Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2014.02.14 0 0 40589

2008-ban,2009-ben,2010-ben,2011-ben a nyugati technológiával darabonként több mint százmillió forintért felújított M62-es mozdonyokhoz kannás kiszerelésű prolongot vásárolt a MÁV Gépészet Zrt, ezzel minimális szintre csökkentve az olajfogyasztást és a motorok idő előtti kopását.

 

 

A MÁV beszerzéseit szerintem hagyjuk :-)

 

Gyakrabban van annak politikai motivációja, mint műszaki...

 

A Prolongot példának hozni meg.... hogy is mondjam.... elég izé.

 

 

Az Agip kutakon kapható prémium benzin és gázolaj minden kúton helyben készül. Személyesen a  tartálykocsi sofőrnek és a kútkezelő személyzetnek van kiadva hogy lefejtésnél a mellékelt anyagból mennyit kell az üzemanyaghoz adni. 

 

 

Stimmel! Ez minden más társaságnál is kb így van. A kutakon kapható üzemanyag adalékolt, adott esetben évszakonként eltérően adalékolt.

 

Csakhogy ez az adalék-koktél szakemberek által összeállított, hosszútávon is tesztelt dolog, és ÉPPEN EZÉRT nem szabad további adalékokkal felütni, mert a különböző vegyszerek egymásra gyakorolt hatása ismeretlen, adott esetben problémát is okozhat.

Előzmény: Zsuppim (40585)
heliosis Creative Commons License 2014.02.14 0 0 40588

Van egypár Renaultos ismerősöm, egyiknél van egy ilyen okoskerék elfekvőben. Lealkudjam 40-re?

(+ postaktg, vagy eljönni érte, mert itt van GyMS-megyében)

Előzmény: KáTyby (40537)
cefo Creative Commons License 2014.02.14 0 0 40587

Továbbra is tiltakozom! :)

 

Nálam a 2.0 dci semmilyen körülmények között nem eszik 8 litert. 7,2 a max., de inkább 6,8, ha kerülöm a dugót. Az elmúlt hónapban sokat városoztam, szaladtam bele dugókba is, de akkor volt a max 7,2. Pályán stabil 7 liter, de nem is nagyon megyek óra szerint 140 alá. A városban pedig a dinamikus gyorsulás a jellemző.

 

Annyit még hozzátennék, hogy kizárólag prémium gázolajat tankolok (Shell vagy Agip), és minimális kivétellel, de mindig eléri az üzemi hőfokot a motor, tehát túl rövid útjaim ritkán vannak.

 

Szóval szerintem a fogyasztási tapasztalataid nem feltétlenül általánosíthatók a 2.0-ás dci-re. Jó lenne, ha más is elmondaná fogyasztási tapasztalatait erről a motorról.

 

Amúgy a gépet továbbra is imádom. Zoltán egy zseni, a gép megbízható. Apró franciás bajai persze néha vannak: most éppen a bal tükörfűtés és a rendszámtábla világítás adta meg magát, de ezekkel lehet együtt élni. Szerintem ez egy nagyon eltalált, megbízható konstrukció.

Előzmény: ThomBoy (40576)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.14 0 0 40586

Azért azt tisztázzuk miért keletkezik olajsár. Olajsár abban az esetben keletkezik amikor a motorolaj nem képes már lebegtetni a benne lévő szilárd részecskéket. Legyen ez korom stb. Azaz A sűrűbb olajcsere megoldás ellene. És itt hiába használ valaki extra drága olajat. Ha a motor kormol akkor azt is televágja korommal és kokszal. Aztán beragadnak a gyűrűk stb. Én sem vagyok adalék párti a motorhoz. Üzemanyagba az ömv is rak de az égésjavító. Viszont rendszertisztítót ott sem ajánlatos használni. Normál esetben a korszerű autók motorja túléli az autót az előírt karbantartás mellett. OFF: ford cmax 2004 . Országosan jár vele a pacák garanciális javításra. 600.000 km van az autóban. Szíjcserék, vezérlés szűrők olaj és kettőstömegű lendkerék csere volt. A befecskendező gyári !!!! Csodabogárként nézünk az autóra. Persze kopó fék stb cserélve. Azért vettem sceniket mert azt mondták, hogy a fordnak problémás a befecskendező rendszere. Mondjuk lehet, hogy fehér holló.

Zsuppim Creative Commons License 2014.02.14 0 0 40585

 

"Gépész körökben alap, hogy korszerű motorolajhoz és üzemanyaghozsemmilyen adalékot nem adunk utólag hozzá" - igen?  2008-ban,2009-ben,2010-ben,2011-ben a nyugati technológiával darabonként több mint százmillió forintért felújított M62-es mozdonyokhoz kannás kiszerelésű prolongot vásárolt a MÁV Gépészet Zrt, ezzel minimális szintre csökkentve az olajfogyasztást és a motorok idő előtti kopását. Az adalékolást azért hagyták abba, mert a motorok előírás szerinti felújítását nem tudták a tervezett időben megkezdeni, ugyanis nem volt mit felújítani. 

 

Az Agip kutakon kapható prémium benzin és gázolaj minden kúton helyben készül. Személyesen a  tartálykocsi sofőrnek és a kútkezelő személyzetnek van kiadva hogy lefejtésnél a mellékelt anyagból mennyit kell az üzemanyaghoz adni. 

 

Az állításodra csak két, könnyen ellenőrizhető példa...... 

stevie-13 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40584

"Akik láttak már motort szétszedve a saját műhelyükben :-)"   - erre a cinikus megjegyzésre csak annyit írnék hogy nem elég szétszedve látni, azt tudni kell össze is rakni, sőt gyakran sz@rból kell várat építeni ( a miértre Magyarország jobban teljesít a helyes válasz ).

 

 

A motort belülről tisztító adalékok kémiailag rettenetesen aktív, maró hatású anyagok, amivel két baj van: ha peched van, nemcsak a lerakódásoknak mennek neki, hanem más szerves anyagoknak is (pl. tömítések), illetve a leoldott dzsuvát belemossák az olajáramba. Ha a dzsuva eljut az olajszűrőig, akkor királyság. Nade ha nem, a vékonyabb olajjáratokat simán eldugíthatják, és a motor egyes egységei kenés nélkül maradhatnak.

 

Tehát a használatuk kockázata egyszerűen magasabb, mint a várható hasznuk.

 

Gépész körökben alap, hogy korszerű motorolajhoz és üzemanyaghoz semmilyen adalékot nem adunk utólag hozzá.

 

Előzmény: Zsuppim (40583)
Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40583

Szerintem meg le sem sajnálják hogy ki mit rak a motorjába :)  ne menjünk bele az okoskodásba, mindenki másképp csinálja. A márkaszerviz anno az egr cső törésnél a javítás+cserealkatrész árát 80000 forint közeli összegben határozta meg, 4 munkaórával számolva. Anno aki megcsinálta, nos ő a felső motortartó bakot is kivette a cseréhez. A harmadik ember meg megmutatta személyesen hogy hogyan kell mindenféle felesleges művelet elvégzése nélkül kb 45 perc alatt egr csövet(flex cső)+tömítést cserélni ki és beszereléssel együtt 12 csavar oldásával. 

 

"Akik láttak már motort szétszedve a saját műhelyükben :-)"   - erre a cinikus megjegyzésre csak annyit írnék hogy nem elég szétszedve látni, azt tudni kell össze is rakni, sőt gyakran sz@rból kell várat építeni ( a miértre Magyarország jobban teljesít a helyes válasz ).

Előzmény: stevie-13 (40580)
lantosjr Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40582

Köszi!

Előzmény: stevie-13 (40581)
stevie-13 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40581

1.6os 16szelepes benzines motornak sem ajánlott ez a motormosás?

mert ha nem, akkor már el is felejtem! :)

 

 

Felejtsd el :-)

 

 

pesten napi 35-40km-t megyekálltalában "tökölve", ahogy azt pesten szokás, 

de két hetente pest-csongrád (kb300km) olyankor meg szoktam hajtani becsülettel. ez elég neki hogy "megtisztuljon"? :)

 

 

A napi 35-40 km az azt feltételezi, hogy nem start-stop üzemmódban használod az autót, ugye? Azaz van ideje elérni az üzemi hőmérsékletet?

 

Ha igen, akkor nincs nagy gond.

 

A másik, hogy aki ennyit vezet, az ismeri a várost annyira, hogy az igazán nagy szopásokat elkerülje. Szerintem Budapest egy viszonylag jól autózható város - és elég nagy az összehasonlítási alapom ;-)

 

Amúgy a motor működési elve miatt a benzines motorokban lényegesen kisebb az esélye a lerakódások kialakulásának. A sok hidegüzem, az alacsony fordulatszámok ezeknek a motoroknak sem tesznek éppen jót, de mindenképpen kevésbé kockázatosak.

 

Előzmény: lantosjr (40575)
stevie-13 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40580

"A belső motormosás nem nagyon okos dolog, általában nem javasolják. " - általában? kik nem javasolják?

 

 

Akik láttak már motort szétszedve a saját műhelyükben :-)

 

 

Előzmény: Zsuppim (40574)
lantosjr Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40579

köszönöm a tanácsot!

neeeem, soha nem jutna eszembe megszegni a közúti közlekedés szabályait! :)

Előzmény: ThomBoy (40577)
ThomBoy Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40578

Micsoda gyilkos üzemmód! Évi átlag közel 5000 km! Bezzeg Mutti hogy vigyáz az autójára, az még 4000-et se megy! :-D

Viszont a fogyasztása durva, a 98 lovas, több mint kétszer olyan erős 1.4 Clio eszik 10-et hasonló üzemmódban. Ebből is látszik a motor mérete nem minden.

Előzmény: Zsuppim (40574)
ThomBoy Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40577

Szerintem elég, ha autópályán hajtod meg (mert nem megyünk 90-el többet az ötösön ugye).

Előzmény: lantosjr (40575)
ThomBoy Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40576

A lovakat itatni kell.

 

Mivel családi egyterűről van szó lehet a példa távoli emlékekbe mutat, de talán még mindenki emlékszik. Ha van egy átlag csajod, akkor azt várhatod amit az átlagtól. Lehet nagyon hisztis, lehet kevésbé, lehet pont jó, lehet tökéletes. Nincsenek nagy igényei, a sör is jó neki, nem kér drága vörösbort ha vacsorázni viszed.

Ellenben egy átlagon felüli csaj lehet néha hisztis, de alapvetően tökéletes, mindenki őt akarja aki csak egyszer meglátta, minden vele töltött percet élvezel és gondtalanul éltek egymással. Viszont igényli az éttermet, minőségi vörösbort iszik, csúnya kifejezéssel mondhatjuk: drága boldoggá tenni.

 

 

Komolyra fordítva, ha vidéken vagy agglomerációban laknék akkor átlag 7-8 literrel beérné a kocsi, de nálam az 1.6 TdCi off is 7,5-et evett, ami a 2.0 dCi Reanult esetében lenne 8,5 is az adott útvonalon.

Anyum Cliojával mentem egyik nap. 1.4 benzin, 11 éves és 42 ezer van benne. 10 literes átlaggal hoztam el, 9,7-el adtam vissza. 22 (2x11) km után. Bármelyik autó bármennyit tud fogyasztani, de tény, egy 2.0 lényegesen többet kér városban, mint egy kis köbcentis, országúton már alig van különbség, autópálya tempónál már egyáltalán nem biztos van előnye.

Előzmény: vidiadv (40572)
lantosjr Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40575

értem! Köszönöm! :)

1.6os 16szelepes benzines motornak sem ajánlott ez a motormosás?

mert ha nem, akkor már el is felejtem! :)

pesten napi 35-40km-t megyekálltalában "tökölve", ahogy azt pesten szokás, 

de két hetente pest-csongrád (kb300km) olyankor meg szoktam hajtani becsülettel. ez elég neki hogy "megtisztuljon"? :)

Előzmény: stevie-13 (40573)
Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40574

"A belső motormosás nem nagyon okos dolog, általában nem javasolják. " - általában? kik nem javasolják? 

 

"Többet ér, ha leégetjük a lerakódásokat (magas motorterhelésen kialakuló magas hőmérséklettel, nagysebességű gázlengésekkel), vagy eleve nem is engedjük, hogy a lerakódások kialakuljanak." -     :) ez jó ötlet lenne, ha a corsánál működne, de sajnos nem működik. Adva vagyon egy 18 éves kapaszkodj nagyon................. 88000 km-s B Corsa, amivel az utóbbi 3 évben 3000 km-t gurultunk. A maga 33 kw teljesítményével és a közel tíz literes városi fogyasztásával érdekes egy eszköz. Soha nem mértem még hogy mit ugrik százra, de elég nagy távolság kell ahhoz hogy a 130-at elérje. Ezt rúghatod ha tudod, nem fog sikerülni, max a vízhőfokmérő ugrik nagyot. Meguntam évente kapargatni az olajbeöntő nyíláson át a rövid városi használat miatt tejfölössé alakuló olajat, ezért kap motormosó folyadékot, ami szépen el is tüntet mindent. 

Előzmény: stevie-13 (40573)
stevie-13 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40573

OK srácok, mi az a "HKCS"??? :)

te pontosan mit szoktál önteni olajcsere előtt a corsa motorjába???

 

 

HKCS = hajtókar-csapágy, illetve annak a cseréje

 

A belső motormosás nem nagyon okos dolog, általában nem javasolják. Többet ér, ha leégetjük a lerakódásokat (magas motorterhelésen kialakuló magas hőmérséklettel, nagysebességű gázlengésekkel), vagy eleve nem is engedjük, hogy a lerakódások kialakuljanak.

 

A dízelmotor azért nem javasolt állandó városi, rövid távú használatra, mert a tökéletlen égés során korom keletkezik, és az lerakódik mindenféle szűk helyeken. Egy-egy hosszabb út képes leégetni ezeket a lerakódásokat, de ha az autót soha nem hajtják meg, gyorsan megbetegszik.

Előzmény: lantosjr (40570)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40572

Ettől féltem, hogy sokat eszik.

Előzmény: ThomBoy (40567)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40571

hkcs=hajtókarcsapágy

Ha engem kérdezel én faterom 1.0 corsájába olajcsere előtt egy pár lóerőt töltenék.

Amúgy meg motormosó folyadékot. De én ellene vagyok. Ha rendesen volt cserélve az olaj akkor nem kell. Ha nem akkor pedig az olajsár inkább maradjon a teknő falán és ne oldjuk bele az olajfuratokba Skodánál jártam úgy hogy én hülye beleraktam. Feloldotta a sarat és eltömítette az olajpumpa szűrőjét. De ez már 17 éve volt.

Előzmény: lantosjr (40570)
lantosjr Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40570

OK srácok, mi az a "HKCS"??? :)

te pontosan mit szoktál önteni olajcsere előtt a corsa motorjába???

 

Előzmény: Zsuppim (40569)
Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40569

Egyszerű a képlet: hkcs során bele kell kukkantani az olajteknőbe, meg a motor alsó részébe. Ha nincs trutymó akkor jogosan nem használtad, ha van akkor el kell gondolkodni. Párom benzines, rövid városi utakra használt Corsájába minden olajcsere előtt öntök egy kis flakonnal, nem is mard benne a szelepfedélnél fehér kocsonyás maszat. 

Előzmény: szalaics (40568)
szalaics Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40568

Csatlakozom az előbbi hsz-ekhez, mármint nem mindenki veszi, vette 0 km-esen a gépet.

Nem akarok vitatkozni, de Én hkcs csere előtt /hkcs csere megelőzésképp történt!/, kérdeztem a motor átmosatását, sőt meg is vettem hozzá egy motormosó folyadékot....válasz nem kell átmosatni!

Akkor most felteszem kell átmosatni, vagy nem (szerintem max ajánlott, de úgysem teszik meg...)

 

Jelzem neves, általunk is elismert szerelő mondta! /motormosó folyadék, máig ott fityeg a polcomon!/

Előzmény: Zsuppim (40561)
ThomBoy Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40567

Ha engem kérdezel a 2.0 dCi a legjobb. De én már idegesítően elfogult vagyok ha a többieket kérdezed. Nekünk volt 150 lovas GSII és szóba sem jöhetett csak a 2.0 dCi a GSIII-ban (illetve néztünk GSII-t is, de végül a III mellett döntöttünk).

Nekünk komoly, tartós tapasztalatunk nem volt vele, mert 68ezerrel vettük (annyi is volt benne) és 83ezernél privatizálták a megkérdezésünk nélkül, a GSIII-ban meg szintén keveset futott.

 

Van viszont pár emberke itt a fórumon aki újonnan vette és többet ment már vele, illetve aki nemrég vette használtan és apróbb hülyeségek voltak vele. Mindezektől függetlenül szerintem a legtartósabb és legmegbízhatóbb motor, Nissan fejlesztésű láncos erőforrás. Akitől vettük a GSIII-at egy 1.6 dCi-be ült át, nagyon dícsérte, mert nyomatékban közel annyit tud, mint a "régi" 2.0 dCi.

Nekem volt 1.5 dCi Fluence, abban teljesen rendben volt az a motor, 6 liter alatt eljárkáltam vele mindig, a 2.0 dCi hasonló feltételek mellett egy pöttyet szomjasabb, 8 fölött kell számolni vele. Gyilkos rövid távokon és/vagy városi dugóban 10 litert is elkér.

 

Szóval nem egyszerű a döntés, mert a vezetési élményen túl a bekerülési ár/fogyasztás/karbantartási díj is mind szerepet kell játszon amikor autót veszel. Ha csak 10ezer km-t mész egy évben, a 2.0 dCi annyival többet eszik, hogy lazán kijön egy csapágycsere évente a többletből. Ha 20ezret is mész, akkor már egy komplett vezérlés is. :)

Előzmény: vidiadv69 (40563)
vidiadv Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40566

Mechanikus órával megmértük az enyémet. Alapjárat 1,3 bar  3000 fordulat 3 bar.

Előzmény: Zsuppim (40564)
Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40565

Valóban, a 106 lovas érzékeny a hidegen rugdosásra, hagyni kell bemelegedni. A 110 lovas blokkok már modosított alkatrészekkel jöttek,  de amíg a 106 lovas élt módosítás nélkül 3 évet, addig a 110 lovashoz már az első évben hozzányúltak,  azóta meg számtalan módosításon esett át. Sőt a 110 lovas többet pörög minden fokozatban a 106 lovasnál,  autópálya tempónál 2750-et hatodikban,  és 100-nál is 2200 körül forog ( itt a 732-es 2000-et pörög ). Barátom Lagunájába a 110 lovas verzió van,  egy 140-140 km-s oda vissza eléggé finom és spórolós menet 0,7 literes különbséget mutatott a 106 lovas javára (4,0 illetve 4,7 de ez nem mérvadó a nagyobb kasztni miatt ).  Na majd holnap mutatok fogyasztási értékeket fedélzeti szerint (  lesz egy 90 km-s főút, 130 km autópálya, 35 km Bp, 60 km autópálya, 45 km főút oda, szombat vasárnap város, majd vasárnap este ugyanez vissza), vasárnap meg teletanra számolunk mégegyszer. 

Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40564

Azért én annak utánanézek hogy a motorvezérlés mennyire tolerálja (egyáltalán tolerálja e) az általad leírt 1,5-2bar olajnyomás különbséget. Nem kellene ekkora különbségnél hibakódot dobnia? 

Előzmény: vidiadv69 (40562)
vidiadv69 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40563

Ja és nem mindenki új autót vesz. Szóval ki tudja milyen volt az előélet. Így csak akkor tudod rendesen betartani a cserperiódust ha megvetted. A többi már csak remény. Amúgy meg tudok olyat is , hogy új vásárlás 15 ezrenként olajcsere elf 5w40 . És mégis csapágyas lett 150 ezer körül. Ennek az ellenpéldája 20 ezrenként elf 5w 40 és 320 ezer van a kocsiban. Igaz az céges és inkább autópályás. És innen megint találgatás. Az autópályán folyamatos magas fordulat van.Lássuk be hideg motorral ide oda szaladgálok. Na ezt nem bírja ez a motor. Érdekes, hogy a 3 scenicben és lagunában 110 pacis van. Azokkal még nincsenek gondok. A 3 meganban meg 90 lovast tettek. Elvétve találsz 106 pacist 3 scenicben és meganban. Majd átugrok a 3 fórumba, hogy milyen a 2.0  150 pacis dci. Vagy ha van tapasztalata valakinek hallgatom.

vidiadv69 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40562

A hajtókarcsapágy kapja a legnagyobb terhelést. Ugyanis egyenesvonalú mozgást alakít át. Ehhez kap egy szóró olajozást. Na most alacsony fordulatnál nincs csak kb1-1,5 bar az olajnyomás és ehhez jön az hogy 6.fokozatban gyorsító áttételnél viszi a 1,2 tonnás kasznit. 2500 fordulat körül azért ott van a 2,5-3 bar nyomás.  Nem mindegy.

Előzmény: Zsuppim (40561)
Zsuppim Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40561

"Az a baj az alacsony fordulattal, hogy nem kap megfelelő olajozást a hajtókar." - hm ez nem teljesen igaz. A 30000 km-s olajcsere intervallummal megáldott motoroknál valóban lehet ebből gond, ezért ( és még más okok miatt is ) később a rönó visszavette 20000 km-re az inspekciót. Én kezdetektől fogva megfeleztem az olajcsere periódust ( először 9000 km, onnantól 15000-15000 ), volt már hkcs-cserém, a motor belső alkatrészei fémtiszták, nincs barnulás-sárgulás-olajsár-korom-lerakódás. A k9k732-nek amúgy sem való 6. fokozatban 50 km/h-val gurulgatni, nem erre lett tervezve ( ezt jelenleg a sz@r Vw céges autóm tudja, viszont alkalmanként  csúnyán rángat és képes fordulaton is lefulladni - tegnap is többször megtette a rohadék - ). 

"De van itt pár kolléga aki 10 ezrenként cserélte az olajat csapágyazás után és mégis csapágyas lett." - hát ez az, nem csapágyazás után kell elkezdeni a sűrűbb olajcserét. A 30000-es intervallummal hajtott autóknál hkcs-csere esetén alaposan át kell nézni mindent, ( hkcs-csere előtt érdemes átmosatni a motort ), ha szükséges olajpumpát is kompletten cserélni kell. Ha a pumpa a hibás, akkor viszont nem a hkcs vagy a főtengely csapágyazása megy el elsőnek, hanem a turbó integet, akár egymásután 2-3× is, mielőtt a hkcs vagy a főtengely hullana el. Csavarjunk még egy kicsit ezen: turbó hiba esetén nem kell egyből az olajpumpára gyanakodni, okozója lehet akár a nem megfelelő minőségű olaj használata is. 

Savika66 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 40560

ELADÓ 2006.10. havi felújított (számlás, garanciával) 1.5 dci 106LE, Renault Scenic motor K9K (Fűzött blokk és komplett hengerfej) Lagunába és Meganba is jó.

http://www.expressz.hu/1-5-dci-106le-k9k732-47491206/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!