Arról az 5W 40-ről beszéltem, aminek képét feltöltötted korábban. Fuchs Titan GT1.
Fél évig hajtottam 2010-es évjáratú Honda CR-V-t automata váltóval. 2,4 literes benzinmotorral. Klassz autó, bár számomra nincs jelentősége, hogy automata váltós vagy sem az autó.
Motorkerékpárnál más a helyzet, ott sokkal kényelmesebbnek tartom az automata váltót. Honda SH. :-)
Utóbbi időben a kocsim olyat produkál, hogy időnként a kasztnin némi vibráció hallatszik és érződik, aztán egy idő után, vagy esetleg egy megállást követően abbahagyja. Tegnap konkrétan olyan volt mintha valamelyik kerék tojás formájú lenne. Jellemzően 60- 70 Km/h-nál jött elő eddig, de a tegnapinál egészen a megállásig érződött ez a tojáskerék hatás. A bal hátsó keréknél tapasztalok melegedést. Én arra gyanakodok, hogy a fék nem mindig old fel rendesen. Nem tudom ez eredményezhet e ilyen vibrációt. A másik tippem, hogy a kerékcsapággyal lesz valami.
Valaki tapasztalt már hasonlót? Esetleg tippek, ötletek hogy mitől lehet ez?
Ezt úgy értettem, hogy mennyire drága egy márkaszervizben egy olajcsere.Persze tudom egy új autónál szükséges rossz a gari miatt.Csak pont a kollégáimnak sx crossa van.Sajnos ezek az autók ma már nem igazi japánok.Nissan a renault tulajdona és sok típust nem otthon gyártanak, ez érezhető is a minőségi romláson SZERINTEM.
Ok!A miénk is mint ahogy írtam 2004es 14 83le cvt váltós.Most lesz benne 38000km.Nagyon szeretem,jobban mint a másikat,főleg a váltó miatt.Nem is veszek többet manuális autót,ég és föld.Tudom ez sokakat megoszt, de tényleg az sajnos az automata javára.Ezt nem is részletezném tovább,át kell érezni, meg kell ÉRTENI.Lehet akkor legközelebb kipróbálom én is,de tudni kéne melyik 5w-40es,mert abból is van több féle.Konkrétan a másikba mint ahogy írtam is 5w30 ll04- longlife04-C3 paramétereknek megfelelő olaj kell.
Az enyém 2003-as évjárat, 1-es Jazz. Kevésbé "kihegyezett" motor, mint az újaké. Próbáltam Eneos 0W20-as olajjal, háát, jóval szebben, csendesebben megy az 5W40-el, miden fordulatszám tartományban. Úgy hogy alig vártam, hogy kifusson a 0W 20-as, és nem tettem bele többé, maradok az 5W 40-nél. Tudom, hideginditások alkalmával, főleg sok rövid út esetén jelent valamit a higabb, vagyis a 0W hidegoldali érték, de ha bemelegedett a motor, akkor már a melegoldali érték a domináns, és akkor a 40-es a nyerő. :-)
Én a sok rövidtáv miatt választottam ezt, és elégedett is vagyok eddig.Főleg az árával :).Pedig a másik kocsinkat "gyilkolom"rendesen, Németeknél lehet tolni és van hogy többszáz km lemegyek úgy hogy 160-200kmh, ahol csak lehet.Sőt, ha nehéz a lábam mégtöbbel."Nevetek" is pár ismerősön,akik szervizbe hordják a suzukit, hogy mennyi az annyi $€$€$€. Én meg a prémiumon magamnak cserélve Mann szűrővel max 10000 egy olajcsere.
Évek óta ezt a márkát használom mindegyik autómba, de én 5W40-es viszkozitással. Tökéletes, tiszta motor, lerakodásmentes üzem. Korábban linkeltem be képeket erről.
Ez a "mennyit lehet még menni a benzinnel" funkció a Jazz II-nél teljesen megtévesztő és használhatatlan.
Én inkább az alábbi módszerrel szoktam kiszámolni, hogy mennyit mehetek még:
1. Teletankolni és mindig lenullázni a számlálót.
2. A pillanatnyi benzinmennyiséget úgy számolom ki, hogy az eddigi átlagfogyasztáshoz hozzáadok +0,5 litert (ennyit csalhat a mérő), ezt megszorzom az eddig megtett úttal és osztom 100-zal. Az eredményt kivonom 42-ből (tank mérete).
pl.: kijelző szerinti átlag: 6,8 liter/km, megtett út 480 km
elfogyott = (6,8+0,5) * 480 / 100 = 35,04 liter
van még = 42 - 35,04 = 6,96 liter
3. Ezt elosztom az (emelt várható) átlagfogyasztással és szorzom 100-zal, ennyi útra elég még a benzin:
még mehetek = 6,96 / (6,8+0,5) * 100 = 95 km
Ezt persze nem célszerű 0-ra kihasználni, mert nem biztos, hogy a hátralevő úton is annyi lesz a fogyasztás, mint előzőleg. És az sem biztos, hogy pont 42 liter benzin volt a tankban iduláskor.
Na,akkor ezek szerint ez kiváló választás volt.Úgy gogléztam ki anno és ezt találtam, hogy ezt ajánlja bele egy szakértő.
Mellesleg teljesen véletlenül ezt a márkát használom a másik autónkba is,abba konkrétan tudom milyen kell (5w-30 ll04)Az ára meg egy vicc, főleg így hogy sokak ajánlják használják, így választottam én is ezt.
Csak egy észrevétel (most rendeltem pár alkatrészt). Denso japán gyertya - Indonézia, Bosch német gyertya - Oroszország, Mann német olajszűrő - Bosznia-Hercegovina ... well done
Már a Jazz II-nek is olyan a töltése, hogy hidegen engedi a 15,1V feszültséget. Ezt nem minden aksi viseli el. A megnövekedett kipárolgás miatt hamarabb indul meg az elszulfátosodás. A Rocket csak látszólag zárt, valójában központi gázelvezetésű, gázáteresztő szűrővel. A teljesen zárt, csak túlnyomásra nyit.
Ha már felhoztad témának.Mi a véleményetek erről az olajról?Èn ezt tettem bele legutóbb,állítólag ez ideális bele 2004-es-1,4l-83le-cvt.Sokszor használom rövid távon az autót,( ovibajárós)+12 km-re munkábajárni.Nagyon dícsérik ezt a FUCHS márkát,arról nem beszélve,hogy 17€ a 4l és a postás leteszi az ajtónk előtt.
A tank kiürítése kapcsán szerintem sem a kosz felszívása a fő gond, hanem a szivattyú fordulatszámának drasztikus megemelkedése. A megfelelő üzemi fordulatszám végig folyadékban tartva áll be. Ha elfogy az üzemanyag, vagy jelentősen csökken a szintje, a levegő ellenállása kevés és a szivattyú felpörög, úgy mint a gyerek motoros játékhajója, amit a fürdőkádból kiemelünk. Na ez a fordulatszám növekedés nyírja ki.
nekem gyari utan Exide Excell ment bele, nem lettem vele elegedett, mert 5 ev utan megadta magat, 5 honapja Rocket van benne - termeszetesen az aksiknak is van gyartasi szorasa (azaz az en 1 elemü mintam nem döntö :-) no meg a hasznalati modnak is (nem erzem, hogy ott nagyon terheltem volna)
Sk gyakorlati tapasztalat mindennél többet ér. Jegyezd meg, hogy mikor írja ki a 0 km van vissza és nézd meg mennyit tudsz rátankolni. +- 2 l nálam az eltérés az sk tapasztalat szerint. Így már tankoltam 35-37 l között. Ez azt jelenti, hogy csücskösen a 0 km van vissza után még max 50 km megtehető. Azért ennyit még nem próbáltam. Van olyan vélemény itt a fórumon, hogy nem jó totál kiszívni, mert jön a szűrőbe a szlacska is. Annyira ebben nem hiszek, mert mozog a cucc a tankban.
Az L13Z1 motor tervezése és a dokumentáció kibocsátása óta nem állt meg a fejlődés, az IK20TT ugyan azt tudja, csak jóval szélesebb körben felhasználható, ezért olcsó.
Van a páromnak egy 2010es 1,4 es JAZZ. A könyv szerint kb 42 liter a tank. Na most teli tankolás után 500 km utánl kiírja hogy van még vissza 120 km ami reális is lenne. Ez kb 20 km után leesik 30-50 km-re és világít a lámpa, a mutaló (üzemanyag szint) is a "0" mutatja. Tankoláskor viszont csak 30 liter megy bele, tehát a fogyasztás okés. Valakinek van valami ezzel kapcsolatban?