Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15721

Azért használtak fel 1000 méter vezetéket, mert ócska, korszerűtlen villanyszerelés van benne.

A mai világban, amikor egy autó összes hátsó (több mint 20-30) funkciójához mindössze egy csengődrótnyi érpár és egy + vezeték megy - ezt az "ezer métert" inkább titkolni kellene - nem még külön hencegni vele.

Egyébként irtózatosan lehúzós árak ezek - bármilyen más jármű-szakmai árral összehasonlításban.
.
Előzmény: Törölt nick (15720)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15720
http://www3.kabe.se/de/caravans/manufacturing/film/show_de.html

Érdemes megnézni.
Mindegyik lakóban széria a központi fűtés és a padlófűtés. Felsőszekrény-szellőzés is van, az ablakok integrált rolóval és szúnyoghálóval érkeznek.
Egy átlakos lakóhoz 1000 m vezetéket és 22 kg tömítőanyagot használnak fel.

A német árak: 29100 €-tól ( Briljant XL 475 )
79350 €-ig ( Royal Hacienda 1000 ).
És még ezen felül rendelhetők extrák is :)
Előzmény: Törölt nick (15716)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15719

Ha egyforma volt a húzóerő - és mégsem volt egyforma a fékhatás - az nem a kábel-mérleg, vagy a kábelek hibája - hanem a fékeké.

Ha a "mérleg" jól működik (nincs berohadva, például) - akkor a fékeken egyszerűen NINCS mit állítani.

Azáltal hogy közelíted vagy távolítod a pofákat a dobtól - (mert csak ennyit lehet állítani, mást nem) - attól az még nem fog jobban vagy gyengébben fogni - azonos (!) húzóerőnél.

A különbségek a pofák surlódási együtthatóinak a különbségeiből adódnak (pl. a nem egyforma öregedéséből) - és nem a bowden hosszából.

Aki a bowdent kezdi állítgatni ilyenkor...hát hogyismondjam....

Igenis, le kell dobni a dobokat és vagy felfrissíteni a betéteket (ferodókat), vagy teljesen kicserélni a pofákat - és akkor egyenletes lesz.

A kábelhossz-macerálástól viszont az életben nem fog jobban, vagy gyengébben fogni egy fékpofa - ha azonos erő hat rá.
.
Előzmény: k 5.20 (15717)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15718

A trehányabb megoldásoknál nincs görgő, hanem egy görbített, U alakú lemezvezető van a görgő helyett - hogy majd abban fog csúszkálni a bowden - kénye-kedve szerint.

Ez a dolog, (ott a szalon udvarán (!), zsír-új korában) rendszerint prímán is működik...azzal a feltétellel, hogy ne vigyék ki a lakót a közútra, mert akkor vége a fék-önbeállásnak.

Mert onnantól a bowden beszorul (berohad, berozsdázik, stb.) az U alakú vezetőbe, ilyenkor már nem tud sazabadon csúszkálni úgy, ahogy az erők kívánják.

Ilyenkor jön aztán a játék a menetesszáras állítgatásokkal - ami sosem lesz jó, persze - nem is lehet.
Ha az enyém lenne, én tuti ledobnám azt a szar mérleg-részt - és azonnal fabrikálnék rá egy bronz-görgőset...ami jobb mint az ABS, azt neked garantálom.

Azt sosem kell utána-állítani, mert mindig magától utánaáll - bárhogy is kopnának a betétek a fékben - a görgőset nem érdekli - csak az, hogy mindkét kerékre egyforma fék-húzóerő jusson. Dekára!
.
Előzmény: BiaStrom (15714)
k 5.20 Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15717
Üdv
véleményeddel kivételesen én sem értek egyet.
A fékpados diagram megmutatta, hogy hiába egyenletes a fékezés menete, a fékhatás nem azonos a két oldalon. Nekem is állítottak rajta, az egyik oldalon többet, a másikon kevesebbet. A mérleg-mechanika szerintem csak viszonylag kis eltéréseket képes tolerálni.

Más. PPJL ügyéhez.
A fékpadi diagram normális esetben a koordináta-rendszerben kb.45 fokban felfele emelkedő, kis kilengésekkel tarkított párhozamos rajzolat (jobb-bal oldal).
PPJL esetében ez a rajzolat úgy nézett ki, mint egy lépcső. néhány másodpercig semmi, aztán szinte függőleges emelkedés, majd újra semmi és emelkedés...ráadásul a két rajzolat - az eltérő fékhatás miatt - nem is egymáson, vagy közel egymáshoz futott...
Igen, erre magyarázat lehet a fékdobban levő állapot, koszolódás, oxidáció stb.

Ami még fontos: PPJL javíts, ha nem jól emlékezem.
PPJL bódéja a rekontsruált bepakolás után 1400 kg feletti volt.
Ezen maga PPJL is hitetlenkedve csodálkozott.
A bódét egy Ford Focus vontatta, aminek a súlyával nem vagyok tisztában, de gyanúm szerint kevesebb.
FELTÉTELEZÉS: a lejtőn lefele menet a bódé egyszerűen - szinte fékezés nélkül, de csupán motorféket használva is előadódhatott - rágurult a Focus-ra... életbe lépett a fék - ami ugye esetünkben féloldalasan fogott...(indul a kilengés...) PPJL emlékeim szerint reflexből megpöckölte a fékpedált, ami a hatást(kilengés) még csak fokozta...

Elméletemet alátámasztandó még egy adalék:
a lépcsőzetes fékhatás oka nemcsak a dobok és betétek viszonyában keresendő, hanem a vonófej "lengéscsillapítójában" is. Koppanni még nem koppan a fej PPJL szerint, de valami ott sem volt teljesen kóser, mert a fékhatás csak szakaszosan jelent meg a rátolatásos szimuláció alkalmával, s végül a teljesen összetolt állapot mellett sem volt egyenletes, illetve elegendő.

Mindez csak feltételezés, magyarázat keresése egy eseményre.
Előzmény: GPS (15709)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15716
Ez egy KABE ?

Németeknél gyakran látok ilyen színösszeállítású lakókat, rendszerint svédek, finnek, norvégok cibálják.
Állítólag jó szigetelésű lakók, pont az északi népeknek gyártva.
Előzmény: Fehérpárduc (15711)
BiaStrom Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15715
6. oldal Ez más nem?. Erről beszélek.
Előzmény: GPS (15713)
BiaStrom Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15714
Ennél tényleg nem. Igazad van. Nekem, pl nem így van megoldva! 10 éves LMC.
Előzmény: GPS (15713)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15713

Ilyen a mérleg-mechanika egyik változata.

Áruld már el nekem, drágajó sporttársam - hogy egy ilyen féknél mégis hogyan tudna jobban húzni az egyik oldal - mint a másik?

A görgőt szándékosan rajzoltam nagyra - de a lényege, hogy az egy szabadonfutó !!! valami....tehát mindenképp kiegyenlíti a két bowdenszálon a húzóerőt.

Sőt, még az is mindegy neki, ha az egyik szár rövidebb a másiknál - ugyanis ez csak az erőre és nem a hosszra figyel.
.
Előzmény: BiaStrom (15710)
BiaStrom Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15712
Praktikus, belül is szép, de baromi ronda kívül.
Előzmény: Fehérpárduc (15711)
Fehérpárduc Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15711






BiaStrom Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15710
...ez csak elmélet. De biztosan állítottál már be bringán V-féket. Na, az nem semmi....
Előzmény: GPS (15709)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15709

"egy menetes szárral állítható a jobb-bal bovden, az egyik oldalon jobban fogott a fék "

Hááát, ez is csak részigazság.

Mert egy jólmüködő bowdenes féknek "mérleg-geometriája" van - tehát a mindenkori fékerőt mérlegszerűen, egyenlő mértékben ossza el a két kerék között - a bowden-hosszoktól függetlenül.

Olyan nincs, hogy külön fogjon és külön-külön állítható legyen a bal- és a jobb kerék - hacsak a mérleg-mechanika nincs szarrá-rozsdázva és emiatt beragadva.

Figyeljétek meg, hogy még a bowdenes autó-kézifék, de még a bicikli-peremfék is "mérleg-mechanikás" - vagyis önelosztó rendszerű.

Ha jól működik a mérleg, akkor hiába húzol többet a menetesszáras hosszbeállítón az egyik keréknél mint a másiknál - a fékerő attól továbbra is egyforma marad.
.
Előzmény: BiaStrom (15707)
Fehérpárduc Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15708
Bocsánat, jogos! Erre nem is gondoltam. :O
Előzmény: BiaStrom (15707)
BiaStrom Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15707
...arra gondolok, hogy mivel ráfutófékes a lakó és egy menetes szárral állítható a jobb-bal bovden, az egyik oldalon jobban fogott a fék (ezért kopott el) és minden belengésre befogott a fék az egyik oldalon. A belengést ez válthatta ki és a fékezés ezt erősítette fel....
Előzmény: Fehérpárduc (15705)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15706

Jó reggelt! Eddig nem tudtam reagálni, de először is részvétem. Öröm az ürömben, hogy épségben m,egusztátok.

 

Sajnos a vizsgarendszer tényleg ilyen óebben az országban. Innen is látszik hogy csak a lóvéról szól. Mellesleg azért annyit megjegyeznék, hogy egy három hónapos, de akár egy egyhónapos behuzott kézifékes tárolás önmagában is okozhatja a fék meghibásodását. Ugye itt a korrozió az ellenség. Akinek volt már meghibásodott kocsija az hosszabb állás után pl láthatja hogy a tárcsa berozsdásodik.  

Nem azt akarom mondani,hogy ez a Te hibád.

 

Arra hogy ez fékezéskor igy elrántaná az autót nincs tapasztalatom. Egyre azonban van. Amikor közlekedik az ember és mondjuk hepehupás az aszfalt ugye fékezel. A belengő autónál is néha hallom, hogy az egyik kerék csúszást produkál az autón.

feltételezhető hogy neked ebben a szerencsétlen szituban minden együtt állt.

 

Eddig sem volt bizalmam a müszakiban, de sajna a Te eseted is tovább erősitett ebben.

Egy biztos, egy fékellenőrzést én is beiktatok.

A vizsgáztató céget viszont érdemes lenne perelni.

 

Előzmény: PPJL (15695)
Fehérpárduc Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15705
igen, de pont arról volt szó, hogy nem fékezett, "önmagától" szitált be
Előzmény: BiaStrom (15703)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15704
Bocsi tényleg elkerülte a figyelmemet!Nekem tetszik a dolog csak tényleg olcsó legyen,mert mi a vagkempinghez vagyunk árban hozzászokva:-)))
Előzmény: Törölt nick (15657)
BiaStrom Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15703
....szerintem, ha féloldalas a fékhatás, előfordulhatott, hogy menet közben az egyik oldal be-be fogott és az riszálta be a futót.....
Előzmény: Törölt nick (15701)
temprás Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15702
Ebben Én is egyetértek, mert fékezésről tényleg nem volt szó.
Nekem mikor kiesett a kerekem, a fékdobon húztam a Lakót, és így sem húzta el az autót, pedig a lengéscsillapító tartója is szépen belemart az útba.
Előzmény: Törölt nick (15701)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15701

Ezek szerint a fék miatt szitált be?Vagy az mellesleg nem jól működik?Mert előzőleg,ha jól emlékszem arról nem volt szó,hogy fékezés után kezdett szitálni,hanem egyszerűen önállósította magát.Lehet,hogy a bódé akarta vontatni a kocsit és előre akart állni,de te nem engedted ezért megbokrosodott:-)))

Én még mindíg tartom,hogy nem jól volt bepakolva és a huppanónál megemelte egy kicsit az autó háátulját amitől aztán elkezdett táncolni.

Na erről most jó lenne egy videó,amiből kideríthetnénk a történteket.(olyan,mint amikor elestem a motorral)

Előzmény: PPJL (15695)
temprás Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15700
Szerintem majd kérdez rá még egyszer, mert lehet, hogy nem olvasták.
Előzmény: Törölt nick (15657)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15699
Ennek örömére ma egy kis könnyű reggeli :)

Előzmény: Törölt nick (15698)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15698
:)
Hát ez a 4 nap nem egy Norbi ápdétes 4 nap volt :)))
Előzmény: macimoci (15694)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15697
Összesen 4 gömb volt, mindkét tűzben 2-2 darab.
A kapott szalonna olyan fura ízű volt, azt kóstolás után nem sikerült megenni :(
Így Anya gyorsan összedobta a 4 gombócot, és el is pusztítottuk mindet :)
Előzmény: Törölt nick (15692)
Gruau Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15696
Jó reggelt 7 alvók!!!
PPJL Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15695

 Újabb adalékok a "lakó-beszitáláshoz": szakértői vélemény szerint - nem akarom kellemetlen helyzetbe hozni se magamat, se az illetőt, tehát névtelen - semmit sem tehetek, ha a frissen vizsgáztatott járművel kifordulva a vizsgaállomás  kapuján, fékhiba miatt összetörök bárkit, bármit, a jog ( szakértő szerint) azt mondja, én vagyok az üzemeltető, én vagyok teljes egészében felelős az alattam lévő járműért. Na, hát végülis ez igaz, de akkor mi a fenéért van a vizsga, akkor az csak azt bizonyítja, hogy abban a pillanatban és ott, oké volt minden, utána már szét is eshet? Ja, merthogy a javítás után van felelősség, meg garancia, meg szavatosság, mifene, de a vizsga után már nincs!? Egyébként utánaolvasva, azt hiszem sehol sem említettem, hogy a tegnapi (tegnapelőtti?) beméretésen a lakó elbukott volna, ha vizsgáztatom, azaz azzal a fékkel alkalmatlan a közúti közlekedésre - és mindezt háromhavi telepen állás után, hát azért megnézném a vizsgapapírokat - na, és itt jön a kellemetlen szakértői szöveg - ha most kérem, olyan papírt adnak a kezembe, amin minden megfelelő, miközben tudom, hogy a lakót - az eladó kereskedő szerint - nem vizsgálták fékpadon, pedig előírás - volt, az antivilágban(?) -hogy bármiféle fékkel rendelkező járművet, ha vizsgaköteles (pl. kerékpár nem az ugyebár és az 50 ccm-es kismotor se (?), meg a lovasszekér se - hoopá, nem is lenne rossz ötlet a lóvontatás, bár kicsit lassú, de nem szennyezi "annyira" a környezetet, olcsóbb az üzeme - a szgk nem tud legelni, és hát tartani is kellene valahol, a másodikra nem igazán hozhatnám fel, DE MEGÁLLNA A KOCSMÁNÁL néhány járat után ) KÖTELEZŐ fékhatás vizsgálatnak alávetni. Nagyon nem hiszem, hogy van olyan hozzáértő, aki azt meri állítani, hoy ebben az esetben egy természetes folyamat eredménye a fék működésképtelensége. És akkor én itt most szívok, bár élünk az igaz, csak Páromat a frász töri, engem meg esz a méreg - a frász mellett. És persze, fizetek! Ha nem tetszik, mehetek bíróságra, akkor min. 2 évig nincs kocsi, nincs lakó - merthogy a kocsit is lefoglalják ilyenkor az ügy lezárásáig, és amíg tart az ügy, én fizetek mindent - és ha én is nyernék, még lehet, külön kellene perelnem a pénzemért a felelőst, methogy ha akar fizet, ha akar nem! Na, hát erre nincs szükségem, fizetek és rosszul érzem magam! Ja, a javítási költségekről még annyit, hogy a klíma is meghibásodott, meg valami elektromos zavar is van - ventillátort Kiesett a helyéről és keretb tört is) bekapcsolom, leáll a motor, de sajnos, ha kikapcsolom, nem indul újra :-) ! Persze, erre lehet azt mondani, mit faxnizok, ablaklíma! Bocs a hosszúságért, a méreg hajt, meg a tehetlenség, de azért lépek még néhányat!

Előzmény: Törölt nick (15661)
macimoci Creative Commons License 2010.04.07 0 0 15694
Könnyű kis kaja!
És akinek nem annyira könnyű annak ott van kéznél a mellésütött széntabletta.
Akkorát harap a bot végéből, amekkora jól esik. :-))
Előzmény: Törölt nick (15689)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.07 0 0 15693

Szép jó estét! Rendeben hazaértünk bár kalandos ut volt. Autó jó lett a vulkán kemping csendes és olcsó. 2 felnőtt 2 gyerek és a szokásos áram,auto,lakó plusz MHKK kedvezmény és ifa, igy cirka 5540ft/2 éjszaka.

bringázós túrázós hely. Van ugyan egy beltéri és egy kültéri medence, amiben el lehet szórakozni, de akinek nem elég annak ott van és a kempből látszódik is a Mesteri termál( a vizet is onnan hozzák) illetve Celldömölk gyógy és élmény fürdő.

Megnéztem a celli fürdőt és akkora parkolója van, hogy egy-két éjszakát még vadasan is el lehet lenni.

El is döntöttük, hogy visszanézünk és komolyabban bejárjuk a környéket, amikor nem kell ügyeket intézni.

 

Visszatérve a kalandra az történt hogy a gyerekek indulás előtt játszottak többek közt az ablakkal is. Murphy hogy ami elromlik az ilyenkor szokott bekövetkezni. Anyós ülés ablaka lehuzva tökig. Indulás után kb 2-3 km-rel próbáljuk felhuzni, de nem ment. Kiállás és hallom a motor dolgozik az ajtóban. Ugyhogy kb 10 perces bontás után ablak feltol és celluxal rögzitve.

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.07 0 0 15692

Basszus én azt a két gömböcöt meg is akartam kérdezni,hogy mit rejt a csomag!Csak már olyan éhes voltam,hogy majdnem szomjan haltam...

Aztán mindenki szétszéledt és a nagyasztalhoz már mindenki jóllakottan érkezett a saját pityókájával.A kóstoló meg kimaradt.

Itthon mi is szoktunk valami hasonlót csinálni:sonka,kolbász,krumpli,bacon,hagyma,paprika,fokhagyma.Betekerem és várom,hogy megsüljön.

 

Előzmény: Törölt nick (15691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!