Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ber.Ger Creative Commons License 2015.01.30 0 0 30146

Bizony ám!

Előzmény: Dömijani (30141)
Bertuning Creative Commons License 2015.01.29 0 0 30145

Jani!

Bocs hogy belepofázok, de a lemezhézagolós  szögelés nem tűnik korrekt megoldásnak.

Ha nagy a gond, néha kell gányolni, de szakszerűbben is lehet.Hívj fel hátha tudok belevaló csapágyat szerezni, ha nem, adok tanácsot a problémádra.Sok pénzt és munkát ne kockáztass bizonytalan megoldással!

Előzmény: Dömijani (30144)
Dömijani Creative Commons License 2015.01.29 0 0 30144

Szó volt csapágyakról...

Végül egy NJ2/22/23ECP-t (23x50x14) vettem 20-ezerért (ebből sem volt a sarki boltban készleten). Abban bíztam, hogy simán ráhúzom a régi belső gyűrűre, de a nagyobb furatú csapágynak 1 mm-rel kisebb a görgőpálya átmérője (nagyobbak a görgők). Így 0,5-ös lemezből készítettem perselyt, némi kis csiszolással a furatban, hogy felcsusszanjon a tengelyre. Az új csapágynak semmi játéka nincs, illetve a többinek sem. A készletből az osztható belső gyűrűs golyósokat választottam a másik oldalra. Nagyon masszívnak tűnnek.

Viszont néztem még más megoldást is.

Az egyik az NJ205 (25x52x15), ehhez kell egy 22-25-ös persely, ami boltban kapható és a váltóházban a fészket fel kell fúrni 52-re. A 15-ös szélesség elfér.

A másik BC1-0076A (22x52x15 - elvileg létező méret), ehhez csak fúrni kell.

Vagy a 62/22 golyós csapágy, de azt kicsit gyengének találom.

Dömijani Creative Commons License 2015.01.29 0 0 30143
Dömijani Creative Commons License 2015.01.29 0 0 30142
Dömijani Creative Commons License 2015.01.29 0 0 30141
Thomaster__ Creative Commons License 2015.01.28 0 0 30140

Akkor még úgy voltam hogy megyek, aztán átgondoltam. Úgyhogy részemről a bocs.

Előzmény: huborka (30139)
huborka Creative Commons License 2015.01.28 0 0 30139

Bocsánat, hogy beírtalak. valahogy a kuglizás után ez maradt bennem. bocs mégegyszer.

 

Előzmény: Thomaster__ (30138)
Thomaster__ Creative Commons License 2015.01.27 0 0 30138

Azzal, hogy kihúztam magam? :-)

Előzmény: Dömijani (30137)
Dömijani Creative Commons License 2015.01.26 0 0 30137

Szépen szaporodunk!

Előzmény: Thomaster__ (30136)
Thomaster__ Creative Commons License 2015.01.25 0 0 30136

2015. Aug. 7-9. Nürburgring, Oldtimer Grand Prix, 30. Német X1/9 találkozó

 

Indulás: augusztus 6. (csütörtök) hajnalban 

visszaérkezés: augusztus 10. este.

 

szállás kempingben sátrasutánfutóban.

étkezés: melegített pacalkonzerv, porleves.

 

jelentkezők:

 

Dauriol  +X 

Bertuning +X, guzzi, vagy valami

Dömijani +X+szkif

Berger  +X, MX, ?

Huborka  valaki mellé beülős

 

Azon vagyunk, hogy minél többen kijussunk, ezért ha ugy van akkor egy költséghatékony 5-7 személyes autó is indulhat...

Előzmény: huborka (30126)
huborka Creative Commons License 2015.01.24 0 0 30135

köszönöm! :)

 

 

Előzmény: huborka (30134)
huborka Creative Commons License 2015.01.23 0 0 30134

Kedves Dauriol kolléga megtenné, hogy rámcsörög a 224 végűről?

mert sok telefonszámom nincs amióta lehalt a telefonom. köszi!

 

Előzmény: DAuriol (30133)
DAuriol Creative Commons License 2015.01.23 0 0 30133

Kedves hölgyek és urak!

 

Munkahelyet váltok ezért a James Bond végű telefonszámomat szombattól már az ex kollégám fogja felvenni...!

 

Kérek mindenkit, hogy a 224 végű telefonomon keressen!

 

Köszönöm!

radics1 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 30132

Nekem vegyesbe eszik annyit a cefréből,de nagyon vezérműtengely függő. Amikor elkészült,buta 1.6 tengellyel 10l-el beérte,igaz nem is akart annyira pörögni.

Előzmény: huborka (30131)
huborka Creative Commons License 2015.01.22 0 0 30131

azért mondom, hogy a 98-assal azért még valószínűleg élvezhető maradna.. Bár öt évvel ezelőtt Bertuning gépével azért sikerült 11-12l benzint megetetni az úton... óvatos haladás mellett...

Előzmény: radics1 (30130)
radics1 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 30130

Az az igazság,hogy ezt a kocsit sose próbáltam benzinnel. Le lehet úgy butítani a programot,hogy 91-essel is elmenjen.

Annyira nem megyek vele sokat,h rászánjam magam a benzinre átállításra,de sztem nem lenne gond,max elveszne pár paripa.

Előzmény: huborka (30129)
huborka Creative Commons License 2015.01.22 0 0 30129

Azért remélem a kézipoggyászod nem 100l pálinka lesz. :)

 

radics:  a 98. nem jó? olcsóbb is kevesebb is kell belőle. vagy nagyon becsörög?

 

 

 

Előzmény: Dömijani (30128)
Dömijani Creative Commons License 2015.01.22 0 0 30128

Pálinkát viszünk, persze. De nem az autóba!

Előzmény: radics1 (30127)
radics1 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30127

Valaki tud hozni 100 L E85-öt? Vagy át kell állnom benzinre,kint nem hiszem,hogy túl gyakori a cefre.

Előzmény: huborka (30126)
huborka Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30126

Sziasztok!

 

 

 

2015. Aug. 7-9. Nürburgring, Oldtimer Grand Prix, 30. Német X1/9 találkozó

 

Indulás: augusztus 6. (csütörtök) hajnalban 

visszaérkezés: augusztus 10. este.

 

szállás kempingben sátrasutánfutóban.

étkezés: melegített pacalkonzerv, porleves.

 

jelentkezők:

 

Dauriol  +X 

Bertuning +X, guzzi, vagy valami

Dömijani +X+szkif

Berger  +X, MX, ?

Thomaster valaki mellé beülős

Huborka  valaki mellé beülős

 

Azon vagyunk, hogy minél többen kijussunk, ezért ha ugy van akkor egy költséghatékony 5-7 személyes autó is indulhat...

 

 

 

Dömijani Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30125

Van azért a golyósnak is tengelyirányú terhelhetősége és valószínűleg erre lettek méretezve a nagy csapágyak. Később még rátettek egy lapáttal az osztott belső gyűrűs változattal, ami már szinte ferde hatásvonalú, olyan mély a horony benne.

 

Egyébként a görgős csapágy kb. kétszer akkora dinamikus és négyszer akkora statikus terhelést bír el, mint a golyós. Nem tudom, élettartamban ez mennyit jelenthet.

Előzmény: radics1 (30124)
radics1 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30124

Nem tudom a fiat váltó hogy van megkonstuálva,de sztem kúpgörgős illene bele,hogy felvegye a tengelyirányú erőket amik a ferde fogazásból adódnak. Golyós az annyira nem szereti ha tengelyirányban terhelik. Ha jól értem,a 4speed-ben golyós volt,azokat se 10.000 km-re tervezték. Sztem amennyit ezek a kocsik futnak,nem nagy rizikó a golyóst belerakni.

Előzmény: Dömijani (30123)
Dömijani Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30123

Mert nem ilyen volt benne.

És nincs tapasztalatom, hogy bírja-e a gyűrődést. Gondolom, azért cserélték le az 1,5-ösöknél, mert már nem bíztak benne, hogy elég lesz a nagyobb nyomatékhoz, teljesítményhez.

Ha nem találok mást, akkor persze ezt rakom bele.

Előzmény: radics1 (30121)
Dömijani Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30122
Előzmény: Dömijani (30119)
radics1 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30121

Akkor miért nem jó a golyós,ha van?

Előzmény: Dömijani (30120)
Dömijani Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30120

Ilyen meg van otthon.

Előzmény: radics1 (30118)
Dömijani Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30119

Többek közt erre is mondtam, hogy 30ezerért elvileg, meg van egy magyar honlap is, ami azt írja, hogy rendelhető.

Előzmény: radics1 (30117)
radics1 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30118
Előzmény: radics1 (30117)
radics1 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 30117
Előzmény: Dömijani (30112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!