Bocs hogy belepofázok, de a lemezhézagolós szögelés nem tűnik korrekt megoldásnak.
Ha nagy a gond, néha kell gányolni, de szakszerűbben is lehet.Hívj fel hátha tudok belevaló csapágyat szerezni, ha nem, adok tanácsot a problémádra.Sok pénzt és munkát ne kockáztass bizonytalan megoldással!
Végül egy NJ2/22/23ECP-t (23x50x14) vettem 20-ezerért (ebből sem volt a sarki boltban készleten). Abban bíztam, hogy simán ráhúzom a régi belső gyűrűre, de a nagyobb furatú csapágynak 1 mm-rel kisebb a görgőpálya átmérője (nagyobbak a görgők). Így 0,5-ös lemezből készítettem perselyt, némi kis csiszolással a furatban, hogy felcsusszanjon a tengelyre. Az új csapágynak semmi játéka nincs, illetve a többinek sem. A készletből az osztható belső gyűrűs golyósokat választottam a másik oldalra. Nagyon masszívnak tűnnek.
Viszont néztem még más megoldást is.
Az egyik az NJ205 (25x52x15), ehhez kell egy 22-25-ös persely, ami boltban kapható és a váltóházban a fészket fel kell fúrni 52-re. A 15-ös szélesség elfér.
A másik BC1-0076A (22x52x15 - elvileg létező méret), ehhez csak fúrni kell.
Vagy a 62/22 golyós csapágy, de azt kicsit gyengének találom.
Nekem vegyesbe eszik annyit a cefréből,de nagyon vezérműtengely függő. Amikor elkészült,buta 1.6 tengellyel 10l-el beérte,igaz nem is akart annyira pörögni.
azért mondom, hogy a 98-assal azért még valószínűleg élvezhető maradna.. Bár öt évvel ezelőtt Bertuning gépével azért sikerült 11-12l benzint megetetni az úton... óvatos haladás mellett...
Van azért a golyósnak is tengelyirányú terhelhetősége és valószínűleg erre lettek méretezve a nagy csapágyak. Később még rátettek egy lapáttal az osztott belső gyűrűs változattal, ami már szinte ferde hatásvonalú, olyan mély a horony benne.
Egyébként a görgős csapágy kb. kétszer akkora dinamikus és négyszer akkora statikus terhelést bír el, mint a golyós. Nem tudom, élettartamban ez mennyit jelenthet.
Nem tudom a fiat váltó hogy van megkonstuálva,de sztem kúpgörgős illene bele,hogy felvegye a tengelyirányú erőket amik a ferde fogazásból adódnak. Golyós az annyira nem szereti ha tengelyirányban terhelik. Ha jól értem,a 4speed-ben golyós volt,azokat se 10.000 km-re tervezték. Sztem amennyit ezek a kocsik futnak,nem nagy rizikó a golyóst belerakni.
És nincs tapasztalatom, hogy bírja-e a gyűrődést. Gondolom, azért cserélték le az 1,5-ösöknél, mert már nem bíztak benne, hogy elég lesz a nagyobb nyomatékhoz, teljesítményhez.