Keresés

Részletes keresés

geszthi Creative Commons License 2006.04.13 0 0 26
Emiatt is hoztam fel, mert most mar egyesek szarnak az autopalyakra....Bezzeg amikor Orban meg kulfoldon is autopalyat epitett volna (aztan magyarhonban is lett belole atadva 50km vagy mennyi) a mi penzunkbol akkor mas volt...
Előzmény: geszthi (17)
geszthi Creative Commons License 2006.04.13 0 0 25
Holnap aláírják a 100 millió eurós hitelt, biztosító szerződést
Kategória: Romániai hírek • Forrás: relatio.ro
2006. április 03., hétfő - 23:41

A Pénzügyminisztérium és az Országos Országút és Autópálya Társaság holnap árpilis 4-én aláírja azt a hitelszerződést, mely biztosítja az észak-erdélyi autópálya építéséhez szükséges 100 millió eurós hitelt a kormánynak.

Ugyanakkor a közeljövőben költségvetés-kiegészítésre kerül sor, a minisztérium pedig az autópálya építésére további 240 millió euró értékű összeg előirányzását kérelmezi – mondta április 3-án Borbély László megbízott miniszter.

Az akadályok elhárultak. Remélem mind Aranyosgyérestől, mind pedig a határtól befelé, Bihar-Szilágy megye felé beindul az autópálya építése - összegzett Borbély László.

2005. december 27., kedd 11:18

Nagy lökést kaphat az erdélyi autópálya építése, miután Románia újratárgyalta a Bechtel céggel kötött szerződését.

126 millió eurót takarít meg a román állam azzal a szerződésmódosítással, amelyet az észak-erdélyi autópálya beruházójával, az amerikai Bechtel céggel tárgyalt meg.

A román közlekedési, építésügyi és turisztikai minisztérium újratárgyalta azt a szerződést, amelyet korábban az amerikai Bechtellel kötött. A korábbi megállapodás szerint az erdélyi (illetve észak-erdélyi) autópályát ez az amerikai vállalat tervezhette volna meg, és a kivitelezést is ez a cég kapta meg.

A román közlekedési miniszter, Gheorghe Dobre most bejelentette, hogy országa 126 millió eurót takarít meg azáltal, hogy az autópálya tervezését a román Nemzeti Autópálya és Autóút Társaság veszi át. Az erről szóló előterjesztést a román kormány is jóváhagyta. Időközben a Bechtel is kiállított egy úgynevezett "garancialevelet", amelyben elfogadta a szerződésmódosítást.

Az erdélyi autópálya nyomvonala a magyarok által lakott területeket érinti. Régi követelése ez a romániai magyar érdekképviseleteknek. Az erdélyi út Brassó és Bors között húzódik majd. (Bors a Nagyváradhoz közeli, nyugati határátkelőhely Romániából Magyarország felé, míg Brassó Erdély délkeleti csücskében található.) Az autópálya projektje tavaly kezdődött meg, és várhatóan 2012-ben fejeződik be. A kivitelezés és tervezés összköltségét szakértők kétmilliárd euróra becsülik.
Előzmény: Lényeglátó (24)
Lényeglátó Creative Commons License 2003.11.13 0 0 24
"Az Európai Unió nyomására a román kormány a közutak korszerűsítésére vonatkozó törvény módosítása alkalmával megváltoztatta a Budapestet Bukaresttel - Észak-Erdélyen keresztül - összekötő autópálya nyomvonalát.

Az eredeti elképzeléstől eltérően a sztráda nem halad át Marosvásárhelyen és Brassón, hanem Kolozsvár után déli irányba fordul, majd Nagyenyed és Gyulafehérvár után torkollik a dél-erdélyi Budapest-Bukarest autópályába.

Bukarest szerint az Európai Közösség úgy vélte: túlságosan megterhelő Románia számára a két sztráda egyidejű építése, és csak akkor hajlandóak az idevágó csatlakozási tárgyalás fejezetet véglegesíteni, ha a kormány lemond az egyikről."

http://www.dunatv.hu/hirado/?200311130011

RadiX Creative Commons License 2003.10.25 0 0 23
És ők bele is szólhatnak (pont annyira mint a románok). Kulik viszont nem ott él.
Előzmény: swill (20)
geszthi Creative Commons License 2003.10.25 0 0 22
Es, kulon orszag.

Radasul meg csak nem is te fizeted (persze mint tudjuk Orban fizette volna...mint lathattuk a hiveknek szolo lozung volt).

Megneznem mit szolnal ha a szlovakok jonnenek azzal, hogy hat nekik az lenne a jo ha az M-3 autopalya a Bukkon, Matran keresztul menne. Biztos ott epitened meg ugyebar...

Előzmény: swill (20)
misimacko Creative Commons License 2003.10.24 0 0 21
mert egy polgárnak joga van beleszólni mindenbe
Előzmény: swill (20)
swill Creative Commons License 2003.10.24 0 0 20
Milyen alapon szolsz bele, hogy ok hol akarjak epiteni az autopalyajukat

Erdélyben 2 millió magyar is él...

Előzmény: geszthi (17)
semmiböllett Creative Commons License 2003.10.24 0 0 19
Persze hogy kérdésessé válhat.
A világon minden kérdéses a halálon kivül.
Igy nem csak az autópálya kérdéses, de maga Észak-Erdély sorsa sem teljesen világos földtörténeti léptékekben. Legalábbis kérdéses.Vagy kérdésessé válhat.
Előzmény: Kulik (11)
dolphin Creative Commons License 2003.10.24 0 0 18
Ertelemszeruen Medzso-Kovacs-Kuncze-Marko stb. szemelyesen intezte el. Bezzeg ha a Fomernok ur lenne most kormanyon, ez szoba se johetett volna....
Előzmény: Kulik (11)
geszthi Creative Commons License 2003.10.24 0 0 17
Na ja mert az nem kerdesrol szol hanem Medgyessyrol. mellesleg ezt a topikot is az akkori autopalyas topik folyatatasakent kellett volna megnyitni, hogy lassuk a teljes vitat.

Egyebkent en ott latom a problemat, hogy

1, Milyen alapon szolsz bele, hogy ok hol akarjak epiteni az autopalyajukat. Probaljuk meggyozni oket, de ha nem sikerul akkor mit tudsz csinalni?

Mi fizessunk nekik?

2, Mi ott epitjuk ahol pl. a szlovakoknak, romanoknak jo?

3, Mit szolnank ha ok szolnanak hogy hol epitsuk sajat meg az EUtol kapott penzbol az autopalyankat?

Előzmény: Kulik (15)
qncogi Creative Commons License 2003.10.24 0 0 16
Te indítottad előbb. Az csak azért megy jobban, mert szétoffolja a saját topicját. Persze nekem mind1.:)
Előzmény: Kulik (15)
Kulik Creative Commons License 2003.10.24 0 0 15
Úgy látom az jobban megy.

Kérem a Moderátort, hogy vonja össze.

Előzmény: qncogi (14)
qncogi Creative Commons License 2003.10.24 0 0 14
A Pista ellopta a topicodat.:D
Előzmény: Kulik (11)
Kulik Creative Commons License 2003.10.24 0 0 13
Megegyezett a két miniszterelnök, hogy megépítik, vagy csak propaganda fogás volt?
Előzmény: break2 (12)
break2 Creative Commons License 2003.10.24 0 0 12
Szerinted ki "intezte el"?

Pedig j0 lenne egy j0 kis (vagy nagy) aut0palya oda. Gazdasagi fellenduleshez (is) vezethetne.

Előzmény: Kulik (11)
Kulik Creative Commons License 2003.10.24 0 0 11
Úgy látom ezt is sikerült elintézni...

Kérdésessé válhat az észak-erdélyi autópálya építése
2003. október 24. 19:30

MNO
Kérdésessé válhat az észak-erdélyi autópálya munkálatainak megkezdése – jelentette ki az erdélyi Krónika című lapnak adott nyilatkozatában Miron Mitrea közlekedési miniszter.

A szaktárca vezetője a nemzetközi szervezetek nemtetszésére hivatkozott, miszerint nem szerencsés dolog két erdélyi autópályát egyszerre építeni. A nemzetközi egyezmények szerint Romániának a IV-es és a IX-es folyosó megépítését kell előtérbe helyeznie az észak-erdélyi pályával szemben – olvasható a FigyelőNeten Miron Mitrea közlekedési miniszter nyilatkozata.

A IV. páneurópai folyosó Dél-Erdélyen keresztül haladva köti össze Budapestet Bukaresttel, míg a IX-es pálya Giurgiutól Albiţáig szeli keresztül az országot. „A nemzetközi szervek nemtetszésüket fejezték ki, amiért Erdélyben egyszerre két autópálya építéséhez fognánk. Feladatunk meggyőzni a kételkedőket, hogy képesek vagyunk mind a kettőt megépíteni" – jelentette ki a miniszter.

Magánvéleményként Mitrea kifejtette, hogy a Moldván keresztül haladó sztráda megépítése indokolatlan, míg a nemzetközi hozzájárulással épülő IV-es folyosónak nem Dél-, hanem Észak-Erdélyen kellett volna áthaladnia. „Sajnos, a tengerészek nem értenek az autópályákhoz" – állapította meg ironikusan elődjére, Traian Băsescura célozva. Románia az előző kormány idején rajzolta ki a két nemzetközi folyosó vonalát. Az akkori döntés most bizonytalanná teszi a Nagyvárad–Kolozsvár–Marosvásárhely–Brassó vonal építésének kezdési időpontját.

Forrás: Romániai Sajtófigyelő/Eurocom Kft.

Bimbum Creative Commons License 2003.07.09 0 0 10
Megtörténhet, hogy nem lesz belőle semmi. A román nacionalista pártok azzal riogatják a híveiket, hogy a kész autópályát a magyarok Erdély lerohanására akarják felhasználni.
Gyéressy Ádám Creative Commons License 2003.07.09 0 0 9
És Udvarhelyről hol viszed át az Olt völgyébe? Sepsi Brassóból igazán jól megközelíthető. Csíkszereda valóban messze van Mvhelytől, de pillanatnyilag a 2-3 magyarországnyi Romániában 100 km! autópálya van.
Előzmény: Lényeglátó (7)
Lényeglátó Creative Commons License 2003.07.08 0 0 8
A Székelyföld keleti részeibe (a Görgényi-havasok, Hargita vonulata és a Keleti-kárpátok vonulata közötti területek) valóban nem éri meg autópályát vinni. Kevés lakos (egész Hargita Megye kb. 350-400 e fő), nehéz terep. És nincsen egyetlen nagyváros se.

Nem kellene odáig vinni, elég lenne az előző hozzászólásomban leírt útvonal.

Nem igaz, hogy kevés a népesség, hiszen az sztráda által elkerülni készült Sepsiszentgyörgy pl. jóval népesebb, mint a románok által preferált Segesvár. És akkor a Segesvár-nagyságú Udvarhelyről még nem is szóltunk.

Előzmény: Gyéressy Ádám (1)
Lényeglátó Creative Commons License 2003.07.08 0 0 7
Ha Csíkszereda felé vennék az irányt, akkor az elég nagy kerülő lenne, hiszen kb. a Maros völgye felől lehetne ezt megtenni. (...) Amúgy annyira nem kerüli el a magyarlakta részeket, hiszen Székelyudvarhely és Székelykeresztúr is nagyon közel kerül az autópályához (pár tíz km).

1. Nem kellene elmennie Csíkszeredáig. A Marosvásárhely-Székelyudvarhely-Sepsiszentgyörgy-Brassó útvonal teljesen logikus lenne, magyar szempontból pedig különösen.

2. Udvarhely nem pár tíz, hanem kereken száz km Marosvásárhelytől. Csíkszereda pedig már 150. Ez túl sok.

Előzmény: Törölt nick (0)
Korovioff Creative Commons License 2003.07.08 0 0 6
Ez lehet a magyarázat. De semmiképp nem Debrecen a kitérő. Ha így nézzük, akkor inkább Ártánd. Persze tudjuk, hogy érthető okokból nyílegyenes autópályákat nemigen szoktak építeni. Nem a vonal a lényeges, hanem hogy közlekedjenek rajta. Ezen a vonalon kimondottan jó volna közlekedni. Persze, ha belegondol az ember, hogy a költségek miatt még pár évtizedig valószínűleg nem nyúlnak a románok a mellékútvonalakhoz...
Előzmény: RadiX (5)
RadiX Creative Commons License 2003.07.08 0 0 5
Huzz egy egyenest Zilah es Polgar koze. Persze a domborzat miatt valoszinuleg nem lehetne arra vinni.
Előzmény: Korovioff (3)
Korovioff Creative Commons License 2003.07.08 0 0 4
Egyébként akár keresztülmegy a Székelyföldön, akár nem, baromi jó lenne, ha tényleg megépülne.
Korovioff Creative Commons License 2003.07.08 0 0 3
Én nem látok Debrecen felé kerülőt.
Előzmény: Dr. Stig Helmer (2)
Dr. Stig Helmer Creative Commons License 2003.07.08 0 0 2
Szerintem a Mo-i szakasz is elég gáz, elég nagy kerülőt tesz Debrecen felé, szerintem egyenesebben is ki lehetne vinni.
Előzmény: Lényeglátó (-)
Gyéressy Ádám Creative Commons License 2003.07.08 0 0 1
A Székelyföld keleti részeibe (a Görgényi-havasok, Hargita vonulata és a Keleti-kárpátok vonulata közötti területek) valóban nem éri meg autópályát vinni. Kevés lakos (egész Hargita Megye kb. 350-400 e fő), nehéz terep. És nincsen egyetlen nagyváros se. És ez a nyomvonal közelebb megy a kis székely városokhoz, mint pl. Gyulafehérvárhoz vagy Nagyszebenhez.
Marosvásárhely pedig a székelység fővárosa.
Ha ez a nyomvonalmarad, akkor nagyon jó lesz. De én nem hiszek ennek véglegességében.
Előzmény: Lényeglátó (-)
Lényeglátó Creative Commons License 2003.07.08 0 0 topiknyitó
"Felgyorsultak az események az Észak-Erdélyen átvezető (Nagyvárad, Zilah, Kolozsvár, Marosvásárhely, Segesvár, Brassó) autópálya megépítésének ügyében. Míg a román kormányok sok éven át mereven ellenezték a sztráda gondolatát, a magyar és a román miniszterelnök januári megállapodása nyomán immár meg is van a szerződés az építő amerikai Bechtel céggel. A tervek szerint jövő tavasszal megkezdődnek a munkák, s 2009-re kész lehet a sztráda."

http://www.magyarhirlap.hu/Archivum_cikk.php?cikk=69068&archiv=1&next=0

Örüljünk, örüljünk, de azért jó, ha látjuk: a sztráda - Marosvásárhelyt leszámítva - elkerüli a Székelyföldet. Vagyis a magyar többségű területeket.


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!