Pár gondolat, hogy ne tegyél fel idióta kérdéseket:
"B" kategóriával a következő dolgokat vezetheted:
3500 kg-ot meg nem haladó személy és tehergépkocsi, amelyben a vezetőülést is beleszámolva max. 9 ülőhely van, valamint ezek a járművek könnyű pótkocsival ( max 750 kg.) valamint nehéz pótkocsival, amikor a kettő jármű együttes össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg, a pótkocsi össztömege pedig a vontatásban szereplő össztömeget nem haladja meg.
A vontatás személyi feltétele a (nem kezdő) legalább 2 éves vezetői engedély.
Hogy mennyit rakhatsz rá, azt úgy kapod meg, hogy a pótkocsi össztömegéből kivonod a pótkocsi önsúlyát.
A legnagyobb mítosza a "kutyának" van. Lássuk az igazságot.
Ha rendelkezik a kutya rendszámmal és forgalmi engedéllyel, akkor a fenti rész érvényes rá.
Ha nem, akkor vontatási segédeszközként használhatod, vagyis vontathatsz vele egy forgalomban egyébként is részt vevő gépkocsit. Vagyis: rendszám, érvényes műszaki, biztosítás. Addig meg odaviheted a zsebedben, vagy ahogy akarod, ugyanis üresen nem lehet a kocsid mögött. Vonatkozik még rá az, hogy autópályán nem használhatod.
van egy könnyű 400 kilós össztömegű ufóm pici 10 collos kerekekkel szerintetek lehet rá robogó gumit tenni??? ha a méret stimmel? mert egyszerűen sehol sincs olyan ami van rajta, és ami rajta van az 30 éves...
Nagyobb távolságra szeretnék elvontatni egy kocsit, aki külföldi, nincs papírja, csak külföldi adásvételije. Járóképes! Milyen módon tudnám elhúzni,ha műszakilag rendbe rakom? P-s rendszámot ha bérlek? Mibe köthetnek bele? Köszönöm a segítséget!!
Segítséget szeretnék tőletek kérni a következőhöz: - Szeretnék vontatni Ford Mondeo 2000 gépkocsival, utánfutó trélert, melyen egy Trabant lenne (Kaszni és fúvómű). Miket lell teljesítenem, hogy szabályos legyen (lehetséges-e)? (jogosítvány? vonóhorog? össztömeg? stb... Nem akarnék fizetni a "szervnek" Tisztelettel: Tamás
Tehát azt mondod hogy ha nekem van Belföldi árufuvarozóim(autómentő) papirom, akkor minden gond nélkül vontathatok vele akár rendszám nélküli autót is???
Tehát azt mondod hogy ha nekem van Belföldi árufuvarozóim(autómentő) papirom, akkor minden gond nélkül vontathatok vele akár rendszám nélküli autót is???
Nem tudok mart a-TILTAKOZZUNK A SZLOVAK SOVINIZMUS ELLEN --cimu topikba,irni
meg a 11541- Baant sort betettem ,torulrek,
a 11541-meg ott van,es a 11547-es KATA-31-irta viszlat ,sputnyik,es azota nem tudom kinyitni,--HAT EZ VAN NALATOK,SZABAD SZOLAS SZABADSAG,DEMOKRACIA,MEG EU-tag,igy csak -ESZAK-KOREA-van meg mindt ti,ilyen cenzura alatt,igy hat maradnak a ESZAKI-es DELI-testverek ,ott mart NINCS -CENZURA,mindt itt.Remelem valaki elolvassa a topik-bol,mert nem tudok oda irni,a SZABAD VELEMENY MIATT MI NALATOK VAN.Puntik-CZECHOSLOVAKIA-
A PONTOS MEGNEVEZÉSE:KÉTKEREKÜ SEGÉD VONÓ RÚD.AMIRE NEM KELL RENDSZÁM.NEM KELL SEMIFÉLE PAPÍR KIVÉVE AZ AUTÓSEGÉLYSZOLGÁLATOS PAPÍR.AUTÓSEGÉLYRE JOGOSÍTÓ ENGEDÉLY,MERT KÜLÖN KELL AZ AUTÓ KÖTÖZÉS RÖGZÍTÉSBŐL VIZSGÁZNI.BIZTONSÁG TECHNIKA.CSAK ENYIT FÜZTEM VOLNA HOZZÁ.
Petör! A legközelebbi okmányirodában pontosan megmondják. A rendszámcsere nem lehet túl drága, a forgalomból kivont futónál kérdés, hogy ideiglenes, vagy végleges. Ha ideiglenes, akkor az előre meghatározott időpont után automatikusan forgalomba helyeződik, vagy pár ezerért előrehozható a dátum egy űrlap segítségével. Ehhez asszem érvényes műszaki kell.
lenne két egyszerü, utánfutókkal kapcsolatos kérdésem:
- téglalaprendszámot hosszúkásra hol-hogyan-mennyiért tudok lecseréltetni? Mennyi ideig tarthat ez a procedura? Nagyjavításon van túl a futó és a konzolra már csak a normál rendszám menne fel...
- adott egy hazai, forgalomból kivont futó (másik), forgalmival. A kérdés egyszerü: hogyan és mennyiért tudom ezt üzembe helyeztetni? Milyen iratoknak kell meglennie (pl. határozat a kivonásról vagy vmi ilyesmi...), hogy üzembe helyeztethessem?
meg tudná valaki mondani pontosan, hogy utánfutóra milyen alakú hátsó fényvisszaverőt engedélyezett felszerelni? Az a gondom, hogy a háromszög túl nagy... kör alakút nem lehetne felrakni?
Látom téma volt itt korábban az autószállító kutya. Magyarországon kaphat ilyen rendszámot? Sok rendszám nélkülit látok, amik vontatást segítő eszközök, tehát csak műszakis autót húzhatnak. Nekem rendszámmal kéne, hogy papirok nélküli kocsit is vontathassak. A világítás nem gond, a legtöbb kutyának levehető rendszáma és világítása van, amit a vontatott autó hátuljára fel lehet szerelni.
Akár Németországból is tudnék hozni ilyen profin megépített kutyát, de ha nincsenek papírjai gondolom itthon nem tudom levizsgáztatni, mellékelni kellene valamiféle tervrajzokat, nem?
A súly egy nehéz kérdés. Egymásnak ellentmondó szempontok vannak. Ami a konténert illeti, szendvicsszerkezetű lenne a legjobb, a jó hő- és hangszigetelés érdekében. Egyúttal minél nagyobb méretű lenne jó. Viszont jó lenne, ha a pótkocsi súlya (jobban mondva a megengedett legnagyobb össztömege, MLÖT) nem lenne túl nagy, hogy lehetőleg ne csak én vontathassam, és ne csak mikrobusszal, pickup-pal efféle nagyobb járgánnyal. Mindenképpen előnyös lenne, ha a megengedett legnagyobb össztömege nem haladná meg az 1 tonnát, vagy még jobb, ha a 900 kg-ot.
Ugyanis hárman vagyunk, akik használnánk a pótkocsit. A legtöbb személykocsi húzhat 1 tonnát, ezt én ténylegesen el is húzhatom, mert nekem van jogsim nehéz pótkocsira. De a többieknek nincs, úgyhogy csak legfeljebb a kocsi önsúlyával megegyező MLÖT-et húzhatnak. Számításba véve, hogy a jövőben a kocsik cserélődhetnek, a legtöbb kocsi önsúlya megvan 900 kg, úgyhogy ezekből a megfontolásokból adódnak a súlykorlátok.
Amúgy ez egy nagyjából állandó súllyal közlekedő, nagyrészt beépített felszereléssel ellátott műszerpótkocsi lenne. A könnyebb tolatás nem olyan fontos szempont, mert várhatóan keveset kell majd vele tolatni, és ennek a kevésnek is nagy része szükség esetén megoldható kézi mozgatással is. Az sem olyan fontos szempont, hogy kevésbé rángassa a kocsit, mert nem kellene vele naponta szaladgálni, csak úgy átlagosan havonta egy, maximum két alkalommal utaztatnánk meg. Inkább az a legfontosabb szempont, hogy a felszerelést minél kevésbé rázza. Erre mit tartasz a legjobbnak?
Attól is függ mivel akarod húzni,ill. milyen nehéz cuccot akarsz szállítani vele. A én a tandemtengelyes megoldás híve vagyok,könnyű vele tolatni de jobban rángatja a "húzót" mint egy forgózsámolyos ha nehéz cuccot viszel. Könnyű árura mindenképpen ez a javaslatom.
Gondolkodom mostanában egy pótkocsin, amit - ha ténylegesen aktuálissá válik a dolog - le kellene gyártatnom valakivel, bár ezek még igencsak előzetes tervezgetések. A felépítménye egy konténerszerű valami lenne, leginkább egy lakókocsira emlékeztetne.
Egy lényeges szempont, hogy a futóműve az úthibákat a lehető legjobban kisimítsa, mert a konténer tartalmának a rázkódás nem tenne jót. Valamiféle tippeket várnék, hogy milyen kivitelű futóművel lehetne ezt legkönnyebben elérni. Szóba jöhet a dolog egytengelyes utánfutóként, kéttengelyes tandemként terheléskiegyenlítővel, vagy akár forgózsámolyos kéttengelyesként is (bár az ilyen ritkaság a gömbfejes vontatmányok között, de láttam már ilyet).
Nem akarok negatív reklámot,de az Autoflexes vonóhorgokat mellőzd mert annál rondább horgokat senki sem gyárt.:-) Nekem az Auguszt horgok jöttek be,mindenre ezt rakunk.(au)Gusztusos kinézet:-))),megbízható,megfelellően erős.