Akkor van még más is itt, aki jobbkormányosat hajt, nem is tudtam eddig :)
Az első tárcsákat, betéteket én otthon cseréltettem, az nem volt vészes, de itt kint én is elgondolkoztam, hogy a hátsókat magam cserélném. Videót már láttam róla, igaz az Scenic I volt. Nem tudom mennyire különböznek a fékeik.
Nekem eddig nagyon bejön a 2005-ös 1.9DCi Grand Scenicem (6-os váltó, dupla tetőablak, rádió Alpine CD váltóval, elektromos ablak, hátul rolóval, totál elektromos tükrök etc.
Sajnos nem hibátlan, de itt az Egyesült Királyságban szinte nincs is hibátlan használt autó. Az angolok jó része tojik bele, csak hajtja, ameddig megy, képesek még a Honda Jazzt is motorcserésre vágni 70e mérföld alatt.
A motorcsere, sebességváltó csere itt mindennapos.
A kozmetikai problémákon kívül van pár problémája (holott friss műszakis):
A jobb első kerékcsapágy, féltengely morog kisebb sebességnél jól hallhatóan, az elektromos kézifék fog mint állat, de szerintem menet közben is, mert melegszenek a tárcsák, a bal hátsó ablakemelő nem működik és az olajbetöltő alól kiinduló cső a motor felett/mögött bekapcsolódva egy gumi reduktor alakú cuccba ereszt.
A hajtókarcsapágyakról nem tudok semmit, nem kopognak, de a kocsiban van igazolt 75e mérföld.
Féktárcsákat sem ártana cserélnem, megosztanátok a tapasztalaitokat tárcsa+betét kombinációban?
Magam ki tudom cserélni őket emelővel, házi szerszámokkal?
Amúgy most viszem el teljes átnézésre, nehogy valami behaljon, mert nagyon drága errefelé a javítás.
Robi
u.i.: Az egyik tulaj mondta, hogy az eső nem tud belefolyni az első lengéscsillapító fémtányérjába. Jelentem de igen, simán belefolyhat. És ezt az eső is tudja... :D
Az enyém nem import, csak külföldi, de azt le sem tagadhatná :D és 1.5dci. Igaz, túl sokat nem mentem még vele, de mindennapos használatban van. Rögtön a megvétele után haza is mentünk vele és vissza. 2300 km x2. Nem volt vele gond, pedig kapott kiképzést rendesen. Egyik alkalommal kb 1,5 órát araszoltunk 30 fokban, 1. fokozatban egy német autópáján, közben pedig néztük a leállósávban a felnyitott motorháztetőkkel állókat. Volt közöttük "tuti megbízható" típus is. Persze ez nem azt jelenti, hogy az enyémmel nem történhet semmi, de számomra pozitív élmény volt.
Ez igaz, probléma nélkül megy a gép, kb. 70-75ekm 2010.dec. óta. Csak olyan probléma volt, amit magamnak okoztam (pl. kártya elhagyása majd eláztatása.....). Azt fontos megemliteni (nem tudom, hogy az érdeklődő milyen évjáratot keres), hogy 2010-ben vettük a 2008-as autót, a garancia letelte után, nagyjából követhető előélettel, és tekert órával. Igaz, nem 300-ról tekerték 72-re (kiderült a Renault adatbázisból).
Nem biztos, hogy pl. egy 8-10 éves ismeretlen előéletü dizel autót meg mernék venni.
Most várható majd előbb-utóbb futómü javitás, kezd finoman kopogni néha, de ez természetes jelenség.
No, azért én legalább kettőt ismerek. Egyik a DAndras, (ha jól emlékszem ő is import portékát hajt) a másik pedig én volnék.
És mind a ketten az űberproblémás, jajjneadjistenilyetnevegyél 1.5. dci-t hajtjuk.
Ha jól emlékszem neki sem volt semmi baja az autóval. Mindketten kicseréltettük a hkcs-t, azt jónapot. Az meg tönkre tud menni magyarországi autónál is, mint láthattuk.
Én már 70 ezret mentem vele, volt egy egr cső törésem, ezen kívül semmi.
Körbe kell nézni Renault és nagyobb off kereskedésekben, elmondani mit keresel, mindkét Scenicet úgy vettük, hogy sosem volt egy percig sem a hahu-n, de máshol sem hirdetve.
Tavaly az Autó Mérai számított be egy 2007/11 Privilege grandot, 68ezer km-el, automata, magyarországi, stb. Az sem volt hirdetve, nekünk szólt elsőnek az eladó, mivel a GSIII mellett döntöttünk ezért a más valaki vitte el, de neki is szólt a srác.
Én azt szoktam csinálni autópályás üzemmódban, hogy minden lassítás után padlógázzal teszem vissza az autót utazósebességre, adott esetben akár hármasba is visszakapcsolva, és szinte leszabályozásig kipörgetve
Mivel automata vasat keres, szerintem nincs benne kettős tömegű. Vagy rosszul tudom?
Ami viszont biztosan nincs benne az vezérműszíj. Lánc van benne, ami persze nyúlhat, bár nem gyakori. Én, a 2.0dCi 'fetisiszta' mindenképp azt mondom keress olyat, pláne ha félsz a francia autótól, mert az japán motor. :)
Viszont semmiképp se vegyél off 1.6TdCi Fordot, mert abban viszont francia (PSA) motor van.
Ha nincs lelakva az autó akkor valószínű vigyáztak rá, nézesd meg, informáld le, pici apróságok (gyűrűtől kopott kilincs, váltógomb, stb. javíthatóak pár ezresből.
Minden márkának van saját spec hülyesége, valóban. Pl VW, Skoda 100e Km körül elszállnak a trafók, ugye együtt kell őket cserélni, hengerenként kb 15-16e Ft csak az alkatrész. Saját tapasztalat, de előre megjósolták, típushiba.
Ne így válassz autót, mert ilyen alapon nem érdemes semmilyen márkát venni :)
A 2.0 dCi automata kombinációval csak az a baj, hogy összesen van 3 db belőle a HAHU-n. Hogy a bennük lévő 200,200, illetve 150 Ekm mennyire valós azt nem tudni, tök mindegy mit mond a hirdetés. Pont a leginkább erősködő 150 Ekm-esnél gyanús, hogy sok dologgal nem igazolható ez a tény, a legbiztosabb a ma is német rendszámmal futó 10 éves darab bő 200-a. Ezekből 2 db csak 5 személyes. Ezek alapján azt mondom, ha ilyet szeretnél marad a magánimport, de ott sem fognak tolongani az eladók.
1.9-ből van választék rendesen, át kell nézni. Azt kellene megcélozni, hogy mennyit tudsz rászánni úgy, hogy a vásárláskor kötelező első szerviz után még maradjon pénz a dízelnél előforduló lehetséges hibákra, tehát egy pl. egy 200.000 Ft-os kiadás ne parkoltassa le az autót hónapokra. Ez nem Renault specialitás, bármelyik ilyen kategóriájú autóra igaz.
Még nem eldöntött, hogy 1.9 dCi vagy 2.0 dCi automata, de az utóbbiról több jót hallottam (nincs hajtókarcsapágy meghibásodás, kettős tömegű, stb., bár nyilván több olajat kell tölteni bele).
A 2.0 dCi-ben is van kettős tömegű lendkerék.
Minden motornak megvan a maga hülyesége, a 2.0 dCi-é az, hogy az injektorok belerohadnak a hengerfejbe, és egy "sima" injektor javítás nem egyszer végződik komplett hengerfej-cserével, ami pont nem egy két filléres művelet.
De tetszőleges más konstrukcióról is el lehet mondani rosszakat, láttunk már szeméttelepre került PSA, Volkswagen, Ford meg mindenféle motorokat, de említhetném a prémium márkákat is.
kicsit tartunk a francia autóktól
Akkor ne vegyetek Renault-t :-)
Annyit tudunk elmondani, hogy a 2007-es ráncfelvarrás után jelentősen javult a Renault-k minősége. Van egy pár apróság (mint minden autóval), de itt a topikban sokra tudjuk a megfejtést (pl. kézifék problémák, kijelző hibák, stb), és tudunk ajánlani olyan szerelőket is, akik értenek a típushoz.
Van még egy általános tapasztalat: a külföldről behozott dízelek 99 százaléka problémás. Több topiktagunk autóvásárlását végigasszisztálta már ez a közösség, és eddig még senki nem futott bele az 1%-ba....
Feleségemmel - a család bővülése miatt - gépkocsi vásárlás előtt állunk. Hosszas keresgélés után döntöttünk a Renault Grand Scenic II mellett, elsősorban ár érték aránya miatt. Voltunk már próbakörön 1.5 dci motorral hajtott Scenic-ben, de az nekem első körben kevésnek tűnt, így inkább a nagyobb motor mellett szavaznánk. Még nem eldöntött, hogy 1.9 dCi vagy 2.0 dCi automata, de az utóbbiról több jót hallottam (nincs hajtókarcsapágy meghibásodás, kettős tömegű, stb., bár nyilván több olajat kell tölteni bele). Ezek ellenére is, kicsit tartunk a francia autóktól, de reméljük, kellemes csalódást fog okozni. :)
Tudnátok erről a két motorral hajtott változatról tapasztalatokat írni?
ahogy stevie is írta nem árt néha 3.-ban közel leszabályozásig húzatni
Én ilyet nem szoktam írni!
Normális, egyenletes terhelés mellett kell menni minél többet egyhuzamban, de legalább 40-50 kilométert. Ehhez teljesen jó az autópálya tempó a leghosszabb fokozatban.
Igen azt elfelejtettem írni. Ha leállítom az autót és újraindítom akkor megszűnik a hiba és megint jó. Legtöbb esetben még nem üzem meleg motornál jött elő, legalább is ezeket tapasztaltam. Öntöttem bele Wynn's Diesel clean 3 Egr és turbó common rail tisztítót most az utolsó fél tankoláshoz. De ez alatt is előjön a hiba. Igaz nem minden nap.
Az Injection fault hibajelzés ha csak átmeneti gond akkor egy újraindítás után eltűnik.
A javítása ha csak kisebb gond van akkor történhet befecskendező rendszer tisztító adalékkal,( pl Pro-tec Common Rail tisztító üze adalék, vagy más hasonlók), meg ahogy stevie is írta nem árt néha 3.-ban közel leszabályozásig húzatni, (kis emelkedőn még jobb), hogy a kipufogó rendszer is meg tudjon tisztulni.
Nalam is van check injection, de csak ha 3-ba vagy afelett engedem 2500 fölé. Semmt nem veszek eszre, ma is mentem vele hosszabb távon, 6-ba szépen felugrott 100-ról 130-ra egy előzésnél, ha tovább nyomom akkor megjelenik a hiba...
Igen, hát pont ezért kérdeztem, hátha van valakinek, valamilyen tapasztalata. Egyenletesen, esetleg bizonyos részeket políroznak csak stb.
Vagy talán megkérdezik, hogy milyet kérek, távol vagy közellátó vagyok :)
Előjött megint egy hiba: Injection fault amikor intenzíven gyorsítok akkor adja be. Ezzel egyszerre (gondolom én) beállítja magát közepes értékekre és nem megy annyira az autó. Nemrégen (kb 1 éve) is produkálta az autó akkor azt mondta a diag, hogy a közös nyomócsövön levő nyomásérzékelő a rossz. Kicseréltem és utána jó volt eddig. Tanács, tipp, tudom egy diag megint, de a fél fizetésemet erre költöm már. :(
Sziasztok. Megmaradt a másik autóról, csak kerülgetem otthon, újonnan vásároltuk, én jártam vele, kb. 60ekm van benne, nem üt-ráz, tökéletes állapotban van. Ha valakit érdekel.
Az ellopott autónk szervízkönyve nálunk maradt így bármelyik autó szervízkönyve összeállítható lenne belőle, de egyébként is pár ezres egy pecsét a mr minitben. :) A lényeg a Renault számitógépes rendszere, amiben egyébként ugyan úgy kerülhet fals adat, ha a kártyaolvasó helyett manuálisan írják be az adatokat. :-/
Sajnos tényleg kevés a minőségi használtautó a piacon, a miénknek is tudom a hibáit, de őszintén szólva nem vagyok hajlandó egy matricáért illetve 1-1db műanyagért 7000ft-ot fizetni. Darabonként. :)