Axiálcsukló fogyó eszköz, kb. 8000-10000 Ft/db. Hátsó rugó típushiba, 12-13e a pár. Ezekre nem érdemes hivatkozni. Sajnos a motortartó bakok is fogyó eszközök, 10-12e Ft az alsó, 20-30e Ft a jobb felső. Kevés hasonló korú megane van, amiben ezek a tételek nem voltak még cserélve, vagy épp nem cserések.
A motor környéki bajokat tudod inkább ráverni, amik kifejezetten az elmaradt karbantartásból adódnak, és elsőre ránézésre nem láthatók kívülről. Ezeket a hibákat tudod az eladóval kifizettetni ügyvéd által. Ne legyél szégyenlős.
Felhivtam a tulajt elmondtam mi a helyzet ez nem létezik blablabla majd mondja felhivja a testvérét és megkérdi ilyenkor mi van mert én kértem az autó árát.
Erre felhív az öcse,hogy ez nem fer dolog amit csinálok meg miről beszélek hogy szavatosságot kell válalni stb ne hivjam fenyegetésnek veszi.
Mondja én tettem tönkre két nap alatt,mondom ez nevetséges kötelességed a vétel árat visszaadni.
Úgyhogy ügyvéd a vége az egésznek autó állni fog ennyi sajna nagyon megutáltam!
Köszi, ez kimerítő, korrekt válasz volt, na igen a videók láttán, kicsit, sőt nagyon örülök, hogy nekem a régebbi F4R-es motorom van, ez az okos kerék megoldás, inkább egy svájci óra belsejére emlékeztet, nem is értem a francia mérnököket, ez a megoldás nem tűnik életképesnek, pláne tartósnak, ha jól láttam valahogy a fordszám és az olajnyomás viszonya hozza működésbe a kütyüt, de annyira pici szerkezet, hogy ez, pl 4000-es fordulaton, nem is tudom, hogy marad egészben??
Sziasztok! segítséget szeretnék kérni SOS! Olyan problémám jelentkezett Scenic II. 2006-nál, hogy nem kapcsol be a rádió ( se a kijelzőn nem jelzi, se nem szól), valamint ezzel egyidejűleg zárást követően nem kapcsolja ki a műszerfalon a hőmérséklet kijelzést valamint az órát. Szerintetek mi lehet ez. Reggelre le tudja szívni az akksit a kijelzőn mutatott két érték? Köszi mindenkinek előre is! ui.: A kijelzőn minden egyéb dolog megjelenik!
Sziasztok! Renault Scenic 2004 évjáratú,2.0 16v (automata) tulajdonos lettem és hamar megtapasztaltam a francia autó elektronikus gondját . Bord elektronik Defekt !!! Ez a három bűvös szó! A probléma menet közben jelentkezik,mikor 2-ből 3-ba vagy 3-ból 4be akarja rakni az automata. Egy nagy rántás és az automata nem rakja már sehova és manuális módban sem megy a sebességváltás. Olyan mintha utána csak egy fokozat lenne,de az autó megy tovább,szervó és miegymás működik. Leállítás és újraindítás után minden megszűnik és az autó megy tovább aznap. A kijelzőn újraindítás után eltűnik a hibaüzenet és a az OBD-n keresztüli kiolvasásánál sem marad benne a memóriájában semmi. Ha valaki tud valami megoldást a problémámra,vagy valami infót örömmel venném! Üdv: alqone
Na az állapotfelmérést vásárlás előtt kellett volna megcsinálni. Mennyiért is vetted az autót ?(20 ezer a renauklt szervízben az állapotfelmérés) Ha jól láttam megane grandtur 1,5 82 pacis.
Az a csomagtartó része, gyárilag egy műanyag csavarnak látszó valami van benne. Sima csavart rakj bele mondjuk imbusz fejűt. Méretet sajnos nem tudom, mert már GSIII van, talán hatos metrikus és 20-25 mm hosszú.
Csináltasd meg az állapot felmérést, írásban legyen meg a hibalista.
Mivel még nagyon friss a vásárlás, nagyon egyszerű bizonyítani, hogy a hiba az eladás pillanatában már benne volt. Ha a szerződésben benne van, hogy megtekintett állapotban vetted meg, az még nem mentesíti az eladót. (ezzel az eladó csak kb attól menekül, hogy ha másnap találnád ki, hogy hiányzik egy tükör, vagy horpadt az oldala, akkor nem lesz jogalapod...)
Ha megvan az állapotfelmérésed, írásban bejelented neki, hogy szeretnél elállni a szerződéstől. (Ha át lenne íratva, akár még ez a költség is perelhető lenne.)
Eddig talán nem kell ügyvéd.
Ha nem akarja visszaadni a pénzt, akkor esetleg lehet vele egyezkedni, de ezt csak akkor tedd, ha megvan, hogy pontosan mi a baja, és mibe fog kerülni.
Itt már viszont kell az ügyvéd.
Ha a vevő elzárkózik mindentől, akkor is lehet egy fizetési meghagyást szerezni a bíróságtól.
Persze ez csak akkor lesz célravezető, ha az illetőnek van hivatalos jövedelme, amiből le lehet tiltani...
És persze minden javítást, amit el kell végezni, hogy az autó műszakilag rendben legyen, csak a nevedre kiállított számlával érdemes elvégeztetni.
Én visszakérném a pénzt...
Magyarázd el neki, hogy nincs esélye, mert nem fogsz benyelni százezreket a két szép szeméért. Majd ha egyszer nyugdíjas lesz, és talán lesz nyugdíja, akkor abból fogod leszedni a javítási költséget (meg a kamatot és ügyvédi költséget)
az "okos" kereket illetően, olvastam, hogy ez, nem bírja ki a motor teljes élettartamát, és arról is szereztem némi infót, hogy az F4R-es motorokban a vezérlés felőli oldalról nézve a bal oldali vezérműnél van ilyen és ez más megoldású, mint az újabbik motoré, mint a Laguna-é, ahol a jobb oldali vezérműtengelyen van ez, szóval ennek milyen nyilvánvaló tünetei vannak, amire azt mondja a polgár, hogy, ...na ez, beszart...!!?
Az F4R motornak jellemzően nincs okoskerék-gondja (bár pont a topikban volt, akinél előfordult). Az okoskerék az 1.6-osok tipikus baja (K4M), az F4R motorban teljesen másképp van megoldva a vezérműtengely mozgatása.
Amikor az okoskerék beáll, akkor nehézzé válik az indítás, tipikusan van egy jellegzetes, mechanikus, hörgés-szerű hang is.
Később már járás közben is hallható, mint ezen a videón:
https://www.youtube.com/watch?v=AKWoeDZTvrY
Ilyenkor már érezni is lehet, hogy nem megy az autó, és sokat fogyaszt.
Az árakkal tisztában vagyok, és azt nem is gondolom, hogy egy alig több, mint 400ezerért vett autón, előtte fél millás felújítás történt volna, ennyire azért nem vok autista, de tény a vezérlés és a blokk, maga az öntvény az cserélve volt, mivel a száma is más már! Engem az érdekelne, hogy milyen, nyilvánvaló jele van annak, amikor bebutul az okos kerék!!! :)
Köszönöm az infókat! A trafókat, már párban cseréltem, a gyertyákat és a hengerekben lévő nyomást illetően, amikor vettem, azt állította a "mókus", hogy teljes motorfelújításon esett át a verda, hát nem tudom...., lehet e, ma bárkinek is hinni, ha pénzről esik szó!? Egyébként, azért én "régi motorosnak" számítok, az látszik, hogy bele volt nyúlva a motorba, mert mindenhol az illeszkedő felületeknél ez a piros tömítőpaszta kinyomódott részei látszanak, ennek ellenére, persze nem tenném rá a saját nemi szervem, a beavatkozás tényére, más téma: az "okos" kereket illetően, olvastam, hogy ez, nem bírja ki a motor teljes élettartamát, és arról is szereztem némi infót, hogy az F4R-es motorokban a vezérlés felőli oldalról nézve a bal oldali vezérműnél van ilyen és ez más megoldású, mint az újabbik motoré, mint a Laguna-é, ahol a jobb oldali vezérműtengelyen van ez, szóval ennek milyen nyilvánvaló tünetei vannak, amire azt mondja a polgár, hogy, ...na ez, beszart...!!?
De száz,hogy a tűzkarika a bűnös,ezt csak a szerviz után tudjuk meg és utána ha megvan a papir felveszem vele a kapcsolatot,egyenlőre a szervizbe nem csináltatok még semmit csak az állapot felmérést!
Vagy visszamégy, és ráborítod az asztalt, vagy fogsz egy dörzsölt ügyvédet, és utolsó fillérig behajtod a tagon a javítást ügyvédi és perköltségestől. Ha erre terelődik az ügy, akkor még egy fél motorfelújítást is belevinnék a sztoriba, ami simán bemagyarázható a fekete lerakódás (karbantartás elhanyagolása) miatt. Ezt előre tudtára kell adni az eladónak, had gondolkodjon rajta. Ha szervizzel hozzányúlsz a kocsihoz, akkor már jó eséllyel veszett fejsze.
Ha nem juszt semmi eredményre, vagy nem akarsz pereskedni, akkor cseréltetsz egy tűzkarikát, kipucoltatod a kartergázszelepet pár ezerért, majd cserélsz olajat egymás után 2x párezer km-en belül, utána meg 10e-ként, és drukkolsz, hogy ne tekerje fel a csapágyakat a motor az elmaradt olajcserék miatt.
egy hozzá nem értő személy, megfelelő átnézés nélkül megvesz egy majd milliós értékű autót.
Igen, ez a sztori alapvetően itt romlott el.
Amikor másoknak nézünk használt autókat, nem ritkán futunk bele beteg autókba. Ez benne van a pakliban, autóztunk egy pár kilométert feleslegesen, elköszönünk, és otthagyjuk az autót. De valahogy, bakker, ezek az autók is csak mindig gazdára találnak előbb-utóbb.