A dc-dc konverterem tudja a lítiumot, a napelemes töltésvezérlőm is, a hálózati töltőm nem optimális hozzá, de a használati profilunk szerint évente pár alkalommal fogjuk hálózatra dugni a verdát, azt megoldja a BMS.
Előre bocsátom, nem néztem meg. Én nemrég cseréltem ki a fedélzeti akkut a lakóautómban egy épített LFP-re. Egészen más világ. Az ólomakku lejárt lemez.
Ezek szerint nem egyformán működnek a gázrendszerek. Van ez így. Mindenki megtanulja, hogy a saját lakójában lévő rendszertől mit várhat el. Akkor kell gyanakodni, ha nem a megszokott módon történnek a dolgok. Egyébként meg minden rendben van.
Hát nem tudom de én kinyitom elöl a gázcsapot mire bemegyek a lakóba már mindenhol megfelelő a gáznyomás soha nem kellet várnom egyetlen másodpercet sem elég volt az az idő még az első tárolótól a lakókocsiba értem ez kb 5-7 másodperc
Hidd el a fúvóka tisztítást én sem magam találtam ki a karavándorban mondták amikor a hűtőmhöz vettem fúvókát kimondottan figyelmeztettek hogy ne is piszkáljam fizikailag egyébként lehet kapni sűritet levegős sprét elektronikai műszereket szoktak tisztítani vele pl laptop számítógép stb
A saját tapasztalataimat írtam meg: nekem sem gyullad be a konvektor, a hűtő és a tűzhely sem, ha hónapokig nem használok gázos fogyasztót. Nálam a feltöltődési idő 0,5-2 perc. A hűtőm van a legmesszebb (csővezeték nyomvonalon mérve) a gázpalacktól, ott kell a legtöbbet várnom.
Az előzőekben leírt fúvókatisztítási módszert nem én találtam ki, tapasztaltabbaktól lestem el. Nekem bejött, így nyugodtan merem ajánlani másnak is. Biztosan működik a sűrített levegős kifúvatás is, de ennek feltétele, hogy legyen egy kompresszor a közelben.
teljesen üres csőrendszer kb 1-2 másodperc alatt megtelik gázzal A fúvókát semmivel nem szabad tisztítani max magasnyomású levegővel kifújatni vagy ózonosan illetve speciálisan átmosni a többi nagyjából rendben
1. Hosszú idő elteltével a gáz kimegy a csőből és időbe kerül mire visszatöltődik. Addig biztos nem fog begyulladni, mert nincs ami égjen. Ezt az időt ki kell sajnos várni.
2. Egyébként is kosz volt benne, akkor a fúvókát is ki kell tisztítani. Mivel nagyon kicsike a lyuk a fúvókán, ezért csak pl fogkefe sörtéjének műanyag elemi szálával szabad a tisztítást elvégezni, hogy a fúvóka átmérője ne bővüljön föl.
3. Kémlelő ablak tömítés: szilikon gumi 300 C°-ig hőálló. Ha nincs a kémlelő ablak közvetlenül a láng közelében/felette, akkor jó lehet.
4. Érdemes az automata szikráztató elemét megnézni/cserélni egy újra.
5. Érdemes a szikráztató vezetékeit átnézni, nehogy máshol is áthúzzon egy szikra, ami így - értelem szerűen - gyengíti az égéstéren kialakuló szikrát.
6. Ügyes kezűeknek: érdemes az automata szikráztató áramkörébe egy megszakító kapcsolót beépíteni, hogy feleslegesen ne szikráztasson, mert az (is) tönkre tudja tenni, hogy folyamatosan szikráztatnia kell.
Tél után próbáltam begyújtani, de nem sikerült, illetve kb fél óra után sikerült, akkor égve maradt, viszont ez után az automata gyújtás nem kapcsolt ki, folyamatosan szikráztatott még akkor is amikor égett. Ma reggel próbáltam újra begyújtani, de nem sikerült. A kémlelőnyíláson keresztül kompresszorral kifújtam, jött is belőle kosz. Olyan mintha az őrláng nem úgy égne, mint kellene… Lehet hogy ezért nem érzékeli a kellő hőt a thermoelem.
Mit gondoltok? Mi lehet a hiba? Hogy lehetne jobban kitisztítani a fúvókát?
Valamint ahogy levettem a kémlelőnyílást, a csillámlemez alatt és felett volt egy zöld kis tömítés. Ez teljesen szét volt szakadva. Mivel lehetne ezt helyettesíteni (a gyárin kívül), milyen anyaggal?
Sziasztok! Ausztriában az autópályán hogyan kell a vontatmányt matricázni? A neten folyton arról írnak, hogy 3,5T alatt az autóra kell csak tenni. De mi van, ha az egész vontatmány nehezebb? Lancia Voyager+Hobby 495 a jelen esetben...
Ha elég rövid a sebességváltó fokozat és nem csúszik el a traki kereke a (pl vizes) füvön, akkor minden további nélkül elvontat egy lakót. Bár, ha megsüllyed a kerék alatta föld, abból azért nehezebben rángatná ki a traktor a lakót.
A moverrrel még lehet gondod: kell hozzá akkumulátor, ami nem biztos, hogy van az új lakódban. Ha teszel bele akkumulátort és hozzáadod a mover tömegét is akkor már lehetséges, hogy megközelíted a lakód maximális megengedett össztömegét. Érdemes megmérni a lakó tömegét, függetlenül a forgalmiban szereplő adatoktól, mert bele rakod a gázpalackot, némi vizet, esetleg a szürkevíz tárolóban is maradt még valamennyi víz, vagy a WC kazettát nem tudod kiüríteni és vinni kell magaddal és máris +50-60kg-mal lesz nehezebb a gép. Magyarországon nem nagyon valószínű, hogy menet közben kivesznek a forgalomból egy tömegmérésre, de Németországban és Ausztriában ez lehetséges, aztán jöhet a bünti.
Igen, az enyém is annyi és egyedül is el tudom tolni, de ketten rossz talajon is így egy kerti traktorral minden bizonnyal..........feltéve ha a lakó futóműve gurulóképes és nem szorul.
Még csak tervben van egy kisebb lakókocsi vásárlása. El tudnék vontatni egy kb 800kg-os lakót egy kb 200cm3-es és velem együtt kb 200kg-os fűnyíró traktorral telken belül? A traktorban is teljesen kezdő vagyok. A terep sík és füves, de azért nem olyan egyenletes, mint egy betonút. Ezt átmeneti megoldásnak tervezem, később kapna egy moovert.
Mielőtt megvettem a saját lakómat, nekem azt javasolták, hogy a kocsi saját tömegének 2/3-ánál ne legyen (sokkal) több a lakó össztömege. Így stabil lesz a vontatás, emelkedőn is el tud indulni a szerelvény, kevésbé rángatja a lakó a vontatót. Én betartottam az ajánlást: 1200 kg-os Dusterrel vontatom a 850kg-os lakómat. Nincs gondom se a haladással, se a gyorsítással, se a megállással.