Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
abarthpower3 2 napja Creative Commons License 29918

Lehet hogy volt amelyikre raktak volt amelyikre nem,mert nem úgy néztek ki a csíkok mint amit használtak is volna.Az ülésekkel az a helyzet hogy az én eredeti hülyeségem miatt,vettem az ebay-n még egyet egy szépet,de hogy ne lehessen egy az egyben áttenni egy cigi nyom van az ülőpárnán.A háromból lesz két "szép".Az egyik ok volt amiért ezt választottam hogy teljesen ép a kárpit se magnó se hangfal nem volt benne.Amivel szívtam az a műszerfal pókháló szerűen szét van repedve a teteje.Vettem én szintén az ebay-n egyet de átvertek,németeknél még nem volt ilyen az épnek hirdetett elég drága mfal.sérült volt most próbálom nem áthúzatni hanem javíttatni amíg nem találok épet.

radics1 3 napja Creative Commons License 29917

Hőszigetelő paplant tartott,az enyémben még javarészt megvolt,igaz már eléggé megviselve. Természetesen csak darabokban jött ki.

 

Előzmény: abarthpower3 (29914)
Dömijani 3 napja Creative Commons License 29916

Szép állapotban van a verda! A karamellszín üléshuzatokkal mi a terved?

Előzmény: Dömijani (29915)
Dömijani 3 napja Creative Commons License 29915

Gyanítom, hogy valami hőszigetelő paplanokat tartottak volna, az eredeti elképzelés szerint. Nekem egyiken sincs nyoma sem, hogy lett volna ott valami. Rengeteg ilyen rejtélyes részlet van a kocsin egyébként.

Előzmény: abarthpower3 (29914)
abarthpower3 3 napja Creative Commons License 29914

https://picasaweb.google.com/111280277411481790260/2014Oktober17#6071124211004861634

 

A kérdésem az volna hogy a kipufogó dob feletti részen ezeknek a benyúló fémcsíkonak mi a szerepük tartanak valamit? Mert ha igen az nálam nincs meg.

Ber.Ger 6 napja Creative Commons License 29913
Ber.Ger 6 napja Creative Commons License 29912

Hát, jóban lehetsz az őrangyaloddal...

Előzmény: Dömijani (29899)
Csokis okt. 13. Creative Commons License 29911

Hát azt tán nem kéne, de Szent Antal megérdemelne némi pénzmagot. (Mellesleg csatlakozom az előttem szólókhoz, és gratulálok a mázlidhoz!)

Előzmény: Dömijani (29908)
xixiphus okt. 13. Creative Commons License 29910

Javaslom a légtelenítő csavar módosítását.

Így rá lehet húzni a légtelenítő csövet.

 

 

Valamint zsírzógomb beszerelését a hátsó féknyereg kézifék bowden tartója fölé! Szeret berohadni ,és akkor nem mozdul a bowdennel együtt!

xixiphus okt. 13. Creative Commons License 29909

Szívből örülünk, hogy nem lett bajotok.

 

A vasnak pedig légyen "cordatus" (okos) a neve ezentúl.

San Pietro perselyébe azért dobnék néhány rugós alátétet...

Előzmény: Dömijani (29899)
Dömijani okt. 13. Creative Commons License 29908

Igen, már tervezem egy oltár emelését. Beszállsz?

Előzmény: cs_geza (29900)
Dömijani okt. 13. Creative Commons License 29907

A kocsinak sem és nekünk sem lett semmi bajunk. Egyébként szerintem tipikus fáradásos törés, rozsda azért nincs, mert a gumiharang alatt vastagon volt zsír. A fölső harmadánál van egy vonal, egy él, ami alatt-fölött közvetlenül eldurvul a törésfelület (nem tudom a két felet összeilleszteni teljesen, mert azon az élen billeg -tehát az ott már megnyúlt). Ott szerintem erősen megnövekedett a deformáció és fel is gyorsult a törés. A felső szélnél meg az látszik, hogy a felülről indult repedésnek összedörzsölődtek a felületei, ahogy mozogtak egymáson. A kiindulás alul az a mélyebb barázda lehetett, valszeg gyári hiba. Egyébként ez nem olyan, mint amit az aranyból kivettem, ebben nem látszik műanyag persely és kívülről sem egyforma kialakításúak. Ez ráadásul fél mm-rel vastagabb is.

Gondolom, a jó nehéz orrmotorosokban is ugyanilyen csukló van, tehát sokkal nagyobb igénybevételre tervezték. 

 

Még az is lehet, hogy volt előjele, csak nem tudtam, mi okozza. Erős, tartós fékezésnél kicsit jobbra húzott. Talán azért mert már engedett, hajlott nyakban annyit, hogy megváltozzon az összetartás. De lehet, hogy mástól volt, ki tudja...

 

Amíg gyorsan mentünk, addig a pörgettyű hatás tartotta egyenesben a kereket - amiatt szitált, mint a lassuló búgócsiga -, azután nem tudom, milyen erő győzött, ami befordította, mert nem negatív kormányzási sugarú a futómű. Talán a "csap" hátrafelé dőlése miatti súlyerő... Ha erősebben fékezek, kifelé fordul...?

 

Van egy jó hírem: ez az eset egy ekkora országban száz évente egyszer fordul elő. Ez most megvolt, nyugodtan alhattok :-)

Előzmény: abarthpower3 (29905)
Dömijani okt. 13. Creative Commons License 29906

Igen, az aranyról mértem - mindkét oldalon -, annak szépek voltak a hézagai mindenütt, szerintem jó méretek. 

Előzmény: vargar1 (29902)
abarthpower3 okt. 13. Creative Commons License 29905

Kiakadtam ez milyen gömbfej,utángyártott,felújított?Ilyet még nem is láttam kifordultat láttam de olyat ami így tőből eltört nem.

 

abarthpower3 okt. 13. Creative Commons License 29904

Huu de jó hogy nem lett semmi bajotok!!!!!! Nem ütötted meg azt az elejét?

 

vargar1 okt. 13. Creative Commons License 29903

AZér ez meg ér egy misét minden féle értelembe..

Javaslom küld el  FIAT ékhoz hátha feljebb kerekítik a mateknál a bizt.tényezőt a jövőben...

Előzmény: Dömijani (29899)
vargar1 okt. 13. Creative Commons License 29902

SZia Jani!

 

Igen erre gondoltam.

 

Ha jól értelmezem az egyiket fent az élnél míg a másikat a peremnél mérjük..??

 

A kérdésem, hogy ezek mért értékek vagy valahol dokumentáltak?

 

Köszönettel!

Előzmény: Dömijani (29886)
huborka okt. 12. Creative Commons License 29901

HÚÚÚÚÚ..... Pedig a törés is egész "szép" frissnek tűnik, nem az a régóta csiszolódós kicsit megrozsdált felület. legalábbis így képről.

Előzmény: Dömijani (29899)
cs_geza okt. 12. Creative Commons License 29900

baxxus, védőangyalnak remélem megköszönted nagyon...

Előzmény: Dömijani (29899)
Dömijani okt. 12. Creative Commons License 29899

Érdekes, egyáltalán nem lettem ideges, nem reszketett a térdem, vagy hasonló... Mondjuk, azért a sétafikálás Bócsán a sötétben egy halálközeli élményen éppen túljutott asszonnyal nem akkora élvezet...

Én éjjel elég jól aludtam, de mellettem valaki nem annyira...

 

Ma reggel kikaptam az aranyból a csuklót (jó, hogy van donorautóm) és elmentünk kicserélni a rosszat. Még az összetartást is elég jól eltaláltam kapásból :-)

 

Ez a cuki drótozás a húzást megoldotta, de tolni nem akarta a rudat kifelé. Magyarul balra elég jól fordult, de jobbra csak lassan, mintegy magától térült el a kerék. Ez végül is csak a megforduláskor volt gáz, aztán egyenesen az út szélén menni már egyszerűen sikerült.

Itt álltunk meg:

A kanyar, ahová szemből érkeztünk (a féknyom nem tudom kié, elvileg lehet az enyém is):

A törés:

 

Ez a kocsi nem adja ingyen az élvezetet. Úgy értem, egyik sem...

Előzmény: Dömijani (29898)
Dömijani okt. 12. Creative Commons License 29898

Szerencsére vissza tudtam tolatni, miután mindkét kereket jobbra állítottam - ekkor kiderült, hogy a bal kerék lett független a kormányműtől, a belső csukló eshetett szét, vagy ilyesmi. A füves talajon meg tudtam annyira emelni, hogy levegyem a kereket, meg a kormány porvédő gumiját és ... tá-dámm... eltört a belső csuklónak a szára tőben.

Most jött az, hogy mi legyen? Kit hívjunk - és minek? Mit kezdjünk a "ronccsal"? Végül hívtam néhány ismerőst, hogy tud-e a közeben autómentőt, vagy valakit trélerrel. Eredmény: semmi.

Valahogy összedrótoztam, legalább lépésben visszagurulhassunk a bócsai benzinkútig, éjszakára ne maradjon az út szélén. Így is lett, Árpi - miután feltöltötte az Omega akksiját - eljött értünk.

Előzmény: Dömijani (29897)
Dömijani okt. 12. Creative Commons License 29897

A "szinte" szóból sejthető, hogy némi kalandelemek is vegyültek az élmények közé. Hazafelé a bócsai kanyarban 110-nél furcsán, finoman kezdett az autó kifelé kúszni az ívből. Kicsit próbáltam a kormánnyal tapogatózni, aztán a gázt óvatosan elvettem. Ekkor kezdett valamelyik kerék szitálni, nem is kicsit. Finom fékezésre enyhe gumicsikorgás lett a válasz. Még mindig a kanyarban voltunk és az úton. Közben bevillantak a gondolatok, hogy a jobb hátsó lengőkar gömbcsuklója esett volna szét vagy épp elhagyom valamelyik kereket? Defekthez képest túl erősnek és másnak tűnt a helyzet. Ahogy kiértünk az egyenesbe és már jól lelassultunk, kezdtem finoman jobbra húzódni és amint a jobb első kerék leért a padkára, már magától is jobbra indult, hiába kormányoztam erősen balra. Végül is az út kb. 1 méter magas töltésen megy, mellette néhány csenevész fa, meg legelő - "nagy baj nem lehet". Végül megálltunk az utolsó pillanatban félig már a lejtőn. Ekkor már a kormányszerkezetre gyanakodtam inkább...

 

És igen, a két első kerék klasszikus hóeke figurát mutatott - teljesen összefelé állt.

Előzmény: Dömijani (29896)
Dömijani okt. 12. Creative Commons License 29896

Szinte felhőtlenre sikerült a kirándulás. Az ég mindenesetre az volt. Sütiztünk, autóztunk, Baján a Sugovica partján láttunk egy Traction Avant-t. Kiderült, hogy a halászlé ott is legalább olyan finom, mint Szegeden. Ücsörögtünk a (Kunfehér)tó partján, hazafelé még fagyiztunk egy jót.

Előzmény: huborka (29895)
huborka okt. 10. Creative Commons License 29895
nem hangzik rosszul. De most biztos nem jo. Tegnap este felhivtak Karcsiek menjek veluk olaszorszagba. Azt is le kellett mondjam sajna...ez az ev nem sikerul tul jol ebbol a szempontbol... De az ev vegi talin az olasz melot megnezzuk Jani, akarhol is... :)
Előzmény: Dömijani (29891)
xixiphus okt. 10. Creative Commons License 29894

Lássuk a képeket a bontásról!!

Előzmény: abarthpower3 (29893)
abarthpower3 okt. 10. Creative Commons License 29893

Köszönöm Jani hogy gondoltál rám jól esett az sms!A kedvenc környékbeli útvonalam esetleg egy kis szelidi tóval kiegészítve.Ha van egy szabad fél egy órám megyek le a garázsba bütykölni szétfelé a gépet mert jócskán el vagyok maradva.Vinni kéne a kasznishoz hogy jövő tél előtt még gurulhassunk egyet.

cs_geza okt. 10. Creative Commons License 29892

:( sajna tele a 7vge. :(

Előzmény: Dömijani (29891)
Dömijani okt. 10. Creative Commons License 29891

Kihasználva a hétvégi szép időt, tervezek egy kis autózást a környéken. Pl. Jakabszállás (Magyarkert), Izsák - Kiskőrös (kanyargás), Soltvadkert (fagyi, süti) Hajós (érseki kastély), Sükösd (kanyargás), Kalocsa, aztán irány haza.

 

Szombat vagy vasárnap reggel 9-10 körül lenne érdemes indulni Kecskemétről.

 

Valakinek van még hozzá kedve, ideje, autója, benzinje? (Pestről ez kb. 400 km)

Leiter okt. 9. Creative Commons License 29890

:-) Akkor addig megrendelem hozzá a hiányzó tőcsavarokat!

Előzmény: huborka (29885)
Marshallplast okt. 9. Creative Commons License 29889

Jajj istenem így se tudok aludni, a fenének néztem meg a fórumot pihenésként a nagy olvasás közben, a 81-es kocsi tényleg pont nekem való lenne, de ami itt készült még jobb :-) 

 

Gratulálok szép munka!

A projekt nagyon jól indult! Pont olyan volt mint 92-ben a ballagási autóm :-) sőt talán ez még jobban is néz ki kicsit :-)

 

Üdvözlettel: Csabi

Előzmény: Leves-x19 (29884)