Érdeklődnék én is hogy valaki nem tud EGR szelep mágnestekercset jót, működőképest pierburgot 3 csavar fogja fel és 5 érintkezős, véletlenül? Vagy direkt?
1.9DCI 120Le kellene. Please... És danke sör előre is.
Egy ismerősöm azt javasolta,hogy első körben cseréltessem le az olajat a váltóban és nézzük át a váltókar csuklózatát hátha csak egy kis kenőanyag a gond.
Amúgy kipróbáltam és minden sebesség fokozatban kicsit akadozva veszi a sebességet áló helyzetben.
A váltókart még nem néztem de ránézek hátha.
Remélem nem kuplungos mert az biztosan költséges lenne.
Az a fura,hogy csak néha akadozik és csak az 1 és az R.
Nem csúszik és nem ugrik a kocsi a sebességbe rakom.
Menetben, gázadást követően motorfékezve nem bólogat a váltókar? Mert, ha igen, akkor a váltótartó gumibak (piskóta) szakadt el, vagy inkább ki. Nem egy nagy összeg, ráadásul viszonylag egyszerűen cserélhető.
Nemrégiben jotottunk hozzá egy 2004-es Grand Scenichez,1.9 dci motorral.
A napokban váltó problémáim adótak vele.
A jelenség,hogy az egyest és a lükvercet néha csak eröszakkal akarja bevenni.
Van valakinek ötlete, hogy mi okozhatja ezt és miként lehetne orvosolni?
Ja és persze mennyiből?
Egyébként a két éve nyáron lecsapott jégeső nyomait (8 tető, 5 motorháztető gödör) azért nem szorgalmaztam kijavíttatni, mert még nekem kellene utána bizonygatnom, hogy nem tetőre fordított autót árulok.
www.horpadasjavitas.hu
:-)
Mások is használnak hasonló technológiákat, én őket ismerem. Nem ők a legolcsóbbak, egy kicsit talán mufurcok is a telefonban, de kétségtelenül szépen dolgoznak.
Ez igaz. Viszont az információhoz bontás nélkül nem lehet hozzáférni. Ezt anno már megbeszéltük...
Én csak arra emlékszem, hogy anno, amikor kellett, egy csomó autón pontosan meg tudtam nézni. Már nem emlékszem hogy csináltam, de csavarkulcs biztosan nem volt nálam :-)
Én egyébként egy függőleges felületre emlékszem, pont a zsanér mellett, de ebben nem vagyok biztos, és ugye momentán megnézni sem tudom.
Egyébként a két éve nyáron lecsapott jégeső nyomait (8 tető, 5 motorháztető gödör) azért nem szorgalmaztam kijavíttatni, mert még nekem kellene utána bizonygatnom, hogy nem tetőre fordított autót árulok.
Ezekben a műanyag elemekben benne van a gyártás időpontja: három körömnyi karika háromszög alakban, mindegyikben egy nyíl, ami a gyártás évére, hónapjára és napjára utal.
Ha a sárvédőt később gyártották, mint az autót magát, akkor cserés volt :-)
Ez igaz. Viszont az információhoz bontás nélkül nem lehet hozzáférni. Ezt anno már megbeszéltük...
Köszönöm mindenkinek, aki véleményezte az autót, amit linkeltem.
Egy dolog még érdekelne, úgy néz ki, egy feltétel mégis lenne, amit vásárláskor néznem kell, mégpedig a teljesítmény. 90kW alattinak kellene lennie. Vállalható egy ilyen motor akár egy Grand Scenic-ben?
Én azt javasolom, hogy nézz, vagy a szerelőddel nézess körbe a vákuumcsövek környékén. Lehet, hogy az egyik nem tökéletesen illeszkedik a csonkokra és elmegy a vákuum a rendszerből, így nem tudja a turbót szabályozni. Ezek cseréje filléres tétel. Ha van egy vákuumellenőrző órája a szerelődnek, akkor két perc alatt megállapítható, hogy melyik csövecske a bibis, ennek cseréje további két perc. Nálam annó ez a hiba okozta a kocsi erőtlenségét.
Érdemes kitakarítani azt a két lefolyót, mert extrém esetben a pollenszűrőn keresztül befolyhat a víz az utastérbe és akkor akár zárlatod is lehet.
Nem nagy cucc megcsinálni, de ha mégsem akarod megbontani, akkor némi dróttal talán meg tudod piszkálni a nagyját. Én a szétszedést ajánlom.
A szétszedésnél egyedül az ablaktörlők helyzetét érdemes megjelölni, a többi adja magát. Illetve amikor leszeded/felrakod az ablaktörlőket, akkor óvatosan, mert egy rosszul lecsukódó ablaktörlő kárt tehet a szélvédődben.
A szereléseimnél kb 1:3 az időarány a valós szerelés és a "nézés, megértés, miért nem enged" között, mert utálok barmolni.
Van egy 1.6-os benzines 2004-es Scenicem. Tök hideg motornál, kikapcsolt klímakompresszornál is maxon megy a hűtőventillátor, szinte mindig, a motorvezérlőben a klímagáz nyomását mérő szenzor "feszültség határérték túllépve" vagy ilyesmi hiba van. Ha a klímanyomásgomba hibás, azt ki tudom cserélni a gáz leengedése nélkül? Olyan, mint a VW konszern autók, hogy van alatta egy szelep? Lehet ilyet szerezni egyáltalán?
Segítséget szeretnék kérni abban hogy van e az elekrtomos fűtésnek biztosítéka és ha van hol található. Előzményként hozzá tartozik: darabokra szedtem az elektromos kartámaszt mert az ott lévé szivargyújtós kiállás nem volt jó. Azt sikerűlt megjavítanom de közbe zárlatot okoztam és elment a kartámasz alatti dobozban a világítás. Abban reménykedem hogy az elektromos fűtés és az a vílágítás egyy biztosítékon van és megjavúl mind a kettő egy biztosíték cserével.
Másik probléma: elektromos visszapillantó tükörhöz keresek motorokat mindkét oldalon széttőrt, kiégett. Ha valaki tud segítsen kérem. Csak a motorra van szükségem a többi része renden van.