Egyébként is, amikor a Lagúnádat elvitték (leakasztották a házadban a kulcstartóról), az sokkal nagyobb kockázat és több idő, mint kibelezni egy visszapillantó tükröt semmi idő alatt.
De nem ahhoz hasonlítunk. Ahhoz hasonlítunk, hogy én a kezedbe nyomom a kulcsot (pénzért), vagy azt mondom, hogy a jobb oldali tükörházban van, vedd ki magadnak.
Egyébként is, amikor a Lagúnádat elvitték (leakasztották a házadban a kulcstartóról), az sokkal nagyobb kockázat és több idő, mint kibelezni egy visszapillantó tükröt semmi idő alatt.
Voltam egyszer márkaszervizben (akkoriban még külön volt a kulcs, és a távirányítós nyunyi). A kulcsot visszakaptam, a nyunyit nem. Jött a mese, hogy.... a besztercebányai szervizben kiesett a technikus zsebéből, pont akkor, amikor egy kassai autóban ült. Majd tovább folytatódott, hogy minden fönök egyszerre eltünt a cégtöl, a szervizfönöknek sürgősen Breznoba kellett menni (ott ült a kulcsra zárt irodájában).
Irány a megyei RFK "autócskázók" csoportfőnökéhez. Nagyon csúnyán elhúzta a száját, amikor megmondtam a cég nevét. Annyit mondott, ha egy napon belül nem tudom lerendezni az ügyet, menjek vissza hozzá.
Ezután jöttek az ajánlatok, hogy megrendelik németből (2 hónap), - kicserélik a biztonsági rendszert, de a különbséget (?) fizessem ki, stb. stb. .... már jön vissza a nyunyi Kassáról...
A dolog úgy végződőtt, hogy teljesen szüz biztonsági rendszert kellett cserélni (beszerelni) az autómban, a saját költségükre. Utána, egy hónap múlva eladtam az autót.
Szóval mi volt a kérdésed? Te pesti vagy, az egyik "haver" pl. zalaegerszegi, a másik debreceni, a 3. Pécsett van, stb, Melyik kezébe is nyomod? Nem egyszerübb a "helyileg illetékes havernak" egy teló, hogy "hé haver, utazik feléd egy autó, kulccsal együtt!" ? A "dicspécser haver" meg tovább hív a szállító embernek, meg a címzettnek is.
:D
u.i.: Nem Piti Jóskáról van szó. Lehet ragozni a témát.
Pedig egyszerű. Általában oda teszik a másikat, majd üzennek a "havernak", hogy hol az autó, miután eladták. A "haver" kiveszi onnan, és saját kulccsal viszi el az udvarodról / házad elöl.
Azt áruld el, hogy miért nem inkább közvetlenül a haver kezébe nyomja a második kulcsot?
Pedig egyszerű. Általában oda teszik a másikat, majd üzennek a "havernak", hogy hol az autó, miután eladták. A "haver" kiveszi onnan, és saját kulccsal viszi el az udvarodról / házad elöl. Hajnalra már vagy darabokra szedték, vagy átlépte pl. az ukrán határt.
Ha végig gyalogolsz egy (bármelyk) autóbazárban, gyorsan kiderül, hogy szinte mindegyikhez csak egy van. Érdemes kiszerelni a hátsó lámpákat, hátha elökerül a másik is :D (A bazáros pontos címet tud, kinek adta azt el ...)
En azt nem ertem igazabol hogy amikor kerestem autot akkor kb 20-at neztem amibol a felehez csak egy kulcs volt. Eszembe se jutott hogy ez ekkora gond. Kulfoldrol behozott autok mind de nehany magyar is volt kozte. Uk-ban neten megy minden soha senki nem latja az autot a biztositotol, soha nem kerdeztek hany kulcsom van.
Az igaz hogy gyarilag kettobol ha nincs egy akkor lehet valakinek terve a kulccsal de ugyanigy ha pl masoltattam egy harmadikat es elhagytam vagy a szervizben beepitett ember van kulcsmasolasra vagy ugyanezek permutacioi :) szoval az egeszet en ertelmetlen szorozesnak latom , egy lehetseges kiskapu a biztositonak.
Ami meg erdekes hogy neten se talalok errol semmit, marmint kulcsos esetkre parat de kartyasra nem nagyon.
szerviz tudja a kulcsot tiltani, de pl ha 3 kulcs van a kocsihoz akkor mind a háromnak ott kell lennie, és ha jól tudom max 3 kulcs tanítható meg az UCH-nak
szervizbe azt is le tudod kérdeztetni hány kártya aktív a kocsihoz szóval ha te 1 kártyát kaptál a kocsihoz meg 2 vagy 3 van tanítva érdemes tiltatni a másik 2 kártyát
Szerintem a biztositótól függetlenül nem árt, ha 2 kulcsod van. Én elvesztettem az egyik kártyát, és nem csináltattam rögtön másikat. A második gyári kártya amikor elázott, bizony nagyon könnyen komoly költséget okozó probléma alakulhatott volna ki (külföldön kulcs nélkül).....de szerencsére a kártya müködött. Hazaérkezés után csináltattam is egy második kulcsot. Cascóm egyébként nincs.
Egyébként a "bedugós" kártyánál nem hinném, hogy kiderül - első ránézésre - a turpisság, mert gyári tokban van az új kulcs. Az új kulcsot "feltanitják" a kocsira. Kivülről ugyanolyan. (a mechanikus kulcsot persze lemásolják).
a hiányzó második kártyáddal, ha valaki elviszi az autód, akkor érthető, hogy nem akarna fizetni a biztosító. Még talán korrektnek is mondható, hogy előre közlik, hogy ha hiányzik egy gyári kukcs, akkor nem is akarnak szerződni. Lehet, hogy atért nincs nálad a kulcs, mert valakinek komoly tervei vannak vele.
Csak egy ötlet: márkaszervizben lehet töröltetni kártya jogosultságot? Ha meg tudják oldani, hogy az autód csak a meglévő egy kártyával indítható, erről nyilatkozik is a szervíz, akkor a biztosító szerintem köt lopás cascot is.
Ha csak sima bedugos a kartya akkor van valami ami megkulonbozteti a gyari masodik kartyatol? sorozatszam vagy akarmi jelzi hog ynem gyari masodik kartya?
Ha meg van akkor ezekszerint nem lehet cascot kotni Magyarorszagon lopaskarral egyut ha csak egy kulcsom van? Ez kicsit durvan hangzik. Neten talalt esetben mikor kulcson vacakolt a biztosito ugyved elmagyarazta nekik hogy pl szervizben vagy barhol ahol leadod a kulcsot van lehetoseg masolni es fizettek. Azt ertem hogy ha ketto volt koteskor es egy eltunik akkor jo kiskapu a biztositonak de ha csak egy volt es kartyas akkor zarcserenek sincs ertelme.
Tudtok forumot ajanlani ami ilyesmirol szol? Nem birom elhinni hogy egykulcsos kocsikra nem kotnek lopascascot.
Több helyen is van. Az utastérben az elektromos kézifék gombjai alatt lévő lenyitható rekesz mögött van. Óvatosan túlnyitod a rekeszt és megtalálod. A másik a motortérben van. Ha szembeállsz, akkor a jobb oldalon az akksi és a kasztni között egy nagyjából háromszög alakú fedél alatt található. A fedél felfele kijön, igaz küzdeni kell, hogy kiférjen az akksi kiszerelése nélkül.
na hogy nekem se legyen őszinte a mosolyom, ahogy délután mentünk szilveszterezni találtunk a nejemmel egy klassz sípoló hangot a kocsiba.
Amit eddig kitapasztaltam, 70-tól motorféknél, mindegy hanyadik fokozat 4-5-6, olyasmi sírás/fütyülés/sípolás mint a versenyautók egyenes fogazású váltójának hangja
ha kinyomom a kuplungot megszűnik, üresbe na nem is emlékszem üresbe próbáltam-e
v__tibor megane forumon azt mondja lehet évekkel ezelőtt volt már téma
kérdés ez ilyen, vagy hiba
lehet a difi áttétel idővel bekopik egy irányba és ha visszafelé van erőhatás akkor ad ilyen hangot?
Kérlek benneteket, ha tudtok segítsetek, Kia Picanto és Renault Scenic típusú gépjárművekhez keresek Javítási és szerelési kézikönyvet magyarul (angolul nem) . Segítségeteket köszönöm,