Igen, az a baj, hogy sokan még a felszereltség bejelölésénél is kamuznak és csak akkor derül ki amikor odamész. Köszi a linket, hasznos nagyon. Akkor ez a Monaco-nak hírdetett Scenic valójában egy Dynamique Plus, ami meg nem más, mint egy ugyan olyan extrákkal bíró kiadás, mint a Privilége. Ezt jól értem? És a kérdés még adott : ebben vajon benne van a kártya érzékelésének funkciója?
Ja bocs, már előrébb jártam :) Mert nézegetem az 1.9 dCi ket is, a kérdés azokra vonatkozott volna :) Csak mint minden autócsere előtt, most is nagy bennem az izgalom és e miatt annyi infót nézek, ami már néha sok. Sajnos ritkán tehetem meg, hogy cserélek így mindig a legjobbat szeretném kihozni belőle :) Szóval ezek a dCi-k 1.9-esben. Ezekre vonatkozóan érdekelne a válasz!
Ennyire nem hírdethet mellé valaki, főleg úgy, hogy már leveleztünk is róla és meg sem említi a tévedést? Vagy igen? :)
Gyakorlatilag a Renault-k 90 százaléka téves felszereltség néven van hirdetve. Ennek fő oka, hogy a felszereltség neve nem szerepel sem az autón, sem az autó papírjaiban, viszont a Hahu-n úgy tudsz csak autót meghirdetni, hogy kiválasztasz egy felszereltség nevet is a legördülő menüből. Ilyenkor tehát általában tippelni szoktak ;-)
Köszi a válaszokat, nagyon rendes Tőled (is)! Ezt mire értetted : "Védelmet viszont rakass bele" Egyébként ha ez valóban nem Monaco, hanem Dyn+ (nem kételkedem a szavaitokban, természetesen elhiszem) akkor a távnyitás funkció nincs is benne gondolom. A klima sztorid nagyon jó, de lehet, hogy én is járnék így. Nekem is digitális automata klíma van a mostaniban, furcsa lenne egy manuális :) Jut eszembe, ezt elfelejtettem : az autó nem csak hosszútávra lenne használva. Városba és városok között is főutakon egy-egy hosszútávval. Arra is jók ezek a dízelek? Mert mindenhol azt írják, hogy csak városba benzinest vegyünk (most az van, egy 2000 köbös). Bár én mondom inkább olyan fele-fele arányban használnám lakott területen és azon kívül.
A másik kérdésedre csak általánosságban tudok választ adni. Egy megfelelően karbantartott autó 10 évesen is rendben van, azonban törvényszerű, hogy a használat (és annak módja) valamint a korrozió nagy úr. Utóbbi esetben nem a kasztnira gondolok, hanem az elektromos csatlakozásokra, mert volt néhány "vidámság" a víz miatt a ráncfelvarrás előtti modelleknél, pl a motortérben a biztosíték és relé tábla ha vizet kapott vagy ha eldugult az esővíz lefolyó és az utastérben kötött ki a víz. Ha gondos volt a tulaj akkor viszont semmivel sem nagyobb kockázat szerintem, mint egy német autó.
Ami extra probléma lehet az elektromos kézifék, de vannak már tapasztalatok hogyan lehet gazdaságosan javítani, az összes többi (ablak műanyag bizbasza, előtét ellenállás, ajtózáró gombok, műszerfal) "filléres" rutin művelet.
Ezt az autót csak szeretni lehet, néz(es)d meg jól amit veszel és nem lesz gond, de közel 10 éves autót veszel, ezt mindig tartsd észben. Három gyerekkel használtuk mi is, igaz az grand volt. Védelmet viszont rakass bele, azzal kalkulálj mindenképp, mint költség.
Ide kapcsolódik, de off autó
A napokban vezettem egy 2007-es 1.4 fapad Focust. A műanyag kormány <100e km alatt málik szét az egész autó gyalázat volt pedig alapvetően egyben volt, bár akkor a GSIII-ba ültem be utána, de a 18 éves Laguna is 100x különb belülről ~275e km-nél, szóval aki még egyszer Forddal bezzegezik és köpködi a Renault-t azt elküldöm a francba.
Hogy röhögjetek rajtam. Az mondjuk a legalja volt amikor beültem, nyomtam egy AC gombot de pár perc után érzem nem jön a hideg. Nyomom újra, nem világít a gomb. Ötödik nyomás után jöttem rá, hogy manuális klímás az autó és nem ártana a ventillátor fokozatot minimum 1-es állásba rakni. Automata klímás volt mindig saját, 2008 óta cégesben is, kellett egy kis idő mire rájöttem...
Az az autó nem Monaco! Én csak az extrákban jeleztem, hogy nem ennyire "fapados". A mi volt autónk gyakorlatilag sötétszürke kárpitos Privilege volt, de igaz, hogy például a szabadkéz funkció (nem kell nyomni a gombot a távpiszkán nyitáskor, zárás a kilincseken lévő gombokkal, indításhoz maradhat zsebben a kártya) gyári extra volt benne.
Ahogy Stevie írta, a Monaco speciális sötétszürke félbőr kárpitos volt.
A Privilege-t egyenlőre talonba tettem, de akkor mégsem mondok le róla teljesen. De ez, amire stevie-13 azt mobdta, hogy nem Monaco hanem Dyn+ még erősen érdekel. Viszont a leírásban látom azokat a dolgokat a Monaco-nál os amire stevie-13 azt írta, hogy az Dyn+ extrájához tartozik. Lehet, hogy ez mégiscsak egy Monaco? Ennyire nem hírdethet mellé valaki, főleg úgy, hogy már leveleztünk is róla és meg sem említi a tévedést? Vagy igen? :)
Közbem találtam egy másikat, ez meg csak sima Scenic. Ilyen is van?
"El kell hozni az autót megnézzük és mondunk egy különbözetet! Ha megfelel, akkor azonnal cseréljük a két autót! A különbözetet lehet készpénz is illetve hitel is!"
Ezt írta a Monaco-s. Ha még meglesz, lehet, hogy kedden az én autóm műszakija után megnézem azt a Scenic-et. Aki használta vagy használja kb. ezeket az évjáratokat, mit mond róla? Tapasztalatok, javítási- fentartási költségek? Megbízhatóság, automata váltó, dízel motor? Még sosem volt francia autóm, főleg nem ilyen egyterű így nagyon szeretném tudni ezeket a dolgokat. Annyian mondták, hogy franciát ne, de sokan meg hogy igen, így bizonytalan vagyok. Bocs a sok kérdésért, de nem szeretném elcseszni a három gyerek mellé. Köszi a türelmet és a válaszokat!
"A Monacoból hiányzik egy pár apróság, amit a Dyn+ tud, pl. digit klíma, megvilágított piperetükrök, meg a belső tükör környéki elektromos csomag, azaz a sötétedő tükör, a fény- és az esőszenzor."
Ugyan a fene se tudja hogyan volt konfigurálva anno, de a néhai GSII-nk is Monaco volt és minden benne volt amit írtál sőt!, igaz 2008-as volt ami már lehet egy "másik" Monaco volt. (A 2010-es Privilege alapból xenonos volt pl, míg most külön extra Privilege-nál is)
én vaterán vettem, ebayen több is volt, de drágább, aztán megjelent a vaterán is egy.
kicserélni szívás.
szétbontod a fél csomagtartót, majd vakon bizgeted. ha még a helyén van, akkor szívás lesz kiakasztani a reteszt. ha már fel tudod tolni a lukba, akkor csak ki kell tapogatnod.
A 880-as itt van a szomszédban, oda jövő héten megyek, megnézem személyesen is. Pontosabban nézzük, mert viszem a szerelőt is. Az enyém kedden megy műszakira friss két év lesz rá, nem tudom, hogy milyen feltételekkel számolnák be. Gyanítom, hogy nem járnék jól.
Nem ezt akartam mondani. Most átnéztem a választékot, és még ez az autó is messze ár alatt van. Ha hátul nem volt nagy a baj és a futásteljesítmény reális, alátámasztott, akkor ez az autó jó vétel lehet. (A hátsó lökhárító betétet pár ezer forint újra fényezni.)
Olyannal menj el megnézni, aki látott már autót.
A 880 ezres autó is megérhet egy kirándulást, ha nincs túl messze, de szinte biztos, hogy csalódás fog érni.
Akkor a Privilege teljesen kilőve, tudtam én hogy jó helyen kérdezek :) Köszi szépen. A Monacos-nak írtam (bocs Dyn+) azt a választ kaptam hogy full extrás és tökéletes állapotban van minden szempontból (?) Km-t nem írt, még rákérdezek.
A Privilége valóban Privilége, de a háta teljesen bontóból származik: a lökhárító betéteken látszik, amik egy Authentque-ről valók, mert feketék. A gyári eredeti szín "kovazöld," az az árnyalat, amit az oldalsó csíkokon és a mellső lökhárítón is lehet látni. A hátsó lámpa szintén évjárat idegen, ezek a 2006. 08. utáni ráncfelvarrott modellek lámpái.
A rádió szintén nem a sajátja, de mondjuk ebből nem csinálnék ügyet.
A Privilége alufelnik sincsenek az autón.
Az autó futásteljesítménye miatt egy azonnali vezérléscserével illik kezdeni, hacsak nincs valami papír arról, hogy ezt a műveletet már elvégezték.
A Monaco nem Monaco, hanem egy Dynamique Plus, de mindegy, mert a Dyn+ jobb felszereltség. A Monaco egy Plus-nélküli Dyn lenne, szebb, félbőr ülésekkel, sötét grafit betétekkel, és egyedi 16-os felnivel. A Monacoból hiányzik egy pár apróság, amit a Dyn+ tud, pl. digit klíma, megvilágított piperetükrök, meg a belső tükör környéki elektromos csomag, azaz a sötétedő tükör, a fény- és az esőszenzor.
A konkrét autóról a képek alapján nem sokat lehet elmondani, mert effektíve semmi nem látszik. Mondjuk az alufelnik itt is felejtősek. Az ár mindenesetre gyanúsan alacsonynak tűnik. Nincs megadva a futásteljesítmény, feltehetően itt lesz a probléma.
Amúgy a motorválasztás szerintem tökéletes, de ez az automata váltó egy őskövület, 4 sebességes cucc, érdemesebb inkább egy 6 sebességes manuális váltósat keresni.
Én is ezt zúrtam ki előszőr. De az illesztéseken semmit sem látok, mert olyan kicsik a képek. Lehet, hogy nem véletlenül? Egyébként a másik lenne talán érdekesebb mert olcsóbb is (bár újabb és ezt nem értem), és közelebb is van hozzám.
A Privilege-nél jól megrogytak az első ülések szélei. Típushiba, de érdemes lenne kikérni az alvázszámot és leellenőrizni a km-t, ha szervizes volt. Mondjuk, ez igaz a másikra is.
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de nem találtam más topikot ezzel kapcsolatban.
Vásárlás előtt állok és két Scenic-et néztem ki magamnak.
RENAULT SCENIC Scénic 2.0 Privilege (Automata) 2004 RENAULT SCENIC Scénic 2.0 Monaco (Automata) 2005
Megtudnátok mondani, hogy konkrétan mi a különbség a két autó között? Nekem azt írták, hogy a Monaco az Full Extrás, de én úgy látom, hogy a Privilege-ben több minden van. Tetszik az autó, de így nem tudok dönteni. Köszi előre is a válaszokat!
Mennyinek kellene lennie benne? Nekem is időszerű lenne. Azt tudod mennyi csatlakozási pont van a méréshez illetve a töltéshez? Én csak egyet látok. Van még valamerre?
Arra gondoltam a drágát, hogy a napokban vittek el előttem 1.6 mFt-ért egy jól felszerelt újszerű 2007-est 66ekm-el, magánszemélytől, téli-nyári gumival. Valósnak tűnt mindene. Azért kérdeztem a vezérléscserét, mert 90 vagy 100-ekm-re és 5/6 évre gondoltam valamiért, és ha nincs megcsináltatva, akkor egy vezérlés szett/vízpumpa/hűtővíz cserére egy márkaszervizes ajánlat jó alkualap lenne.