Szia! Nem, csak nem foglalkoztam vele. Használjuk a lakót ahogy van. Igazából mostanától kellene, mert lányom itt fog suliba járni két hónapot. Sűrűbben jövünk ki, meglátogatni, kell a hely, cipőnek, kutyáknakstb...
Mielőtt ilyen tükröt vennél azt el nekem ellenőrizd, hogy jó erős e a tükörbehajlitód, mert a menetszél képes behajlitani. Személy szerint nekem nem jött be az ilyen jellegű tükör, többek közt ezért illetve nézd meg, hogy ellátsz e vele a lakó mellett.
Az ujabb lakók szélesebbek ezért nem biztos hogy megfelelő.
Az nem probléma! A műanyag szárat nem a burkolatra kell tenni, hanem a tükörlap előtti perembe kapaszkodik. A rögzítő-feszítő gumiszalag meg felveszi a tükörborítás alakját.
Opel Vectra B-hez szeretnék visszapillantó tükröt lakókocsi vontatáshoz, de a műanyag borítás gömbölyű formája miatt nem egyszerű a dolog. Milyen kereskedőnél érdemes próbálkozni?
Egyébként - konkrétan ezt a példányt - Indiának szánták és egy mobil véradó-központöt szereltek bele. 2 páciensnek tudják szívni a vérét egyszerre....illetve átömleszteni másik kettőnek.
Egyébként hivatalosan ez egy Mobile-Van...tehát lakóautó. .
Abban igazad van, hogy én is rengeteg termosztáton cseréltem már (pláne a Dacia-s korszakban) - de soha, egyetlen egyszer sem azért, mert nem nyitott volna, illetve hogy főzte volna a motort.
Mindig az volt a baj velük, hogy egszerüen átengedtek - pontosabban: az első nyitás útán nyitva is maradtak. Ez annál sunyibb dolog volt, hogy fazékban tesztelve jónak mutakoztak...csak arra kellett figyelni, hogy amikor hajlandó volt zárni, akkor már 30 fokos volt a víz.
Tehát mindig (minden esetben) az volt a gondom, hogy túlhűtötte a motorjaimat...ami nem csak télen gond ám....mert az is rendkivül kártékony a motorra nézve. Én meg azokba a Daciáimba is szereltem külön vízhőmérőt, amelyikben gyáárilag nem volt - pont ezt figyelni, hogy mikor OK-s a víz...és mikor nem.
Jó termosztátnál tisztán lehetett látni a műszeren, hogy mikor nyit és mikor zár...mert azserint ingadozott a vízhőmérséklet is. .
Azért egyet tisztázzunk. A mai autók fűtése jó,akinek kevés ott valami probléma van.
A hűtőt azért nem éri meg letakarni,mert ezzel megbolonditod a kocsi hűtőrendszerét quzi ugy értékeli hogy melegebb hőmérsékleten üzemel és ezért hamarabb nyit a termosztát és gyakorlatilag elengedi a meleg vizet a hideg hűtő felé. Mellesleg az hogy a termosztát rendben nyit attól még lehet rossz, mert átereszthet, vagy egyszerűen gyenge és a viznyomás átnyomja ugyhogy ilyenkor is csökken a fűtés felé menő viz mennyisége. Nyáron ezt nem igen lehet észrevenni,csak fűtési szezonban.
Az prima dolog valóban...csakhát az autó csak mérsékelten komálja azt a "gőzfürdőt"....mert ha kicspódik a pára, akkor ott bizony a relatív légnedvesség elérte a 100%-ot.
Egy icipici ventilátor a garázsajtón csodákat művelne ezügyban - legfeljebb nem 12 hanem csak 6 fok lenne odabent - viszont nem lenne "gőzfürdő".
A levegő gyorsan melegszik, az ágynemű, hálózsák azzal van gond. A csajok elaludtak már régen a kocsiba. Csak akkor ébresztem fel Őket amikor már meleg van...
At asztalos haver a száraz ! meleglevegővel szárít....mert azzal kell. Ugyanis csak a meleg-levegő képes felvenni azt a nedvességet, ami a fából kijön.
Mint mondtuk, a meleg-levegőbe sokkal több víz "fér", mint a hidegbe. Egy - 10 fokos levegő gyakorlatilag csontszáraz...és nem is képes több vizet felszívni.
De a kulcs-szó szárításnál a kijövő levegő kiszárítása újramelegítés előtt. Páradús meleglevegővel szárítani nem lehet.
A levegő kiszárítását a legtöbbször hűtéssel csinálják - ami lehet kompresszoros hűtőgép...vagy vízes hűtőciklon is.
Ugye láttátok, hogy a klimaberendezéseknek mindnek van kondenzvíz elvezetője? Na, ugyanígy működik a légszárító: a levegő nedvességtartalmát hűtéssel lecsapolják és kivezetik egy csövön.
Ami kijön a légkondiból az csontszáraz hideglevegő - ami sok embernek kaparja is a torkát emiatt. .
Viszont a belső keringetéssel meg egy idő után bebárásodnak az ablakok a bentűlők kipárolgásától.
Akkor a hűtőt teljesen feleslegesen takarom le?Mert azt én is tudom,hogy ilyenkor a hűtőbe nem keringet viszont azt gondoltam,hogy a motorra sem megy közvetlenül a hideg menetszél.Szombaton bejött nekem ez a módszer a -12-ben.Úgy nyomta a meleget,hogy gatyára lehetett volna vetkőzni.
Csak halkan jegyzem meg, hogy immár vagy 40 éve az autók hűtőköre nyomás alatt van...ezért még 105 fokon sem forr fel a víz bennük.
A jó, kisfogyasztású dizeleknék valóban gond lehet a téli fűtéssel...és ezen a termosztát hőfoka sem segít akkor, ha összesen nincs annyi hulladékhő, amennyit a fűtés kérne.
Hidegben a termosztát teljesen lezárja a hűtő felé vezető csövet (ezért mindegy, hogy hány fokos) ...és mindössze a fűtés-radiátor látja el a motor hűtését.
Csakhogy nagy hidegben és 4-esen fújó fűtés-ventilátornál előfordul, hogy még a fűtésradiátor is képes túlhűteni a motort. Erre az esetre javasolják a belső lég-keringtetést...vagyis hogy a már felmelegített levegőt cirkuláltassuk az utastérbe és ne engedjünk be a külső, fagyosból. .
Nekem dizel autóm van és ha jó a termosztát akkor jó ott a fütés. vannak tipusok, ahol van külön téli és nyéri termosztát. A nyári az 75-80-85 fokos mig a téli az akár 90-95 fokos is lehet. Ez az emelt müködési hőmérséklet szokott pl odavezetni, hogy a sima vizzel már nem biztos hogy tudod az autót használni, mert állandóan felforr a viz.
Vigyázz mert a lakók kék csatija a 16 ampert kb 6 óráig birják. Ráirva ez szokott lenni
16A-6h/250V
Éppen tegnap egy kb 3200 wattos tesztelés végén az egyik átlagos nem lakós dugvilla olvadt ki a helyéről. Sőt anno Pápán is összeolvad egy konektor -dugvilla párosom a tulterhelés miatt.