Remekül tudok olvasni, ellenben figyelmedbe ajánlom az előzmény feliratot a hozzászólás bal alsó sarkában:
Ezt írtad:
Ha a kézifék beragad, akkor folytonosan fütyül (és nem reagál a fütyülés a fékpedálra)
Erre én:
Könyörgöm, maradj a fényképezésnél, mert ezek a műszaki dolgok nagyon nem mennek. Pláne ne írj tényként olyan dolgokat le, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal.
Ha a kézifék beragadásnál folyamatosan fütyülne valami, akkor talán észrevenné sok amatőr autóstárs, hogy behúzott kézifékkel közlekedik (manuális kézifék esetén). De nem veszik észre még azt sem, hogy kisüti a szemüket a műszerfalon a visszajelző lámpa.
Maradjunk annyiban, hogy egy betét akkor fütyül, ha olyan az anyaga vagy kavics szorult a fékhez. A beragadt kézifék pedig nem fütyül, csak melegszik a tárcsa mert folyamatosan súrlódik és ezáltal kopik a betét.
Mesélj már, mit nem olvastam jól a magasröptű hozzászólásodban????????????????????????
A tárcsa válla maximum 0,75 mm lehet(ne), mert 11mm a gyári vastagsága és 9,5mm vastagságnál dobni kell a kukába. A fékbetéten a ferodol vastagsága 12mm gyárilag. Ahhoz, hogy az általad leírt jelenség létrejöhessen a tárcsa válla maximumon kell legyen (legyünk megengedők ismerve a magyar mentalitást: ~1mm), míg a betét gyakorlatilag 1 mm-esre lekopva, ami nem lehetetlen, de 3-4 mm alatt már igencsak csereérett a betét.
Szóval nagyon hanyag és nagyon hülye/lusta/sóher tulajdonos esetén fennállhat, de a leírt esetben nem erről volt szó.
Könyörgöm, maradj a fényképezésnél, mert ezek a műszaki dolgok nagyon nem mennek. Pláne ne írj tényként olyan dolgokat le, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal.
Ha a kézifék beragadásnál folyamatosan fütyülne valami, akkor talán észrevenné sok amatőr autóstárs, hogy behúzott kézifékkel közlekedik (manuális kézifék esetén). De nem veszik észre még azt sem, hogy kisüti a szemüket a műszerfalon a visszajelző lámpa.
Maradjunk annyiban, hogy egy betét akkor fütyül, ha olyan az anyaga vagy kavics szorult a fékhez. A beragadt kézifék pedig nem fütyül, csak melegszik a tárcsa mert folyamatosan súrlódik és ezáltal kopik a betét.
Nekem is ilyen van csak autómata és nem GS. Városban többet eszik. Egyébként jó vas. 3 éve van meg és nem bántam meg. Ha dieseles a hangja akkor okoskerék csere, kb 60-80e huf-ra kell számítani.
Fogyasztás különbséget nem tudok, a mienk (2,0 GS) 7,6 literes összátlagot mutat jelenleg, ami szinte csak országút (dimbes-dombos környék), nagyon kevés város, és 15 km-nél rövidebb utak nincsenek benne, mert falun belül soha nem használjuk.
Ami miatt mi ezt választottuk az 1,6 helyett: ez jobban megy, könnyebb vele előzni.
Kb ugyanúgy át kell nézetni, mint bármilyen használt autót. Többi Scenichez képest nem problémásabb. Ez a motor szerintem elég jó, mienk most jár 150 ezer km körül, egy ismerősünk tavasszal vett egy ugyanilyen GS-t, abban 200 ezer van, tökéletesen működik, az egész autón nem látszik, hogy "sok van benne".
Üvegtető hajlamos zörgésre, a műszerfal kijelző panel meghalásra - ezek típusbetegségek. Vezérléscserét már mondták, ehhez mérhető költség lehet még a hátsó féktárcsa+kerékcsapágy csere, amit egyben javasolt cserélni, de létezik olyan megoldás is, amikor a csapágy az új tárcsával mehet még egy kört.
Ami a szerviz állapotlap mellett még bármit elmondhat róla, az a belső tér állapota. Ha igénytelen gazdája volt, eléggé meglátszódik a váltógomb, az ajtófogantyúk kopásán. Az első üléstámlák háta és a hátsó ajtó küszöbe nézhet ki még szarul, ha a gyerekek/utasok összerugdossák.
Rozsda nem jellemző, rosszul javított törésre utalhat. A kocsi elején, hátulján sok műanyag borítás van, ezek illesztései gyárilag szépen futnak. Ha furcsán állnak, az jelezhet töréstől görbe tartóelemet, amire simán csak felcsavaroztak egy új műanyagot.
Felszereltségről, esetleg lényeges apróságokról itt a fórumon igen sok infó kiderül, ha belinkeled a kinézett autó hirdetését.
Tudom, hogy mit értettél alatta. Mindkét esetben melegszik a kerék. Amit én írtam, ott fékezéskor picit mozdul a fékpofa (mm) és megszünik a csikorgás. Majd ismét mozdul, ütközik a széle a tárcsa szélén levő szintkülönbségbe (kikoptatott tárcsa a fékpofák alatt, és picit vastagabb, ahová már a pofáknak nem kéne érni) Ez okozza az időszakos súrlódást / nyikorgást (és ilyenkor melegszik a kerék). Majd fékezéskor megint megszünik (picit mozdul a pofa a helyes irányba). HAsonló a helyzet, mikor a tárcsa (a tányér) széle helyenként rozsdás, és ez dörzsölődik a fékpofa tartókhoz. Ez nem reagál a fékpedálra, itt állandó súrlódás van (mint akkor is, ha piciny kő beragad ide).
A rendszámtábla világítást a rendszám felől kell szerelni. Nekem útban volt a rendszámtábla tartó keret, azt le kell szerelni, majd a lámpát egy kis pöcök benyomása után ki kell húzni. Sima üvegfejű 5 W-os izzó való bele.
Csak a hagyományos izzó elfogadott, sem a "xenon", sem a led, sem a bármi színes tuning körte nem lehet benne a szabály szerint.
Beragadás alatt azt értettem, hogy nem engedett el teljesen, egy kicsit fogta. Az érzékelhető tünet a melegedés lett, hasonlóan a cartárs tapasztalatához.
Hasonló eset történt pár éve a R19-cel, akkor a kézifék beragadása okozta a gondot. Igaz, az eléggé más konstrukció (manuális kézifék, hátul fékdob), de én erre tippelnék.
Nekem úgy rémlik, csak belülről lehet izzót cserélni, tehát a csomagtartó belső müanyag burkolatát le kell kapni, és úgy hozzáférni. Ezt nem én csináltam tavaly, de mintha ezt mondták volna a szervizben, müszaki vizsga előtt ez volt a "legnagyobb" gondjuk.
Amikor ez a nyikorgás kezdődött, az első fékre gyanakodtunk. Hamarosan esedékes lesz a csere elöl is, új tárcsa és új betét, ezzel megoldottnak tekintettem az ügyet.
Aztán elkezdett a hátsó felni melegedni, ahol új a tárcsa és a betét is. A szervizben szétszedték és nem találtak semmit. Ők valami tárcsa és fékpofa közé beszorult apró kődarabra gyanakodtak, de ilyen nem volt.