7-es grand, digitklíma, alufelni.... de jótanácsként mondom, hogy a panoráma tető bajos lehet!!! Csak egy háló szerű anyag van alatta amit el lehet húzni, és az alatt biza nyáron olyan mintha egy infra lámpa lenne a fejed felett!!
Köszönöm a válaszokat,nem itthon néztem őket mind a német oldalon van,kintről hoznám be.Felteszek ide egy párat,úgy egyszerűbb lesz véleményt nyilvánítani a hozzáértőknek.Az utolsó három kocsimat is kintről hoztam,nem volt velük semmi gond...kopp-kopp...
Egy cseh cég keresőmotorral gyüjti be az adatokat a "kinti" hirdetésekről, rögzítik az ott feltüntetett km-adatokat. Majd ugyanazt teszi akkor is, amikor ugyanaz az autó megjelenik a cseh használtpiacon. A legnagyobb fogásuk pont egy Scenic volt, amit németben 283e. km-vel hirdettek meg. Csehben már csak 65e. km volt rajta.
Próbáltam szép hosszan leírni, aztán a fórummotor úgy döntött elszáll :(
A lényeg: itt szerintem a legnehezebb az lesz, hogy találj olyan példányt, aminek nagyjából legalább lehet tisztázni az előéletét és futásteljesítményét. Ugyanis a HAHA tele van 150-160 ezret futott példányokkal, ami nagyjából fele ilyen idősen volna reális. De tapasztalatból tudjuk, hogy vannak ilyenek. Én azért azt mondom, hogy a most ott található 62 ezret futott 10 éves darabot pl. meg se nézd, ki tudja milyen szám hiányzik a 62.000 elől.
Az biztos, hogy már a telefonos érdeklődésnél jelezd, hogy szeretnéd a szervizkönyvet látni, ezt szerintem komoly érdeklődésre egy fotósorozattal el is küldik, kérd el az alvázszámot és jelezd, hogy márkaszervizben azért átnézetnéd vásárlás előtt. Ha itt bárhol heves tiltakozás van, vagy nagyon nem akaródzik, akkor az rögtön ki is lőve.
Amit még számolj bele, az a szokásos kör, bármit is állítanak vagy igazolnak: olaj és szűrők cseréje, és teljes vezérlés csere görgőkkel és pumpával együtt. Ez utóbbi ugyanis nagyon drága tud lenni, ha mégsem történt meg. 1.5 dCi esetében én még a hajtókarcsapágysor cserét is ide sorolnám, bár ebben benne van rendesen a szubjektív véleményem is, lévén én cseréltem motort emiatt.
Plusz ne menj el a pénzed végéig. Nyilván azért veszel ilyen korút, mert erre van pénz, de egy 10 éves ekkora méretű dízelautó esetében extra bajok nélkül is beugorhat nagyobb javítási tétel. Pl. egy teljes tárcsa+csapágy+fékbetét csere sem filléres tétel, amit vásárláskor legfeljebb előre tudhatsz, de ezen vonalon nem biztos, hogy a majdani javítás árát lealkudhatod az eladási árból.
Az 1.9 dCi vs. 1.5 dCi kérdést szerintem ne a problémásság mentén dönts el, lehet az 1.9-nek is baja. Ha nem ragaszkodsz a plusz erőhöz némi plusz fogyasztás elviselése mellett, akkor inkább konkrét példányokat vizsgálj.
Szerintem ha van célpontod rakd fel ide a linket, és a fórum majd kivesézi.
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek. Gondolkodom egy 2004-2005-s grand scenic vásárlásáról, mire figyeljek oda? 1.9 dci motorral venném de találtam egy pár jónak tűnő 1.5 dci-t is,csak kicsit félek ettől a kisebb motortol.Több rosszat is lehet hallani róluk.
Illetve keresek Csongrád megyében,Szeged közelében megbízható, korrekt szakít és alkatreszest is,ha tudna vki megkoszonnem.
2004-es SCII-m van, gyári kazettás magnóval. Milyen USB/SD kártyás magnót tudnék bele venni, ami vezérli a kijelzőt és működik vele a kormányvezérlő?
Gyakorlatilag bármilyet és semmilyet :-)
Olyan utángyártott fej nincs, ami alapból kompatibilis a kijelzővel és a kormánytávval. Ehhez mindenképp egy adapter kell, ilyenek leginkább Kenwood és Pioneer készülékekhez elérhetőek. Egy olyan Pioneer adapter, ami tudja a kormánytávot (de a kijelzőt nem) magában 28 ezer forintba kerül.
Használt oldalakon olcsóbban is ki lehet fogni, de nincs belőlük sok. És csak személyes átvétellel érdemes, mert az az adapter, ami egy majdnem ugyanolyan Renault-ban tökéletesen működött, az a tiédben esetleg egyáltalán nem fog.... (Tapasztalat.)
Nekem is eltört, kb egy 15 cm-es darab tört le az alsó végéből, így nekem fel sem tűnt, a szervizben szóltak. Addig az életben nem hallottam róla, hogy valakinek rugótörése lett volna. Aztán itt a fórumon elég sok embernek volt. (legalább 4-en vagyunk így)
Ezek után én nem gyanakszom másra, mint egyszerű anyaghibára.
Ismét rugótörés jobb elöl,igaz kompletten cseréltem bontottra az előző töröttet 2 hónapja. A Cseh autópája szépségei...
Hm... a rugótörés ilyen viszonylag fiatal (max 10-11 éves) autókon nem üzemszerű. A Scénic esetén biztosan nem. Ha másodszor is ez a gond, valami lehet a háttérben. Én egyelőre elképzelni sem tudom, hogy mi, de a helyzet legalábbis gyanús. A cseh autópálya egészen biztosan nem.
Sziasztok! Megvolt a nagy túra. Bp-Luxemburg-Párizs-Budapest. GSII (2.0 dci automata) már Tatán dobott hajnalban egy "check injection" feliratot, turbó elment (persze pont belső sáv, emelkedő két kamion előzése közben). Pont jött egy kis parkoló. ELM327 elővesz, hibakód kiüt, turbónak persze a maradék 3000 km-en semmi baja. Pedig a német szakaszon néha még a 190-et is nyomtam neki, de 170 alá nem mentem. Szóval megmutatta, hogy ha akrná, akár nagyon szar utunk is lehetne. De aztán megkönyörült rajtunk, és kiválóan viselkedett. Teli rámolva, négy személy: továbbra is imádom, hogy ennyire tágas és kényelmes. És ezzel a motorral igen rugalmas is. :)