A ventillátor 2-es és 3-as fokozatban sem megy, az 1-es és a 4-es frankón működik. Mit tegyek? ebben a melegben az 1-es kicsit gyenge a 4-es kissé erős volt a klímához.
Amúgy imádom a Scenic-et. Mindig ad valami meglepetés bónuszt, ami minimum 30ezernél kezdődik...
Hello!
Nekem egy 2006-os 2000cm3 grand senicem van.
Ma délután történt hogy egy nagyobb gyorsítás után megállt a klíma.
A kompresszor nem is indul el.
Valaki tud segíteni hogy mi lehet a baj?
Köszönöm a felajánlást! Mivel sürgősen meg kell oldanom a helyzete, valószínű, hogy körbe nézek már holnap itt helyben. Meg a 75 Ah-t kicsit soknak tartom az 50 Ah-hoz képest, amit egy Renault szalon szerelt az autóba cirka 3,5 éve.
Van egy Bosch S5 75 Ah-s aksim fölösben, még garis, néhány napot volt próbaként használva ... igaz a napfény városában és kb júli elején mozgok felétek
Gondoltam megosztom veletek mai kis "afférunkat" az autóval (Grand 2,0T; 2005.10.).
Egy ma reggeli, max. 10 perces utazást követően jó 1,5 h-t állt az autó a napon. Visszaérve mielőtt beszállítottam a családot gondoltam átszellőztetem az utasteret: ablakok teljesen le, tetőablak is középig kinyit, ventillátor középső+1 állásban (AC még OFF). Max. 3 percet (se) várva indultunk ... volna, mert a START gomb megnyomására csak élénk relé kattogás volt a válasz, de a motor nem indult be. Az akksi megadta magát: az ablakokat még moccantotta, de indítani már nem tudott. Igen, tudom: járó motornál kellett volna szellőztetni, de a fene se - legalább is én biztosan nem - gondolta volna, hogy ennyi elég lesz egy gyors akksi-lemerüléshez. Pláne úgy, hogy eddig semmi jele sem volt a gyengélkedésének, és az előző 2 napban kapott 2 x 120 km-nyi töltést, mindkét nap 2-2 indítózással. Szóval őszintén meglepődtem, a család meg "nagyon örült"! :)
Akkor jöhet a reklám! Még tavaly - egyébként egy itt leírt hozzászólást olvasva, ezúton is köszönet, annak aki írt róla annak idején - kötöttem egy ilyet: http://www.europ-assistance.hu/hu/gepjarmu-assistance. Nosza telefon, egyeztetés, majd 25 perc várakozás + 2-3 perc előkészület utáni segéd indítózást követően, megköszönve a segítséget, elgurultunk a "tetthely"-ről. Tehát öszesen volt 30 perc (Pünkösd Vasárnap). Szóval csak ajánlani tudom a fenti belinkelt biztosítást, ami egyébként Forensis-es kedvezménnyel még 20%-kal olcsóbb is.
Otthon ránéztem az akksira: alacsony kapocsfeszültség (10,58 V !!!), egy gyors sav-koncentráci mérés az első hozzáférhető cellán: 1,13 g/l. Ez utóbbi ugye már erősen a töltendő kategória. Nosza előkerestem a Fiat-os idők óta nem használt kis Tronic (by Lidl) automata töltőmet és jó 1,5 - 2h töltést követően a töltő azt jelezte, hogy "kész", feltöltve. Újabb konc. mérés ugyanabban a cellában: nincs változás. Gyorsan még 2 cella-dugo fölül lehúztam a Motrio-s matricát, és azokban is megmértem a sav-koncentrációt: 1,21 ill. 1,23 g/l (ezeket a töltés előtt nem néztem meg). Na szóval, akkor most mi van? :)
Az akksi egyébként még az előző tulajnál lett betéve: a számla alapján 2010.10.13-án, egy 50 Ah-s Motrio.
Holnap megint menni kell a 10 perces útra. Hát erősen kíváncsi vagyok, hogy mi lesz!
Üdv', és kellemes, valamint baleset-, és meghibásodás mentes autózást Mindenkinek ebben a gyönyörű időben!
nem tudjátok véletlenül a bal oldali A oszlop aljánál lévő szép nagy csati kiosztását? Sajnos amik nekem megvannak könyvek abban sajnos nem találom.
Az vízben állt ugyanis és azt szeretném kideríteni , hogy milyen tünetet okozhat ha ott még maradt egy kis oxidréteg. Sajnos a csati tűzfal felőli oldalán borítás takarja a drótokat.
Igazából a kézifékkapcsoló felegleges cseréjét akarom megúszni
Én arra hajlok, hogy csináltassa meg októberben amikor olajcserés lesz. Nincs sok benne, valószínű gond nélkül elmegy még. Eddig minden márkaszervizben volt csináltatva, szóval a Renault nem bújhat ki ha. De nem lesz ha. :)
A GSIII-ban van jelzés a műszerfalon ha fel vagy le kellene váltani. Ugyan 2.0 dCi de a hatost még 80-nál sem szereti felfelé, lefelé még éppen. Apum az 1.5 dCi-t mondjuk így, normálisan vezeti, nem gyilkolja de nem is váltogat fel korán. Persze ki tudja mi volt az első hatvanezer km alatt, valószínű sok város ha évi 10ezer kilométert ment. Mint a mi szegény GSIII-unk, lehet még ennyit se fog mostanában :-/
Igaza van. Kopik az olajszivattyú és ugyebár ezek 6 gangosak. Mivel 6.-ban alacsony fordulaton nincs megfelelő olajnyomás ezért csapágyas lesz. Én olajpumpát is cseréltem. Viszont megéri megnézni a nyomást 15 perc az egész. Ja meg persze 6 fokozatot csak országúton. Tipikus hiba volt nálunk is , hogy beértünk lakott területre és nem kapcsoltunk vissza. Simán elkocogtunk vele. Most már tudom én is, hogy nem szabad.
Más. Ma meg volt Apumnak a vezérlés csere szakszervizben. Rákérdeztem a hajtókarcsapágyra de azt mondták nem érintett az autó, nem tudom mennyire érdemes cserélni. 68ezer km de elég sok város lehetett benne az előző tulajnál. Ősszel olajcserés, addig még megálmodjuk.
Sajnos közben ezer hiba bejött, teljes ámokfutásba kezdett a kocsi, és már az oka is megvan ugyanis eldugultak a lefolyók, és az esős időnek hála telement a kocsi vízzel.
Kíváncsi vagyok mi szenved maradandó károsodást :(
Az akku már lekötve, még a kárpitok ülések hátra vannak
Köszönöm, elmetettem "B-verzónak". Zoltán közben előkerült, úgyhogy megoldja a gondjaimat. Hozzá szoktam járni, csak sajnos hozzám túl messze van, és csak délután ér rá, így macerás nekem az átadás-átvétel. De megéri, az tény, nagyon jó szakember.
Nem tudja valaki esetleg, Zoltán mester szabadságon van? Sem telefonra, sem mailre nem reagál. Szoktatok még emlegetni egy budakalászi szerelőt is, ha jól emlékszem. Hozzá tud valaki elérhetőséget mondani?
Ez mondjuk 40 font postával (~15.200 forint napi árfolyamon), de láttam 15 font körül is és szerintem a 15 font postaköltség túlzás. Egy nagyobb borítékba belefér.