Megírtam egy hosszú levelet az meg elszállt, így másodikra kicsit vázlatosan:
2004-es 1.9 dci
2,5 éve vettem, magyar, 1 tulaj, végig márkaszervizes, 165 ekm
kb ugyanaz a felhasználás, mint neked, de a hétvégén még meg sincs hajtva, tehát diesel gyilkos elvileg.
a nagyon nagy átlag fogyasztása 8,4 liter/100 km
Egyszer ezzel mentünk hosszú túrára, akkor 6 liter fölött volt kicsivel a fogyasztás.
korábban egy 1.2i Clio volt ugyanerre a feladatra, 10 liter fölött fogyasztott.
Én úgy kalkulálok, hogy legalább 2 litert fogok a diesellel, akkor 20 ekm alatt már 160 eFt-ot megspóroltam (ha esetleg tud valaki nettózni a gázolajjal, akkor ott még nagyobb az előny.)
Az autó jól megy, egyedüli baja, hogy padló gáznál kicsit kormol. Ha megfuttatom tisztító adalékkal, akkor ez javul. Szóval kéne a hétvégi hajtás.
Eddigi hibák:
spirál rugó törés, előtét ellenállás, hátsó ajtó teleszkóp
+ a kopó alkatrészek
Én nagyon tudom ajánlani a Scenicet. Focus, Octavia tapasztalataim vannak, ezekbe a gyerekülés beszerkeszteni sokkal macerásabb feladat. Scenicbe sokkal kényelmesebb becsatolni a kölköket.
A vezetési élmény is szerintem jobb, magasabban vagy, könnyebb a ki-be szállás.
Ahogy az szokott lenni családbővülés történt és itt került fel radarra a scenic 2. generációja előkelő helyen :)
2 millió lenne a rászánt keret, ennyiért már lehet válogatni, 1.5, 1.9, 2.0 dci és 1.6 benzin is akad. Kérdésem lényege, hogy mi a tapasztalat, mennyire szeretik a dci motorok ha mondjuk majd városon belüli ( 5-6 kmnél kevesebb ) óvoda, munkábamenős használatra fogják be. Hétvégente lenne alkalma kinyújtóztatni a lábát fél óra feletti túrákkal. Van aki így használja? Mik a tapasztalatok?
Természetesen külön nem lehet tanítani a hatsókat, de egy akksi levétel - teljes újratanítás ciklust kipróbálnék, az nem kerül semmibe. Persze, lehet, hogy semmit sem ér. Nem vagyok szerelő, csak beleugattam. :)
1.4 16V 2004-es scenuchez milyen motorolaj és milyen gyertyát ajánlanak gyárilag? Motortartó bakból jó a febi? Bárdinál csak azt ajánlja fel a webshop.
Remélem így lesz, mert a fotó alapján nem úgy tűnik, hogy a szenzorból kijövő vezeték a központi egységig bárhol is oldható csatlakozással rendelkezne. És erre k.rvára nem gondoltam, hogy a Scenicnél az első lökhárító mindenképp gyakorta le-föl szerelendő, elvágni meg eléggé kétesélyes, hogy egyáltalán sikerül csatlakozót forrasztani rá, pláne impedancia helyesen...
Urak, technikai segítségre lenne szükségem. Apumnak rendeltem parkolóradart (elől-hátul 4-4) amivel két problémám van.
Az egyik az, hogy nem tudom hol lehet a legegyszerűbben átjutni a tűzfalon, persze lehetőleg olyan helyen ami valami gyári átvezetés (ha van ilyen).
A másik dolog a lökhárító maga, ugyanis a mi egykori autónk gyárilag volt ellátva aminek a ködlámpa csatlakozó környékén volt valami csatlakozója, tehát nekem is valami ilyen megoldást kéne találjak. Hol tudnék venni valamilyen csatlakozót ami be tudja tölteni ezt a funkciót? Van konkrét jól bevált típus?
Ha van akár fotókkal dokumentált beépítési tapasztalat, ne tartsátok magatokban. :)
80e km 7 éves korában beállt a klímakompresszor, hol máshol mint a 40 fokos Zadarban, a horvát szervíz 4000 eur!!!!!! Vállalta vona cserét. Mivel a tárcsa szabadon forog, klíma nélkül valszeg hazajutunk. Ti nem hallottatok arról, hogy ez egy széria hiba a scenic II. Nél valami alulméretezés miatt? Van olyan szabály, hogy 8 év v. 150 e km-ig szavatossági igényt/reklamációval lehet élni. Egy komp.-nak többet kellene bírnia, nem is bosszanta ennyire ha 180 e km lenne benne. De igazoltan egy tulajdonos 80 e km.