Igen lehet, de az nem indokolná, hogy 2000 fordulat alatt nincs ereje. Holnap azért megmérem az izzítógyertyákat is. Hátha azért indul nehezen de véletlenül gyengélkedik a motor is az előző hozzászólásaimra írtam ezt. Köszönöm neked is.
Üzemmeleg motornál, ha víz kerül az égéstérbe, akkor annak fehéres füstje (gőz) van, fordulaton, vagy alapjáraton is. Esetleg meg lehetne nézni, hogy a kiegyenlítőtartályba visszabeszél-e. Éi. ha bugyborog a lötty, akkor biztosan kifúj. De, mint írtam ezek a jelenségek az átégett HF tömítésnél jelentkezhetnek. (arról ne beszéljünk, hogy gátrepedésnél is)
Ha kizárható a kompresszióvesztés, akkor marad a turbó, illetve ennek a részegységnek a kiszolgáló perifériái. (vákuumcsövek, dob, nyomásszabályozó stb.)
Mivel gondos gazdát jellemző csereperiódokat írtál, így vélelmezem, hogy valami pitiáner hiba lehet a rendszerben. Sok sikert a felderítéshez és elhárításhoz!
Az autóban 212 és fél ezer km van. Most megnéztem a kiegyenlítő tartályt áttetsző rózsaszínes a hűtőfolyadék. Holnap tudom majd megnézni a kipufogógázt. Alapjáraton vagy fordulaton? 2011 óta van az autó a tulajdonomban azóta 10-15000 km olajcsere az összes szűrőkkel együtt. A kompressziót megméretem amint lesz rá módom. Köszönöm.
Sokáig nem írtam, de mivel a Te géped is hasonló paraméterekkel rendelkezik a miénkéhez még évjáratban is, megtöröm a csendet. Ennyi adatból azt feltételezem, hogy egy, vagy több hengerből valamilyen oknál fogva eltűnt a kompresszió. Lehet a motor kopottsága (mennyi km van benne?), vagy netán egy átégett hengerfejtömítés (kiegyenlítőtartályban nem olajos a vízszint vagy nem fehéres üzemmeleg motornál a kipufogógáz?) Kellene mérni egy hengerenkénti kompressziót, az azonnal diagnózist állítana fel, utána már csak az okot kell célirányosan felderíteni.
Más:
Átléptük a 280E km-t. Köszönjük jól vagyunk.
Kérdés: Van valaki, aki hasonló futásteljesítményű rövid Scenicet hajt, egykilencessel?
a 1,5 1,9 motorokon a hajtókarcsapágy csere majdnem olyan karbantartás mint a vezérlés csere
CSAK ez kimaradt a karbantartási füzetből :( és a tulajok nagyrésze nem tudja
na lehet ezért cseréltek motort az emlegetett autóban
100-200 között használatfüggően jöhet ez a hiba elő,ha valaki sokat használta 1500 fordulat alatt és ott terhelte a motort -város 5-be 50-el ne adj isten 6-ba sicc akkor az odabaszott a csapágyaknak, a 30e olajcsere se segítette az életét a csapágynak
nem tudom itt voltak-e fényképek a kiszerelt csapágyakról, a meganeklub forumán találhatsz párat van ami utolsó pillanatos volt de volt olyan is ami elment volna még 100e-t
Érdeklődnék tőletek, hogy a kocsi mostanában olyat csinál, hogy reggelente (6-7 fok) nehezebben indul (tovább teker a szokottnál). És a motor 2000 fordulat alatt nincs benn erő (hidegen és melegen egyaránt) de 2000 fordulattól megjön bármelyik sebesség fokozatban. Járt már valaki így vagy tudja valaki minek az előjele mi fog meghalni benn? Az autó 1.9 dci 120LE 2004. Előre is köszönöm a válaszokat, tippeket.
Ha a helyzetjelzők elöl-hátul nem világítanak, akkor az akksinál lévő biztosíték kimehetett. Ennek a cseréje nem egyszerű: ki kell venni az akksit, talán még a motorvezérlőt is, és csak utána férsz hozzá.
Ha volt nem visszatérő hibakód, akkor ez az akksi kivétel feltehetően törölni fogja a hibakódot.
Nem találtam meg a kapcsolási rajzokon a beltéri biszbaszok világítását, de feltehetően a helyzetjelzővel van egy biztosítékon. Ha a helyzetjelző izzók jók, de nem világítanak, akkor érdemes nekifogni a szerelésnek. Ha pl a hátsó világít, az első nem, akkor valami más hiba lehet...
Köszönöm. Igen tényleg merészség, igaz csak véletlenül. A beltéri ledekkel pl nem volt semmi gond. Szóval kódot nézessem, meg, addig nem is tehetek semmit?
Most kiprobaltam, nem vilagitanak, ha pedig felkapcsolom a tompitottat, majd vissza helyzetjelzore, a tompitott egve marad. Ez utobbi sem normalis, gondolom.
"Hivatalos álláspont" nem volt, leírva semmit sem láttam. Amikor szétszedték a motort, telefonon felhívtak azzal, hogy "csapágyas az autó, szétment a hajtókar, motorcsere szükséges". Ennyi.
Viszont a RH szvsz érezhette, hogy valami van a füle mögött (ld. a visszahívás utáni szériába tartozó autómba is jó eséllyel a visszahívott széria csapágy ment bele), mert a márkakereskedés kérésére viszonylag gyorsan, pár héten belül jóváhagyták a csere 90%-os finanszírozását.
Annak kéne utánanézned, hogy a te autód beleesett-e abba a bizonyos visszahívott szériába, és ha nem, akkor vajon közvetlenül az adott széria utáni-e. (Nem tudok ebben bővebbet, olvasgass vissza a fórumon, mert valamikor 2012 végén/2013 elején valaki feldobta ide az érintett széria kódját.) Mert ha a tiéd is közvetlenül a visszahívás utáni széria, ÉS 100%-osan szervizkönyves, márkaszervizben krabantartott, akkor jó eséllyel indulsz a bokszmeccsen.
Scenic 1.5 dci autómban elment a kijelző, mára véglegesen. Eddig el-elment most viszont teljesen kisötétült. Olvastam néhány helyen, hogy a forrasztások rossz minősége miatt kontaktos lehet. Érdeklődni szeretnék tud-e valaki nekem a javíttatásban segíteni, vagy valakit ajánlani.