Az autómon Fulda ecocontrol 195/65-15 van, kb 50 pár ezer lehet benne, és bár a gumik még mintázatilag nagyon jók, mégis fűrészfogas kopást mutatnak, pláne amik most hátul vannak. (Ahogy figyeltem a gumisok váltogatni szokták gumicserekor a gumik helyét, tehát nem egy pozícióban vannak.)
Szóval a hátsó gumik fűrészfogasak, és búgnak mint az állat. Mit tegyek? Cseréljem a hátsó kettőt új Fuldára, vagy vegyek 4 újat amik remélhetőleg csendesebbek, esetleg még tovább bírnák mint a Fuldák.
Amit kinéztem esetleg ha mindet cserélem:
195/65 R 15 Goodyear Efficientgrip Performance 91 H TL
Azzal csak a tempomat/limiter funkciót tudja kapcsolni. De ha ki is választja a funkciót, akkor még majd várja a rendszer a +/-/R/0 beavatkozó parancsokat, ha az nincs meg, nem történik semmi. A kijelzőn való megjelenés aktiválás kérdése mindentől függetlenül ... tehát ez az egy kapcsoló így magában nem és semmit.
Esetleg keresd a Megane fórumon KoAn-t, ő ennek szakértője.
Olyan kérdésem lenne, hogy az egyik ismerősöm vett tempomat kapcsolót, azt amelyik az index karja alatt van, majd a gyári kábelét beledugta. Innentől fogva fog neki működnie, vagy kell még mást is csinálni vele, hogy működjön? Kijelzés nincs a műszarfalon, sem pedig gombok a kormányon, mint ami a gyáriban van.
Fogadjunk, hogy ment a klímád. Nekem is túlmelegedett már a megane. A sceniccel még nem jártam így. Még jó, hogy van ismerős szervízben és megmondta mi a hiba. Megáll a szmötyi a két hűtő között. Ki kell mosni. Azóta nekem semmi problémám. Remélem neked is csak ez a problémád.
135cm alatt kell gyermekbiztonsági ülés (azt mindenki döntse el mi számít annak: csak a full gyerekülés, vagy az ülésmagasító is - a rendőr majd úgy is eldönti ahogy neki "jobb").
135cm felett nem kell, ha be tudod kötni rendesen a gyereket - ez megint úgy van megfogalmazva a jogszabályban, hogy szintén rendőre válogatja a végeredményt....
Nekem már mindkettő a normál ülésen ül (147 és 137cm), mert az öv úgy áll ha ülésmagasítóban ül a gyerek, hogy a nyakukon megy keresztül.
No meg egy 135cm-es gyerek vagy 36kg felett van, vagy olyan hosszú a lába, hogy már egy hosszabb úton szétnyomja a rövid lőlap a lábát.
Első ülésen pedig korhatár nélkül ülhet gyerek, ha magasabb mint 150cm.
Úgy tudom, 135cm alatt gyerekülést kell használni, efölött lehet az ülésmagasitót használni. A vaterán nézz szét vannak olcsóbbak használtan. Olyan is van, amiről a támla levehető, igy később ülésmagasitóként tovább használható.
Ülésmagasító 130cm (vagy 135?) használható. Ha rám hallgatsz egyébként ezen nem spórolsz, mert oldalvédelmet (ütközés esetén) nem nyújt. Használtan vettem a múlt héten STM ülést (Recaro Monza jóárasítva), de alapvetően az off autóba szánom amint kapok olyan Recaro Monza Seatfix-et a Scenicbe amilyet szeretnék. Ez a gyerek 12 éves koráig ülés.
Az 5 személyes Scenic hátsó üléssorán a két szélső ülésen a fejtámlából gyerektámla hajtható le, ami a biztonsági övet a gyerek mellkasa előtt vezeti el. A kérdésem, hogy ezt milyen életkortól lehet használni? Van egy 4 éves gyerekem, ő lassan kinövi a gyerekülését, és ha nem muszáj, akkor nem vennék 15+-os gyerekülést.
5 perc alatt, kb. 90-es tempónál nem melegedhet túl a viz, szerintem is ez valami téves jelzés lehetett. Persze jó lenne pontosan tudni, hogy mitől....
Off autóval volt hasonló eset, de ott a termosztát adta meg magát és a viz valóban forrt, nem csak a müszer szerint. Szintén ennél az off autónál volt ventilátor motor hiba, nem kapcsolt be soha.... de emiatt még később kéne a túlmelegedés jelentkezzen.
Ez is lehet (az én kocsim manuális váltós persze). Csak azért aggódom, mert tavaly júniusban, szintén hasonló melegben, már volt valami hasonló gondom - amit aztán nem tudtam megnézetni, mert közben letérdelt a motor (csapágyas lett, motorcsere, a teljes sztorit itt leírtam). Utána meg nem volt ilyen gond egészen mostanáig.
A hőmérséklet jeladó a termosztáton van, le tudod követni a csövek alapján, hogy hol találod. Logikusan úgy gondolom, hogy ebben is a hőmérséklet emelkedésével nő az ellenállás(NTC), tehát egy szakadás vagy kontakthiba azt jelenti, hogy felforrt a víz. Lehet elég a csatlakozót megtakarítani.
Most beszéltem a szervizzel telefonon, jövő héten viszem az autót. A fickó annyit mondott a problémára, hogy szerinte késve indult el a hűtőventillátor - no de ez akkor se normális, gondolom én.
Nálam egyszer olya volt, hogy levettem a gázról a lábamat és a kocsi 50-el ment. Ez nem gond ha be van kapocsolva a tempomat, de nekem nem volt bekapcsolva. Mivel autómata a gép ezért érdekes szitu volt. Aztén üresbe tettem és pörgött kb 2e fordulaton. Ekkor a vízhőmérő 1 kockét írt. Leállítottam és újraindítottam aztán semmi baj azóta sem. Elmentem kiolvastatni a szervízbe azt írta, hogy a hőfokjeladó adott fals értéket. Vettem egy újat de azóta sem cseréltem ki. Nem jelentkezett a hiba azóta sem.
Tegnap estefelé, jó melegben, kb. 5 perc autózás után, úgy 90 km/órás tempónál, hirtelen felszalad a motorhőmérséklet-kijelző a maximumra, Engine Overheating hibajelzés, STOP felirat, sípolás. Na mondom, ennek fele se tréfa - de mivel az Egérúton autóztam, nem tudtam azonnal megállni, tehát lightos gázzal mentem tovább. Kb. egy percen belül a kijelző visszaállt a normál 5 vonásos jelre. Kb. 5 percen belül megálltam, a hűtőfolyadékszint normál szinten állt, a motor nyugisan ketyegett, a hőmérsékletjelző maradt 5 vonásnál. Ma reggel, pedog komoly városi dugótúrát nyomtam, semmi gond.
Mi a fene lehetett ez? A hirtelen felszaladásból és ugyanolyan hirtelen visszaállásból én arra következtetnék, hogy valami szenzor rakoncátlankodhat.
Kb. egy hét múlva megyek szervizbe, megmutatom, de addig is érdekelne a szakértők véleménye.
Velem ugyanez volt 5 napja. 2008-as 1.6 16V (nem grand). Autópályán 90 km-en keresztül ment a klíma, aztán a lehajtónál kigyorsításkor minden fokozatban kicsit gyengélkedett a kocsi, mintha a felengedett kuplung egy-egy pillanatra még mindig csúszna, aztán a kocsiban többé nem volt hideg. Most meg a klíma bekapcsolására semmi "kettyenés", semmi fordulatszám változás, viszont a visszajelzőn nincs jele hibának.
Egy német nyelvű fórumon olyasmit írnak, hogy a motortéri biztosítéktáblában kell kicserélni a biztosítékot, aztán működni fog... Megkukkantom majd, de nem fűzök hozzá sok reményt. Más tipp?
A ventillátor 2-es és 3-as fokozatban sem megy, az 1-es és a 4-es frankón működik. Mit tegyek? ebben a melegben az 1-es kicsit gyenge a 4-es kissé erős volt a klímához.
Amúgy imádom a Scenic-et. Mindig ad valami meglepetés bónuszt, ami minimum 30ezernél kezdődik...