Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42983

Remekül tudok olvasni, ellenben figyelmedbe ajánlom az előzmény feliratot a hozzászólás bal alsó sarkában:

 

Ezt írtad:

Ha a kézifék beragad, akkor folytonosan fütyül (és nem reagál a fütyülés a fékpedálra)

 

Erre én:

Könyörgöm, maradj a fényképezésnél, mert ezek a műszaki dolgok nagyon nem mennek. Pláne ne írj tényként olyan dolgokat le, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal.

 

Ha a kézifék beragadásnál folyamatosan fütyülne valami, akkor talán észrevenné sok amatőr autóstárs, hogy behúzott kézifékkel közlekedik (manuális kézifék esetén). De nem veszik észre még azt sem, hogy kisüti a szemüket a műszerfalon a visszajelző lámpa.

 

Maradjunk annyiban, hogy egy betét akkor fütyül, ha olyan az anyaga vagy kavics szorult a fékhez. A beragadt kézifék pedig nem fütyül, csak melegszik a tárcsa mert folyamatosan súrlódik és ezáltal kopik a betét.

 

Mesélj már, mit nem olvastam jól a magasröptű hozzászólásodban????????????????????????

Egyre mélyebbre tornászod magad.

Előzmény: fvcc (42980)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42982
9-10 liter. Az okoskereket hallani lehet. Nem tudok intervallumot mondani.
Előzmény: zolcsicsi (42977)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42981

Miért ragaszkodsz görcsösen a verziódhoz?

 

A tárcsa válla maximum 0,75 mm lehet(ne), mert 11mm a gyári vastagsága és 9,5mm vastagságnál dobni kell a kukába. A fékbetéten a ferodol vastagsága 12mm gyárilag. Ahhoz, hogy az általad leírt jelenség létrejöhessen a tárcsa válla maximumon kell legyen (legyünk megengedők ismerve a magyar mentalitást: ~1mm), míg a betét gyakorlatilag 1 mm-esre lekopva, ami nem lehetetlen, de 3-4 mm alatt már igencsak csereérett a betét.

 

Szóval nagyon hanyag és nagyon hülye/lusta/sóher tulajdonos esetén fennállhat, de a leírt esetben nem erről volt szó.

Előzmény: fvcc (42967)
fvcc Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42980

Te meg tanulj meg olvasni, hogy mit írtam, mert neked az olvasás nem az erősséged.

Előzmény: eLGee (42978)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42979

Én se írhattam volna le jobban.

Szépen benne van a scenic.pdf-ekben, hogy is kell csinálni.

Előzmény: EME (42965)
eLGee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42978

Könyörgöm, maradj a fényképezésnél, mert ezek a műszaki dolgok nagyon nem mennek. Pláne ne írj tényként olyan dolgokat le, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal.

 

Ha a kézifék beragadásnál folyamatosan fütyülne valami, akkor talán észrevenné sok amatőr autóstárs, hogy behúzott kézifékkel közlekedik (manuális kézifék esetén). De nem veszik észre még azt sem, hogy kisüti a szemüket a műszerfalon a visszajelző lámpa.

 

Maradjunk annyiban, hogy egy betét akkor fütyül, ha olyan az anyaga vagy kavics szorult a fékhez. A beragadt kézifék pedig nem fütyül, csak melegszik a tárcsa mert folyamatosan súrlódik és ezáltal kopik a betét.

Előzmény: fvcc (42962)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42977

mennyi az a több városban a fogyasztás???

Előzmény: Törölt nick (42975)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42976

Milyen időnként kell cserélni????

Szakszervizben ezeket látják az átvizsgálásnál???

Előzmény: Törölt nick (42975)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42975

Nekem is ilyen van csak autómata és nem GS. Városban többet eszik. Egyébként jó vas. 3 éve van meg és nem bántam meg. Ha dieseles a hangja akkor okoskerék csere, kb 60-80e huf-ra kell számítani.

 

Előzmény: zolcsicsi (42971)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42974

Lehet de nincs értelme.

Előzmény: Ati_! (42963)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42973

De a kijelzőt valahol olvastam,hogy javítják talán 20ezer körül 1év garival az annyira nem gáz!

Mondjuk a 7.6liter klímával annyi neked? 

Nagyon jó fogyasztás egy 2literes motortól :)

A vezérlés cserét amúgy jelzi a fedélzeti az autóban?

Előzmény: yenoee (42972)
yenoee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42972

Volt egy kijelző panel halál, más egyéb nem rémlik. Pont 3 éve van meg.

Igen, a hátsó tárcsa a drágább.

Előzmény: zolcsicsi (42971)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42971

Tiéteknek volt komoly problémája amúgy?

Nézegetem féktárcsa árakat meg a vezérést milyen árba van! :)

Létezne hogy tárcsának darabja 13ezer előre a hátsó meg 24ezer darabja vagy nem jól láttam az párban van?! :)

Előzmény: yenoee (42970)
yenoee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42970

Fogyasztás különbséget nem tudok, a mienk (2,0 GS) 7,6 literes összátlagot mutat jelenleg, ami szinte csak országút (dimbes-dombos környék), nagyon kevés város, és 15 km-nél rövidebb utak nincsenek benne, mert falun belül soha nem használjuk.

Ami miatt mi ezt választottuk az 1,6 helyett: ez jobban megy, könnyebb vele előzni.

Előzmény: zolcsicsi (42969)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42969

Köszönöm szépen! Fogyasztása nem több gondolom mint egy 1.6-osé mivel ugyan az a kasznit viszi ugye bár!

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/scenic/renault_scenic_scenic_2.0_privilege_panorama_teto-7745558

Előzmény: yenoee (42968)
yenoee Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42968

Kb ugyanúgy át kell nézetni, mint bármilyen használt autót. Többi Scenichez képest nem problémásabb. Ez a motor szerintem elég jó, mienk most jár 150 ezer km körül, egy ismerősünk tavasszal vett egy ugyanilyen GS-t, abban 200 ezer van, tökéletesen működik, az egész autón nem látszik, hogy "sok van benne".

Üvegtető hajlamos zörgésre, a műszerfal kijelző panel meghalásra - ezek típusbetegségek. Vezérléscserét már mondták, ehhez mérhető költség lehet még a hátsó féktárcsa+kerékcsapágy csere, amit egyben javasolt cserélni, de létezik olyan megoldás is, amikor a csapágy az új tárcsával mehet még egy kört.

Ami a szerviz állapotlap mellett még bármit elmondhat róla, az a belső tér állapota. Ha igénytelen gazdája volt, eléggé meglátszódik a váltógomb, az ajtófogantyúk kopásán. Az első üléstámlák háta és a hátsó ajtó küszöbe nézhet ki még szarul, ha a gyerekek/utasok összerugdossák.

Rozsda nem jellemző, rosszul javított törésre utalhat. A kocsi elején, hátulján sok műanyag borítás van, ezek illesztései gyárilag szépen futnak. Ha furcsán állnak, az jelezhet töréstől görbe tartóelemet, amire  simán csak felcsavaroztak egy új műanyagot.

Felszereltségről, esetleg lényeges apróságokról itt a fórumon igen sok infó kiderül, ha belinkeled a kinézett autó hirdetését.

Előzmény: zolcsicsi (42961)
fvcc Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42967

Tudom, hogy mit értettél alatta. Mindkét esetben melegszik a kerék. Amit én írtam, ott fékezéskor picit mozdul a fékpofa (mm) és megszünik a csikorgás. Majd ismét mozdul, ütközik a széle a tárcsa szélén levő szintkülönbségbe (kikoptatott tárcsa a fékpofák alatt, és picit vastagabb, ahová már a pofáknak nem kéne érni) Ez okozza az időszakos súrlódást / nyikorgást (és ilyenkor melegszik a kerék). Majd fékezéskor megint megszünik (picit mozdul a pofa a helyes irányba).  HAsonló a helyzet, mikor a tárcsa (a tányér) széle helyenként rozsdás, és ez dörzsölődik a fékpofa tartókhoz. Ez nem reagál a fékpedálra, itt állandó súrlódás van (mint akkor is, ha piciny kő beragad ide).

Előzmény: DAndras79 (42964)
DAndras79 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42966

Köszi, jó tudni!

Amúgy idén még nem is volt izzó kiégésem, azelőtt átlag félévente cserélni kellett egyet-egyet elől.

Előzmény: EME (42965)
EME Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42965

Nem, nem, nem!

A rendszámtábla világítást a rendszám felől kell szerelni. Nekem útban volt a rendszámtábla tartó keret, azt le kell szerelni, majd a lámpát egy kis pöcök benyomása után ki kell húzni. Sima üvegfejű 5 W-os izzó való bele.

Csak a hagyományos izzó elfogadott, sem a "xenon", sem a led, sem a bármi színes tuning körte nem lehet benne a szabály szerint. 

Előzmény: DAndras79 (42959)
DAndras79 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42964

Beragadás alatt azt értettem, hogy nem engedett el teljesen, egy kicsit fogta. Az érzékelhető tünet a melegedés lett, hasonlóan a cartárs tapasztalatához.

 

Előzmény: fvcc (42962)
Ati_! Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42963

Lehet hátsó tárcsát cserélni, csapágytól függetlenül...

Előzmény: eLGee (42952)
fvcc Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42962

Ha a kézifék beragad, akkor folytonosan fütyül (és nem reagál a fütyülés a fékpedálra)

Előzmény: DAndras79 (42960)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42961

 Valami infót esetleg tudnátok ajánlani mire figyeljek oda senic 2.0 16v vásárlása előtt???

DAndras79 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42960

Hasonló eset történt pár éve a R19-cel, akkor a kézifék beragadása okozta a gondot. Igaz, az eléggé más konstrukció (manuális kézifék, hátul fékdob), de én erre tippelnék.

Előzmény: yenoee (42944)
DAndras79 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42959

Nekem úgy rémlik, csak belülről lehet izzót cserélni, tehát a csomagtartó belső müanyag burkolatát le kell kapni, és úgy hozzáférni. Ezt nem én csináltam tavaly, de mintha ezt mondták volna a szervizben, müszaki vizsga előtt ez volt a "legnagyobb" gondjuk.

Előzmény: arpad.lovasz (42950)
fvcc Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42958

Amit leírtam (gondolom érthetően), az a hátsó fék yikorgása.

Előzmény: yenoee (42955)
zolcsicsi Creative Commons License 2014.08.19 0 0 42957

köszönöm ;)

Előzmény: Katica1 (42942)
eLGee Creative Commons License 2014.08.18 0 0 42956

Kispajtás, erre nincs szükség.

Intelligens ember szimplán beismeri a tévedését, és elmormol valami mea culpa szerűséget. Nem kell még nagyobb hülyét csinálni magadból.

Előzmény: fvcc (42953)
yenoee Creative Commons License 2014.08.18 0 0 42955

Amikor ez a nyikorgás kezdődött, az első fékre gyanakodtunk. Hamarosan esedékes lesz a csere elöl is, új tárcsa és új betét, ezzel megoldottnak tekintettem az ügyet.

Aztán elkezdett a hátsó felni melegedni, ahol új a tárcsa és a betét is. A szervizben szétszedték és nem találtak semmit. Ők valami tárcsa és fékpofa közé beszorult apró kődarabra gyanakodtak, de ilyen nem volt.

Előzmény: fvcc (42946)
yenoee Creative Commons License 2014.08.18 0 0 42954

Örülök, hogy ezt bővebben kifejtetted, megpróbálkozunk ezen a vonalon is a hibakereséssel. Köszi!

Előzmény: eLGee (42951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!