hát busz kilőve mert jön velünk a 8hónapos kisLantos is! :)
sehol nincs, vízfolyás és nem is csökkent a szint... (vizet/olajat rendszeresen ellenőrzöm, víz kristály tiszta olaj nem taknyos) gondolom hogy nem hengerfej lesz... remélem...
semmi teljesítményváltozás/rángatás/köhögés nem volt, egyszer csak "araszolgatás" közben lefulladt abban a pillanatban nyomtam a startot, de már nem indult...
én is abban reménykedek hogy valami elektronika bibi van, gondoltam még AC pumpára is... de a szerelő akihez elvitték tegnap délelőtt még nem nézett rá...
(ok, értem én hogy dolgozik és nem én viszem csak oda a kocsim) csak ilyenkor az ember legalább szeretné tudni hogy mire számítson... tud-e indulni vagy nem :)
ahogy Stevie is mondta, diag 6perc :) és már meg is nyugodnék! még talán meg is javítanám a kocsit csak tudjam mit kell, aklatrészt be tudok szerezni szinte bármit...
Tényleg keresd meg develooper-t a fórumon, ő meg tudja javítani a kijelződ (ha csak nem gányolta szét már előzőleg valaki).
Pesten található, garanciát vállal az általa javított dolgokra.
Addig viszont húzd le a kijelzőről a bemenő csatlakozókat, hogy ne is kapjon áramot, mert minden egyes elsötétüléskor belepöröghet néhány (tíz)ezer km a számlálóba. Azt úgy tudod megtenni, hogy a kijelző feletti műszerfal párna aljáról lefelé lepattintod a műanyag burkolatot és mögötte van 2 csatlakozó, amiket szépen óvatosan oldasz (átfordítós biztonsági reteszes). Ezzel igaz, hogy nem fogsz látni a kijelzőn semmit, de legalább nem szaporodik a km a verdában. A szerviz során megemlítheted, hogy mennyiről szaladt el a km-óra állása.
A nyáron bejártuk a Bükköt-Mátrát- Zemplént-Tiszatavat, és az átlagfogyasztása a kocsinak lecsökkent az eddigi 5,1-ről 4,7-re. 2-4 személlyel, sok cuccal.
Nem festeném az ördögöt a falra. Egy megmakkant hőmérséklet-jeladó is képes hasonló tüneteket produkálni (sőt, a "nem indul az autó" tünetet még jellemzőnek is nevezném). Annak a javítása 10 perc (6 perc diagnosztika, 2 perc alkatrész-csere, 1 perc elpakolás, 1 perc kézmosás), anyagköltsége kb egy tízes.
Ha bak akkor csak induláskor koppan vagy ráz. Ha rángat akkor inkább kuplung. De látod a felső bakon ha le van ülve. Nekem hátramenetben csinálja ezt. Minden bakom új. Már csak a kettős tömegűt kell kicserélnem és új a verda. Kapott gyári ftg, hajtókar csapágy, olajpumpa, bakok, vezérmű felújított turbó. Erre elkezd szopatni a lendkerék. Kezdem megutálni.
vicces, fél évig gyűjtöttük asszonnyal a lóvét hogy ki tudjunk gurulni görögországba... szállást már bebuktuk
Vannak olcsó autóbérlési lehetőségek.... már napi 4 ezertől lehet kapni egy üzembiztos Suzukit. Napi 7-8 ezer egy klímás H Astra.
Vagy le lehet menni busszal. Szalonikibe van közvetlen járat. Két személyre oda-vissza 80e ft. Nagyjából annyi, mint személyautóval az üzemanyagköltség + az autópálya díjak.
(Görögországba egyébként nem érdemes előre foglalni szállást a neten, pláne utószezonban, helyben válogatva a millió lehetőség közül féláron, harmadáron ki lehet jönni.)
tegnap este hazafelé, észrevettem hogy a hőfok kijelző "ugrál"... holsemmit nem mutat hol 2esen van hogy normál 5tégla... gondoltam hogy majd ma beírok ide hogy ötlet van-e valakinek...
ma reggel munkába menett lefulladt a GSII és soha többé nem indult :(
önindító tekerte de nem indult be... sajnos a belső sávban történt...
a sok segítőkész autós hangos kurvaanyáddal és heves mutogatásokkal segített nekem... majd leintettem egy rendőrautót, ők megállították a forgalmat amíg letoltam az útról a kocsit...
már szerelőnél van, de még nem tudott ránézni... valakinek esetleg ötlete hogy mire számítsak?
vicces, fél évig gyűjtöttük asszonnyal a lóvét hogy ki tudjunk gurulni görögországba... szállást már bebuktuk, de az üzemanyag költség megmarad, viszi a kocsi....
kb. 4 hónapja lett megcsináltatva Pesten. 20ezer ft-ért...de akkor csak a rádió része ment el....most teljesen eltűnik minden. az is kijelző halálhoz tartozik,hogy tegnap este óra tíz ezer km-el több van benne :(
Szia! Nézd meg, hogy látsz-e levegőbuborékot a nagynyomású becsatlakozás előtt, vagy a kézipumpa be van-e nyomódva? Nekem volt ehhez hasonló csak menet közben és egy kis pihenő után "észhez tért és azóta - kopp, kopp - napi rendszerességgel használva működik. Elképzelhető, hogy felkavaródott egy kis szennyeződés és nehezen ment át a csövön a szűrőig.
Ezek szerint a turbócső hiány más márkát is érint:
Akár a tizenhétezret is elérheti azoknak az Opeleknek a száma, amelyekben ki kell cserélni a turbó és a töltőlevegő-hűtő közt található gumicsövet. Az ok vélhetően öregedés, mivel többnyire három és fél, négyéves kocsikon menet közben kilyukad a cső, és elszáll az erő. Az alkatrész egész Európában hiánycikk.
Volt hasonló hibám, és izzítógyertya cserével megoldódott olcsón és gyorsan. Egyenként érdemes ellenőrizni az izzítógyertyákat, nem kell egyből mind a négyet cserélni :)
A laptop bluetooth látta, mint Hands free, és mint update /attól függ milyen módban van(volt)/ de maga az update szoftver nem kapcsolódott. Ezért gondoltam, hogy a párosítással lehet gond, dem tudtam összehozni vele...
Kerestem egy áldozat Scenicet, hátha van benne parrot. Volt, ugyanaz mint nekem, de azért megcsináltam a frissitést azon is. Van pár fontos dolog amire érdemes odafigyelni. Az összes párosított eszközt törölni kell, meg kell nézni hogy a laptopon a Bluetooth eszközt normálisan felismeri-e? Nekem felismerte, mégis egy illesztőprogram letöltése gondot okozott neki, erre nyomtam egy frissitést az eszközkezelőben, fura mod akkor letöltötte. Ezután laptopon és parroton is torolni kell, hogy ne legyenek párosítva, és hagyni kell hogy a flash wizard kérvényezze. Plusz minden egyes kísérlet után újra be kell kapcsolni a software update módot rajta.
Álló és hideg motornál nyisd fel a géptetőt, keress valami fix fogáspontot a motorblokkon, és rázd meg alaposan (turbót leszaggatni nem ér). Ha bármelyik irányban kikoppan a motor, megvan a bűnös - motortartó bak. Lehet a váltótartó bak is, az sem az örök létnek készül sajnos.
pedig szimpatikusnak tünt egy ilyen motorral szerelt scenic.....
Azért a 360e km már nem kevés.... Meg lehet azt is venni, autó az még, de nagyon ki vagy szolgáltatva az előző tulajoknak, mit, mikor és mire cseréltek...
Mielőtt szervizbe vinném az autót, (GSII, 1.5 dCi ,106 LE, 2008) szeretnék véleményt kérni tőletek az alábbi jelenségre.
Tegnap figyeltem fel arra, hogy álló helyből történő indulás után gyorsításkor az autó rángatni kezd. Olyan érzés, mintha keresztbordás úton mennék. Valószínűleg fokozatosan erősödik a jelenség, mert eddig nem tűnt fel. Magasabb fokozatokban aztán már nem érezni. Én a kuplungra gyanakszom, de nincs tapasztalatom ilyesmiben, bármi lehet. A motor teljesítményében nem érzek különbséget, ugyanúgy húz, mint korábban. Hibaüzenet nincs. Egyébként az autó rendszeresen karbantartott, évenkénti olajcsere stb., főleg autópályán használom, városban ritkábban. Ismerős valakinek a probléma?