Sajnos a Fortschrittnek annyira elcseszett a gyári vontató része, hogy nem egyszerű ráfogni se bármit, nem még a magasságán variálni. Én úgy fogok rá általában, hogy orra buktatom a gépet és az állítót is, a kocsi rúdból pedig kihúzom a forgónál a vontató részt, ráfogom a gépre, majd a forgó részt dugom vissza a kocsiba.
Igen a robi250t és a terránál is az eltolt van. Régebben amikor nem volt a robinál eltolva, akkor az eketestet a gerendelyen a rögzítőcsavaroknál fel lazítottam és(az egyik ovális furat) ott max orron járásra állítottam így már elég volt az állítószerkezet. Sajna így a csoroszja nem vágott elég mélyre. Persze lehet csak én szeretem ha a gép vízszintes, de a robinál a hátra dőlés az eredeti briggs mocival gond főleg akkor amikor a tank felöli járókerék a barázdás, kb fél tanknál nem kap benzint.
Itt a robi250t mókolás: egy U betéttel egy rögzítés közzel lejjebb vittem így az állítószerkzet kb körép állásában megvolt a mélység és a gép sem dőlt hátrafelé. A terránál az alsó húzó szintén magas volt így ott már az állítószerkezethez nyúltam itt is a kívánt mélységnél az állítószerkezet középállásban és a gép nem dől hátrafelé.
Akkor lehet én is jobban teszem, hogy ha a mókolt állítót cserélem le egy általam mókoltra amin a kedvemre tudom állítani a mélységet is, nem csak a dőlést.
Na a géphez való csatlakozás(magasság) nekem az előző r250t nél el kellett tolni lefelé a csatlakozást hogy az állítószerkezet jól működjön és a gép ne dőljön hatrafelé, sőt a mostani terravari gépnél szintén jelentősen lefelé kellett eltolni. Azt azért hozzá teszem hozzá tartozó gyári ekét állítót használtam használok. Igaz nálam a gumik egy collal nagyobbak de nem 2,5cm kellett eltolni hanem 5cm illetve 7cm.
Sajnos a hátramenet nagyon hiányzik nekem. A "navigátor" szó bár rémlett, de nem juott eszembe, így rákerestem. Elsőre egy olyan videót dobott be ahol nem jött össze az elkészítése, használata a próbálkozónak, de akár működhet is. A tarlókeréknek is úgy van értelme ha frankó egyenes a terep és nem esik bele abba a csapába amit a gép előző menetnél esetleg kikapar, ha kapar persze.
ali kis Tényleg, meg milyen könnyen forgatja a gépet abban a videóban.
Ma aztán szántottam. Nem tudom, hogy a nagy körmök mennyit jelentenek, mert tele voltak földdel, puha volt szántani, de holnapra megint esőt mond. A szántás végülis jól sikerült. Még apám is azt mondta, pedig az ő szemében csak a ló és a ráülős traktor tud normálisan szántani.
Amire rájöttem, hogy mindenképp szereznem kell egy gyári állítót, mert hiába tudom állítani az eke dőlését azzal amit csinált rá az előző tulaj, lehet, hogy nem is olyan magasságban van az eke csatlakoztatva, amilyenbe gyárilag kéne lennie. Sokat kellett birkóznom vele. Jaa és a sokat emlegetett hátramenet nagyon hiányzik.
Drótkerítés van a körbe, mellette pedig virághagymák. Nem akartam sokat elhagyni, így kis helyen kellett cibálnom fordulásoknál. Ahogy a képeken is látszik, a sárral teli körmök pedig csak nehezítették mindezt.
Hello! Igen ezen a videón már a gyári eke van.Régebbi videókon még a terra eke volt rajta,azt sikerült elcserélni a gyári ekére.Ezzel jobban dolgozik.Üdv
Na a forgás: Pont ezért mivel álltalában rövid darabokat szántok és van hátramenet nem fordulok hanem visszatolatok, hosszabb darabnál esetleg hagyományos szántás fogás. Ha igaz (itt már írtam előzőleg jó lenne egy "navigátor") hétfőn hozzák kíváncsi leszek hogy sikerül az ekét is ráadaptálni, szerintem menni fog mivel az én ekém tarlóskerekes. Persze lehet az idén már nem próbálom, csak egy darab kert van vissza a szántásból.
Kb. 4-5éve, hogy nem kap trágyát a talaj, előtte rendszeresen megkapta, mert voltak marhák, disznók....
Beállításon, türelmen sok függ, meg persze azon is, hogy az embernek mennyi felesleges ereje van a végeken megforgatni a gépet, pláne az én fortschrittompon nincs hátramenet, így mesen nincs cibálni kell ekével, súlyokkal együtt.
Én is a nyugati határszélen lakom, kötött a talaj rendesen, fényeset forgatnak az ekék....
Próbáltam a gyári krumpli kiszántóját a gépnek, kikapott a bakhátból és egyszerűen eljhajlott oldalra.
Hello! Én a gyári ráfot használom a keréken,igaz nálam homokos a talaj,könnyű szántani nem rakódik be a fogak között.Csináltam egy másik ráfos kereket is,azt azért kellett mert krumpli kiszántáskor a hajtásház alja leért a földre és elkapart.Nagyobb átmérőjű mankókerékre csináltam laposvasból egy ráfot,azzal szoktam kiszántani a burgonyát,de szántani a gyári kerékkel szoktam a gyári ekével.Nem tudom milyen kötöttebb talajon dolgozni a géppel,nem próbáltam,nálam homokos a föld az összes előnyével és hátrányával együtt.Próbálkozni kell,majd kiderül jobb lesz-e nagyobb fogakkal.Ez egy régebbi videóm,mostanában is így használom.Üdv https://www.youtube.com/watch?v=nEImYVcP4T8&t=2s
Kötött talaj: nekem is sokan mondják könnyű neked mivel nem kötött, hát sokat lehet tenni azért hogy lazább legyen, a szerves anyag csodákra képes. Sokan előszeretettel rotálnak(porosítanak) én szerintem a rotálás egy szükséges rossz. A szántás könnyebbsége nagyon függ az ekebeállítástól és ezt nemcsak a mélyégre értem. Mivel ezek a kerti gépekhez árult ekék mélységállítása csak az eke hosszirányú szintezése beállításával történik, a mélységtartást az ekenád és a csúszótalp biztosítja. Ezért ha változik a talaj lazasága-minősége változik a mélység is, sokszor kell kézzel korigálni. Nekem van tarlóskerék is ami végül is mélységhatároló(nem mélységállító) ezért nekem az eke állandóan enyhe behúzás alatt van. Persze az utolsó szántásnál én is megjártam a havernál, jól megterítette szinte lekváros istállótrágyával a kertjét. Le kellett vennem a csoroszját sőt a tarlóskereket is mivel betúrt össze gyűjtötte a trágyát, de sikerült.
Én valamikor igaz nem forschritt hanem r250t gépre tettem házilag készített ráfot de nem jött be alig volt jobb, sokkal többet ért amikor később az 5x12 gumit cseréltem 6x12-re