Azt gondolom végleg, mert ugyan orbitális barbárság de valószínű pár nap múlva már csak néhány alkatrésze volt meg. :-/
Amíg nem történik meg a baj azt gondolja az ember, hogy a casco megoldás, de a biztosító egészen más szemüvegen keresztül határozza meg az értékét, mint amennyiért valójában pótolni lehet. Egyrészt egy valós km futással rendelkező magyarországi fiatal autó nem azonos a kintről behozott ki tudja mennyit futott vasakkal, másrészt leírtam ide is, hogy az Eurotax értékelés 'Normál' kategóriába sorolja, ami lényegében azt jelenti, hogy egyben van az autó és talán még olajat is szoktak cserélni benne, pont nem érdekli a biztosítót, hogy pár ezer km-t futott gumi van rajta, stb.
A vége az lett, hogy igazságügyi szakértőhöz fordultam, higgadt, de határozott levélváltások után ~2,25 millió helyett ~2,6 millióra értékelték (még mindig nem annyi, mint amennyiért pótolható lett volna a pótolhatatlan), ez lenyégében +300ezer forint kifizetést eredményezett, mivel az önrészt levonták ugye.
Ami még pozitivum, hogy a gyereküléseket tavalyi új áron térítették illetve volt poggyász biztosítás ami további 50ezer forint kárenyhítést jelentett (bár több volt értékben amit elloptak).
Ezt követően vettünk egy GSIII-at ami átírással + védelem beszereléssel laza másfél millió plusz volt, szóval azt hiszem jól nem jöttünk ki belőle, még ha nagyon szeretjük a mostani autót, a régi is a család kedvence volt.
ThomBoy, most olvastam a tavalyi sajnálatos esetedet, de nem olvastam onnan végig, szóval lett valami az üggyel, vagy elveszett végleg az autó? Hogy jöttél ki belőle a végén?
Az enyémben van egy 300 forintos védelem. Kiváncsi lennék / csak elméletben :-) /, hogy tréleren és a saját kártyám ellopásán kívül hogyan tudnák elvinni....
Ezt a videot pont tegnap néztem végig, de fogalmam sem volt, hogy mit csinál a pali :) Azt hittem hogy valami jó dolgot mutat, mondjuk szoftverfrissítést. Ezek szerint nem.
Annyi pozitívum van, hogy a motortér kialakítása miatt nem feltétlenül van szükség a motortérzárra - eleve olyan szűk a motortér, hogy a komolyabb szerelésekhez sokat kell bontani.
Igen, erre azért jó a riasztó. Komolyabbakat meg úgysem gátol ezt tudom jól. Meglátom mi lesz, mert lehet, hogy olyan árat mnd a beszámításra, aminek hallatán egyből hátat is fordítok. Nem szeretném, de hát mégiscsak kereskedőről van szó...
Ha arra gondolsz, akkor gyárilag szerintem sosem raknak az autóba riasztót, ugyanis itt elég szerteágazóak a lehetőségek és az igények.
Ha esetleg Casco-t, vagy valamilyen "kiscasco" kötnél rá, ott lehet feltétel a riasztó megléte.
A kis egyszerű riasztó arra pont jó, hogy ha mondjuk labdát rúgnak neki gyerekek, akkor megszólal, és rá tudsz nézni, hogy mi a helyzet. Vagy esetleg a kevésbé profik talán otthagyják, ha megszólal.
A mostani autómon egy idő után a multifunkciós display-en megjelenik egy pohár kávé. A rendszer figyeli a vezető éberségét. Ezzel jelzi, hogy idő van pihenőt beiktatni.
Erre nem reagálok, mert ez a párhuzam a vicc kategóriába tartozik.
Thomboy:
A miénkben gyári volt immobilizer és riasztó is. Tehát mintha semmi se lett volna. :-/
Ha ebből indulok ki akkor minek tetessek bele? :) Mint írtam tudom, hogy a riasztó nem akadály ha vinni akraják, de alapból van a amostani 2003-as autómban is sőt, az 1988-as szüetésű Scorpio-mban is volt. Csak furcsállom, hogy egy ilyen gazdag (majdhogynem Full) felszereltésgű, 2005.10. hóban gyártott autóban nincs riasztó!! Túlélném egyébként a hiányát, mert az előzőben is inkább nyűg volt már a végén mint előny : egy csomószor megszólalt ok nélkül, akár éjnek évadján is.
stevie-13 : Te is azt írod, hogy Ha lenne sem érne semmit. Akkor most mi van? :) Egyébként nem ezen fog múlni, hogy veszem e vagy sem. Volt már riasztó nélküli autóm, abban sem zavart a hiánya, csak már megszoktam az álbiztonságot....
Ez komoly?Minden van benne csak riasztó nincs?Majdhogynem a szégyen az első szó ami most eszembe jut.
Ha lenne sem érne semmit. Mint ahogy a gyári immobilizer sem ér sokat - ezek minden ugyanolyan autóban ugyanúgy működnek.
2007 nyarán volt egy csúnya eset, besurranó tolvaj elvitte mind a két autónk kulcsát, és ha már kulcsa volt, a Lagunámat is :-( A Clio megmaradt, de az a furcsa helyzet állt elő, hogy nekünk nem volt hozzá kulcsunk, csak egy tolvajnak...
A lényeg: Bagdány Pistit bíztuk meg, hogy trélerezze el a Cliót a kertünkből. Ő nem trélerrel érkezett, hanem egy előre behajtogatott dróttal és egy laptoppal. Nagyjából három percen belül a Clio a saját kerekén hagyta el a kertünket.
A miénkben gyári volt immobilizer és riasztó is. Tehát mintha semmi se lett volna. :-/
1. Mindent lopnak amire megrendelés van, típus, évjárat, semmi sem számít. Még teherautót is. Én is "elaludtam", nem gondoltam elvisznek egy családi autót 3 gyereküléssel. Megsúgom még 4 gyereküléssel is elviszik (bár az az autó meg lett másnap félig szétkapva).
2. A kártyás rendszerű autó egy dolog miatt egyszerűbb, mint a kulcsos: nem kell a kormányzárral szarozni, ellenben mindkettőhöz fel lehet tanítani új kártyát/kulcsot kb. 1 perc alatt OBD csatlakozón keresztül, ráadásul ahogy fvcc írta a neten rendelhető cuccal.
3. Csak a komplex védelem ér bármit is, mechanikus+elektronikus. A casco jó kárenyhítésnek.
4. Az autó értékének a 10%-a nem túlzás védelemnek, de olyan 50-60ezer környékén már egész jó alap védelmet lehet belerakni, de akit egyszer megéget a tűz az nem áll meg itt. Ez autó független.
Noha több, mint 1+1/2 éve nincs meg a Scenic-em, de olvasója vok. a fórumnak ( az előző napok csörtéi kicsit soknak tűntek nekem), mert jó kis segítő kész csapat jött össze.
A Scenic után én spec. Ford-ba ültem át, ( miért így alakult külön sztori) de a két autót szerintem nem lehet összehasonlítani csak úgy, mint az almát és körtét, más más célcsoportnak, más más filozófia szerin készült autókat nehéz objektíven összehasonlítani.
Az egyik egy Francia Úriasszony, a másik meg egy Német Hausfrau :-), remélem nem bántottam meg senkit.
a Ford (például) jó autó, én szerettem, de sosem volt szerelem. Ugyan sosem voltam fizetős nőnél, de kábé olyan lehet, teszi a dolgát és a kívánt eredmény is meg lesz, de szó sincs szerelemről.
Ó, de szépen megfogalmaztad! :-)
Valahogy így gondolom én is. A scenicet lehet szeretni, a ford meg csak jó.
Erre gondoltam én is Thomboy válasza után, de nem értem. Ebben is van riasztó, nem? Vagy ezeket előszeretettel lopják? Az enyémben is van, de tudom, hogy ez nem akadály ha vinni akarják, viszont ebbe sem építettem semmit plusszba.
Ezt is köszönöm, sokat segítetek itt nekem! Legyen meg a műszakim és már megyünk is megnézni. A mostani autómat sem hanyagoltam el, meg is bízom benne. Az esztétikai hiba már rajta volt (karcos ajtó) mikor vettem, de ez nem tántorított el és úgy néz ki jó döntés volt. De hát ez a Scenic megingatott :)
Nekem is egy 2009 év végi gyártású C-Max volt off-ban, 1.6 TdCi Titanium meg még egy rakat extra. Nagyon szerettem, szuper jó autó volt, az 1.6-os Peugeot motor tette a dolgát, de 53ezer km után kopott pár helyen (25-30e km lehetett benne amikor elkezdett lekopni) a bőrkormány, a váltószoknya bőr része is kicsit már kezdett elfáradni ahol durván törik a bőr, kolléga egyidős autóján cserélték is garanciában a kormányt anno.
Volt akinek motor cseréje volt, de tény hogy a többségnek (~50-100 1.6 TdCi Titanium vagy Ghia Fóka vagy C-Max) különösebb gondja nem volt, nekem sem.
"Nincsenek gyerekbetegségei, nem ment tönkre benne az előtét ellenállás, nem ázik be az vízlevezető miatt, nem kell elővigyázatosságból hk csapágyat cserélni benne, nem ment még tönkre a kijelzője sem, és nem tört el a spirálrugó, nem kellett újrabőrözni a kormányt 100 ekm-nél, nincs gond a kézifékkel."
A 2009-es Fóka/C-Max már sokadik generációja az adott típusnak, a 2007 utáni Scenic-el sincs már gond előtét ellenállással, nem ázik be, nem problémás a kijelzője és a bőrkormány is rendben van. Elektromos kézifék nincs a Fordban -> el se tud romlani. Nekünk 2.0dCi volt a GSII is és 2.0dCi a GSIII is, nem kell benne hk csapágyat cserélni. A rugó tudtommal nem gyakori probléma.
Azt viszont valóban nem szabad letagadni, hogy van néhány bosszantó anyaghasználati vagy konstrukciós probléma a Renaultnál, de ezek nem annyira bosszantóak számomra -ahogy olvastam neked sem-, hogy azonos pénzből vennél egy fapados(abb) németet, mint a szerelemmel szerethető francia.
Szubjektív okok mentén vizsgálva a scenic egy sokkal jobb autó, és ezért megbocsájtom neki a fentebb említett összes hibáját. Ilyen dolog a szerelem... :-)
Ezzel pedig összefoglaltad a lényeget, a Ford (például) jó autó, én szerettem, de sosem volt szerelem. Ugyan sosem voltam fizetős nőnél, de kábé olyan lehet, teszi a dolgát és a kívánt eredmény is meg lesz, de szó sincs szerelemről.