Eddig márkaszervizbe hordtuk a 2006-os 1,4-es benzines Honda Jazzunkat olajcserére, de olyan eszeveszettül elszálltak az áraik, hogy inkább most már magam csinálnám.
Állításuk szerint ők eddig gyári olajat töltöttek bele, nem tudom... Te mit javasolnál egy ilyen korú Jazz-be? Olajat nem eszi, szépen megy, a korához képest a kilométer se olyan vészesen sok.
Sziasztok! Valaki nem szeretne megválni egy 10-12 éves Jazttől? Jóbarátom keres egy szép, rozsdamentes, kevés kilométeres Jazzt. További balesetmentes utat, és szép nyarat kívánok, szintén Jazzes.
(Apropó a mi Jazzünk az ősszel lesz 8 éves, és megindult a rozsda a hátsó kerékjárati íveknél. 47 ezer km. Hurrá!:-( )
2016-os GK Trend felszereltségű Jazz-be szerelt-e be valaki utólag magas hangsugárzót. Az enyém csak 4 hangszórós, amelyek az ajtókárpitba vannak beépítve, de elég gyérül szólnak, pedig hangszínszabályzó magas része csutkán van.
A kulcsházban van egy kis jeladó aminek egyáltalán nincs szüksége áramra. Egy pár milliméteres üveg henger. Nem tudom milyen elven működik, de nincs semmilyen módon (fizikálisan) nincs összekötve az elemmel vagy a kulcs elektronikájával.
Van egy 2006-os Honda Jazz-unk. Eddig márkaszervibe hordtuk mert céges autó volt. Most viszont már nem szeretném azokat a tarifákat kifizetni egy olajcseréért, amit ők felszámoltak, ezért légy szíves adj tanácsot, hogy egy ilyen idős Jazz-be milyen olajat érdemes tölteni és mennyit vegyek. :)
Egyébként a gép a korróziós elváltozásoktól eltekintve hibátlan motorikus állapotban van, az olajat nem eszi. Sajnos egy kicsit sokba fájó hátsó kerékív javítást, küszöb hátsórész javítással együtt ki kellett fizetni, de szeretjük a járgányt.
van egy 90ezer km-t futott eddig minden tekintetben hibamentes 2011-es Honda Jazz-em. Rövid távon vezetem, nagyon keveset fut, az aku 4 éves benne. A múlt héten nem használtam 1 hétig, visszatérve nem indult. Az utolsó körben mielött letettem volna kikapcsolt a müszerfal és csak az ABS piros és a stabilizátor sárga jelzése világított. Kihívtam az ADAC-t, aki rögtön beindította és javasolta, hogy cseréljem ki az aku-t, amiatt kapcsolt ki a müszerfal és világítottak a hibajelzések. Az ADAC-s indítás után bekapcsolt a müszerfal ismét, de másnap már ismét elsötétült és csak a hibajelzések voltak láthatók. Viszont az autó indult.
Ebben az állapotban vittem el az eddig megbízható Honda mühelybe, azzal a szándékkal, hogy új akut rakatok bele, de ahol meglepö módon megállapították, hogy az aku-val nincs semmi probléma, hanem a Tahó-ra gyanakszanak, hogy azt kell majd kicserélni (költségvonzat 1500,-Euro + várni kell rá kb. 6 hónapot). És kaptam egy új idöpontot, ahol majd alaposan átvizsgálják hogy mi a baja, miért nem müködik a müszerfal.
Ezek után mentem vele kb. 25 km-t és a müszerfal ismét müködött. Másnapra viszont ismét kikapcsolt, azóta ezt játsszuk.
Most bennem van a kisördög, hogy elviszem egy másik mühelybe és rakatok bele egy új akut, mert én müszakilag nulla ismerettel rendelkezem, de nekem ez úgy tünik, hogy a müszerfal a gyenge aku miatt kapcsol ki. De lehetséges az, hogy egy jól felszerelt Honda mühely ezt nem ismeri fel?
Szerintetek várjak a Honda idöpontra vagy egyszerüen cseréltessem ki máshol az akut? Ha a taho hibát akarják ráhúzni, akkor így is úgy is meg fogom nézetni egy másik mühellyel, de azért kiváncsi lennék egy jobban hozzáértö véleményére.
Megválaszolva a saját segítségkérésemet a hiba oka a márka szerviz szerint a pozíció érzékelő szenzor, illetve a kulissza meghibásodása. Hogy mi tett tönkre mit, azt nem tudják. Anyag+munka kb. 170e. Ft., plusz 45 volt a trailer, mert már egyáltalán nem ment. Nem, az aksi saru levétel nem segít.
Normál használat mellett 80e Km-nél ennél többet vártam a Jazztől, de nem akarok általánosítani.. Mivel ezek rászerelt alkatrészek, a garancia természetesen nem él.
Azt nem írtam, de az új akku berakása előtt váltó probléma nélkül volt kint a check engine, ezt betudtam a lemerült akkunak. Csere utáni rövid út után megint volt ce, akkor csináltam egy saru levételt. Ezután a hiba megszűnt, majd indítás nélkül eltelt 4-5 nap, ma reggelre lett ez megint. Szóval elvehetem a tápot megint, hogy megszűnjön a hibajelzés, de ez lenne a megoldás hosszú távon? A probléma forrása érdekelne főleg. Köszönöm a válaszod!
Segítséget szeretnék kérni 2017-es 1.3 Jazzel kapcsolatban. Indítás után a képen látható módon világítanak a dolgok, váltó fokozatjelzője mindent mutat egyszerre, a váltó morog. Kb. másfél éve egy alkalommal produkálta, akkor azonnal
asszisztansz, elvitték márkaszervizbe, ott nem csinálta, nem találtak semmit. Nemrég akkut cseréltem, mert az eredetivel már nem indult egy hetes hidegben állás után. Akkucsere óta nem ment a kocsi napokig, ma indításnál megint csinálja a hülyeségeit. Éves szervizre hordjuk a kiterjesztett garancia miatt, váltóolaj cserélve ahogy kell. Ötlet valakinek? Hallottam valahol, hogy valami test probléma lehet, de azt hogy derítem ki? Előre is köszönöm a tanácsokat!
Azért a helyzet ennél kicsit árnyaltabb: az autót egy 80 éves néni vette 2017-ben, most az unokája elvette tőle mert a néni konkrétan nem lát, de azért elindult az autóval -így az egyébként is elől-hátul karcos autó jobb oldalát végig szántotta. Nem volt csak egy garnitúra gumi ,a szervíztörténetet hiányosnak ítéltem meg, illetve a vezetéskori rossz érzés miatt gondoltam úgy, hogy ezt most kihagyjuk. Én azt hiszem, hogy azért (ha nem is könnyen) találunk megfelelőbbet. Itt a hirdetés linkje, nézzetek meg.
Majd mások kijavítanak ha kell, de én egy ilyen autót (feltételezve hogy az "új szag" és egyéb körülmények alátámasztják a <10e km futást), ettől még bevállalnám, ha az ár meg egyéb állapot sem elrugaszkodott. Persze, a folyadékok cseréjével indítanék.
Gyanítom, ennél sokkal elhanyagoltabbakat fogsz látni. Illetve oké, hogy a váltóban cseréltek olajat, de vajon bele való került bele, vagy "csak úgy" valami, amire jobb esetben rá volt írva hogy automatába való. Ha olyannal járnak (és nem 1-2-5 ezret), hiába cserélték "időben", sokkal nagyobb probléma lehet belőle.
Köszönöm mindkettőtöknek, eltárolom az infót. Viszont ez a megnézett és otthagyott Jazz érdemeit nem szépíti, még sosem cserélték benne. Ugye 2017-es üzembe helyezés, kellett volna 2019-ben 21-ben és idén is. Azóta is árulják, ha olyan nagy deal lenne, már valaki biztos ráharapott volna. Az ugye nagyon vonzó volt, hogy mindösszesen 7200 km sikerült beletenni, konkrétan új szaga volt.