2004-es gyártási évű, 1600 kc-is benzines. A műszerfali kijelző 4-5 éve elromlott. Akkor a budai Baumgartner egyik alvállalkozójával kb. 40 E Ft-ért megjavította. Most részlegesen szintén elromlott (az órát nem tartja, újraindul; csak az össz-kilométert hajlandó mutatni a sok egyéb helyett is). Buda környékén kihez fordulhatnék a legcélszerűbben?
Egy hete vásároltunk egy használt Grand scenicet, 2005-ös (külföldről behozott, de ezt most hagyjuk :)).
Kipróbáltuk, mentünk vele, hosszabb útra még nem, a nagyszervízt előtte megcsináltatjuk, átnézetjük. Egyenlőre minden működik rajta, szép a motor hangja, de nyilván majd a szerelő megmondja :)
Egyetlen probláma ami előjött tegnap, amikor először használtuk autópályán, hogy 120-nál az elektromos tetőablakon, olyan mintha húzna befele a szél, de közben a levegő nem jár mégse, csak a fütyülő sípoló hang van meg. Ha a sötétítő be van húzva kevésbé idegesítő, dehát mégse azért vesz az ember napfénytetős autót, hogy a sötétítő be legyen húzva :D AZ elektronikája egyébként szépen működik (egyenlőre :))
Kérdésem az lenne, valaki tapasztalt már hasinlót, mitől lehet ez a hang?
A 2.0 dCi ritka, ha találsz is egyet abban lehet már baromi sok km van. Érdeklődj Renault kerskedésekben, én is azt tettem, a GSII és a GSIII is úgy lett. Troberto pl Budakalászon vette egy éve a beszámított GSII-t. (Mindegyik 2.0 dCi, magyarországi végig szervizelt)
A kopás szerintem is használat függő, a mi 9 éves Clionk különb volt, mint sok 3 éves Scenic, de apum mindjárt 19 éves Lagunája is. A 7 éves céges off Mondeomat érdemes lenne megnézni, a vezető ülés köpedelem, a gombokról jön le a fólia.
Ez a német vs. francia nagyjából így van, sok esetben szerencse kérdése, hogy milyen generációt fogtál ki. Miközben tudok olyan 10+ éves Passatot az ismeretségi körben, ami 550.000 kilométer után is gurul, és addig egy turbó és egy generátor javítás volt a nagyobb hiba, eközben ennél sokkal fiatalabb azonos modellt is tudok, amiben 200.000 kilométer körül már több nagyjavítás is történt. Holott az előbbi már hosszú évek óta csak mezei magánszervizbe jár, miközben a problémás darab csak a Porsche Hungária márkaszervizeit látogatta.
Jó általános képe csak akkor lehetne kapni, ha a kilométerórákba lévő futásteljesítmény nagy átlagban legalább köszönő viszonyban volna a valósággal, de ez nem így van. Például érdekes adat lenne, hogy a Magyarországon futó GS-ek futásteljesítménye átlagban mennyire tér el a valóságtól, ugyanis ezeknek az autóknak a legnagyobb része külföldről behozott darab, és a kilométeróra szinte kivétel nélkül 100.000 alatt kezdte.
A benzines GS-ekkel a legnagyobb probléma, hogy a választék nagyon kicsi belőlük, minden egyes évből 1-2 darab van a piacon. Mondjuk itt legalább az alacsony futásteljesítmény közelebb állhat a valósághoz. Használt autó mindenképpen zsákbamacska, ezt tükrözi az eredeti új ár töredéke. Azt se felejtsük el, hogy egy 30 éves kisebb Toyotához képest itt kiugróan magasabb lehet a szervizköltség. Sok drága kütyü tud elromlani, ami abban nincs is, illetve egy teljes féktárcsa/betét/csapágy csere is paritásban áll egy öreg Toyota árával. De ez van, alternatívaként esetleg egy 1.0-ás klasszikus Swift szóba jöhet, biztosan olcsóbb fenntartani :)
A belső műanyagok és bőrök kopása nálam nem nagyon jelentkezik. A kormány feltehetően már át van húzva, a váltógomb kicsit kopott, de nem zavaró, talán a bal első elektromos ablak vezérlő panel kicsit "ragyásabb".
Szerintem nagyon függ a használattól a kopottság. (Az enyém idén lesz 10 éves)
A benzinesekről nem nagyon tudok nyilatkozni, mert nekem nem az van. Jellemzően trafó hibák vannak (talán már csak voltak), meg az okoskerék (vezérlés állító) hiba a zsebbe nyúlós, de még messze nem annyira, mint a diesel hibalehetőségek.
Egyéb elektromos hiba nálam nincs/nem jellemző. (Az előtét ellenállás volt cserélve, meg mikrokapcsoló a szabadkezes ajtózáráshoz.)
Ha nyugodt tempóval közlekedsz, szerintem elég az 1.6, de én azért a 2.0-ra szavaznék. :-))
Bár komoly kiadások előtt állok, mégis azt mondom, hogy nem rossz autó a scenic. (Ismerek toyotás és volkswagenes tulajt, akik horribilis javítási összegeket voltak kénytelenek kiadni, csak ott elnézőbbek az emberek. Ha egy francia autóval van baj, akkor mindjárt mondják, hogy "mondtam, hogy ne vegyél francia szart"...)
A 30 éves Toyotámban nem mállottak így a műanyagok mint a pár éves Scenicecben,Meganokban.
Nem a műanyag mállik, hanem az a lágy tapintású, gumis festék, amivel annak idején a "prémium érzést" igyekeztek fokozni. Ez sajnos tényleg probléma a Scénic-eknél - sovány vigasz, hogy egy csomó másik autónál is.
Vannak viszont eljárások, amikkel viszonylag olcsón fel lehet újítani ezt a pár műanyag alkatrészt. Az autómban a a fogantyúkat, egyebeket VTN fóliával vonattam be, a sebváltógombot meg kicseréltem egy finom, kézműves darabra.
Ne retentsen el az új nick név!A keresgélést unom!!!! :-)
Benzines.A-ból B-be jutásra.Kevés km-ert mennék 5000 km körül egy évben.Mamához átmenni,bevásárolni,stb.! :-)Papa stilusban vezetek a gyerekek miatt.:-)Igazából a formavilága tetszik. De nem sok jót hallottam eddig!?Rengeteg elektromos probléma.A hírdetésekben lévőknek a belső műanyagok iszonyú állapotban vannak.A 30 éves Toyotámban nem mállottak így a műanyagok mint a pár éves Scenicecben,Meganokban.Tudom akkor miért nem maradok a Toyotánál?Mert azért az már nagyon igényelte a törödést!Anyagilag nem bírtam volna sokáig! :-)
Bevittem a renault szervizbe, tegnap szedték szét. 4 lyuk van a blokk oldalán, 1 hajtókar törött, leszakította az olajszivattyút, a turbó is elszállt az olaj nélküli futástól. Most írják a renault hungáriának a méltányossági kérelmet. Nagyon kíváncsi vagyok... (Túl sok reményt nem fűzök hozzá, de ezt a kört még le akarom játszani, hogy tudjak dönteni az autó sorsa felől.)
Bontott motorral valahol 400 körül lenne a mutatvány, én ezt akarom a legkevésbé. Nem azért vettem tuti szervizkönyves, magyarországi, jól felszerelt autót a piaci ár felett, és nem azért vittem én is márkaszervizbe, hogy egy bontott blokkal kelljen együtt élnem.
Ha méltányos ajánlatot kapok, akkor mégiscsak van egy 0 km-es motor és turbó, akkor marad és használjuk még 5-6-7 évig.
Ha nagyon méltánytalan ajánlatot kapok, akkor először meghirdetem, mint szervizkönyves jól felszerelt "bódé". :-) Ha nem megy el normális áron, akkor Zoltánnal megcsináltatom és úgy adom el.
De ötletem sincs, hogy mit vegyek helyette. Az espace-t is néztem, de ott is vannak komoly bajok a motorokkal...
Folyamatosan nézem a 2.0 dci példányokat, de nem nagyon van választék. Mondjuk ezt is fél évig kerestem...
Légyszives nézd át az utóbbi fél év hozzászólásait, lesz tanács bőven. Pár héttel ezelőtt az egyik topictárs is feltette ide az eladó autóját.
2003-2009 közötti autókról (Scenic II) már nem igazán lehet újat mondani, szinte minden dolog min.50-szer elhangzott már.
Ha bővebben kifejted, hogy milyen célra, milyen tervezett futásteljesitménnyel, kisebb vagy nagyobb motorral tervezed a vásárlást, akkor lehet hogy több hozzászólás lesz.
Albertirsai út.Baumgartner!!!!!!!Gaba és Csabi szerelők!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nekem nem Renaultot szereltek,de NAGYON meg vagyok velük elégedve!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Miattuk veszek/vennék most scenicet!Csak elötte körbekérdezösködök! :-9Bár itt ezen a forumon nem nagyon osztogatnak tanácsot véleményt!
Scenic vásárlása elöt állok.Tudnátok esetleg tanácsot adni,h.mire figyeljek?Grand Sceniceket nézegetek 2003-as évjárattól.Vagy ,ha esetleg tud valaki egy nagyon jót akkor ne tartsa magaban!