Akkor az lesz ,köszönöm... mert jobban megfigyelve a start/stop piktogramm mellett van egy akkumulátor piktogramm is ... gondolom akkor ezt így kell értelmezni 🤔
Nemrég tudtam meg, hogy a nyest alulról be tud mászni a motortérbe. Esetemben leszagatta a motorháztetőről a hangszigetelést, és leszarta az akkumulátort.
A hiba, menet közben random módon leáll majd leállás után újra indítható.
Több szerelőnél járt mindenkin kifogott, cserélték főtengely, vezérmű tengely jeladót, meg kitudja miket, de a hiba továbbra is fennáll. Valószínűleg a motortéri kábel kötegben van valahol zárlat.
Valaki találkozott már ezzel a hibával.
Bármilyen ötletet szívesen veszek, hogy merre induljunk el.
Arra gondolsz ami így " reál time ban " mutatja a fogyasztást .. ? Na majd megkeresem .. érdekes hogy az előző Jazzamben (2009) nem taléltam ezt a mődot - de lehet hogy volt .. Ott volt az egy ilyen csík .. ami elvileg ugye mutatta a gázadást .. még a legelső 1.2 es jazzemben játszottam ezzel - hogy pl hulyeséget nem akarok írni mert rohadt régen volt - de vmi 3,9- 4.1 vmi ilyesmiket írt .. persze olyan úton hogy kényelmesen tudtál gurulni - nem volt előtted kamion meg semmi , szép volt az idő stb ...
Az 5 km-es utakra 9l-es fogyasztás teljesen rendben van. Egy-egy úton nincs ideje bemelegedni a motornak. (Ez a motornak sem egy kellemes üzemmód, de ha ez a feladat, akkor ez van.)
Ha jobban vagy részletesebben is akarsz látni, tedd azt, hogy (mondjuk) a "B" napi számlálót beállítod úgy, hogy minden motorindításkor nullázzon, és a kijelzőre a szemed elé a "B" átlagfogyasztást teszed ki.
Meg fogod érteni, hogy a fogyasztásban mi hogyan van.
Mondjuk a teljes táv ( 170 km) csak rövid utakon kb 5 km esek jött össze .. de meglepett a 16 L ... ráadásul a gumik is 2- 2,1 ek voltak felfujtam őket 2,3 ra .. mert mikor vettem aug eleje még 38 fokok voltak ,, azóta meg nem volt időm foglalkozni vele , pontosabban egy telken állt szerencsétlen , mert két autóval nem állhatok meg a ház előtt !!!!!! (parkolás) Szóval magyarul csak most kezdtem el használni - hogy eladtam az előzőt .. ( plusz akkor az sem kizárt hogy nem ugyanugy kattan le a pisztoly ? )
Persze, hogy elfelejtettem még egy információt.. Kiolvastam a komputert is egy OBD II/EOBD/JOBD+CAN olvasóval. (MS309Pro).. Nincs hibakód tárolva, nincs hibakód a scanner szerint.
Ismét tanácsot szeretnék kérni. Vettem egy második Honda Jazz-t. (2011 1.4 benzin, 5seb) Minden olajat, szűrőt, hűtőfolyadékot cseréltem. És persze gyertyákat és üzemanyag-szivattyú szűrőt is.
Természetesen, az autó nem indul... A legutóbb amikor üa. szűrőt cseréltem az előző Jazz-en, a "borulás érzékelő" kapcsolója szívatott napokig. Westage segített ki, és írta meg, hogy azt ellenőrizzem le. Az volt a ludas, utána azonnal indult.
Természetesen most elsőnek azt ellenőriztem, sőt azóta többször is, de az rendben van.
Biztosítékok szemrevételezéssel és multiméterrel is ellenőrizve. Mind jó.
Az üa pumpa nyom üanyagot. Ellenőrizve, (palackba csekkolva) és gyújtáskor feltölti a rendszert. Hallani és látható is mert a palackba kinyom üanyagot. Az üanyag relé, hallhatóan kattan gyújtáskor és érezhető is, mert éreztem az újaimmal.
Féktisztítót fújtam a légszűrőházba, az autó azonnal indult, kb 5 másodpercig járt, majd leállt. Tehát ha jól gondolom, szikra van, és az immobilizer is oké.
Kínomban már átraktam a régebbiből, ami azóta is szuperül működik mióta visszanyomtam a borulásérzékelőt, az üanyag pumpát, tehát az üanyomásnak jónak kellett lennie, de avval a pumpával sem indult.
Feladtam.... Nincs több ötletem.. 6 napja áll az autó, miközben mindent rendbe szedtem rajta.. Angliában élek, nem mennék szervizbe ha nem muszáj. Nem is a pénz miatt, hanem mert az autó hibátlan, leszámítva, hogy nem indul... :D
Ma már kínomban mobil szerelőket hívogattam, hogy jöjjenek és csináljanak vele valamit.. 3-ból, egy jött volna el.. Jövő hét végén....
Westage-nek már az elöző autómmal kapcsolatban írtam 3x. Nem zaklatnám ha kapnék választ tőletek. Sok segítséget adott már, és soha nem kellett fizetnem. Nem akarok visszaélni a jóindulatával.
Bármilyen ötletet nagyon megköszönök!
Attila
u.i: Még egy dolog.. lehet összefügg az indítási gonddal. Az autó ha beraktam a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, anélkül, hogy gyújtásra tettem volna, felkapcsolta a műszerfal világítást. Na, ez se működik egy ideje, de nem emlékszem, hogy mióta.. Az biztos, hogy amikor elkezdtem a szervizt az autón, akkor még működött...
A szivargyújtóba dugott digitális akku mérő szerint 14V körül volt a feszültség indítás után, majd elindulva az autóval pár méter után leesett 12,6V körüli értékre. Ha bekapcsoltam egy nagy fogyasztót pl.: klíma vagy világítás, akkor szépen felugrott 14V körüli feszültségre. Még az autószerelőm feleségének Jazz-e is így működött. Akkor lett rá figyelmes amikor elvittem hozzá ezzel a "problémával". Akkumulátor csere után sem változott semmi, hibakódot nem lehetett kiolvasni, tehát ez így működött-működik helyesen.
2004-es 1.4-es Jazz CVT váltója induláskor búg, hirtelen gázadáskor koppanni is tud. Állandó utazási sebességen már nincs vele gond, megy szépen. Van olyan szaki, aki az autó piaci értéke alatt is tud CVT váltót javítani/felújítani?
Üdv! 2006-os 1,2-es Honda Jazz autómnak ingadozik a töltése. A visszajelző lámpa nem világít, de a műszer szerint 14,2 -12,6 Volt között ingadozik. Állítólag van benne egy töltésvezérlő ami elromolhatott. Ez hol talaálható és javítható-e. Új generátort tettem rá és a jelenség ugyanaz. Tudna valaki infóval szolgálni? Előre is köszönöm.Csaba
Hátha valakinek segítség lesz. Az autó egy biztonsági kapcsoló miatt nem indult. (borulás érzékelő vagy tudja a fene pontos nevét) Na nem magamtól jöttem rá. Westage mesternek is írtam, és ő adta a tippet. Ha valaki hasonlóan járna, legyen az első, hogy leellenőrzi ezt a gombot. A bal oldalon, a műszerfal alatt, a a doblemez előtti kis műanyag takaró elem alatt van.
A másik pedig, egy központi zár probléma.. Ha valakinek nem megy valamelyik zár, ellenőrizze le, hogy van e kábelszakadás, kábeltörés az ajtóba menő kábelkötegben. (Ahol nyílik-csukódik az ajtó)
Ha valaki tudna segíteni, ötletet, megoldást adni nekem a következő problémára, azt nagyon hálásan megköszönném!
2008, Honda Jazz 1.4, benzin. Üanyag szűrőt cseréltem a benzinpumpán. Természetesen azóta nem indul a kocsi...
Gyújtás ráadásakor, semmi nem történik, nem búg, nem ad hangot a benzinpumpa, de ha utána indítózom, akkor a benzinpumpa megy. Kipróbáltam, a kezemben volt amikor indítóztam...
Mi lehet az oka, hogy nem indul az autó?
Nagyon köszönöm előre is ha tudna valaki segíteni!
Bár nem nagyon él ez a topik, de azért még egy dolgot felvetnék hátha. Böngésztem itt a régi hozzászólások közben a hátsó kerékcsapággyal kapcsolatban, mert vannak gyanúim hogy nem feltétlenül teljesen hibátlan a bal hátsó. Nem tudtam eddig eldönteni, hogy csak én képzelődöm, vagy valóban hallok a job hátsó csapágynál morgást, a velem utazókat meg, az páromat aki használja is, hiába kérdeztem, nem tudott mit mondani. Most viszont hogy a kézifék állítás helyett szembesültem a beállt féknyereggel és az teljesen lekerült róla, nekem úgy tűnt, hogy nem ugyanúgy forog szabadon mint a bal. Bizonytalan vagyok hogy kell-e cserélni, mert zajt, zörgést morgást így nem hallottam és a forgatási ellenállás sem volt olyan vészes. A kereket oldalirányba mozgatva sincs semmilyen zaj, vagy kotyogás. Csak úgy nem szeretnék 30-35 ezret feleslegesen kidobni. Ha mindenképp kell, melyik márka tűrhető?
Ez is eljött: eladó lett a jazzünk. 1.3 Cool, Sirius Blue (ezüstkék).
Első tulajdonosa vagyok, 2005-ös, 207.000 kilométer van benne. A fórumot is 2005 eleje óta követem, az autóról is lehet olvasni pár dolgot. Az utóda III-as jazz (ezt asszem itt is írtam), és egy peugeot ion. Minden évben szervizben az olaj és a szűrők, egyebek cseréje megvolt. Végig fűtött garázsban tartottuk.
19 év alatt a hátsó benti lámpa égett ki, más nem romlott el. Sajnos a hátulját összetörték, természetesen rendesen megcsináltattuk. Fogyasztás 5l országúton, 6l városban, 6,5-7l autópályán.
Az ár csak itt: 950.000 (Ez a hahus árak alsó széle-közepe.)
Tévedtem. Ahogy keresgéltem, már 20E körül is találtam komplett hátsó féknyerget, bár nem tudom hogy a NTY/TY márka milyen minőséget takar. És ugye ha korrekten akarom csinálni, akkor mindkét oldalit cserélni kellene. Az meg úgy már 40 ropi. Ha lehet maradnék a felújításnál, még ha az macerásabb is.
A 2006-os 1.4 benzines Honda Jazz-unk kézifékét szerettem volna beállítani, mert nem fogott rendesen. Hozzá is kezdtem, középkonzol le, állítócsavar kitekerve, kocsi felbakolva. Megszívtam, mert kiderült hogy a bal hátsó kerék kikötött kéziféknél is szorul, nem mozdul, úgyhogy a kis munkából lett egy sokkal nagyobb. Először azt hittem, hogy a vezető csapok rohadtak be, de hamar rájöttem, hogy a munkahenger makacsolta meg magát. Szerencsémre valószínűleg nem rég, mivel még a betétek se koptak meg és a tárcsán se latszott bagy elváltozás. Mivel mindez vasárnap volt, és hétfőn kellett az autó, ideiglenesen megpróbáltam bejáratni a munkahengert. Nagy nehezen levettem és párszor a dugattyú visszatekerésével próbáltam mozgásra bírni, viszont csak annyit értem el, hogy minden visszaszerelés után ugyanúgy megszorult. Végső kétségbeesésemben annyit csináltam, hogy a nyerget leszerelve, a fékbetétek közé egy a tárcsától pár milliméterrel vékonyabb laminált padló darabot tettem és úgy tapostam meg a féket. Ez most nagyjából bejött, használt, de semmi esetre se hagyom így, mert nagy eséllyel újból meg fogja adni magát.
Azt szeretném megkérdezni, hogy csinált-e már valaki féknyereg felújítást? Mennyire bonyolult? És ha van tapasztalat a felújító készletekről, azt is szívesen veszem. Dugattyút érdemes cserélni, vagy elég csak a tömítéseket?
Új féknyerget nem szeretnék venni, de még felújította se szívesen, mivel eléggé húzós az áruk.