Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trotter66 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39204

Ha jól emlékezem, amikor szereltem a parkfék dobozát a motorhalál miatt akkor újra kellett tanítani  a végállások miatt a vezérlését.  Négy alkalommal kellett ki és behúzatni vele a parkféket, mire megtanulta.

 

Hibakódot nem dobott.

 

 

Előzmény: Hevi57 (39203)
Hevi57 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39203

Sziasztok!

 

Itt a hideg, tegnap reggelre lemerült az akksim (2 éves).  Rábikázva elindult. Éjszakára feltettem tölteni az akksit. Persze saru le, úgy töltve. Ma reggel akksi visszakötve, indul küllőre. Újra tanítva, az ablakemelő, stb. De: feldobta a háromszögben a P betűt, és figyelmeztet, hogy ellenőrizzem a parkolóféket. Parkolófék műkszik, kienged, behúz, kézzel és automatikusan is. Rádugtam egy Bluetooth-os OBDII-t, kiolvastam a hibakódot. A Scanmaster P0685 ECM/PCM táprelé vezérlő áramkör/szakadás hibát ad. Hiba törlése után újból előjött, tehát nem törlődik a hiba, de nem az állandósult hibák között jelzi. Mi lehet ez? Nagy gáz, vagy csak szívat?

 

Üdv Hevi

ismerosarcok Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39202

Sziasztok!

Nem tudjátok, hogy egy régebbi típusú bluetooth-kihangosító, a Nokia CK-1W működni fog egy Samsung Galaxy Note 2 bluetootjával, kompatibilisek ezek??

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39201

Senkire nem gondoltam, úgy általában magamra csak, engem nem zavar a beszélgetés, de ebben a témában nem akarok már írni.

Előzmény: creative69 (39200)
creative69 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39200

Én értem amit mondasz, csak megint napok óta érkeztek a töltési elméletek és most muszáj volt hozzászólnom :o)

A múltkori eszmecseréből ki tudtam maradni most egy kicsit elgyengültem :)

 

Creative

Előzmény: Törölt nick (39197)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39199

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126794128&t=9098903

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=81391982&t=9012486

 

Részemről végszónak annyi az én két autómat olyan kártyákkal szerelték amelyekben NINCS töltési lehetőség, akiét másfélével az nagyon praktikus és használja egészséggel sokáig, pont

Előzmény: Törölt nick (39198)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39198

még annyira emlékszem, hogy Laguna kártyát sem mindegyiket tölti, a 2 gombost talán és a 3-t nem, de lehet fordítva, mindjárt ránézek

Előzmény: Törölt nick (39197)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39197

hetekkel ezelőtt is erre jutottunk, nem tudom ki betett egy laguna cuccot - talán Dev - de hát nem értünk mindig egyet, jó ez igy, vagyunk páran akik tudunk róla, vagyunk akiket felvilágosítanak, szóval gumicsont :D

Előzmény: creative69 (39196)
creative69 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39196

Köszi!!!! :D

 

Akkor megvan, hogy miért terjesztik ezt az elméletet a szakszervizesek... 

 

Szóval akinek Laguna kártyája van az tudja tölteni akinek nem annak meg csak a szinkronizálás jöhet szóba.

 

Remélem most már mindenki elfogadja a tényeket :)

 

 

Creative

Előzmény: zoltan1967 (39195)
zoltan1967 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 39195

Megan II Scenic II nincs külön elem a szabadkézhez csak amit cserélni tudunk.

Laguna II van benne egy aksi amit a kártya olvasó tölt amikor bele helyezika kártyát.

 

 

Adatot a kártyára csak akkor tud irni amikor bedugod a kártya olvasóba.

Előzmény: EME (39194)
EME Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39194

Látom, újra előjött ez a téma:-)

Na, úgyhogy most kipróbáltam. Kb 10 peces utam volt itt helyben. Bedugtam a kártyát az olvasóba (elemmel együtt). Egyébként soha sem szoktam bele tenni, mindig a zsebemben van. Lgutóbb 3 hete volt bedugva, mert a helyi Renault szervizben, ahol az olajat cserélettem, nem próbálkoznak a kulcs nélküliséggel, minden autóban bedugják a kártyát.

Szóval 10 percig "töltődött". Utánna a kártyával együtt kiszálltam, a kilics gombbal zártam. Elem ki a kártyából és ez után megpróbáltam nyitni. Semmi sem történt. Hiába nyúltam a kilincs alá,  semmi. Észre sem vette, hogy közelben van a kártya. Aztán elem vissza és már nyílt is az ajtó. Én ezt tapasztaltam...

Előzmény: bananatree (39192)
creative69 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39193

Sziasztok!

 

Sajnos csak most jutottam géphez de néhány észrevétel :)

 

A nyák az nyák azaz nyomtatott áramköri lemez és nem tároló ezt még egy elvetemült francia sem merné megtenni :D

A másik ezeket a nyákokat hőkezeléssel rakják össze az akku meg nem szereti a meleget (még a legújabb lifepo4 akkuk sem)

A slotba helyezésre nekem az egyetlen értelmes magyarázat a kód elfelejtése maradt (azaz újra szinkronizálása a "hurok" néven említett antennán keresztül)

((A Weboldal által belinkelt kapcsolási rajzon L1 néven van jelezve...))

A másik amit tegnap azaz ma hajnalban már nem volt kedvem írni... Az RFID vezérlő az kicsit eltér a keyless és a sima kártya között pontosan annyira hogy tudja kezelni a keyless funkciót/vagy nem.

Ez azért lényeges, mert a két keyless antenna között lévő IC kizárólag a kommunikáció szintillesztéséért felel valamint a végfok van benne.

Ebből következik, hogy ha a keyless kártya felé elküldi az ECU a km és egyébb adatokat akkor az eltárolásra kerül mivel ugyan abba a chipbe van lebonyolítva a kommunikáció

(már csak azt kell megtudni, hogy elküldésre kerül-e) ((erre Zoltán vagy Dev lehet, hogy tud válaszolni))

 

Végül pedig ez nem akku tagadás hanem elektronika :) nem ördöngősség ez is csak egy szakma el kell fogadni amit azok mondanak akik ezt tanulták :D

Viszont azon kívül nem tudok mást mondani, hogy NEM LEHET TÖLTENI A KÁRTYÁT CSAK ÚJRA SZINKRONIZÁLNI :D (nyilván nem fogja elmondani a gyártó az erre kiképzett szerelőin kívül másnak, hogy pontosan hol és milyen kommunikáció zajlik mert ha az egész város erről beszélne az biztonsági kockázat)

 

Örülök neki, hogy ennyien foglalkoznak ezzel a témával :)

 

üdv Creative

bananatree Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39192

no, tesztelni éppenséggel akkor is lehetne, csak akkor nem nyitás zárást kellene végezni, hanem a közelségi működést tesztelni (odamenni az elemtelen kártyával (1 db-bal!), és nyitni kézzel.

aztán csukni, eltávolodni, várni, visszamenni, nyitni.

és újra,

és újra, amíg működik a nyitás kézzel.

aztán tölteni, és újra tesztelni, mint fent.

 

:)

 

de komolyan: hol az indukciós töltés vevő tekercse???? azt nem lehet eldugni!!! 

ha a tied tuti ilyen, akkor nyisd ki, fényképezd le, és meg KELL hogy találjuk rajta az akku/kapacitás-t is, és a tekercset it.

 

1. észrevétel:

azt írod először, hogy "az akku csak a közelségérzékelési funkciót működteti"

aztán pedig: "hiába cserél a delikvens elemet a kártyában, attól a közelség érzékelés nem fog megjavulni" 

ez néminemű ellentmondás... ha az akku működteti a közelségérzékelési funckiót, akkor annak nem kell megjavulnia.

 

2. észrevétel:

jártam én sok márkaszervizben, nem Renaultban, de Pugban, Citroenben, Opelben, Toyotában. Két kezemen és két lábamon se tudom megszámolni, mennyiből jöttem el azért, mert egyértelműen hasbaakasztani akartak. De az igazi gond az, hogy az esetek 90%-ban NEM akartak becsapni! HITTÉK, őszintén hitték amit mondtak. 

Gondolj bele, te mit szólnál, ha reklamálnál egy egyértelmű szoftveres bug miatt (mondjuk amire anno visszahívás is volt, hogy nem csipogott járó motornál, ajtónyitásra), és meg akarnák magyarázni NEKED, hogy ez nem szoftverhiba, hanem az ajtón lévő érintkező holtjátékát kell beállítani. És őszintén hinnének ebben, és meg is csinálnák, és elégedetten néznének a szemedbe, amikor átadják az autót.

???

 

 

 

 

Előzmény: ŰTH (39189)
bananatree Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39191

király, amit írtok az eltárolt adatokról, köszi

 

ŰTH Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39190

Választ lásd az előző hsz-em végén...

Előzmény: bananatree (39186)
ŰTH Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39189

Tetszik ez a boszonykárperes megközelítés. De minthogy engem egyszer már elégettek a virtuális máglyájukon az akkulétezés-tagadók, ez most már csak egy "post mortem" per lehet. De szívesen venném, ha "rehabilitálnának" az illetők. :-)

 

De komolyra fordítva a szót, a dolog sajnos nem dönthető el úgy, ahogyan javasoltad, ugyanis - és itt most ismét a márkaszervizben kapott infókat ismétlem, jómagam nem értek hozzá! - az akku csak a közelségérzékelési funkciót működteti, a távnyitáshoz nincs köze, ahhoz nagyobb energiájú impulzus kell, amihez mindig a gombelem adja a kakaót. Vagyis ha a kulcskártyán lévő nyitó gombbal már nem tudod kinyitni az ajtót, mert a gombelem lemerült, attól még bedugás nélkül is érzékelheti a kártyát a rendszer, ha a kulcskártyában lévő akku elegendően töltött állapotban van. Viszont ha már az akku is le van merülve (és esetemben ez volt a szitu), akkor már a közelségérzékelés sem működik. De ha az autóba ilyenkor sikerül bejutni (pl. a vészkulccsal), akkor a nyílásba behelyezett kártyával simán indul az autó (és indukciósan el is kezd töltődni az akku az aljaztban). Ilyenkor hiába cserél a delikvens elemet a kártyában, attól a közelség érzékelés nem fog megjavulni, csak ha egy ideig bedugva használja a kártyát. Ezt magyarázta a szervizes ember, és nálam szóról szóra így is működött a dolog. Ja, és még az is kiderült, hogy a gombelemről nem töltődik ez az akku, csak és kizárólag az aljzatba bedugva, indukciósan töltődik.

 

A másik kérdésedre (vajon íródnak-e az adatok a kártyába akkor is, ha nincs bedugva a kártya a nyílásba) a válasz egyértelmű IGEN. Én a fenti affér előtt soha, egyszer sem dugtam be a kártyát a nyílásba (és csak az autó 8 éves korára merült le a kártyában lévő akku), mindig csak a zsebemben volt (illetve az asszony táskájában), a szervizben mégis mindig mindent ki tudtak belőle olvasni a kis olvasó szerkentyűjükkel. Biztosan tudom, hogy a következő adatok tárolódnak a kártyán:

- Kilométeróra állás

- Üzemenyag mennyiség

- Kerekenkénti légnyomás (ehhez nyilván kell kerékszenzor, de az enyémen van)

Ha érdekel a dolog, akkor legközelebb megkérdezem a márkaszervizes ismerősömtől, hogy pontosan milyen adatok tárolódnak a kártyán.

Előzmény: bananatree (39185)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39188

a keyless verziónál, ha sosem rakják be a slotba, akkor is átkerülnek-e az adatok?

nem kérdeztem, nem tudom, MII-vel voltam bent, legközelem SCII-t is megnézetem az szabadkezes

Előzmény: bananatree (39186)
fvcc Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39187

Voltam a zolyomi Renultban, elkérték a kulcsot, rátették az olvasóra és mindent tudtak a döciről.

Előzmény: bananatree (39186)
bananatree Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39186

>Néhányan biztos tudják, hogy a kártya tartalmazza a km állást a tankban lévő üza mennyiségét és még néhány dolgot ami nem nagyon publikus :D

 

ezt viszont el tudom hinni, mert az RFID chipek közt van írható memória is.

 

az viszont érdekelne, hogy a keyless verziónál, ha sosem rakják be a slotba, akkor is átkerülnek-e az adatok?

 

Előzmény: Törölt nick (39184)
bananatree Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39185

rövidebben (bár lehet, hogy így pongyolább is lesz):

 

vannak szendvics szerkezetű nyákok, ez igaz. 

Viszont ha egy rendes, tokozott akkut/szuperkapacitást akarnak belerakni, akkor legalább 5-6mm vastag lesz. Ez ugye nem ilyen.

Ha csak az aktív rétegeket integrálják, akkor 3-4mm-re is le lehet menni, de számos oka van, amiért nem hiszem, hogy megtennék

   1. iszonyatosan megdrágítja a gyártást. Ez a technológia nagyon kilóg a nyákgyártás technológiájából,

   2. az így előállított integrált elemek minősége elmarad a tokozottakétól, max 1-2 nyitásra elég energiát tudnának tárolni. A szuperkapacitás talán 3-4-re eleget. Ennyiért egyszerűen nem éri meg a sok hűhő.

   3. Ha még benne is van a nyákban, tölteni akkor is kell. Ahhoz meg, ha indukciósan csinálják, kell egy elég nagy méretű tekercsantenna. (nézz meg egy mai, pl. Samsung S4-hez rendelhető ilyen antennát. a felülete akkora mint a fél telefon). Ezt már nem lehet úgy eldugni, hogy ne lássa senki.

   4. melegedés. Egy ilyen kémiai elem (az akku és a szuperkap. is kémiai elem) melegszik. Főként töltéskor, kisebb mértékben kisütéskor. A melegedés alakváltozással jár. A nyák irtó hamar eldeformálódna...

 

az előbb 6 pontom volt, de most nem jut eszembe a másik kettő.

 

VISZONT!

tök egyszerű eldönteni a boszorkánypert :)

 

Ha a te kulcsod ilyen tölthető, akkor

1. vedd ki belőle az elemet.

2. Ezután használd a távnyitást amennyiszer csak az működik (ezzel a C1-C14 által tárolt energiát tuti elhasználod).

3. dugbe be a helyére, és csinálj úgy, ahogy mondták a szervizben. Vagyis töltsd fel a kártyán lévő energiatárolót.

4. használd a távnyitást újra.

(és közben az elem végig a zsebedben legyen...)

Ha működik (és videóra is veszed :) ), akkor mindenki meg lesz győzve.

 

de ha működik, akkor engem ezek is érdekelnének:

Meddig bírja egy feltöltéssel? Vagyis hány nyitás-zárást tud indítani?

ha szét tudnád szedni, és lefényképeznéd, akkor azon tuti első blikkre meg tudnánk találni az energiatároló egységet.

 

előre is ezer köszi

 

 

Előzmény: bananatree (39183)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39184

Nem találtam még másikról rajzot.

Igazából én tudom, hogy nincs töltés, mert van márkaszervízes kapcsolat :D, de gumicsontnak jó

Néhányan biztos tudják, hogy a kártya tartalmazza a km állást a tankban lévő üza mennyiségét és még néhány dolgot ami nem nagyon publikus :D

 

Trotter, szimpla érdeklődés volt, arról jutott eszembe, hogy tegnap ugyanúgy meghalt egy autó mint a tied másodikra.

 

Agip DieselTECH-t ivott az enyém is, megkapta előtte a negyedéves Winnys adagot :D

Előzmény: bananatree (39180)
bananatree Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39183

brr... index... lenyelt egy féloldalas eszmefuttatást...

 

Előzmény: ŰTH (39176)
Trotter66 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39182

Igen, nemrég kapott egy hátsó ablaktörlőt...  :)

Ja, megitattam makszmósönnel is. :))

Miért kérded?

Előzmény: Törölt nick (39179)
ThomBoy Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39181

Hogy miccccsoda lavinát sikerült elindítani már megint, de nem baj, legalább él a fórum, nem úgy, mint a III-as.

 

A CR elem természetesen nem tölthető (villamosmérnök vagyok vagy mi a szösz), de ettől még nem zárnám ki, hogy van valami kacat a nyákon ami energiatároló funkciót lát el és induktív módon tölthető.

Amikor ez a kérdés felmerült, pont ezeket a képeket túrtam én is ki, mint Creative és érveltem azok alapján ugyan úgy a nem létezés mellett.

A márkaszerviz ahol nekem mondták a GSIII-al kapcsolatban nem hiteles számomr mert szarul dolgoznak, de kétségtelen felhívták rá figyelmem.

Az is lehet, hogy valójában tényleg semmilyen töltés nincs, de egy másik ok miatt időnként be kell dugni. A II-es kocsinál én elemet cseréltem, ebben még nem, illetve az első pár napot leszámítva nincs a káryta bedugva. Nem is fogom amíg működik vagy okom nem lesz rá, mint a II-esnél volt nyitott csomagtér ajtó mellett nem lehetett indítani.

Előzmény: Trotter66 (39178)
bananatree Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39180

jó lenne látni egy olyan rajzot is.

ezen a C1 és a C14 lehet "gyanúsított", ha azok közül legalább egy szuperkapacitás lenne, akkor meg lenne oldva a rejtély. 

Viszont annak elég nagy méretűnek kell lenni, legalább akkora, mint a keyless nyákon az antenna.

és még akkor is (szerintem) max 1 napig működne a cucc döglött elem esetén.

 

 

Előzmény: Törölt nick (39177)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39179

Autó rendben?

Előzmény: Trotter66 (39178)
Trotter66 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39178

Igazán egyszerű a dolog:  meg kell KoAnt, vagy Zoltánt kérdezni. Mindketten berheltek már kártyát...

Előzmény: ŰTH (39176)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39177

Találtam egy rajzot - szerintem ez nem szabadkezes, de majd keresek olyat,- hátha megoldást ad a kérdésre

 

Előzmény: creative69 (39168)
ŰTH Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39176

Ezt a lehetőséget nyugodtan kizárhatjuk :-)

 

Mert miért is? Homályos emlékeim szerint léteznek kétoldalas és/vagy sokrétegű nyákok (vagyis vastag nyáklapok). Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a nyáklap tervezője (megfelelő gyártástechnológia birtokában) a lap belsejébe rejthessen egy aprócska akkut. (((Tényleg nem értek az elektronikához, de annó a szoftvermérnöki diplomám megszerzése érdekében a villanykaron - minthogy a műegyetemi karok közül oda szuszakolták be az akkor indult új szakot - kénytelen voltam hallgatni "elektronikus eszközök" tantárgyat is, sőt a nyáktervezés rejtelmeivel is megpróbáltak megismertetni minket bithegyezőket is. Sose érdekelt ez az egész elektronika téma, csak kényszerűségből tanultam, és amint megvoltak a szükséges vizsgák, töröltem is az agyi tárterületemből a vonatkozó információkat. Ezért csak homályosak az emlékek.)))

 

A Renault jött ki először ezzel a bedugásmentes kártyás megoldással. Sokáig az övé volt a legfejletteb ilyen rendszer (talán mai is). Simán el tudom képzelni, hogy az écesz lenyúlásában érdekélt konkurencia dolgát nehezítendő ezt-azt megpróbáltak a lehető legjobban elrejteni a kíváncsi tekintetek elől. Pl. az akkut a nyáklap belsejébe.

Előzmény: stevie-13 (39172)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39175

Megane fórum jó :D

Nekem 1 éve lett megnézve sok dolog, szintén 1.9 dci, olajat nem találtunk, kivéve a könnyező leállítószelepkörnyékén, de  a gumigyürű már kemény volt szinte elpattant mint a porcelán.

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=121034470&t=9098903

Előzmény: Zsoop (39173)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!