen, hogy a földelővezeték megtisztítása megoldja a problémát. (Ha sokféle probléma egyszerre jelentkezik, az lehet feszültségesés miatt is.) Hozzáértő szerelő meg fogja tudni állapítani a hibát.
Vettem ma egy Scenic ll-t, 2.0 dCi M9R motorral. 2007-es, 176 ezer km. Próbaút során minden ok, hidegen szépen indult. Hazajöttem vele 170 km-t gond nélkül. Aztán elmentem a családdal Miskolcra mekizni egyet, megmutattam nekik a kocsit. Miskolcra érvén kigyulladt a Service lámpa az ESP-vel együtt. Kisvártatva meg a környezetvédelmi hibalámpa is megjelent. Az autó alig ment, hullámzott a teljesítménye, volt, hogy folyamatosan lassult miközben nyomtan neki a gázt. Finoman vezetve 80-90-nel hazajött. (ráadásul az előttem haladó autó megcsúszott és az árokba hajtott...) Ha elviszem a Renault-hoz, ott meg tudják mondani, hogy előzőleg mikor volt hiba törölve? Arra gondolok, hogy eladás előtt kitöröltek minden hibát, és csak 1-2 nap múlva jön elő ismét... Utólag furcsa, hogy az eladó kérte, hogy az adásvételire írjuk rá, hogy hibalámpa nincs a műszerfalon..Nem is volt, meg jól is ment a kocsi, nem gondoltam rosszra.
Mire számíthatok?
Mondogatják, hogy ki kell írni a hibát az ecuból és kivenni a részecskeszűrőt. (erre gondolok, hogy ez a hiba, mármint a részecskeszűrő)
Mások meg óva intenek tőle, mert a motor károsodhat. Miért is?
1-2 hónapja cseréltek fékeket, lehet hogy az esp azért jött be, valamit elqrtak.
Elnézést, ez az első dízelem, nem tudom, hogy mi, miért és minek van benne..