Sajnos rendkívül felületes, tele van féligazsággal vagy teljesen téves elgondolással (pl. az EU-tag Romániába csempészett és ott forgalomba helyezett luxusautókkal).
Azért "sajnos", mert a TC jut el a legtöbb autós érdeklődésű emberhez, és a cikk félrevezeti őket, amikor pl. kifejezetten a riasztókról ír - az autóvédelemben a hagyományos passzív autóvédelem (azaz ami csak szirénázik) már egyáltalán nem számít ütőképesnek.
A lényeg: a gyári vezérlő védelme (OBD-blokkolás), motortéri elektronikus védelem (kommunikáció blokkolása). A Scénic esetében a szűk motortér miatt a motortér mechanikus lezárása nem is számít annyira fontos tételnek....
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott már valaki az alábbi problémával:
Az alany egy Scenic II 1.5dCi 2004'
Kb. 2 hete nem volt beindítva az autó (egyébként napi használatban van csak most így jött ki a lépés), és már az volt a meglepő mikor kinyitottam a kártyával és kinyitottam az ajtót a műszerfal teljesen sötét maradt!???
Mondanom sem kell, hogy nem is índít....
Akksi jó, kipróbáltuk, 3 db. akksival, meg se nyekken, tehát ez kizárva, annál is inkább mert érdekes módon az ablakok működnek, a világítások működnek, a digit klíma közép konzola működik, ventilátor fúj, a rádió és a kijelző másik fele működik....
A kijelző biztos jó, mert volt már rossz, de az nem befolyásolta az indítást, illetve pont nemrég lett megcsinálva mert elhalványult a háttérvilágítása...
Át lett nézve az összes biztosíték egyenként belül is illetve a motortérben is...
Urak! Scenicnek van valami gyengepontja klíma terén? Nem látszik a szivárgás sehol, mégis 2 hónap után a jobb oldalon már nem fúj rendes hideget, csökken a gáz mennyisége. Olvastam hogy a töltőszelepnél szokott elszökni legtöbb esetben, mert nem zár vissza töltés után...Tapasztalatok ezügyben? :-)
Igazad lehet, mert most beinditottam es megy a turbo sziszeges. Lehet csak felakadt a szelep es, most meg okes? Hibakodot nem toroltem, hadd lassa a szerelo.
Ertem. Ez csak 10e ft körüli, ugyhogy valoszinuleg ugy lesz ahogy mondtatok.azert radugom. Tenyleg nagyon kimeltem, mintahogy eddig minden automat. Mar csak remenykedem...
Ezek az egyszerű, pár 1000-10000 Ft-osak nem fogják azt megállapítani, hogy a sensor rossz, max kiírja, hogy a t.nyomás nem megfelelő. Cimborám Bosch clipje viszont kiírta, hogy MAP-sensor vezeték szakadás..
De persze lehet más egyéb gond is, én a bontás elött mindenképp diagot tennék rá (nekem egy OBDLink van, de ez is csak turbo charger pressure hibát dobott.), abból is a professional verziót, ehhez mondjuk szakműhyelybe, vagy szervízbe kell menned..
Hibauzenet: injection controll, service. Nem tudom milyen a veszuzemmod... szivomotorkent ment tovabb.ment rendesen csak nyomatek nem volt. Autopalyan 100-105km/h-val siman hazajottem.
Hibaüzenet is van? Feltételezem, igen, mivel a MAP sensor nem érzékel nyomást. Vészüzemben megy a motor?
Egyébként lehet a MAP sensor is hibás, nekem 1.9 döcinél ez volt, érdemes lenne diagra tenni, mielött megbontanátok, az megmutatja, ha sensor pukizott be.
Ebben egyetértek. De attól, hogy elment a nyomaték még nem biztos , hogy turbó. Nekem járt úgy ismerős , hogy a turbó hűtőre menő csöve belül szétjött és eldugította . Ott sem volt nyomaték. Igaz az nem 1,5 dci.