Nem tudom milyen autóról váltottatok, de a Scenic egy nagyon jó autó, én maximum a felszereltségével nem lennék kibékülve. Anno 2002-ben vezettem a már "bociszemű" Scenic I-et és már az is borzasztóan tetszett, egyedül az 1.4 benzin volt nagyon gyenge benne, főleg a gyári R Sport öreg Volvomhoz képest.
Aztán sajnos rövid ideig csak de volt GSII (Monaco és 2.0 dCi) és azt kell mondjam egy nagyon jól összerakott autó, amiben vígan elfér a 3 gyerekülés hátul és a pici lábak nem rúgják szét a hátadat, tele van tároló rekeszekkel, mindennek meg van a helye.
Miután privatizálták a GSII-t lehetetlen feltételt szabunk a következő autóval szemben, aminek GSII közel 0% eséllyel felelt volna meg (motor, futott km, szervizeltség, felszereltség), így néztünk Espacet is. Bő 1,5 év GSII után egyszerűen nem tetszett belül, olyan semmilyen, a ritkán használatba vett +2 ülés pedig nem a padlóban van süllyesztve, hanem vagy benne van vagy nincs! Tehát ha elmegyünk a Balatonra akkor vagy csomagot viszünk vagy üléseket ha nem akarunk mondjuk a nagyszülőkkel külön autóval lemenni a strandra. Ezért lett GSIII az utód, amiből 5 év múlva már vicces áron kaphatsz majd akár 1.6 dCi-t is, a három gyerkőc meg vígan elfér ugyan úgy gyereküléssel együtt a 630 literes csomagtartó előtt. :)
Hülyeség az egész (mégcsak féligazságok sincsennek benne). A multkoriban villanyáram-spórlót "kínáltak" hasonló módszerrel. Egy konnektorba bedugsz valamit, és a szomszédos konnektorbol is 70% megtakarításod lesz (ahova mondjuk a fagyasztót dugtad). Hát tudod mikor ?
Az egész történet kb. hasonló, mintha azt mondanám, hogy: dugót verek a seggedbe, majd életed végéig napi egy kifli is bőven elég lesz, hogy jóllakj. (bocs)
1.6 benzines, de ha a formontnál még nekem volt drágább, nem ez lehet a lényeg. A munkadíj 3,5 órára volt 14.000 Ft.
Írtam lentebb, hogy nem kérdeztem az anyagot, de csak nem valami tákolmányt raktak be. Mellesleg míg vártam hallottam, hogy 50%-os kedvezményt kapnak. Az alkatrész bevételezéssel volt gond. Arról beszélgettek.
Meg tudod mondani, hogy milyen anyagokból készült? Nekem munkadíjra 5,5 órát irányoztak elő 25 eFt. Ezen sokat nem lehet spórolni, az anyagnál viszont lehet minőségi különbség. Bár ha márkaszervíz építi be, akkor talán nem gagyi.
A tompított izzó gyakori kiégése sokaknak probléma, nekem nem vészes, de kb évente kell cserélni a Tunsgram normál H7-es -eimet.
Most vettem az autóba Osram Ultra Life égőket, amik ha minden igaz 3 szoros élettartammal bírnak, igaz némileg gyengébb fényárammal rendelkeznek mint a normál izzók. Kicsit tartok is tőle hogy sötétben hogy látok majd velük, igaz este éjszaka csak ritkán vezetek.
Ha jobb idő lesz majd leveszem a lököst, kicserélem az összes izzót, meg a benne lévő rácsot is mert nem tett neki jót a nyári fácánkaland.
pontmátrixos kijelző ismét van, tehát mp3-asítás lehetősége újra adott:)Illetve bluetooth kihangosító is akad ami a rádió kijelzőjén jelenít meg mindent.
Különben meg azt olvastam itt, hogy a motrio ugyanaz mint a gyári, csak más a dobozolás és olcsóbb.
Amúgy összehasonlításképp: Formont (Kecskemét) 127.000 Ft!!! Hosszbordásszíj nélkül. Tormási dettó. Így megérte 40 km-t kocsikázni Kecskemétről. És ezt a műveletet nem bíztam volna sufniműhelyre.
Ne máá! Ez nem valami hulladék olajadalék. 50.000 km alatt kopik ki. 0,5 litert számolva mondjuk 25.000 km-el, mivel kikopáskor gondolom visszaáll az eredeti fogyasztás, az 0,5x250x400 Ft Az 50.000 Ft. Az ára (6-7 ezer Ft) ehhez képest aprópénz.
Azt nem kérdeztem... Gondolom Motrio. De én 5 év alatt, a következő cseréig jó ha 40.000-et megyek. Arra nem kell prémium cucc.
Vezérműszíj csere tíz ezer km-rel ezelőtt volt, mivel együtt dolgozom ez előző tulajjal így neki elhiszem. Természetesen olaj, összes szűrő (gázolaj is) cseréje megvolt egyből a vétel után. Még hátra van az ékszíj + görgők, meg a hátsó fék komplett (betét, tárcsa, csapágy), arra még egy kicsit gyűjtögetek.
Folyadékokat nem cseréltem, de most, hogy így írtad elgondolkodom rajta.