Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yenoee Creative Commons License 2014.11.01 0 0 43709

Passz. 120 felett azért megjön az étvágya, ezt már tapasztaltuk. :)

Előzmény: pisstike (43708)
pisstike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 43708

130km/h esetén milyen fogyira lehet számítani?
Keveset kocsikázunk , de annak nagy részét pályán. (évi 15ekm, 70% pályával)

Előzmény: yenoee (43706)
stevie-13 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 43707

kb mennyit fogyaszt a 2.0T ill a sima 2.0 benzines motor?

 

 

A sima szívómotor szerintem ugyanannyit fogyaszt, mint az 1.6-os. Az 1.6-os egy picit mindig erőlködik a nagy bódéban, és csak ötfokozatú a váltója. A 2.0 literes pont annyival erősebb, és főleg nyomatékosabb, hogy könnyű a komfort zónáján belül tartani, pláne a széria 6 fokozatú váltóval.

 

A turbós változat fogyasztása teljesen lábfüggő. Alap esetben semmi oka többet fogyasztani, mint egy szívó benzinesnek, viszont ha kihasználod azt a plusz teljesítményt, amire képes, akkor durván meg tud szaladni a fogyasztása.

 

Nekem volt 1.8 Turbó Octaviám, nyári éjszakai krúzingolással akár 5 alá is lehetett vinni a fogyasztását, viszont amikor egyszer kivittem a Hungaroringra nyílt napra, akkor huszon-harminc körül zabált :-)

Előzmény: pisstike (43704)
yenoee Creative Commons License 2014.11.01 0 0 43706

Nekünk 8 alatt kajál a sima 2,0 GS.

De mi szinte csak országúton megyünk vele.

Előzmény: pisstike (43704)
pisstike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 43705

használ valaki GS esetén az alvázra utólag rögzített pótkereket? (a racing bazáron található 9eft-os pótkeréktartóra gondolok, hogy utólag tennék fel, ha sikerül egy jó állapotú gs-t találnom)
Kérdésem, hogy patka, fekvőrendőr nem kapja el?

pisstike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 43704

kb mennyit fogyaszt a 2.0T ill a sima 2.0 benzines motor?
A turbómentes verzió még tán kapható is a hahu-n.

Előzmény: bnorci71 (43697)
Trotter66 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 43703

Az én véleményem is hasonló. Szerintem is az elégtelen kenés okozhatja. Alapvetően az kocsi újkorában alkalmazott időszakos szervizek és a használt kenőanyagok minősége, megfelelősége okán következhet be a HKCS kopása.  A 30E intervallum extrasok, ez már többszörösen bizonyított. A hosszabb periód alatt felhalmozódott lebegő koromszemcsék, miegyebek klasszul szűkítik az olajjáratokat a motor belsejében. Arról nem is beszélve, hogy a fáradó olaj egyre kevésbé tudja ellátni a feladatát.

 

Én a magam részéről áttértem a 10E km-es periódra.

Előzmény: stevie-13 (43702)
stevie-13 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 43702

Tehát konstrukciós hiba?

 

 

Szerintem nem tudom :-)

 

Én arra gyanakszom, mint az 1.6-os benzinesek okoskerekénél: nem (csak) az az alkatrész a probléma, amit ilyenkor cserélnek, hanem a komplett egység.

 

Ilyen hkcs-t nem láttam élőben, de pl. az okoskeréknél egyértelműen kenési problémák miatt romlik el az alkatrész. Tehát hiába cserélik ki egy újra, ezzel csak elodázzák a probléma bekövetkeztét, mert azt valójában kenési hiányosság okozza, így előbb-utóbb a cserélt alkatrész is kuka lesz.

 

De ez egyelőre csak egy gyanú, egy gondolat.

Előzmény: S.P (43699)
stevie-13 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43701

Egyébként anno mikor Zoltán cserélte nekem MAGLÓDON! Én is rákérdeztem arra, hogy a cserélt új csapággyal voltak-e gondok. Akkor azt válaszolta, hogy hozzá még nem került vissza ilyen hibával....

 

 

Ez egy pár napos történet.

 

 

azok a motorok már többet mentek el azzal a csapággyal, mint a gyárival mentek, vagy mentek volna.

 

 

Ööööö, szerintem ezt nehéz igazolni.

 

 

Előzmény: szalaics (43700)
szalaics Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43700

Hát, ha erre a kérdésre választ tud adni akkor Stevie-13 egy jövőbelátó =látnok.:)

Egyébként anno mikor Zoltán cserélte nekem MAGLÓDON! Én is rákérdeztem arra, hogy a cserélt új csapággyal voltak-e gondok. Akkor azt válaszolta, hogy hozzá még nem került vissza ilyen hibával....ami akkor azt jelentette, hogy amióta cserél csapágyat azóta azok a motorok már többet mentek el azzal a csapággyal, mint a gyárival mentek, vagy mentek volna.

 

Mivel gondolom nem 10-db kocsiban cserélt már, ha Ő volt aki ezt a megane-t (nem scenic :) ) orvosolta akkor nem rossz arány...igaz sovány vigasz annak akivel ez történt...

 

De rettegjetek 1,9-esek!....is! :D

 

 

Előzmény: bnorci71 (43698)
S.P Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43699

Tehát konstrukciós hiba?

Előzmény: stevie-13 (43696)
bnorci71 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43698

Murphy megmondta, ami elromolhat....

 

 

Szerinted, ha nem cseréli akkor menne még most is a régi csapággyal?

 

Előzmény: stevie-13 (43696)
bnorci71 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43697

Ha viszont nem mész túl sokat és rövid utakra kell, nézzél 2.0T benzinest, az ugyan olyan feeling, mint a 2.0 dCi. :)

 

háááát szerintem azért egy 2T motor feelingebb mint a 2.0dCi

ja és itthon szerintem nem nagyon találsz, még sima 2.0 se nagyon van

ha találtam volna lehet azt veszek és LPG bele és nem kell befecsfej+csapágy+turbó-val foglalkozni

 

mobile.de-n nézem ~6e juró

 

 

ja és a 2.0T-hez nem árt ha benzinkútja van az embernek :)))

Előzmény: ThomBoy (43692)
stevie-13 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43696

Sorry , csak nem tudtam hova tenni, hogy mit akartál vele mondani!

 

 

Csak azt, hogy a cserélt csapágy is tönkremehet. Tönkre is megy :-(

 

 

Ez a Renault Scenic II fórum! :)

 

 

A motor ugyanaz.

 

 

Előzmény: szalaics (43695)
szalaics Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43695

Nekem is van egy jóhírem! Én is megcsináltattam immáron 3 éve elővigyázatosságból Maglódon! Azóta mentem vele kb 50 ekm és hiba mentes!

 

Sorry , csak nem tudtam hova tenni, hogy mit akartál vele mondani!

Ez a Renault Scenic II fórum! :)

Előzmény: stevie-13 (43693)
zerik1 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43694
Tökéletes, köszi :)
Előzmény: stevie-13 (43691)
stevie-13 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43693

Van egy jó hírem 1.5 dCi tulajoknak: tegnap járt nálam T_H kolléga a Mégane klubból, és mesélte, hogy elővigyázatosságból ő megcsináltatta a hkcs cserét Maglódon, majd az új csapágy esett szét 36e kilométerrel később....

 

:-(

ThomBoy Creative Commons License 2014.10.31 0 0 43692

A 2.0 dCi japán, Nissan eredetű láncos motor. Tapasztalatok szerint -márkaszerviz, fórum- kevesebb probléma van velük, se turbó, se csapágy probléma nincs vele, nem kell vezérműszíjat cserélni, persze hallottam már láncnyúlásról. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nincs is annyi belőle az utakon.

Fogyasztása rosszabb, ereje nagyobb. Valamit valamiért. Amikor nekünk ellopták a GSII-t csak 2.0 dízel érdekelt és azt is vettünk, igaz már GSIII-at.

Mindentől függetlenül egy jó állapotú 1.9 dCi biztosan nem rossz választás. Ha viszont nem mész túl sokat és rövid utakra kell, nézzél 2.0T benzinest, az ugyan olyan feeling, mint a 2.0 dCi. :)

 

Ami még a 2006 előtti változatra jellemző az a műszerfal meghibásodás, de ezt Develooper pár tizesért javitja. Szubjektív véleményem, hogy a 2006 előtti nem xenonos első lámpája ronda, "bandzsa" tőle az autó (mint a mi GSIII-unkban a nappali fénnyel :-/).

Előzmény: pisstike (43674)
stevie-13 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43691

A fejegységgel együtt a hangszórókat is cserélted? Ha igen, milyenre? Miben érdemes gondolkodni?

 

 

Nekem határozottan az a véleményem, hogy a Scénic gyári hangszórói - bár kinézetre rettenetesen gagyik -- egyáltalán nem rosszak. Meg merem kockáztatni (sűrű keresztvetések közepette), hogy ezek ide lettek tervezve, a meglévő akusztikai körülmények közé. Egy tisztességes fejegységgel képesek az átlagember átlag zenei igényeit kielégíteni. Fúziós jazz-re, operára, templomi orgonamuzsikára persze alkalmatlan, de a Music FM és a U2 CD elfogadhatóan fognak megszólalni.

 

A gyári papírmembrános, söröskupaknyi mágneses, műanyag kosaras hangszórócskák nagyjából 40-50 ezer forintos bruttó kisker árig feltehetően minden márkás hangszórónál jobbak lesznek. A még drágább, még finomabb hangszóróknak meg nagyobb a felbontásuk, és fejegységről hajtva éppenséggel nem jobban, hanem pont rosszabbul fognak szólni - felnagyítják a hibákat is.

 

Amúgy meggyőződésem, hogy a SII rendkívül kellemes belső akusztikája, remek zajcsillapítása és a szokatlanul igényes gyári hangsugárzóhely kiépítése miatt a legtöbb autónál alkalmasabb egy komoly hifi rendszer megszólaltatására. Persze ez komplett beépítést feltételez, normális fejegység, normális erősítő(k), mélyláda, tisztességes kábelezés, komoly hangszórók, további rezgés- és zajcsillapítás....

 

 

Az Index fórumon 15 éve én indítottam az Autóhifi topikot, a topik folyományaként nemzetközi autóhifi versenybíró is lehettem, hobbi állásként pedig most is szobai sztereó high-end csöves erősítőket forgalmazok Magyarországon.

 

Előzmény: zerik1 (43686)
eLGee Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43690

Meg nem mondom most fejből, hogy nekem milyen lett most berakva, de ez már az ötödik!!! szett toronycsapágy az enyémben, tehát átlag ~50e km-t bírt egy szett. 2x még garanciában cserélték, azóta meg már én is cseréltem 2x. Nem egy tartós darab, műanyag maga a csapágytest és relatíve kevés golyó van a golyókosárban, így könnyen kiverődik a terhelt pontokon. Ha saras, homokos, poros környezetben használja az ember, akkor tele megy mindenféle szeméttel, ami a zsírral remek csiszolóanyagot alkot, így nem sokat bírnak ezek a toronycsapágyak. A toronyszilenttel együtt nekem a csere ha jól emlékszem megállt 30e alatt és minőségi darab lett berakva, de maximális kedvezménnyel. A gyári rönó se bírt annyit, mint az előző szett SNR (a gyári beszállító).

Alapvetően 40-60e km-t bírnak ki, csak sok tulajnak gőze sincs róla, hogy ilyen is van az autóban és éppen már a végét járja.A toronyszilent ha átszakad teljesen, akkor nem fogja semmi fölülről a gólyalábat, az pedig menet közben lehervasztaná a mosolyt a tulaj ábrázatáról.

 

Írta valaki, hogy kilopták vagy elveszett a sapka a toronyszilent tetejéről. Meg kell nyugtassam az illetőt: ott sosem volt sapka. Elméletileg oda víz nem juthat sehonnan, szóval ha ott áll a víz, akkor valami más probléma lehet.

Előzmény: Jopi73 (43687)
stevie-13 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43689

Hopp, eszembe jutott még valami. A sebváltó gombot hogyan vehetem le. A régi off autómban le lehetett egyszerűen csavarni. Ez meg sem moccant, nem is akartam erőltetni.

 

 

Pedig azt kell :-)

 

Kipattintod a váltószoknya keretét, felhajtod a szoknyát, és ha jól emlékszem van ott egy két részből álló gyűrű, azt kell szétpattintani, utána meg kellően agresszívan le kell rángatni a sebváltógombot.

 

Mostanában több autónkban is cseréltük a váltógombot, nem biztos, hogy 100% jól emlékszem, melyikben mi volt, de a Scénic-ben erősen kellett húzni, az biztos.

 

Előzmény: zerik1 (43688)
zerik1 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43688
Hopp, eszembe jutott még valami. A sebváltó gombot hogyan vehetem le. A régi off autómban le lehetett egyszerűen csavarni. Ez meg sem moccant, nem is akartam erőltetni.
Előzmény: stevie-13 (43684)
Jopi73 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43687

Szia. 

Én ennyit tudtam megcsinálni otthon, azóta ugyan úgy megy az autó mint előtte. Ahol kiolvasáták a hibát ott azt mondták, hogy a hűtőviz is el fog egy kicsi folyni. Ezért nem mertem a többit szétszedni. Igaz a hibakód meg fenn áll. 

A toronyszilentet és a csapágyakat akkor ki fogom cserélni. Milyen márkát, típust tudtok ajánlani ami jó és sokat bír? Ja és köszönöm a válaszokat. 

Előzmény: eLGee (43683)
zerik1 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43686
Neked is köszönöm a leírást, nagyon alapos volt :) Tőled is kérdeznék még. A fejegységgel együtt a hangszórókat is cserélted? Ha igen, milyenre? Miben érdemes gondolkodni?
Előzmény: stevie-13 (43684)
zerik1 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43685
Nagyon köszönöm, már csak annyit kérdeznék, azaz kettőt, hogy milyen alapozó való hozzá és mennyi száradási időt hagytál.
Előzmény: Trotter66 (43682)
stevie-13 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43684

Erdekelne, hogy a vilagito sebvalto gomb hol szerezheto be, es hogyan kell felszerelni, bekotni.

 

 

http://valtogomb.hu/acatalog/Vilagitos.html

 

A bekötés pofon egyszerű, mi a szivargyújtóról vettünk tápot. Egy picike led van benne, áramfelvétele elhanyagolható, nem kell külön biztosítózni vagy relézni....

 

 

A muanyag elemek foliazasarol is erdekelne minden, amit el tudsz mondani.

 

 

www.vtn.hu

 

Az alkatrészeket kiszerelve kell odavinni, ott 3D katalógusból választasz mintát és lakkot, ami lehet sima vagy selyemfényű vagy extra fényes ("zongoralakk").

 

Amikor a Scénicet csinálták, olcsónak találtam, de aztán egy másik autónkat is velük csináltattuk pár hónappal később - na, az brutálisan drága lett... A pontos árakra nem emlékszem, csak arra, hogy a darabszám és a felület is szorzótényező volt.

 

 

Tovabba a cd lejatszo infoinak megjelenitese a muszerfal kijelzojen. Esetleg adapterrel es mas tipusu lejatszoknal is lehetseges? Olyan adaptert lattam mar, ami a kormanyon levo kapcsolokkal kommunikal, de a kijelzovel nem.

 

 

Ez nehéz ügy..... Gyakorlatilag megoldhatatlan.

 

A világban léteznek adapterek konkrét autótípusok és konkrét fejegységek közé. Ezekről két dolgot kell tudni: 1) rémesen drágák, 2) még így sem garantált a siker. A konkrétan autóhoz és fejegységhez rendelt adapterek uszkve harmada nem működik rendesen. Ha az autó Renault, akkor a fele....

 

Nekem úgy jött össze a kijelző megjelenítése, hogy még a Lagunámhoz találtam a Vaterán egy Renault-Pioneer átalakítót. Elmentem, kipróbáltam az eladó magnójával, és működött. Megvettem, vettem hozzá egy Pio fejet, azzal is működött.

 

Amikor eladtam a Lagunát, megkérdeztem egy Renault cotec-ek, fog-e menni az adapter a SII-ben is. Hogyne, persze, ugyanaz a kommunikáció.

 

Hát nem :-)

 

A kormánytáv főbb funkciói működtek, de állás közben mindig lemerült az akku. Amikor lehúztuk az adapterről a kormánytáv csatit, a lemerüléses probléma megszűnt. A kijelzőt viszont valóban vezérli, amikor éppen olyanja van. Ha nincs, akkor áramtalanítani kell a fejegységet, és utána beindul a Renault-kijelző is. De nem 10-ből 10-szer :-)

 

Erre inkább ne adj ki újonnan huszon-harmincezer forintot. Ha találsz valamit a Vaterán egy ötösért, az más kérdés, annyit megérhet.

 

A gyári fejnek csapnivaló a hangminősége, bármit raksz be helyette, megtáltosodik a hangzás...

Előzmény: zerik1 (43668)
eLGee Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43683

1, Amit megcsináltál, az lehet hogy segített valamit, de ez nem EGR szelep takarítás. Ahhoz ki kellett volna venni magát a szelepet is, nem csak a mágnest levenni róla.

 

2, A gumi, ami el van repedve, azt toronyszilentnek hívják és elég jól látható módon csereérett. Toronycsapággyal együtt illik cserélni, párban, mindkét oldalon. Sokkal stabilabb lesz a futómű utána és kopogni sem fog (legalábbis ott nem).

Előzmény: Jopi73 (43641)
Trotter66 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43682

Hogy érted?  Először megnéztem a YT-n vagy 10 videót, hogyan kell, aztán utánaolvastam, majd elballagtam a megfelelő boltba és megvettem az alapozót és a kívánt festéket.

 

Utána meg nekiálltam és szétkaptam a kocsi megfelelő részeit, csiszoltam, kapartam, zsírtalanítottam, alapoztam és 4 rétegben felvittem a Plasti Dip-et. Bolti kolléga látta élőben, Weboldal meg a fotókat róla.

 

Lehet, hogy tavasszal újrafújom, van egy hiba benne, ami valószínű, hogy csak engem zavar, de ettől függetlenül nem tökéletes.

Előzmény: zerik1 (43680)
JsassJr Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43681

Szia,

 

nekem ezt írta develooper nevű fórumtársunk (szinte mindent tud) :

"Az előtét ellenállás és a műszerfali kábelköteg közötti kapcsolattal van a baj és nem a kapcsolóval.

Most egyik fórumtársunknak csináltam meg.

Ilyenkor előtét ellenállás kiszed, direkbe "csokival" bekötés. Onnantól már örök darab."

 

Tényleg itt volt a hiba. A kesztyűtartót ki kell szerelned, felül találsz egy kábelköteget ami egy csatlakozóval az előtétellenálláshoz csatlakozik. Valószínüleg a csatlakozó van elolvadva. A budakalászi bontóban néhány ezer forintért beszerezhető.

Előzmény: teplan (43669)
zerik1 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 43680

Az egy gumis festék, ugye? Hogy fújtad le?

Előzmény: Trotter66 (43677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!