Én úgy emlékszem Dev azt mondta nem tölthető, mondjuk ez mellékes is, csak a saját privi szabadkezest tudom elmondani.
5 éve egyedül én vezetem, használom, közlekedés során soha nem volt berakva a kártyaolvasóba, mindösszesen 1-3 alkalommal, állóhelyben, kikapcsolt motornál, amig kormányzárat nyitottam.
CSAK 1 kártyát használtam a másik szekrénybe eltéve, SOHA - vételt kivéve - nem volt a kocsiban, vagy közelébe, mégis tökéletesen megy.
nem stimmel a dolog, a "klasszikus" CR#### elemek NEM tölthetőek.
Ha megpróbálnád tölteni, akkor szimplán szétrobbanna. (Én gyerekkoromban kipróbáltam... a középiskola óta pedig azt is tudom, hogy a "kémiája" miatt nem tölthető.)
Ha mégis töltődik neked, akkor két lehetőség valamelyikének kell fennálni:
1. speciális "elemeket" vásárolsz, ami tulajdonképpen akkumulátor és nem elem. CR#### formájú akkukat eddig még nem láttam.
2. van a kártyában ez második energiatároló egység, tipikusan egy kicsi akku, vagy egy szuperkapacitás. Ilyen kulcsról még nem hallottam, de elektronikailag kivitelezhető... Ez viszont azt jelenti, hogy tulajdonképpen 2 "elem" van párhuzamosan kapcsolva. Az egyik az igazi elem, a másik a tölthető akku/kapacitás. Ebben az esetben az elem cseréje elég kell legyen a javításhoz. kivéve, ha maga a második energiatároló zárlatos, és rögtön leszívja az elemet. De akkor annak meg melegednie kellene elég erősen.
Nem kell állandóan bedugva tartani, csak ha mondjuk mész egy hosszabb útra, akkor dugd be és elvben töltődik. Aztán jó ideig nem kell megint.
Azért furcsa ez nekem, mert a GSII-t amikor átvettük mindjárt másnap elemet kellett vegyek mert nem lehetett csak a kulccsal kinyitni. Kicseréltem mindkettőben az elemet és mintha rá egy évre vettem volna bele még elemet (egy tartalék volt a kesztyűtartóban erre az esetre) és sosem dugdostam a kártyát a helyére (ami nem jelenti azt, hg mondjuk a szervizben nem volt a helyén vagy időnként lehet bedugtam, mert mondjuk a gyerekek a kocsiban voltak vagy be akartam indítani nyitott csomagtér ajtóval).
A lényeg, hogy időnként be kell dugni a résbe. ;-)
Ezt a bedugós-töltős dolgot anno kiveséztük, hogy valóban tölti a kártyát, ezt egyébként azóta megerősítették nekem, az új autónál külön felhívták rá a figyelmem.
A kép nyilván illusztráció, csak nem írták oda. Én, ha az én kocsim lenne rajta és egy ilyen cikket tennék alá, biztos, hogy helyreigazítási pert indítanék, ha nem tennék helyre a dolgot. Persze csak annyit kellett volna odaírni, hogy illusztráció...
A kép alapján valószínű, hogy az autós kanyarodott ki alárendelt útról balra, még a kamion előtt, amit épp előzött a motoros. Vagyis a motoros volt kitakarva. Látszik, hogy a motoros a szembe jövő sávban haladt, és a jobbról elékerülő kocsit balra akarta kikerülni. Ilyen esetben valóban a balra kikanyarodó a hibás.
A tanulság: Ha jobbról nem jön senki, és balról nagy méretű jármű jön, ami előtt még kiférünk, inkább várjunk, mert lehet kitakarja az őt előzőt.
Nekem is volt hasonló problémám. (Nem pont ilyen, mert nekem olyat nem csinált, hogy csak az egyik ajtót nem nyitotta, a többit meg igen, de a többi tünet stimmel.) Nekem az segített, hogy - a márkaszerviz tanácsára - a problémás kártyát egy ideig bedugva használtam. Rövid idő alatt teljesen elmúlt a gond. Nem mondom el / írom le megint, hogy mi volt erre a márkaszervizes ideológia, vagyis hogy miért javasolták ezt a bedugós használatot, mert amikor a múltkor beírtam, sajnos nagyon durván le lettem hülyézve itt a topikon. Rosszul esett, és nem akarom újból megrázni a mentális pofonfát. Segíteni viszont (neked is) szeretnék azzal, hogy megosztom veled a nálam abszolút bevált márkaszervizes tanácsot: használd a problémás kártyát egy ideig bedugva. Remélem nálad is beválik. Ha meg nem, hát ártani biztosan nem árt...
Elem hogy van? A nyáron szívtam meg ugyanezzel, elmentünk nyaralni, a szekér meg hol kinyílt, hol nem. Ha már bejutottam és betettem a helyére a kártyát, ment minden rendesen.
Szerintem ez a kép nem ehhez a balesethez tartozik. Én itt nem látok útkereszteződést és azt sem, hogy a motoros szabályosan közlekedett volna...szvsz kerestek egy képet, amin autó van, meg motoros és nem írták oda, hogy "a kép csak illusztáció"...
Mitől lehet az, hogy szabadkezes autónál az egyik kártyával tudok indítani zsebből, a másikat be kell tennem a likba, viszont ajtónyitás/zárásnál sem működnek egyformán. Egyik nyitja pl. a bal hátsó ajtót, másik nem. (mindkét kártyában új elem van)
Reggel megnéztem és jól emlékeztem, van egy scenic antennám, és nincs külön tápcsatlakozása, csak és kizárólag a koax. MII cc-n is épp most néztem meg ott a csomagtár ajtnón van az antenna ott sincs külön kábel. Évjárat függő lenne?
Mijazaz FHP? Nekem is volt egy ilyen nehezen indulásom, de betudtam annak, hogy 2 hetet állt a kocsi. Aztán amikor ki akartam állni, be is indult pöccre, de aztán a következő indulásnál tekergette vagy 3-4 mp-ig, mire elkapta. Azóta nem csinált ilyet...
Me megvolt a második szeánszom Zoltánnál, megmérte az olajnyomást ami szerencsére rendben van :)
Viszont ami ebből leszűrhető:
- Mi a fa..tól ment tönkre a cserélt okoskerék??
- Az egyik hidrotőkém behalt de ezért érdemes-e megbontani a mocit (úgy értem ne legyek már ennyire white fülü ha a motor egyébként rendben van...)
Valamint ki lett cserélve az FHP-m mert mostanában 3-szor is jártam úgy, hogy a kocsi 3-4 másodpercig csak indítózik és csak utána indul el...
Ha már ott voltam (Zoltán is nagyon örült, hogy minden utólag jut eszembe :D)
- Ki lett cserélve 3 kilincs mikrokapcsoló (ebből következik, hogy csak egy működött, de sajnos az se az én oldalamon volt...)
A kilincs mögötti szenzorok közül pedig a két hátsó ajtóé rossz (ezt ugyan megbeszéltük, de nem kérdeztem meg, hogy mennyi az annyi remélem Zoltán segít majd :) )
Ahoy. Ezek a készülékek, nem tudnak tápfeladást. Az iso csatlakozóban van egy kapcsolt 12V ami az antenna erősítőt kapcsolja ha van. Laguna II nél Velsatisnál van. MII nél nem láttam amikor néztem.
Emlékeim szerint a FAKRA csatlakozós renault rádiók már tudják a tápfeladást.
:)
Sok esetben szar anyagválasztás miatt elképesztően oxidálódik mind a csatlakozó, mind az aljzat.
Sőt, volt olyan scenic amiben az aljzat árnyékolása egyenesen rozsdás volt.