Egy kis érdekesség, hátha valaki még nem tudja: A motorolajok, amiket használunk a kocsiainkba egy kis név változáson, és csekély csomagolás változáson esett át. Amit eddig ELF Evolution SXR 5W40 néven vásároltunk, azt mostantól hivatalosan ELF Evolution 900 SXR 5W40 néven, míg a részecskeszűrős ELF Solaris FE 5W30 mostantól ELF Evolution Full-Tech FE 5W30 néven fogjuk megkapni.
Én tegnap rendeltem olajat, amit ma meg is kaptam, mellékelt tájékoztatással, hogy a csomagban ezért van a megszokottól eltérő nevű, csomagolású, de minőségben azonos olaj!
Akadt néhány problémám a kocsimmal (Scenic II 1.5 DCI 2006-os digit klímás).
Megint előjött a befújó ventilátor szabályozó elektronika leállása.
Már volt vele gond máskor is,de eddig sikerült feléleszteni (kontakt hibák megszüntetése a csatlakozóknál).
Most már ez sem segített.
Amíg kitaláltam,hogy mit csináljak,addig direktbe kötöttem a ventilátort,így ugyan max fokozaton,de legalább ment és az is kiderült,hogy nem a ventilátor halt meg.
De viszont egy érdekes jelenség lett.
Megjelent egy elég hangos és magas búgó- sipoló hang,amikor megy a ventilátor.
Érdekességek:
- csak akkor van a hang,ha a motor jár ,csak gyújtáson nincs
- ha a hőfokot leveszem 15 fokra megszűnik,16 foktól újra van
Egyszerűen nem értem mi a fene lehet ez és miért.A hang forrását eddig nem sikerült azonosítanom. Az autón kívül nem hallatszik,csak bent. Az biztos,hogy a ventilátor jó és nem az adja ki a hangot és nem is hallatszik mechanikusnak. De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!
Közben sikerült az elektronikát újra munkára bírni.
A fenti hang még mindig megvan,de már nem olyan hangos és nem mindig van.
Egy kérdésem is van.
A nagy szerelgetésben találtam egy lógó vezetéket ,ami abból a kábel korbácsból jön,ahonnan az ventilátor szabályzó elektronika betápja. Szürke lapos szivaccsal van burkolva. Hosszát tekintve kb.a kesztyűtartó tetejének a bal oldaláig ér és a végén egy optikai szenzornak látszó tárgy van. Így néz ki:
Én figyeltem a részletekre, 1.9 dci-ről beszéltem, nekem is az van s az utobbi időben jópár 2004 körülinél volt hasonló gond, a felesleges kiadás elkerülése végett irtam amit.
Mivel nem látom látjuk az autót véleményemet közöltem.
A tiednél sem biztos hogy a bak miatt remeg sok más gond is lehet tudtommal, de majd jönnek akik jobban ismerik a törpe dieselt :D
Háttööö, azért ne temessük szerintem még azt a kettős tömegűt :)
Ráadásul nekem tudtommal nincs is (1.5dCi 80LE), oszt' mégis remeg alapjáraton.
Alapvetően a felső motortartó bak szokott kinyiffanni, elgyengülni. Alapjáraton főképp a pedálokon és a kormányon érezni ilyenkor a vibrálást.
Ha erőteljes gázadáskor mozog a váltórúd, illetve ha nyomod a féket, berakod 1-be vagy hátramenetbe és nyomott fék mellett a kuplungot felhozva bólogat a motor, akkor pedig alsó motortartó bak, alias "kutyacsont" a hibás.
Úgy gondolom kezd meghalni a motortartó bakom. Alapjáraton remegést érzni az ülésen műszerfalon kormányon szóval mindenütt.
Sajnos hiába vennél motortartót....:(
Emlékeim szeritn bakok alapjáraton nem okoznak remegést, azt a kéttömegű kerék halálának előjele okozza.
Vidd el hozzáértőhöz, nézesd meg.
Pontos diagnosztika után érdemes csak cserélni, hiszen 10-70 e Ft-t elköltesz - relatíve feleslegesen, csak azt kell cserélni ami rossz- egy sor bakra, mig végül a lengkereket is cserélni kell.
Úgy gondolom kezd meghalni a motortartó bakom. Alapjáraton remegést érzni az ülésen műszerfalon kormányon szóval mindenütt. Azt kérdezném tőletek, milyen márkát érdemes venni ami sokáig kitart? És érdemes a másik kettőt is kicserélni együtt? Válaszokat előre is köszi. 1.9dci GS 2004
Írtam az eladónak a sérülésmentességgel kapcsolatban, meg a szervízfüzetre sem utal semmi a hirdetésben.
Ha pozitív lenne a válasza akkor talán már holnap elmegyek megnézni, mert a képek alapján teszik a verda, azt nem tudom a kocsi eladási helye közelében (BP Szabadföldi út 70 /c ) hol tudnák teljeskörű állapotfelmérést csináltatni.
Akár jó is lehet, de nekem mindig fenntartásom van a kintről behozott kocsikkal kapcsolatban, mert kint nem olcsóbb az autó, sőt! Ez pedig itt áll alig tízezer kilométerrel 4-5 hónaposan, mindenképpen érdekelne miért érte meg hazahozni úgy, hogy marad még 200-300ezer profit is rajta.
Valószinű sérült volt (nem írják, hogy sérülés mentes), ami nem feltétlen probléma, csak tudni kellene hogyan sérült és kik hogyan javították.
A felszereltség és motor kérdés már személyes preferencia kérdésköre.
A Lukoillal kapcsolatban nekem más tapasztalatom volt. 2011 óta járok dízellel, anno még a Fluenceel oda mentem tankolni elsőre, mert útba esett és jó áron volt. Aztán a Shellnél tankoltam, mint másik opció, mivel pár forinttal drágább csak, igaz nem esik útba. Új autó lévén figyeltem a fogyasztást és azt tapasztaltam, hogy a Lukoil dízelből fél literrel többet is eszik mint az alapáras FuelSaveből. Azóta csak Shell (off autó főként MOL, ritkán Shell) gond nélkül. Prémium gázolajat még nem itattam egyikkel sem, egyszer majd kipróbálom. Ja, a Shellhez időnként szoktam kapni kupont -10Ft/liter ha Tescoban vásárolok én vagy a családból/barátok közül valaki, akkor jobb áron van, mint a Lukoil.
Szóval szerintem is hanyagold a Lukoilt, nem jó a dízelük.
A xenonra nincs mondásom, mielőtt szerelni kezdesz próbáld ki jól működik-e a szabályozó (valaki bekapcsolja te meg nézed), aztán állj oda a garázs elé és nézd meg a vetítési képet majd a másik kocsival azonos távolságból hasonlítsd össze.
Lehet csak tetszik nekik a kocsi, vagy azt hiszik a feleséged hajtja és neki akarnak bókolni. :)
Nekem ez az első dieselem és a Renaultos eladó javasolta a Lukoilt, meg az Agip-ot. Semmi köze nem volt a spóroláshoz, hogy ott tankoltam. De ez volt az utsó. És ha ezek után nem jön elő a problem, akkor örülök.
Szerintem az árak nagyjából rendben vannak, a legdrágább fővárosi, ott el lehet adni a dolgot ennyiért. Más márkák szervize sem olcsóbb sokkal, jól gondolom?
Igazából óriási szórások vannak, a Baumgartner az egyik legdrágább szerviz Magyarországon. A Triplex bpesti szervizei már lényegesen olcsóbbak ("Renault Dél-Pest"), és a környéki szervizek meg pláne (Békési Fót).
A Baumgartner a prémium márkáknál is lényegesen drágább tud lenni, nekem pl az egyik legismertebb budapesti Volvo márkaszervizben 9380 ft bruttó óradíjjal dolgoztak, de legközelebb már jár 15% kedvezmény. Az alkatrészek árából pedig 30% kedvezmény jár 5 évesnél idősebb autók esetében (lásd a belinkelt lap alját).
Persze, de én nem kérdeztem miért mondta, elhiszem, hiszen tipus érdekel, nem más :D
Amúgy hasonló tapasztalatu embert ismerek, mint ahogy leírtad az L kúttal, bár ott valamiért, - lehet véletlen is - több a turbó, befecs meghibásodás a dieseleknél, konkrétan az idén 4-ről tudok.
2002 óta van Shell kártya a cégben, azóta csak ott tankolok, az én és a kollégáim autói kb 550-600e km-et tudhatnak maguk mögött így.
Sőt, amióta a Tecsó kúton is Shell van, néha oda is elmegyek, mert az egyik közel van :)
Eddig egyetlen egyszer szívtam meg, de az Olaszországban volt, ahol Fro. felé az egész ... autópályán össz-vissz 1 db Shell kút volt. Valami ordenáré módon nézett ki, és ha nem lettem volna olyan hülye, hogy erre hegyezem ki az útitervet, akkor nem is tankoltam volna ott. De így muszáj volt. Nemsokkal utána vészprogram jött, és nagyjából a Szlovén határtól 100-zal jöttünk haza, mert az üzemanyagszűrő eldugult.
Ezen kívül soha nem volt vele bajunk, se hidegben, se máskor.