Szeretnék egy biztos tanácsot kérni.Vettem egy HECHT 747r tipusú kapa gépet,de nem tudom,hogy kell-e a meghajtóba olajnak lenni.Nincs rajta semmi ki-be öntő lehetőség.
Kevésbé kopik a gumi, könnyű kormányozni, csigahajtásnál rátoláskor nincs bicskázás. Szinte csak előnye van, talán csak nehéz teher talajon vontatás vagy szántáskor van a fix előnyben. A szabadonfutó hátránya előre/hátramenet váltáskor a szabadonfutót is kell váltani ,de ez engem nem zavar.
Azt szeretném megtudni, hogy mi jelentősége van, a szabadonfutós keréknek, a fix kerékkel szemben a robikapán vontatáskor ?. Mi az előnye, hátránya , vagy neadj uram , veszélye a szabadonfutónak ?.
Sziasztok megjavult az ingadozó alapjárat a gcv motornál!! Előzmények: kitakarítottam,semmie eredmény. Elvittem egy helyi szervizbe ott sem boldogultak vele rendelni akartak rá egy uj karbit. haza hoztam a gépet.Karbi ismét le 20% ecet,és főzés 20 percig. aztán míg ki nem hűlt kifujtam fék tiszt val,aztán levegővel.Visszaraktam akarár új korában!!! Csak ajánlani tudom a módszert vigyázni kell hogy sok ideig ne főzzük mert megeszi az alu öntvényt is az ecet.
Sziasztok, bocsánat a késői válaszokért, az utánfutón meg van oldva az oldalbillenés, hiszen régi terra utánfutó (cső a csőben megoldással). Csak a toldásra volt gondom.
Első benyomás? Úgy érzem van benn erő, elkapar a kerék induláskor visz szépen, megrakva még nem volt, de sosem fogom túlterhelni. Második, harmadik berántásra indul.
Mol 4t 10w30 olajat kapott.
Nincs benn második sebességfokozat, de a gázadás lehetséges, így változtathatom a tempót.
Így hirtelen az első néhány találat a jófogáson.
Kereső szövegmezőbe beírod hogy pótkocsi, a maximális árat meghatározod magadnak, én 50.000-et írtam be. Ezt lehet variálni tovább a keresőszóval, például utánfutó.
Én a magam részéről, ha építenem kellene akkor simson vagy mz,etz kereket szereznék fékfalastul, így elég könnyen kivitelezhető lenne a fék kiépítése. De építeni csak akkor érdemes, ha gombokért jut az ember a vasanyaghoz, kerekekhez (saját véleményem). Ellenkező esetben nézegelődnék a jófogáson, időről időre felbukkannak gyári fékes kispótkocsik, megfizethető áron.
Üdvözlök mindenkit a fórumon. Segitséget szeretnék kérni, hozzáértő társaktól. Van egy Szentkirályi hajtóműves,Brigs motoros rotakapám, amin SPRINT XC 40 felirat található. Eddig csak kapálásra használtam, amivel megvoltam elégedve. Arra gondoltam, hogy mivel becsülettel tette a dolgát eddig éveken keresztűl kapálás területén ,hátha tudna segiteni szállitásban is. Nemgondolok nagy dolgokra, PL,egy zsák cement , öt hat vödör sóder, homok. Nyugdijas vagyok, szertnék csinálni egy kis könnyű pótkocsit utánna. A problémám az , hogy hogyan oldjam meg a pótkocsi fékezését a lehető legegyszerűbben ???.Mijen kerékkel, és mijen fékkel, hogy ne kerűljön nagy anyagi kiadásokba. A válaszokban nagyon örűlnék, kerék - fék felfogatásokról készűlt fotóknak , és szájbarágós készitési, leirásnak . Lakóhelyem közelében, falunkban, nincs lehetőségem, hogy a valóságban megnézzek, és lefényképezzem, a számomra fontos részeket.
Aválaszokat előre is köszönöm minden segitőkész fórumtársnak .
8km, vagyis oda vissza 16km. Futóznom kell. Egy szezonban kb 4-5 alkalommal megyek végig a sorközökön. Otthon egy nagyon kicsi konyhakert van amit rendben tartanék vele. Most egy marcikapa van B&S motorral. Ez is jó"lenne" ha rá tudnám tenni a sebesség felezőre.
Szerintem maradok a Quantum 60-nál.
Nem tudja valaki hogy hogyan működik a B&S motoroknál ez az új szivató nélküli indítás? Megbízható cucc ez?
Ha nincs messze a kerted, lábon kimehetsz vele! Igen, váltós gép, és alkatrészek vannak hozzá, bár vastagon fog a Honda ceruzája... A kertmotornál sokmindent be lehet szerezni hozzá, jó minöségben, jó áron!
Egyáltalán nem ismerem ezt a gépet. Jól látom, van rajta váltó? Akkor ehhez a sebesség felező nem is kell? Alkatrész mennyire van hozzá? Nekem minden használathoz utánfutóra kell tennem, majd a helyszinen levennem, milyen nehéz lehet?
Ha teheted, vegyél Honda F400-at, bátran megveheted a jó állapotú használtat is-csak alátámasztani tudom Zoltán véleményét. Nem nagy az.
Nagyságrendekkel kezesebb jószág, mint bármelyik "csizmás" rotakapa, felezővel, álom vele dolgozni. Nekem is 600-asom van, de a sorközművelésre a 400 alkalmasabb.
Adaptereivel szokták hirdetni, de a meglévő eszközeid is hozzáilleszthetők egy kis ügyeskedéssel.
Honda f 400-at vennék! Hogy miért? Amióta hondám van (f600), fele annyit kell szerelgetni, és gyorsabbnak is találom! És van rajta rüki is, ami nem hátrány!!!
Oda jutottam hogy nem veszek használt gépet viszont, kellene egy kis segítség a nekem megfelelő gép kiválasztásához.
Fűszerpaprikába kellene, inkább homokos talajra, sorköz művelés, sebbesség felezővel, kultivátor, kapa tagok, saraboló. Csak az a fajta felező jöhet szóba ami nem növel nyomtávot.
Árukeresőn és egyéb fórumokon olvasott tapasztalatok alapján, inkább Briggs&Stratton motorral, mint Hondával. "De ha valaki tud jól érvelni, még meggyözhet"
Erre a gépre gondoltam:
https://www.profikisgep.hu/kerti_gepek_es_kiegeszitok_2632/kapalogepek_14/kf_gyartmanyok_1755/kf_quantum_60_briggs_6_kapas_kapalogep
Ami motor jelenleg rajta van az hiányos, de működik Intermotor 205ccm es,
Az eredeti motorja ACME motori A220, sajnos az egy újszerü motor volt, csak az alsó csapszeg megszorúlt és eltörte a hajtókart az pedig kitörte a blokk oldalád :(
Inkább ebben a tipusban gondolkodnék mert van hozzá alkatrészem ezáltal.
Először is-mint az előttem szóló(k) is javasolták, kapd le a régit, nézd, vagy nézesd meg, érdemes-e javítani.
No, meg nézd meg a főtengely forgásirányát, nehogy meglepetés érjen.
Nem látok az adattáblán teljesítmény adatot, saccolom olyan 8 lovasra. Ehhez valót válasszál, fúrni-faragni biztos kell az illesztésnél.
Ha nem vagy jártas, ajánlok HOZZÁÉRTŐ szakit, nem csak aki annak mondja magát, ő is tud tippet adni.
Én nem javasolok diesel-t, drágább, üzemanyag ktg. ugyanaz, inkább jó minőségű benzinest, néha ki lehet fogni használt Honda motorokat a neten, GX sorozat legyen, azok szinte elnyűhetetlenek, ha meg muszáj, van minden hozzá, de ha vigyázol rá, örök élet.