Azta k..va! Az szép lehetett, gondolom, volt hangja is rendesen!
Ilyenkor örülök, hogy az enyém fix üvegtetős....bár rettegek a lépcsőházak előtt parkolni, mert valamelyik átedütt rádob valamit aztán annyi. /bár láttam már több üvegtetős kocsit összetörve totál de az üvegtető ép maradt.../
Fél òrával ezelőtt, M1-en 140-es tempònál kirobbant a nyithatò tető üvege. Sèrülès nincs, a mögöttem jövők is megùsztàk. Az okot nem tudom, az ablak jò volt, nem fütyült nem zörgött. Renaut Budakalászba mennèk ha valaki tud jobbat kèrem szòljon.
Mint mondtam korábban, nekem is pont ilyen autóm van, most már lassan 2 éve hajtom, 2007-es.
A xenon nálam jó, jól látni vele.
A fogyasztás hasonló használat mellett 7,2. Az elmúlt héten szinte csak pesti dugóban voltam, akkor felment 7,5-re. Ha tisztán pálya van, akkor nyomom neki a 140-150-et, olyankor nyolc körül eszik. Nyolc fölé még sosem ment.
A váltóolaj csere jó kérdés. Az előző (Scenic I) automatájában előírta a gyár a cserét, be is tartottam. Mégis volt váltóhibám, pont olajcsere után. Talán valamit elrontottak. Elég drága javítás lett a vége.
A mostaniban a gyár nem írja elő a cserét, konkrétan azt mondták a szerelők, hogy ebben nem kell, sőt, nem ajánlott a csere! Én nem is cserélem ezért, bár nem vagyok meggyőződve róla, hogy nem is kéne. Most 170 ezer km van az autóban, még a gyári olajjal megy. Zoltán szerint sem érdemes benne cserélni, hallgatok rá. És nem a spórolás miatt, hanem mert nem akarom pont egy felesleges cserével megbolygatni a váltót. Amúgy eddig tökéletesen teszi a dolgát. És abban is hiszek, hogy ami jó, azt ne javítsd meg... :)
Parkoláskor gyakran használom az elektromos tükör behajtás funkciót, és ma kihajtáskor vettem észre, ha csak 3/4-ig ment vissza. Leengedtem ablakot és helyére toltam, és utána kipróba még1x...de ugyan az, befelé megy, kifelé megáll 3/4-énél... Kiszálltam, megfogtam és éreztem, h lötyög picit és tök könnyen mozog abban az 1/4-nyi tartományban, ahonnan már nem megy tovább...a másik oldali áll szépen, mint katiban a gyerek...
És az automatában vajon hogyan kell/lehet olajat cserélni? Mert egyszerűen nem jön ki belőle. Leeresztőnyíláson lejön max 1,5 liter, de emlékeim szerint van benne vagy 4,5. Váltó le, szétszed, és úgy? Enyémben egyébként úgy 90.000 van, és egyéb hibából adódóan meg kellett nézni, víztiszta az olaj.
Keresd Develooper-t, a nick-je alatt megtalálod az e-mail elérhetőségét.
A beázás okozott valamit, viszont ha nullázódik stb, akkor még sürgősebben meg kell javítani a kijelzőt, mert az is előfordulhat, hogy el kezd neked naponta pár ezer km-t beletekerni a számlálóba.... Bp-en csinálja, megvárható.
Szükségem lenne egy kis segítségre (és nem csak nekem, hanem a helyi szakiknak is).
Egy furcsa hibajelenség zaklat. A kijelző látszólag véletlenszerűen újraindítja magát: egy pillanatra elalszik, majd felvillan, ilyenkor megjelenik az összes hibaüzenet, majd eltűnik - mint mikor indítom az autót - és lenullázódik az óra, és az "túra" kilóméter számláló. Ennek folyománya, hogy a fogyasztási adatokat sem jeleníti meg helyesen. Ez a művelet nincsen ráhatással (szerencsére) a menetteljesítményre.
Előzmény: egy autómosás alkalmával megállt a víz valahol az autóban - lehetett hallani ahogy jobbra-balra folyik és lötyög, mikor kanyarodok - majd szépen kifolyt fokozatosan a pedáloknál. A ventilátorok hangján lehetett hallani, hogy oda is került a vízből. Kb. egy hónapra rá jelentkezett ez a hibajelenség.
Még egy érdekesség: az n. újraindulás után kiírja, hogy guminyomás-szenzor hiba. Márpedig tudtommal olyan nincs az autóban (2005-ös Grand, 6 seb./106 HP).
A márkaszervizben nem tudtak rá mondani semmi konkrétat, csak a folyókákat takarították ki. Szerintetek?
Most elég messze vagyok az user manualtól, de emlékeim szerint Tranself olaj megy bele gyárilag és ez az ajánlott is. Estefele utánanézek, ha megfelel.
Steve és Renpaul, kinőttük a GS-t és az a kérdés, hogy egy Gr Espace 4 (mondjuk 2012 évjárat), 2.0 dci 150 vagy 175LE, manuál vagy automata mennyire megbízható.
De azt raksz bele amit akarsz. Ha tudod akkor miért kérdezed. A bárdi az unix és az autonet is gl4 hozott nekem. Aztán beírod hogy gl5 majd belinkelsz 2 db gl4 olajat. Tényleg nem értem.
Más típusoknál is az (egyszeres, vagy többszörös kúp alakú) réz szinkrongyűrűvel ellátott konstrukciókhoz alkalmas hajtóműolaj.
NFP
Kifejezetten P jelű hajtóművel felszerelt Renault-k Daciák és Nissan-ok sebességváltóihoz lett kifejlesztve (pl. Vel Satis, Avantime és Espace IV, Laguna 2, 2DT, dCi és V6, Mégane/Scenic II Pk4 és Espace 2.0 és 1.9 dCi), ahol a szinkrongyűrűk molibdénnel lettek bevonva.