Vagyis az automata kézifék félautomata lesz. És azért skandináv módszer, mert ott így oldják meg, hogy a hideg éjszaka némi pára és olvadt hólé okán ne fagyjon össze a fékbetét a tárcsával.
Nem tudom pontosan, milyen megoldást használ a Renault, mindenesetre azzal nem szokott probléma lenni :-)
Van egy kollégám aki renaultnal dolgozot és ő például esküszik az 1,5 motorral, mivel szerinte nagyon kiforrott az idok soran.
Hát, az idők során igen, de ha az 1M körüli ársávban nézelődsz, azok még problémásak lehetnek.
Kezdetben a Delphi-féle befecskendezőkkel voltak gondok, aztán jött a hajtókar-csapágy probléma, ami súlyos motorkárokat okozott. Elvileg csak bizonyos motorok érintettek, a gyakorlatban viszont mindenféle évjáratú motorral is előfordult baleset, itt a topikban is. Sőt, olyan is volt, akinél éppen a megelőzési céllal cserélt hkcs tört szét....
Ilyet sajnos az 1.9-es motorok is tudnak.
A többi tipikus hiba nem a motorral függ össze, inkább az elektronikával, a legnagyobb probléma az automata kézfék, aminek drága lehet a javítása. Ha működik, az autót át lehet tenni "skandináv üzemmódba," akkor utána gyakorlatilag örök életű lehet.
Érdemes odafigyelni a hátsó féktárcsa állapotára: ha cserés, az nem lesz olcsó, mert elvileg egyben van a kerékcsapággyal és az ABS-jeladóval. Gyakorlatilag van, aki bevállalja a cserét külön is, kiüti a csapágyat a fékből, de ez inkább barkács megoldás. Sok baráti szervizben elzárkóznak a művelet elől.
10-ből 10 autónál jelentkezik a műszerfal elektronikájának a halála, ezt a topikban olcsón tudjuk javítani (kb 20e ft). Az automata ajtónyitás szerkezetei is problémásak, ez vagy úgy marad, vagy kb egy huszasból lehet örök életű megoldást találni rá. Az összes autóban, amit megnézel, le lesz kopva a sebváltógomb, le lesz pattogva a festék az ajtóbehúzóról és az ablakemelő körüli műanyag panelről - persze ezeken is lehet segíteni.
..sziasztok.. grand scenic II.1.5 dci.. vagyis megint én..szóval egy évvel a hajtókar csapágyak megdöglése után vagyis főtengely köszörülés, ismét hajtókar csapágyas lett a kocsi..újra meg lett csinálva "drága autóm".. szóval 23.án elhoztam a kocsit, hogy most már jó..hát nem jó..azaz jó de most meg nin ABS em illetve ASR és ESP próbáltam betanítani de nem hajlandó szóval az lenne a kérdésem mi lehet a baj??valami vezeték szétcsúszott valahol..mert amikor leadtam javítani ennek a résznek nem volt baja és tudom hogy motor ki meg motor be volt..csak arra tudok gondolni hogy ott maradt le valami..
Szeretném még megkérdezni hogy a dízeleknek milyen tipushibájuk van kb milyen futasteljesítmény körül jelentkezik. Gondolom kettömegű olyan 200 környékén hal meg. Mi van a befecskendező rendszer elemeivel? rugalmas szíjtárcsa van mindket motoron? Milyen motorkodokat kell kerulni, mi az ami jo. Én inkább olasz autós vagyok és mielött belemélyedtem volna a JTD technikába én is osztottam steve véleményét a benzinesekről. Az egyetemen volt egy nagyon kedves oktatónk aki még úgy tanította személygépkocsiba benzines motort szerelnek, dizelt traktorba meg teherautóba. Ezzel mélyen egyetértettem , egészen addig mig az euro3 de leginkabb 4-5 csodákat ki nem találták. Ettől az emissziós hercehurcától egy benzines olyan kókadt lett hogy szégyen. Persze a turbósok OK azok elég élvezetesen hajthatók, de egy szívó , anélkül hogy bárkit meg akarnék sérteni , katasztrófa. Multkor egy 1,4 hondaba sikerult beulnom, na hire nem volt a regi porgos karalterisztikanak, olyan volt mint egy jó opel motor, alul még nem ment, felul már nem ment, középen meg csak ugy nem ment.
Szóval 3. sokszázezres JTD autóm van de nagyon megbízhatónak tartom a technikat. Nekem még nem volt gondom se injektorral, se magasnyomásu pumpával, Azt meg hogy 200 ezrenkent cserélek egy kéttömegüt amit 80-100 környékén meg lehet venni ha kell, szerintem belefér, de eddig ezt is megusztam. Amugy gazolajbol prémiummal jarok és bar felénk az 5lábukutyasét használva nem vettem észre fogyasztascsokkenest a sogorok premiumanal igenis jelentkezett olyan 10% körüli.
Szóval szeretném hallani a tapasztalatokat/tudasbazist a dizelekrol, mire lehet szamitani. Van egy kollégám aki renaultnal dolgozot és ő például esküszik az 1,5 motorral, mivel szerinte nagyon kiforrott az idok soran.
szóval minden véleményt meghallgatok és megfontolok de egyenlőre tényleg az 1,5d és az 1,6 benzin között vacilálok, ha valaki meg tud győzni hogy miert 1,9dci azti is szívesen meghallgatom. elsősorban a fenntartás költségei fontosak ( szerviz/fogyasztas), szerelni merhogy van lehetosegem én fogom, mivel az autoszerelokben sokadszorra is csalodtam.
Ovi, bevásárlás stb max 5-6 kilométer egy irányba. A dízel igazából be sem melegszik.
Ez a használat nagyon megterhelő a dízelnek, erre az üzemmódra csakis szívó benzinest!
Benzinesnél is van modellfrissítés tehát ott is a 2006 utánit kell venni?
Igen, az 1.6 16V motor a 2007-es modellévben 6 sebességes váltót kapott, miközben a teljesítmény értéke is változott: 5 lóerővel alacsonyabbra specifikálták. Érdekes módon sokkal fürgébbre specifikálták, viszont érezhetően magasabbak a fogyasztási adatai.... Talán az EURO5 miatt?
Kérlek segítsetek abban, hogy hol tudok vásárolni használt, olcsó hidraulikus prést (csapágykinyomó prést), valamint Javítási Kézikönyv és karbantartás című könyvet magyarul (angolul nem jó). (útmutató és gépjármű javítás és karbantartással kapcsolatban). Az is érdekelne, ha ki tudnám nyomtatni valahonnan.
Nekem van egy eladó 2.0-as Scenicem. Automata. Debrecenben 10literrel el lehet járni vele. Országúton 7-8 pályán rendes tempóval 9-10 liter a fogyasztása.
Most hogy a másik forumon olvastam a fogyasztási adatokat, karácsonyi városi pörgés elött lenulláztam. 84 km-re 7.2 jött ki. Elötte a vegyes ~2300 km-re 6.4 volt. Régi 5-ös úton ballagtam már fel 4,2-es fogyasztással, kényelmesen, klímával, 2 személlyel. Végsebesség (német pályán ;-)) 212 volt, de olyan 180-ig éreztem hogy megy zokszó nélkül. Ez 1.9-es 131 pacis grand.
Biztosan meg tudja nekem valaki mondani, mért van az beleírva a kezelési utasításba, hogy a hátsó két tetőcsomagtartó helyre csak ha nem szállítunk rajta semmit, tárolás jelleggel szereljük fel oda őket?! Na ez bonyolult lett, nagyon, tehát csak terheletlenül szereljük fel.
Megnéztem semmi különöset nem találtam az első kettő nyílás, és a hátsó kettő között.
1.5dCi-1,9dCi-1.6-2-0 motorhoz és a grand hoz csak annyit, én az ősszel vettem 1.5dci-t
ma azt mondom normális városi haladáshoz a Grandba is elég a 106 paci pályára egy évben 2x szintén, országúton előzésnél lehet kevés. Nemrég írta valaki az 1,9 fogyiját én nem bántam meg, hogy az 1,5 lett jó 1-1,5L kevesebb
Köszi a hozzászólást, nagyon megfontolandó amit írsz az 1,6 motorrol. A fogyasztási adatot szintén köszi. Én is ezen gondolkodtam hogy mennyi lehet az 1,6 fogyasztása. A mobile-nak megvan az a jó szokása hogy feltünteti a városi fogyasztást. A 2 litert besaccoltam, de asszerint 3 (6,5 vs 9,6). A másik kérdésem hogy ugyanitt a 2,0 fogyasztása 11,5 nak van feltüntetve. Valós körülmények között mekkora különbség van a 2 benzines között? Nálunk is ez a fajta elővárosi használat lenne, de tényleg csak rövideket megyünk. Ovi, bevásárlás stb max 5-6 kilométer egy irányba. A dízel igazából be sem melegszik. Mi ez az okoskerék? Benzinesnél is van modellfrissítés tehát ott is a 2006 utánit kell venni?
jogos a pont viszont nagyon köszönöm stevenek a hozzászólást. Az 59. autom lenne tehat pár dolgon már túl vagyok. vettem én már sötétben, esőben, kép alapján, kisempróbálva autót, nem mondom hogy ne tudnám beszopni, de azért láttam már ezt azt.
A helyzet a következő: aki nem ért az autókhoz, az ne akarjon motorhibás autót venni, mert nagyon be fogja cuppantani.
A kereskedéssel szemben, ahol ezt az autót árulják, ott a Renault Császár márkaszerviz. Meg kéne tudni, hogy a "diagnosztika" ("valószínűleg turbóhiba") tőlük származik-e. És ha nem, akkor miért nem?
A turbóhibás motorokban mindenféle egyéb szopás lehet.
vagy keressek 1,6 benzinest? annak a tulfogyasztasabol eredoen evi 100-120 al tobb az ua koltsege. (8l vs 10l varosi hasznalat mellett...feltételezem). szóval kérnék egy kis segítséget tőletek.
A 2 liter különbség a fogyasztásban talán eltúlzott, a mi 1.6-osunk hosszú távú elővárosi-városi átlaga 7.7 - 7.8 liter volt, nem hinném, hogy az 1.5 dCi lement volna bőven 6 alá.
A benzines autót most kb ugyanannyiért veheted meg, de valószínűleg pár év múlva majd drágábban adhatod el. A nem tervezett költségek a dCi esetén magasabbak lehetnek, ilyen korban már beüthet egy-két többszázezres javítás (hajtókarcsapágy és társai, turbó, befecskendezők kettős tömegű, EGR-szelep stb). Viszonylag kicsi futásteljesítmény mellett a dízel alacsonyabb fogyasztása nem feltétlenül jelent alacsonyabb fenntartási költséget! A benzinesnek magasabb az üzemanyagköltsége, de az legalább tervezhető.
Persze a benzinmotorokkal is lehet pórul járni (okoskerék, katalizátor, egy-egy jeladó), de annak azért mindenképp kisebb lesz a költsége.
Esetleg meg lehet nézegetni a 2.0 literes benzinmotorokat. A Grand Scénicben szerintem eleve nem fogyaszt többet, mint az 1.6-os (hosszabbak a fokozatok, és van 6-ik is), és az az 1.6-osnál is kevésbé problémás motor.
Nem ismerem ezt az autót, de ez 1 millióért egy jól felszerelt, hibátlan autó,* ami sokkal jobb üzletnek tűnik, mint az általad kinézett motorhibás dízel 750-ért.
* a kuplung cseréje kijön egy százasból, és szerintem pont annyit le is lehet alkudni az árból.
Új vagyok a scenic fórumon, nem meglepő módon nagycsaládos. Bevásároltunk egy Grand voyagerbe, de asszinak nem jön be, megjegyzem hosszu utakra kivalo de mi rovideket megyunk , 10-20 km-es utakra hasznaljuk. Evente ketszer megyunk 150-200 kilometeres utakra. Nezegettem mit lehetne a voyka helyett és hat a grand scenic tunik sanszosnak. Olvasgattam a forumot tipushibakkal kapcsolatban, de ugye kispénzbol szeretnem meguszni a verdat. Nem szeretnek szop*rollert, de sok mindent meg tudok csinalni az auton.
Mivel olvastam, hogy kérhetem a véleményetek egy egy autoval kapcsolatban most belinkelem. Mi a véleményetek erről?
tenyleg csak turbohiba? hogy szurhető ki hogy nem injector? magasnyomású pumpa? itt irtatok regebben hogy egy turbocsere 500K , a neten 80ért van felujitott , akkor mitol ennyi? mit vonz(hat) még magával?
Évi 10-15ekm-et megyunk ezzel az autoval. Persze tudom, hogy 2006 utani kéne, vagy facelift meg hogy gyenge az 1,5 de mint irtam nem versenyauto kell, helyben szaladgalunk vagy orszagut max 100. talan az 1,5 gyorsabban melegszik, talán kevesebbet fogyaszt. talán kevesebb a hiba az 1,9 hez viszonyítva. vagy keressek 1,6 benzinest?
annak a tulfogyasztasabol eredoen evi 100-120 al tobb az ua koltsege. (8l vs 10l varosi hasznalat mellett...feltételezem).