Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39297

Közben megkaptam a választ az eladótól.

Bal első sárvédő, meg a bal első ajtó cserélve lett. Kicsit elbizonytalanodtam.

Az alvázszámot is megkaptam, az alapján valaki tudna esetleg infót a kocsiról?

ThomBoy Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39296

Nincs rajta rendszám, nincs rajta matrica (szélvédő jobb alsó sarok), nem írják, hogy magyarországi.

 

Dietrich123: Renault Békési Fót, az a legközelebbi szerviz.

Előzmény: yenoee (39284)
Tattara007 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39295

Egy kis érdekesség, hátha valaki még nem tudja: A motorolajok, amiket használunk a kocsiainkba egy kis név változáson, és csekély csomagolás változáson esett át. Amit eddig ELF Evolution SXR 5W40 néven vásároltunk, azt mostantól hivatalosan ELF Evolution 900 SXR 5W40 néven, míg a részecskeszűrős ELF Solaris FE 5W30 mostantól ELF Evolution Full-Tech FE 5W30 néven fogjuk megkapni.

 

Én tegnap rendeltem olajat, amit ma meg is kaptam, mellékelt tájékoztatással, hogy a csomagban ezért van a megszokottól eltérő nevű, csomagolású, de minőségben azonos olaj!

 

Üdv!

 

aticom Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39294

Sziasztok!

 

Akadt néhány problémám a kocsimmal (Scenic II 1.5 DCI 2006-os digit klímás).

Megint előjött a befújó ventilátor szabályozó elektronika leállása.

Már volt vele gond máskor is,de eddig sikerült feléleszteni (kontakt hibák megszüntetése a csatlakozóknál).

Most már ez sem segített.

Amíg kitaláltam,hogy mit csináljak,addig direktbe kötöttem a ventilátort,így ugyan max fokozaton,de legalább ment és az is kiderült,hogy nem a ventilátor halt meg.

De viszont egy érdekes jelenség lett.

Megjelent egy elég hangos és magas búgó- sipoló hang,amikor megy a ventilátor.

Érdekességek:

- csak akkor van a hang,ha a motor jár ,csak gyújtáson nincs

- ha a hőfokot leveszem 15 fokra megszűnik,16 foktól újra van

Egyszerűen nem értem mi a fene lehet ez és miért.A hang forrását eddig nem sikerült azonosítanom.
Az autón kívül nem hallatszik,csak bent.
Az biztos,hogy a ventilátor jó és nem az adja ki a hangot és nem is hallatszik mechanikusnak.
De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!

 

Közben sikerült az elektronikát újra munkára bírni.

A fenti hang még mindig megvan,de már nem olyan hangos és nem mindig van.

 

Egy kérdésem is van.

A nagy szerelgetésben találtam egy lógó vezetéket ,ami abból a kábel korbácsból jön,ahonnan az ventilátor szabályzó elektronika betápja.
Szürke lapos szivaccsal van burkolva.
Hosszát tekintve kb.a kesztyűtartó tetejének a bal oldaláig ér és a végén egy optikai szenzornak látszó tárgy van.
Így néz ki:



Ez mi és hova tartozik?

Djapor96 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39293

Esetleg így:

 

https://www.dropbox.com/s/4n64unfz11094nz/VIDEO0002.mp4

 

Előzmény: Törölt nick (39277)
Jopi73 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39292

Szia köszönöm. Felkeresem majd.

Előzmény: Tattara007 (39289)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39291

irtam a srácoknak, de még nem jöttek netre, jó szerelőjük van, pici türelmet

Előzmény: troberto (39290)
troberto Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39290

Sziasztok!

 

Baranyában tudtok megbízható korrekt szerelőt aki dieselhez ért?

Előzmény: Tattara007 (39289)
Tattara007 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39289

Somogyban hozzáértő: Cselik Péter  06vodafone3tizen8kilencven4nulla9

Otthon is szokott javítani Mernyén, vagy a kaposvári műhelyében!

 

Üdv: Tattara

Előzmény: Jopi73 (39286)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39288

Én figyeltem a részletekre, 1.9 dci-ről beszéltem, nekem is az van s az utobbi időben jópár 2004 körülinél volt hasonló gond, a felesleges kiadás elkerülése végett irtam amit.

Mivel nem látom látjuk az autót véleményemet közöltem.

 

A tiednél sem biztos hogy a bak miatt remeg sok más gond is lehet tudtommal, de majd jönnek akik jobban ismerik a törpe dieselt :D

Előzmény: Törölt nick (39287)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39287

Háttööö, azért ne temessük szerintem még azt a kettős tömegűt :)

Ráadásul nekem tudtommal nincs is (1.5dCi 80LE), oszt' mégis remeg alapjáraton.

 

Alapvetően a felső motortartó bak szokott kinyiffanni, elgyengülni. Alapjáraton főképp a pedálokon és a kormányon érezni ilyenkor a vibrálást.

 

Ha erőteljes gázadáskor mozog a váltórúd, illetve ha nyomod a féket, berakod 1-be vagy hátramenetbe és nyomott fék mellett a kuplungot felhozva bólogat a motor, akkor pedig alsó motortartó bak, alias "kutyacsont" a hibás.

 

Utóbbi cseréje határozottan olcsóbb :)

Előzmény: Törölt nick (39285)
Jopi73 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39286

Üdv.

Ismét köszönöm a jótanácsokat. Somogy megyében tudtok megbízható korrekt szerelőt? 

Előzmény: Törölt nick (39285)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39285

Úgy gondolom kezd meghalni  a motortartó bakom. Alapjáraton remegést érzni az ülésen műszerfalon kormányon szóval mindenütt.

Sajnos hiába vennél motortartót....:(

Emlékeim szeritn bakok alapjáraton nem okoznak remegést, azt a kéttömegű kerék halálának előjele okozza.

Vidd el hozzáértőhöz, nézesd meg.

Pontos diagnosztika után érdemes csak cserélni, hiszen 10-70 e Ft-t elköltesz - relatíve feleslegesen, csak azt kell cserélni ami rossz- egy sor bakra, mig végül a lengkereket is cserélni kell.

Háromnál több bak van:

 

Előzmény: Jopi73 (39283)
yenoee Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39284

Miből derült ki, hogy kintről hozott?

Előzmény: ThomBoy (39281)
Jopi73 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39283

Sziasztok.

Úgy gondolom kezd meghalni  a motortartó bakom. Alapjáraton remegést érzni az ülésen műszerfalon kormányon szóval mindenütt. Azt kérdezném tőletek, milyen márkát érdemes venni ami sokáig kitart? És érdemes a másik kettőt is kicserélni együtt? Válaszokat előre is köszi. 1.9dci GS 2004

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39282

Írtam az eladónak a sérülésmentességgel kapcsolatban, meg a szervízfüzetre sem utal semmi a hirdetésben.

Ha pozitív lenne a válasza akkor talán már holnap elmegyek megnézni, mert a képek alapján teszik a verda, azt nem tudom a kocsi eladási helye közelében  (BP Szabadföldi út 70 /c ) hol tudnák teljeskörű állapotfelmérést csináltatni.

Előzmény: ThomBoy (39281)
ThomBoy Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39281

Akár jó is lehet, de nekem mindig fenntartásom van a kintről behozott kocsikkal kapcsolatban, mert kint nem olcsóbb az autó, sőt! Ez pedig itt áll alig tízezer kilométerrel 4-5 hónaposan, mindenképpen érdekelne miért érte meg hazahozni úgy, hogy marad még 200-300ezer profit is rajta.

Valószinű sérült volt (nem írják, hogy sérülés mentes), ami nem feltétlen probléma, csak tudni kellene hogyan sérült és kik hogyan javították.

A felszereltség és motor kérdés már személyes preferencia kérdésköre.

Előzmény: Törölt nick (39278)
ThomBoy Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39280

A Lukoillal kapcsolatban nekem más tapasztalatom volt. 2011 óta járok dízellel, anno még a Fluenceel oda mentem tankolni elsőre, mert útba esett és jó áron volt. Aztán a Shellnél tankoltam, mint másik opció, mivel pár forinttal drágább csak, igaz nem esik útba. Új autó lévén figyeltem a fogyasztást és azt tapasztaltam, hogy a Lukoil dízelből fél literrel többet is eszik mint az alapáras FuelSaveből. Azóta csak Shell (off autó főként MOL, ritkán Shell) gond nélkül. Prémium gázolajat még nem itattam egyikkel sem, egyszer majd kipróbálom. Ja, a Shellhez időnként szoktam kapni kupont -10Ft/liter ha Tescoban vásárolok én vagy a családból/barátok közül valaki, akkor jobb áron van, mint a Lukoil.

Szóval szerintem is hanyagold a Lukoilt, nem jó a dízelük.

 

A xenonra nincs mondásom, mielőtt szerelni kezdesz próbáld ki jól működik-e a szabályozó (valaki bekapcsolja te meg nézed), aztán állj oda a garázs elé és nézd meg a vetítési képet majd a másik kocsival azonos távolságból hasonlítsd össze.

Lehet csak tetszik nekik a kocsi, vagy azt hiszik a feleséged hajtja és neki akarnak bókolni. :)

 

Ui: nem küldtél képet kozmetika után. :)

Előzmény: troberto (39236)
ThomBoy Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39279

Bő egy éve írtam róla, hogy melyik cikkszámu jó a Scenichez, ha visszakeresed hármat is találsz. Én nem vagyok nagy kereső guru ezen a fórumon.

Előzmény: Törölt nick (39245)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39278

Sziasztok!

Azon gondolkodom, hogy le kéne cserélni a mostani verdát egy kicsit újabb-ra.

Ez egészen szimpatikusnak tűnik, ha elfogadható áron beszámítanák a jelenlegit.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/grand_scenic/renault_grand_scenic_1.5_dci_dynamique_7_szemelyes__9850km_legujabb_modell-7443157

Mit szóltok hozzá?

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39277

nem játszotta le

Előzmény: Djapor96 (39276)
Djapor96 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39276

nem játszotta le, vagy olyan rossz volt, hogy nem bírtad meghallgatni? :)

Előzmény: Törölt nick (39273)
troberto Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39275

Nekem ez az első dieselem és a Renaultos eladó javasolta a Lukoilt, meg az Agip-ot. Semmi köze nem volt a spóroláshoz, hogy ott tankoltam. De ez volt az utsó. És ha ezek után nem jön elő a problem, akkor örülök.

Előzmény: Törölt nick (39260)
stevie-13 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39274

Szerintem az árak nagyjából rendben vannak, a legdrágább fővárosi, ott el lehet adni a dolgot ennyiért. Más márkák szervize sem olcsóbb sokkal, jól gondolom?

 

 

Igazából óriási szórások vannak, a Baumgartner az egyik legdrágább szerviz Magyarországon. A Triplex bpesti szervizei már lényegesen olcsóbbak ("Renault Dél-Pest"), és a környéki szervizek meg pláne (Békési Fót).

 

A Baumgartner a prémium márkáknál is lényegesen drágább tud lenni, nekem pl az egyik legismertebb budapesti Volvo márkaszervizben 9380 ft bruttó óradíjjal dolgoztak, de legközelebb már jár 15% kedvezmény. Az alkatrészek árából pedig 30% kedvezmény jár 5 évesnél idősebb autók esetében (lásd a belinkelt lap alját).

 

 

Előzmény: Törölt nick (39269)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39273

nem tudtam meghallgatni

Előzmény: Djapor96 (39256)
szalaics Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39272

 

Köszönöm a megerősítést, akkor nem lettem szenilis..... :D

Szóval van még 5eFt körüli munkadíjak! :)

Előzmény: stevie-13 (39267)
szalaics Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39271

6500 FT+ÁFA= 8255 Ft brutto, de 5 évnél idősebb

egy 5 évnél fiatalabb pld: GSIII esetében: 10.600 Ft + Áfa = 13462 Ft/óra

 

Szóval jobban élünk.....! mint Ti! :D

Előzmény: Törölt nick (39262)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39270

Persze, de én nem kérdeztem miért mondta, elhiszem, hiszen tipus érdekel, nem más :D

Amúgy hasonló tapasztalatu embert ismerek, mint ahogy leírtad az L kúttal, bár ott valamiért, - lehet véletlen is - több a turbó, befecs meghibásodás a dieseleknél, konkrétan az idén 4-ről tudok.

Előzmény: bananatree (39268)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39269

Szerintem az árak nagyjából rendben vannak, a legdrágább fővárosi, ott el lehet adni a dolgot ennyiért.

Más márkák szervize sem olcsóbb sokkal, jól gondolom?

Előzmény: stevie-13 (39267)
bananatree Creative Commons License 2013.12.03 0 0 39268

az első a Shell?

2002 óta van Shell kártya a cégben, azóta csak ott tankolok, az én és a kollégáim autói kb 550-600e km-et tudhatnak maguk mögött így.

Sőt, amióta a Tecsó kúton is Shell van, néha oda is elmegyek, mert az egyik közel van :)

Eddig egyetlen egyszer szívtam meg, de az Olaszországban volt, ahol Fro. felé az egész ... autópályán össz-vissz 1 db Shell kút volt. Valami ordenáré módon nézett ki, és ha nem lettem volna olyan hülye, hogy erre hegyezem ki az útitervet, akkor nem is tankoltam volna ott. De így muszáj volt. Nemsokkal utána vészprogram jött, és nagyjából a Szlovén határtól 100-zal jöttünk haza, mert az üzemanyagszűrő eldugult.

Ezen kívül soha nem volt vele bajunk, se hidegben, se máskor.

 

Előzmény: Törölt nick (39264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!