ThomBoy irányított hozzád a Renault Scenic III fórumról, hogy TE valószínűleg tudsz segíteni nekem R-Linkkel kapcsolatos témában. A kérdésem az lenne, hogyan tudok videofilmet lejátszani a rendszerrel?
üdv mindenkinek..... kérdésem volna ma vettem egy 2001 es scenicet 1,9 dci és ahogy hajtottam be a garázsba kicsit szük a hejem derékszögbe kell elfordulni oda visza egy kétszer tolatni kell és forduláskor kuplungolva valami katogás félét hallotam jobb felén nem a csuklo biztos mert az uton is visszafordultam vele elég jó alátekerve a kormányt és nemhalatszanak a csuklók mintha valami más lenne volt e valakinek hasonló esete????????????????????????????????????????????????????????????????????,
vagy pl arra is jó, hogy ha fél nap "szívás" után siker koronázza a képesített Rönyó szerelő erőfeszítéseit, és elhárítva az elektromos hiba, és már a műhelytől hazafelé menet gyullad ki a "Check emissions", akkor ne kelljen aznap már harmadjára visszamenni (reménykedve persze, hogy a kiírás egy új hibaok miatt jött, hiszen a korábbi hibajelenség nem jött vissza a felirattal együtt, és amúgy "pöpecül" megy az autó).
Így 2 perc alatt kiderült, hogy a szívósor műanyagján lévő belépő-levegő-hőmérő vezetéke nem lett visszarakva a helyére, amit 1 perc volt orvosolni.
És újabb 30 perc kellett, mire megtaláltam, hogy hogyan lehet törölni a hibakódot. De erről nem az OBD kütyü tehet, legközelebb 1 perc se fog kelleni hozzá.
A xenon csöveknek (HID csövek) 3000 üzemóra a névleges élettartama. Utána is világítanak, de fokozatosan halványodnak, míg elérik a gyertya erősségét. Cseréld ki megfelelőre, ha jól tudom D2S való bele, és 4300K-st vegyél.
Nem kell adott esetben clipes ember után rohangálni, mondjuk egy hibakód megjelenésekor, az Adria partján. Így könnyebben kapsz esetleg telón is segítséget itthonról, a guruktól, hogy mit lehet az adott hibakóddal kezdeni, hazajöhetsz, vagy irány a márkaszerviz.
Persze nem teljeskörű a szolgáltatása az ELM-27 alapú interface-nek, de az alapdolgokat tudja, plusz törölni is tud kódokat. Ez mondjuk egy vészüzemi átállást követően aranyat érhet.
Én egy Launch X435-idiagot vettem hazai hivatalos importőrtől + rönó modul 66USD. Minden számítógépet ismer, ír olvas stb. Jó alternatíva. Napjainkig minden modellel beszélget.
De tényleg, ha van egy kis szerelői véna, és esetleg végzetség, akkor azért nem rossz, hogy ha van!
Természetesen, hiszen én is azt írtam, hogy a megfelelő háttérrel használható a cucc, de aki egy ilyen fórumban kérdezi meg, hogy mire való - annak aligha van ilyen háttere :-)
Hibakód =/= hiba!
A hibakódot az a jeladó küldi, ami olyan értéket mér, ami kiesik a mérési tartományából.
Akinek nincs tudása és tapasztalata, az nagyon könnyen vakvágányra kerül, és feleslegesen áll neki mindenféle alkatrészeket csereberélni, magabiztosan a nagy tudásától...
Alánézel a kocsi alá és köröbelül a közepénél van egy felfogató bak a kipufogonak. Ott kell hogy legyen egy nagy súly. Fel sem kell emelni az autót. Nekem elmúlt a rezonancia.
Én auto-comot használok, tökéletesen kommunikál a motorvezérlővel, bluetoothon keresztül megy netbookon. Anno check emission hibára kiadta hogy részecskeszűrő nem található, alánéztünk, meglett a hiba forrása, 500 Ft-ból javítva lett. Ha ezt elvittem volna diagnosztikára, lehet egy nullát mellédobhatnék...viszont klímával, parkolófékkel nem kommunikál sajnos, ha ott a gond, bemegyek Formonthoz... :-)
Sziasztok. Egy kis észrevétel. Nem mindig a motortartó bak a hibás ha alapjáraton rezonál minden. A kipufogó felfüggesztésnél van egy kiegyenlitő súly. Nekem ez miatt rezonál az egész autó. Sikeresen elhagytam valahol, de pár ezer forintos tétel és orvosolható a gond gyorsan.
max. állásnál is - már mint amit az elektro motorokkal tudok állítani -, bár tudom, ez mechanikusan talán orvosolható lenne, de a fényerővel sem vagyok megelégedve. Elég komolyan kéken világítanak.. gyanítom ez nem normális. Talán a végét járják? Valaki esetleg cserélt már? Milyen foglalatú izzó kell bele és hány W-os? És mekkora kelvint javasoltok?
Egészen biztos, hogy meg kell emelni a fénykévét. Kb 2 perces manőver, egy sima csillagcsavarhúzó kell hozzá, nem rakétatechnika.
A xenon világítótestek valóban elkékülnek, mielőtt "kiégnének". Van egy jellegzetes rózsaszínes-lilás árnyalata a fényüknek. Ez a tapasztalataink alapján 150 - 200e km között történik meg.
A világítótest cseréje szervizmunka. A "watt" és a "kelvin" nem kérdés, mert nincs választék :-) A kezelésiben benne van a világítótest típusa, de keresd MitoGábort, ő egyrészt vágja, másrészt tud jó áron világítótestet szerezni.
Naív kérdés következik: mire is jó pontosan ha "otthonra" beszerez az ember egy ilyen okos diagnosztikai eszközt?
Hát, ha van valamilyen autószerelői, technikusi, esetleg gépészmérnöki háttere, elvégez egy Renault belső tréninget, és szerez pár év gyakorlati tapasztalatot, akkor elég sok mindenre ;-)
Segítségetek szeretném kérni. A tompított fénnyel nagyon nem vagyok megelégedve. Mondanom sem kell Xenonról van szó. Egy 2008-as Scenicben van. Igazából szerintem túlságosan rövid távot világít be max. állásnál is - már mint amit az elektro motorokkal tudok állítani -, bár tudom, ez mechanikusan talán orvosolható lenne, de a fényerővel sem vagyok megelégedve. Elég komolyan kéken világítanak.. gyanítom ez nem normális. Talán a végét járják? Valaki esetleg cserélt már? Milyen foglalatú izzó kell bele és hány W-os? És mekkora kelvint javasoltok? Előre is köszönöm.
annyi, hogy engem idegesítenek az ingyenes verziók reklámjai, ezért a BT modulon "megspórolt" 9$-t (15$ volt házhozszállítva) rászántam a "Pro" verzió megvásárlására. De ez nem befolyásol semmi egyebet.
Így már 5e Ft-ba van a házi-diag, de a legolcsóbb márkaszervizes óradíj is több ennél :)
és poén, hogy bármilyen szenzor jelét élőben tudom nézni.
Meg a gyorsulásmérő (0-100 ill. 0-60) is jó poén amíg friss az autó.