Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zerik1 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43768
Akkor van még más is itt, aki jobbkormányosat hajt, nem is tudtam eddig :)
Az első tárcsákat, betéteket én otthon cseréltettem, az nem volt vészes, de itt kint én is elgondolkoztam, hogy a hátsókat magam cserélném. Videót már láttam róla, igaz az Scenic I volt. Nem tudom mennyire különböznek a fékeik.
Előzmény: Robi-1976 (43767)
Robi-1976 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43767

Nekem eddig nagyon bejön a 2005-ös 1.9DCi Grand Scenicem (6-os váltó, dupla tetőablak, rádió Alpine CD váltóval, elektromos ablak, hátul rolóval, totál elektromos tükrök etc.

 

Sajnos nem hibátlan, de itt az Egyesült Királyságban szinte nincs is hibátlan használt autó. Az angolok jó része tojik bele, csak hajtja, ameddig megy, képesek még a Honda Jazzt is motorcserésre vágni 70e mérföld alatt.

A motorcsere, sebességváltó csere itt mindennapos.

 

A kozmetikai problémákon kívül van pár problémája (holott friss műszakis):

 

A jobb első kerékcsapágy, féltengely morog kisebb sebességnél jól hallhatóan, az elektromos kézifék fog mint állat, de szerintem menet közben is, mert melegszenek a tárcsák, a bal hátsó ablakemelő nem működik és az olajbetöltő alól kiinduló cső a motor felett/mögött bekapcsolódva egy gumi reduktor alakú cuccba ereszt.

 

A hajtókarcsapágyakról nem tudok semmit, nem kopognak, de  a kocsiban van igazolt 75e mérföld.

 

Féktárcsákat sem ártana cserélnem, megosztanátok a tapasztalaitokat tárcsa+betét kombinációban?

Magam ki tudom cserélni őket emelővel, házi szerszámokkal?

 

Amúgy most viszem el teljes átnézésre, nehogy valami behaljon, mert nagyon drága errefelé a javítás.

 

 

Robi

 

 

u.i.: Az egyik tulaj mondta, hogy az eső nem tud belefolyni az első lengéscsillapító fémtányérjába. Jelentem de igen, simán belefolyhat. És ezt az eső is tudja... :D

 

 

 

 

zerik1 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43766
Az enyém nem import, csak külföldi, de azt le sem tagadhatná :D és 1.5dci. Igaz, túl sokat nem mentem még vele, de mindennapos használatban van. Rögtön a megvétele után haza is mentünk vele és vissza. 2300 km x2. Nem volt vele gond, pedig kapott kiképzést rendesen. Egyik alkalommal kb 1,5 órát araszoltunk 30 fokban, 1. fokozatban egy német autópáján, közben pedig néztük a leállósávban a felnyitott motorháztetőkkel állókat. Volt közöttük "tuti megbízható" típus is. Persze ez nem azt jelenti, hogy az enyémmel nem történhet semmi, de számomra pozitív élmény volt.
Előzmény: EME (43764)
DAndras79 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43765

Ez igaz, probléma nélkül megy a gép, kb. 70-75ekm 2010.dec. óta. Csak olyan probléma volt, amit magamnak okoztam (pl. kártya elhagyása majd eláztatása.....). Azt fontos megemliteni (nem tudom, hogy az érdeklődő milyen évjáratot keres), hogy 2010-ben vettük a 2008-as autót, a garancia letelte után, nagyjából követhető előélettel, és tekert órával. Igaz, nem 300-ról tekerték 72-re (kiderült a Renault adatbázisból).

Nem biztos, hogy pl. egy 8-10 éves ismeretlen előéletü dizel autót meg mernék venni.

 

 

Most várható majd előbb-utóbb futómü javitás, kezd finoman kopogni néha, de ez természetes jelenség.

 

 

 

 

Előzmény: EME (43764)
EME Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43764

eddig még senki nem futott bele az 1%-ba....

No, azért én legalább kettőt ismerek. Egyik a DAndras, (ha jól emlékszem ő is import portékát hajt) a másik pedig én volnék.

És mind a ketten az űberproblémás, jajjneadjistenilyetnevegyél 1.5. dci-t hajtjuk.

Ha jól emlékszem neki sem volt semmi baja az autóval. Mindketten kicseréltettük a hkcs-t, azt jónapot. Az meg tönkre tud menni magyarországi autónál is, mint láthattuk.

Én már 70 ezret mentem vele, volt egy egr cső törésem, ezen kívül semmi. 

Előzmény: stevie-13 (43758)
ThomBoy Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43763

Körbe kell nézni Renault és nagyobb off kereskedésekben, elmondani mit keresel, mindkét Scenicet úgy vettük, hogy sosem volt egy percig sem a hahu-n, de máshol sem hirdetve.

Tavaly az Autó Mérai számított be egy 2007/11 Privilege grandot, 68ezer km-el, automata, magyarországi, stb. Az sem volt hirdetve, nekünk szólt elsőnek az eladó, mivel a GSIII mellett döntöttünk ezért a más valaki vitte el, de neki is szólt a srác.

Előzmény: mov (43759)
Dietrich123 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43762

 

Én azt szoktam csinálni autópályás üzemmódban, hogy minden lassítás után padlógázzal teszem vissza az autót utazósebességre, adott esetben akár hármasba is visszakapcsolva, és szinte leszabályozásig kipörgetve

Hát... szerintem ez hasonlónak azért elmegy :-)

Előzmény: stevie-13 (43754)
ThomBoy Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43761

Mivel automata vasat keres, szerintem nincs benne kettős tömegű. Vagy rosszul tudom?

 

Ami viszont biztosan nincs benne az vezérműszíj. Lánc van benne, ami persze nyúlhat, bár nem gyakori. Én, a 2.0dCi 'fetisiszta' mindenképp azt mondom keress olyat, pláne ha félsz a francia autótól, mert az japán motor. :)

 

Viszont semmiképp se vegyél off 1.6TdCi Fordot, mert abban viszont francia (PSA) motor van.

 

Ha nincs lelakva az autó akkor valószínű vigyáztak rá, nézesd meg, informáld le, pici apróságok (gyűrűtől kopott kilincs, váltógomb, stb. javíthatóak pár ezresből.

Előzmény: stevie-13 (43758)
zerik1 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43760
Minden márkának van saját spec hülyesége, valóban. Pl VW, Skoda 100e Km körül elszállnak a trafók, ugye együtt kell őket cserélni, hengerenként kb 15-16e Ft csak az alkatrész. Saját tapasztalat, de előre megjósolták, típushiba.
Ne így válassz autót, mert ilyen alapon nem érdemes semmilyen márkát venni :)
Előzmény: Gabee555 (43755)
mov Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43759

A 2.0 dCi automata kombinációval csak az a baj, hogy összesen van 3 db belőle a HAHU-n. Hogy a bennük lévő 200,200, illetve 150 Ekm mennyire valós azt nem tudni, tök mindegy mit mond a hirdetés. Pont a leginkább erősködő 150 Ekm-esnél gyanús, hogy sok dologgal nem igazolható ez a tény, a legbiztosabb a ma is német rendszámmal futó 10 éves darab bő 200-a. Ezekből 2 db csak 5 személyes. Ezek alapján azt mondom, ha ilyet szeretnél marad a magánimport, de ott sem fognak tolongani az eladók.

 

1.9-ből van választék rendesen, át kell nézni. Azt kellene megcélozni, hogy mennyit tudsz rászánni úgy, hogy a vásárláskor kötelező első szerviz után még maradjon pénz a dízelnél előforduló lehetséges hibákra, tehát egy pl. egy 200.000 Ft-os kiadás ne parkoltassa le az autót hónapokra. Ez nem Renault specialitás, bármelyik ilyen kategóriájú autóra igaz.

Előzmény: Gabee555 (43755)
stevie-13 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43758

Még nem eldöntött, hogy 1.9 dCi vagy 2.0 dCi automata, de az utóbbiról több jót hallottam (nincs hajtókarcsapágy meghibásodás, kettős tömegű, stb., bár nyilván több olajat kell tölteni bele).

 

 

A 2.0 dCi-ben is van kettős tömegű lendkerék.

 

Minden motornak megvan a maga hülyesége, a 2.0 dCi-é az, hogy az injektorok belerohadnak a hengerfejbe, és egy "sima" injektor javítás nem egyszer végződik komplett hengerfej-cserével, ami pont nem egy két filléres művelet.

 

De tetszőleges más konstrukcióról is el lehet mondani rosszakat, láttunk már szeméttelepre került PSA, Volkswagen, Ford meg mindenféle motorokat, de említhetném a prémium márkákat is.

 

 

kicsit tartunk a francia autóktól

 

 

Akkor ne vegyetek Renault-t :-)

 

Annyit tudunk elmondani, hogy a 2007-es ráncfelvarrás után jelentősen javult a Renault-k minősége. Van egy pár apróság (mint minden autóval), de itt a topikban sokra tudjuk a megfejtést (pl. kézifék problémák, kijelző hibák, stb), és tudunk ajánlani olyan szerelőket is, akik értenek a típushoz.

 

Van még egy általános tapasztalat: a külföldről behozott dízelek 99 százaléka problémás. Több topiktagunk autóvásárlását végigasszisztálta már ez a közösség, és eddig még senki nem futott bele az 1%-ba....

 

 

Előzmény: Gabee555 (43755)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43757

43755 db tapasztalat van írva... :-)

Előzmény: Gabee555 (43755)
Ati_! Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43756

Ha vennéd a fáradtságot és visszaolvasnál 30 oldalt akkor nem tennél fel ilyen kérdéseket...

Előzmény: Gabee555 (43755)
Gabee555 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43755

Sziasztok!

 

Feleségemmel - a család bővülése miatt - gépkocsi vásárlás előtt állunk. Hosszas keresgélés után döntöttünk a Renault Grand Scenic II mellett, elsősorban ár érték aránya miatt. Voltunk már próbakörön 1.5 dci motorral hajtott Scenic-ben, de az nekem első körben kevésnek tűnt, így inkább a nagyobb motor mellett szavaznánk. Még nem eldöntött, hogy 1.9 dCi vagy 2.0 dCi automata, de az utóbbiról több jót hallottam (nincs hajtókarcsapágy meghibásodás, kettős tömegű, stb., bár nyilván több olajat kell tölteni bele). Ezek ellenére is, kicsit tartunk a francia autóktól, de reméljük, kellemes csalódást fog okozni. :)

 

Tudnátok erről a két motorral hajtott változatról tapasztalatokat írni?

 

Előre is köszönöm

 

Gábor

 

 

stevie-13 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43754

ahogy stevie is írta nem árt néha 3.-ban közel leszabályozásig húzatni

 

 

Én ilyet nem szoktam írni!

 

Normális, egyenletes terhelés mellett kell menni minél többet egyhuzamban, de legalább 40-50 kilométert. Ehhez teljesen jó az autópálya tempó a leghosszabb fokozatban. 

Előzmény: Dietrich123 (43752)
Jopi73 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 43753

Szia. 

Igen azt elfelejtettem írni. Ha leállítom az autót és újraindítom akkor megszűnik a hiba és megint jó. Legtöbb esetben még nem üzem meleg motornál jött elő, legalább is ezeket tapasztaltam. Öntöttem bele Wynn's Diesel clean 3 Egr és turbó common rail tisztítót most az utolsó fél tankoláshoz. De ez alatt is előjön a hiba. Igaz nem minden nap.  

Előzmény: Dietrich123 (43752)
Dietrich123 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 43752

Az Injection fault hibajelzés ha csak átmeneti gond akkor egy újraindítás után eltűnik.

A javítása ha csak kisebb gond van akkor történhet befecskendező rendszer tisztító adalékkal,( pl Pro-tec Common Rail tisztító üze adalék, vagy más hasonlók), meg ahogy stevie is írta nem árt néha 3.-ban közel leszabályozásig húzatni, (kis emelkedőn még jobb), hogy a kipufogó rendszer is meg tudjon tisztulni.

Előzmény: Jopi73 (43747)
Marceee222 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 43751

Nalam is van check injection, de csak ha 3-ba vagy afelett engedem 2500 fölé. Semmt nem veszek eszre, ma is mentem vele hosszabb távon, 6-ba szépen felugrott 100-ról 130-ra egy előzésnél, ha tovább nyomom akkor megjelenik a hiba...

Előzmény: Jopi73 (43747)
bnorci71 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 43750

mintha rémlene, hogy turbó probléma előtt is dobál ilyen üzenetet :(

 

szóval mindenféleképpen hozzáértő szerelő kel diaggal

Előzmény: Jopi73 (43747)
macilali Creative Commons License 2014.11.04 0 0 43749

szia. nekem mikor ezt irta akkor porlasztó volt a ludas.

Előzmény: Jopi73 (43747)
zerik1 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 43748
Igen, hát pont ezért kérdeztem, hátha van valakinek, valamilyen tapasztalata. Egyenletesen, esetleg bizonyos részeket políroznak csak stb.
Vagy talán megkérdezik, hogy milyet kérek, távol vagy közellátó vagyok :)
Előzmény: bnorci71 (43746)
Jopi73 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 43747

Sziasztok megint.

Előjött megint egy hiba: Injection fault amikor intenzíven gyorsítok akkor adja be. Ezzel egyszerre (gondolom én) beállítja magát közepes értékekre és nem megy annyira az autó. Nemrégen (kb 1 éve) is produkálta az autó akkor azt mondta a diag, hogy a közös nyomócsövön levő nyomásérzékelő a rossz. Kicseréltem és utána jó volt eddig. Tanács, tipp, tudom egy diag megint, de a fél fizetésemet erre költöm már. :( 

Előre is köszönöm.

bnorci71 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 43746

mi van ha imitt amott többet kevesebbet poliroznak le, változik a vastagság és lesz egy dioptriás szélvédőd??

Előzmény: zerik1 (43745)
zerik1 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 43745
A szélvédő polírozásáról mi a véleményetek? Ablaktörlő okozta karcokra gondolok. Állítólag már megbízható technológia van hozzá. Vagy mégsem?
sütiv6 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 43744

Sziasztok. Megmaradt a másik autóról, csak kerülgetem otthon, újonnan vásároltuk, én jártam vele, kb. 60ekm van benne, nem üt-ráz, tökéletes állapotban van. Ha valakit érdekel.

http://lepes.net/555-elado-renault-scenic-gyari-alufelni-17x7/details.html

zerik1 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 43743
Csak akkor veszek rá én is pár dolgot, ha valami nagyon zavarja a szemem. A nagyobb szépészeti beavatkozáson szerencsére már túljutottam :)
Előzmény: ThomBoy (43742)
ThomBoy Creative Commons License 2014.11.03 0 0 43742

Az ellopott autónk szervízkönyve nálunk maradt így bármelyik autó szervízkönyve összeállítható lenne belőle, de egyébként is pár ezres egy pecsét a mr minitben. :) A lényeg a Renault számitógépes rendszere, amiben egyébként ugyan úgy kerülhet fals adat, ha a kártyaolvasó helyett manuálisan írják be az adatokat. :-/

 

Sajnos tényleg kevés a minőségi használtautó a piacon, a miénknek is tudom a hibáit, de őszintén szólva nem vagyok hajlandó egy matricáért illetve 1-1db műanyagért 7000ft-ot fizetni. Darabonként. :)

 

Előzmény: zerik1 (43739)
bnorci71 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 43741

akkor én rendetlen vagyok :)

 

de minek levenni?

doblemezt kivéve odaférni kényelmesen

Előzmény: S.P (43740)
S.P Creative Commons License 2014.11.03 0 0 43740

egy rendes szervizben köszönés helyett leveszik a lökhárítót.

pl gázolajszűrő csere esetén.

de rendes szervizben nem is rakják vissza törött patenttal.

Előzmény: bnorci71 (43737)
zerik1 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 43739
Lehet a papírjait is vette... De nem akarok rosszindulatú lenni.
Előzmény: bnorci71 (43737)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!