Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

topyjo Creative Commons License 1 napja 0 0 68119

Van itt valaki, aki saját maga szervizeli a verdát?

Az i-shift kuplungjában elég sötét az olaj, végigolvastam a szerviztörténetet, de nem találtam utalást cserére.

A váltóban lecseréltem, de a kuplungnak nem mertem nekiállni.

Videót pedig nem találtam róla.

A fékolaj viszont szép tiszta, átlátszó, látszik hogy azzal foglalkoztak, nem értem miért nem fért bele egy lendülettel a kettő.

kóboráram Creative Commons License 5 napja 0 0 68118

Az eredeti kábel rövid, csak egy sima USB-A alj van a végén. Nincs benne semmi elektronika.
Azt írja, ne használjunk semmilyen elosztót vagy kártyaolvasót, hosszabbítót, stb.
Ne legyen az eszközön biztonsági zárolás.

 

Én ugyanazt az olcsó pendrive-ot használom 13 éve, hiba nélkül (egyszer újra kellett formázni mert megsérült egy fájl rajta). 
Működött a 2009, 2012 és 2014-es Jazz rádiókkal is.

Előzmény: topyjo (68117)
topyjo Creative Commons License 5 napja 0 0 68117

Sajnos nem megy.

Próbáltam 2-4-8-32-64Gb pendrive-t NTFS, FAT-32 fájlrendszerben mappázva, mappa nélkül, ékezettel. ékezet nélkül.

Ha bedugom felismeri, megjelenik a rádión az usb ikon, de ha rányomok azt írja hogy unsupported.

Adapterkábelt használok, aminek az egyik vége az elbaszott Honda csatlakozós, a másik USB-F.

topyjo

topyjo Creative Commons License 2025.07.18 0 0 68116

Szia!

 

Köszi, olvasgattam, de ezek pont nincsenek benne.

 

Próbálkozom.

 

topyjo

Előzmény: kóboráram (68115)
kóboráram Creative Commons License 2025.07.18 0 0 68115

Üdv!

 

A honda.hu-n megtalálod az autódhoz a kezelési útmutatót, ebben sok minden benne van.

 

Én egy 4 GB-os pendrive-ra tettem mp3 zenéket 1..9 számmal jelölt könyvtárakban, ezeket simán lejátsza. Az ékezetes betűket kihagyja a kijelzőn.

Előzmény: topyjo (68114)
topyjo Creative Commons License 2025.07.17 0 0 68114

Sziasztok!

 

Most vásároltam egy 2009-es Jazz-t.

1.4 benzin, automata váltó.

Lenne pár kérdésem:

USB-n pendrive-ot mekkorát, és milyen formátumban ismeri fel?

Motorolaj feltöltési mennyisége?

Automata váltó feltöltési mennyisége, valamint akinek van hasonló, tényleg kel rendszeresen szervizbe vinni a kuplungot szoftveresen utánállításra?

 

Köszi előre is!

 

topyjo

Mr.DanaXI Creative Commons License 2025.07.16 0 0 68113

Mindegy , azért kicseréltettem az aksit is ... most már működik a start/stop rendszer is ... nem mintha annyira hiányozna ..  de hát akkor már működjenek rendesen a dolgok , ha már vannak ..

Mr.DanaXI Creative Commons License 2025.07.11 0 0 68112

Tényleg a kábel volt szar !!!  Tanulság: kezdjük mindig a leg bagatelleb dologgal .. mondjuk még mentségemre szól .. hogy franc se gondolta volna elsőre egy teljesen ép.és ráadásul "prémiumabb" kábelről ( ilyen szövött árnyékolás fém csatik stb ) hogy " elromlik" .. na mindegy most kicseréltem egy 20 ft os műanyag gagyi szarra , evvel működik. (persze a másik is működött .. mostanáig )

Előzmény: joc_ (68110)
Mr.DanaXI Creative Commons License 2025.07.10 0 0 68111

jaa tényleg .. azt meg se néztem ..  persze jogos a kábel felvetés ... csak az van ..hogy ez a szivargyújtóba dugható ketyere ez világít is .. na transzmittervközbe eszembe jutott ..tehát a gyujtóba dugva világít ..  de amint beledugom szemből az usb kábelt ..akkor kialszik ..és se kép se hang..mindenesetre arra gondoltam esetleg direkt tiltana a gyenge aksi miatt .. de akkor ilyenről szó sincs.. is

Előzmény: joc_ (68110)
joc_ Creative Commons License 2025.07.10 0 0 68110

Ha sem a szivargyújtóról, sem az USB-ről nem tölt, akkor én igencsak gyanakodnék a töltő kábelre.
Nem tudom elképzelni, hogy a szivargyújtó áramellátása és az USB csatlakozó áramellátása/működése között bármilyen összefüggés lehetne. Hacsak nem volt szétszedve a közelmúltban a középkonzol, és nem jól lett összerakva.
Esetleg: A könyöklőben is van egy USB aljzat, nézd meg onnan tölt-e.

Előzmény: Mr.DanaXI (68109)
Mr.DanaXI Creative Commons License 2025.07.10 0 0 68109

2018 as Jazz  nem tölt az usb aljzat .. kipróbáltam persze a szivargyujtós megoldást is ..  az se tölt .. a start/stop az kb december óta nem műkszik ..csak az nem hiányzott ..  lehet ez az aksitól ..hogy letilt v vmi ilyesmi ..hisz a motor jár ..  de még se tölt ..🤔

Mekihill Creative Commons License 2025.07.09 0 0 68108
Előzmény: sumo100 (68107)
sumo100 Creative Commons License 2025.07.07 0 0 68107

Szép napot! Van egy 2016-os Jazzünk. Az utóbbi idóben alacsonyabb fordulat (1800-2000) környékén időnként "megtorpan" az autó. Ez 1-2 másorpecig tart, mintha kimaradna a gyújtás és nem menne egy-két henger. Először azt hittem a klíma elindulása miatt van, de klíma nélkül is tapasztalható. EGR szelep lehet. Az autóban 160000 km. van. Elvileg 120000 -nél volt gyertyacsere.

Gyuri0123 Creative Commons License 2025.07.05 0 0 68106

Első körben alaposan megtisztítanám a gumikédert (alatta is), aztán bekenném valami gumiápolóval, pl. paraffin, szilikon stb. A kosz miatt pl. nem tud egymásra simulni a két gumi felület és átengedheti a vizet. 

Előzmény: siraly69 (68103)
joc_ Creative Commons License 2025.07.04 0 0 68105

Pontosan arra utaltam én is.

Előzmény: Lesliev (68104)
Lesliev Creative Commons License 2025.07.04 0 0 68104

Wastegate mester szerint elektromos kopásjelző, ami a műszerfalon jelezne nincs, "akusztikus kopásjelző"  van, a fékbetétben valami fémlemez, ami ha hozzáér a féktárcsához, akkor morog, visít.

Előzmény: joc_ (68101)
siraly69 Creative Commons License 2025.06.29 0 0 68103

Feleségem autója a jobb hátsó ajtó felső élénél beázik.

Tegnap a mosóban vettük észre, hogy hol és nem enyhén csepeg a víz... :(

A képek alapján szerintetek mit lehet vele tenni?

Lesliev Creative Commons License 2025.06.26 0 0 68102

Szia !

Köszi a választ, közben sikerült megtalálnom a mestert, telefonon értekeztünk, és már túl is vagyok a "műtéten" . Sajna az alkatrész árak szörnyűek ... 

 

Most újabb kérdésem adódott, bejelzett a GPS, hogy régiek a térképfile-ok.  Hogyan lehet frissíteni?  Ha valaki ismeri a módszert, kérem írja meg kisiskolás szinten ( pendrive bedug, enter, stb)

Köszönöm szépen !

Előzmény: kóboráram (68099)
joc_ Creative Commons License 2025.06.15 0 0 68101

Én gondolnék fék kopásjelzőre akár.

Nem égtájfüggő, és nemigen sebességfüggő, de ha ráfékezel, illetve kormánymozdulatra lehet hogy igazodik annyit, hogy átmenetileg elhallgat.

Előzmény: prs (68100)
prs Creative Commons License 2025.06.15 0 0 68100

Tegnap autópályán fémes visítás (illetve volt egy halkabb pulzáló is) hoztam rám a frászt.

Fékpedál benyomás-elengedésre elhallgatott. Elölről jött, elég hangos volt.

 

Aztán előjött megint. Kormánytekergetésre (pályán nyilván finoman, kis szögben) változott a hangja, halkult, elhallgatott, erősödött.

Próbálgattam (80-120 között), de nem tűnt sebességfüggőnek.

 

Megálltam, néztem találomra, nem jöttem rá semmire. Aztán 200 km-en keresztül nem jött elő többet.

 

Mi a frász lehet?

 

 

Nem hiszem, hogy a fék, mert akor minden fékezésnél csinálná, illetve nem múlna el.

Sebességtől nem függ (jó, 60-nál lehet, hogy nem csinálná).

A kormányállástól hogyan függhet?!

 

Hülyeségnek (és túl optimistának) tűnik, de lehetséges, hogy valami karosszériaelemen a szél pont úgy fúj át, hogy az süvít, rezonál? (Ez megmagyarázná, hogy fékre miért hallgat el - megdől a kasztni, megváltozik a szög - , illetve, hogy kormánymozdulatra miért változik az intenzitása.)

 

Ahol csinálta - M3/M30 - D-DNY-nak mentem, illetve É-nak.

Utána elfordultam NY-DNY-nak, illetve DK-nek (M3 és M5), de az M31-M0-n sem jött elő a hang többet.

 

 

 

kóboráram Creative Commons License 2025.06.04 0 0 68099

Szia! Wastegate mester működik, de újabban nem szokta sem ezt a fórumot, sem az emaileket olvasni.

Itt viszont megtalálod:

https://www.facebook.com/groups/3894875703937904/

Előzmény: Lesliev (68098)
Lesliev Creative Commons License 2025.06.04 0 0 68098

Sziasztok !

Jó régen nem jártam már erre, de ennek csak az az oka, hogy jó autó ez a Jazz, nem volt vele semmi gondom. Igazán most sincs, csak az idő és a kilóméterek szálltak el felette. 105000 Km került bele, és ideje lennne egy komolyabb karbantartásnak. Nem vagyok autószerelő, de az olaj és szűrőcserékkel elboldogulok. Most viszont már többet szeretnék adni Honda san-nak. Már írtam wastegate-nek (egyszer már jártam nála az előző autómmal) de egyenlőre nem kaptam választ ... Persze nyilván van jobb dolga wastegate-nek mint az e-mail-ek olvasgatása, meg az is lehet, hogy nyaral (rosszabbra nem akarok gondolni). No a hosszúra nyúlt bevezetés után rátérnék a lényegre.  Volnának kérdéseim:  mikor kell ékszíjat cserélni?  mikor kell gyertyákat cserélni?  mikor kell váltóolajat cserélni?  mikor kell fékfolyadékot cserélni?  Van-e még valami, amit ilyen futásteljesítmény után ellenőrizni cserélni kell?  Ja, Honda san  2018-as 1500-as 130 Le-s  manuális váltós szívó motoros, nem hibrid.  És wastegate mesternek még mindig jó a régi (kb 3 éve használt) gmail-es címe?

Ha tud valaki válaszolni, előre is köszönöm !   Lesliev

tacsi69 Creative Commons License 2025.04.25 0 0 68097

KOszi az infokat, es hogy erzed, mert igen a Mercedesnel most 2x re emeltek a termelest, de a tobbieknel hogy lesz most?

Előzmény: kisfo (68096)
kisfo Creative Commons License 2025.04.25 0 0 68096

persze hogy nem (BME-n autogepeszkent vegeztem, doktoráltam ;)

 

idealis esetben a fékerö úgy oszlik el, hogy mindegyik kerék hasonló mértékben legyen a csuszáshatárához

 

ez sokmindentöl függ, olyanoktól, amit a fékeröelosztás semennyire sem ismerhet (pl. tapadási viszonyok) és olyanoktól is, amit bizonyos mértékben igen (pl. súlyeloszlás)

 

ha (! mert azert ez kis minta) egyes tipusoknal mindig a hatso, masokna mindig az elsö betét/tárcsa kopik el, abban a súlyeloszlás figyelembevétele a fékerök elosztásánál is szerepet játszik/hat

 

pl. a GD-nél kicsit erre (pl. "tévedtek", majd látták a tapasztalatokat, így a köv. generációnál amarra módosították, minek következtében) a köv. generációnál úgy lett, igy megint kicsit masik irány stb.

 

..vagy tök véletlen (figyelmetlenség, nem lényeges fejlesztési szempont és így "alakult") stb.

Előzmény: joc_ (68094)
kóboráram Creative Commons License 2025.04.24 0 0 68095

Bocs, az enyém nem GE, hanem GG, bár nem hiszem, hogy nagy különbség lenne. Viszont CVT és így a kevesebb motorfék miatt a fékek elvileg jobban kopnak.

Előzmény: kisfo (68093)
joc_ Creative Commons License 2025.04.24 0 0 68094

Itt már nem egyszerűen a súlyeloszlás számít. Az ABS kockák máshogy vannak beállítva.

Előzmény: kisfo (68093)
kisfo Creative Commons License 2025.04.24 0 0 68093

érdekes,

mintha a a GD generacional elöbb a hatsok,

a te GE-dnel nálad az elsök, 

a GK-nal a http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=169470712&t=9098791 szerint megint a hatsok kopnanak el elöbb 

 

(nem gondolom, hogy a súlyeloszlás annyira más lenne) 

Előzmény: kóboráram (68090)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2025.04.24 0 0 68092

ezt nem figyelem, pontosabban nem foglalkozom vele, nálam egy szempont van: az ablakok tiszták legyenek :-) 

Előzmény: tacsi69 (68089)
joc_ Creative Commons License 2025.04.23 0 0 68091

Más generáció.

Lehet hibának tekinteni, de a GK betétei elég gyorsan kopnak. Mindegyik, tehát nem egyedi hiba vagy beállítási probléma.

Előzmény: kóboráram (68090)
kóboráram Creative Commons License 2025.04.23 0 0 68090

Valami hiba van ott. Az enyém ugyan 2012-es, de az első fékek 40 ezret, a hátsók 80 ezret bírtak (Bp.-i használat mellett). Az első felnik ennél is fékporosak, de a hátsókon ez elenyésző.

Lehet, hogy nem old ki rendesen a féked. Próbáld ki:

1. Emeld fel az emelővel a kérdéses kereket.

2. Taposs bele erősen a fékbe, majd engedd fel.

3. Forgasd meg kézzel a kereket. Ha könnyen forog, akkor jó. Ha nehezen és súrol, akkor baj van (szorul a fékdugattyú vagy egyéb alkatrész, rozsdás, stb.), vidd szerelőhöz.

Hátsó keréknél ugyanezt próbáld ki a kézifékkel is.

Előzmény: tacsi69 (68089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!