Nos hazafelé teszteltem. Az anyós oldalon mind a két rostélyból melegebb levegő jön, de egy idő után lentebb hűl. Akkor megyek töltetni. Remélem ez lesz a baja.
Amíg hideg a motor-váltó(olaj) kíméletesen, ha üzem-meleg, akkor helyzet szerint. :)
Én úgy használtam, amíg automata volt a fenekem alatt, hogy hidegen 2000 rpm-ig pörgettem a motort, és ennek megfelelően gyorsultam. Melegen meg max. 3000 rpm volt. Ha helyzet volt, akkor meg kick-down. :))
Ez diesel-automatára vonatkozik. Benzines automata még nem volt a fenekem alatt, de az így valahogy.
Az első alkalommal valamelyik jeladót cserélték, a második alkalommal a lambda szondát. Ezt követte az okos kerék. Sajnos márkaszerviz.
És az egyetlen a környéken.
Sajnos nem is tudok a környéken senkit akiben megbíznék, és alapvetően Renault-hoz ért. Át kellene mennem egy másik megyébe. Nevetséges. De lehet hogy én vagyok informálatlan.
Minden esetben ki kell cserélni a vezérlést az okos kerék cseréjénél, vagy van mérlegelési lehetőség?
Nem kell kicserélni.
Milyen szerviz ez?
Elsőre milyen alkatrészt cseréltek? Ha nem Renault-szerviz, mivel olvasták ki a hibát?
(Az okoskeréknek nemigen van köze a Check Emissions lámpához. Szívó benzinesnél a leggyakoribb hibaokok a lambda szonda, az EGR-szelep, esetleg valamelyik jeladó meghibásodása.)
Renault Senic II. 1.6 16 V. Kigyulladt a környezetvédelmi lámpa. Irány a szervíz. Alkatrész rendelés sok ezer forint. Kimegyek a szervizből lámpa kigyullad. Másnap vissza. Újabb diagnosztika, újabb alkatrész, és újabb súlyos ezrek. Kijövök a szervizből lámpa kigyullad. Vissza. Állítólag okos kerék csere. Már az árát nem is mondom. Természetesen az interneten keresztül gyári alkatrészt az ő árukhoz képest 22 000 Ft-al olcsóbban megtudtam venni. Újabb verzió: a vezérműszíjat és a hozzátartozó alkatrészeket ki kell cserélni.
15 hónappal ezelőtt minden ki lett cserélve (vízpumpa, görgők, szíj, stb. stb. ) Azóta a település táblát el sem hagytam. Tettem bele 13 000 km. És újabb súlyos ezrek.
Minden esetben ki kell cserélni a vezérlést az okos kerék cseréjénél, vagy van mérlegelési lehetőség?
Nem feltétlen. Nézd meg hogy a szélső rostélyból ami az anyós oldalon van is meleg levegő jön-e? Ha kevés a gáz a rendszerben, akkor csak a vezető oldalán jön a hideg, és a másik oldalhoz tartozó 2 rostélyból csak meleg...Nekem is hasonló gondom volt, utánaolvastam, elvittem rátölteni és még a srác aki töltötte is megerősítette hogy az alacsony nyomás okozza ezt a problémát Megane II-nél :-)
Bekapcsolt klímánál az anyós felöli de középső rostélyból meleg levegő jön. A többiből meg hideg. A keverőmoci rogyott meg gondolom. Mennyire lehet ahoz hozzáférni? Elég a váltókar környékét lebontani? Illetve ha veszek egy bontottat hogy tudom megnézni, hogy működik e? Digitklímám van.
Hát ez már az út vége felé volt, már semmit sem akartam, csak szépen továbbmenni mielőbb, tehát 85lejt fizettem kp-ben.
50 helyett mentem 61-gyel , de az ottani szabály szerint 60-ig nem lett volna gond (ez a hivatalos "türéshatár", 61-nél viszont már a 11km/h különbséggel számolnak).
Az a helyzet, hogy 2001 óta járok Erdélybe rendszeresen, még soha nem mértek be, pedig arrafelé hajlamos vagyok a helyi vezetési stilust felvenni, tehát ha megy a sor a faluban 80-nal, akkor én is úgy megyek........itthon ilyet nem csinálok.
Befizetni nem tudtam volna sehol, mert ez máj.1-én volt és 4-én vasárnap jöttünk haza. Ki akarta küldeni az itthoni cimre a büntetést, de az már dupla összeg, 170lej lett volna (mint később megtudtam, 99,9% hogy soha nem küldték volna ki.....).
Úgymond "tartoztam" ezzel a büntetéssel a sorsnak, mert hihetetlen, de 9 éve semmilyen birságot nem kaptam.......itt volt az ideje......
De köszi, jó tudni, hogy a határon nincs lejelentve a dolog.
Egyébként az egyik kolozsvári rokon jogsiját 2 hónapra elvették, mert átment a piroson ( sárgáról váltott éppen pirosra, de ezt egy busz miatt nem vette észre). A rendőrök épp egy koccanásnál helyszineltek , látták, utána mentek, és ugrott a jogsi......
kaptam is egy drága fotót valahol Székelyudvarhely környékén......6000Ft-ból megúsztam, szerencsére csak 61-el mértek be a faluban....
De ugye nem ott a helyszínen fizettél nekik, ráadásul Forintot?
Engem is bemértek tavaly nyáron faluban 60-65 km/h körül. Szépen kiállították a hivatalos büntető cédulát, elmagyarázták hol tudom befizetni, majd szépen nem fizettem be! A határon kiengednek, majd legközelebb beengednek, retorzió nélkül. Most még. Kisebb szabálysértésnél ez még járható út. A baj akkor van, ha ott a helyszínen el akarják venni a jogosítványt. (törvény van rá, hogy a külföldi sofőrét is elvehetik) Szóval, egyre inkább érdemes ott is rendesen viselkedni...
Szépnapot! Sikeresen beszereztem 2+1 nagyon keveset futott Nokian i3 gumit mert a nyári 2 első csereérett lett, a hátsóval még semmi baj, erre a szezonra jók lesznek, következőre meg kap 4 újat. A gond ott volt hogy a méretet a télihez néztem (205/55), holott a nyári garnitúrám 205/60-as. Így van hátra 205/60as, előre 205/55-ös. Felmehet-e így, lesz-e valami különbség, vagy inkább intézzek /60-as?
Én egy kicsit most hanyagolni fogom ezt a topicot. Aki akar telefonon úgy is elér.
Annyi csak az indok, hogy sok fórumot az egymásra fröcsögés miatt hagytam ott. Engem nem ért atrocitás ilyen téren soha, nem erről van szó. Hanem szimplán nem akarok olyanokról olvasni hogy ki kinek nem felel meg, és ki kinek nem hisz.
És ahogy Stewie is írta, mindent a fórum fele kommunikál le mindenki.
Depis lett a hangulat, majd visszanézek máskor, miután kipuffogta magát mindenki.
Nem feléd voltam hanem azon a vizsgaállomáson ahol én vizsgáztattam utoljára. Központi rendszerben benne van minden fotó és írásos bizonyíték.
Ha visszaolvasol láthatod, hogy abban maradtunk, hogy szerinted nincs tekerve nekem azt mondták van és azt ígértem, hogy ki fogom rakni, hogy mi az igaz.
Veled is kommunikálok nincs nekem semmi bajom veled.
Jelenleg abban maradtunk, hogy mind a kettőnknek tiszta a lelkiismerete mert te tudod, hogy nem tekerted én meg tudom, hogy nem kitaláltam hanem a vizsgaállomáson jelezték az eltérést.
Ha lesz miről beszélni és annak lesz írásos nyoma akkor fel foglak keresni.
Hát igen, én 73Ft-ét vettem a lejt, de az üzemanyag (is) amúgy is drága lett odaát......
Elég "keményen" mentünk, mert 1 nap alatt oda kellett érni Sepsiszentgyörgyre (esküvő) ami kb. 11óra nettó menetidő, de két kisgyerekkel a megállások miatt lett 14 a végére......kaptam is egy drága fotót valahol Székelyudvarhely környékén......6000Ft-ból megúsztam, szerencsére csak 61-el mértek be a faluban....
Az idei évre feltöltöttük a miccs-készletet (Auchan termék) és a szilvapálinka ellátmány is megvan :-)
Nálam az autópálya nyomja fel a fogyasztást, mert 7literrel jöttem le Debrecennél (140-160), ez általában a romániai részen lemegy 5.8 - 6 köré, és hazafelé jövet kicsit emelkedik az M3-on.
Amúgy a "nagy átlag" vegyes fogyasztás valahol 6liter körül van, de tudom, hogy lehetne kevesebb (pl. ha lassabban mennék.....).
Inkább 160ezer a vezérlés csere anyaggal 1.5 dCi esetén márkaszervizben, mert van további művelet, például hűtő folyadékot is cserél a szerviz.
Egyebként a Renault Budapest hozott anyaggal is dolgozik, mert amíg a flottások gond nélkül kifizetik a tizenezres óradíjat és az olajat literenként ~8ezerért, cserében olyan szolgáltatásokat is kapnak, mint pl háztól-házig szerviz. Én viszont mindig kaptam tőlük 5évnél fiatalabb autóra is kedvezményt a munkadíjból, igaz, így is sokkal több volt, mint egy nem márkaszerviz óradíj.
Mi is ott jártunk a hétvégén, rokonlátogatóban. Mit szólsz mennyire szarul váltják a Forintot? Soha nem volt még így, hogy itthon jobban megérje tankolni, mint odaát.
Nyomtad neki rendesen, hogy ilyen sokat evett a kicsike? A mienk majd' egy literrel kevesebbet kért...
Hosszú hétvége alatti villámlátogatás Erdélyben: 1540km, 6.0-ás fogyasztással, majd az utolsó szakasz (Debrecen-Bp) autópálya "felvitte" 6.2-re, az út autós szempontból eseménytelenül telt szerencsére.
Indulás előtt tettem fel az új nyári Pirelli gumikat (köszi Stevie :-) ) , volt bőven lehetőség kipróbálni hajtü-kanyarokban, száraz-vizes úton. Nagyon finoman megy az autó, a tapadás nagyon jó. Először gondoltam, még adok egy idényt a régi kopott Michelin-gumiknak, de össze sem lehet hasonlitani a kettőt. Mehettem volna még idén nyáron a régivel, de ez azért sokkal jobb.
Jövő hónapban olaj és szürőcsere van betervezve (letelik 15ekm).
Bocsi, hogy nem voltam erre mostanában, de a hamarosan születendő gyermekemre koncentrálok és nem jut időm ilyen dolgokra...
A km eltérés akkor lesz bizonyítva amikor lesz időm elmenni az okmányirodában... (remélem a közeljövőben)
Annyit azért hozzátennék, hogy a vizsgaállomáson a gépjármű tulajdonjogát bizonyítva megmutatták az adatokat, csak sajnos ezt nem tudom még felhasználni/bemutatni. Amint meglesznek a papírok be fogom őket scannelni és fel fogom rakni az oldalra addig türelmet kérek mindenkitől.
Motortartó bakot cseréltek nemrég és most morcosabb a motor járása. Értem ez alatt: jobban berázza az autót, meg mélyebben morog. Ez mire utalhat vahj?