Keresés

Részletes keresés

gombászok Creative Commons License 2017.06.26 0 0 29497

Köszönöm az "agyalgásaitokat"!

 

-igen, gondolom, érdekel a levegőcsavar állása.

 

-igen, gumi tűszelepes, ősszel vettem a karbit, csak nem ette már meg a fene, ráadásul indulás után megfelelően dolgozik. Persze ettől még túlfolyhat a karbi, ha nem zár tökéletesen, ez is okozhat indítási nehézséget.

 

- megnézem, hogy a motor-karbi furatok fedik-e egymást.

 

-pillangószelep tengelye nem szorul, hiszen akkor nem tudna maximum fordulatra pörögni, gázlevételkor visszaállni alapjáratra. Melegen az alapjárata is rendben van.

Volt már dolgom pillangószelep-szorulással, azzal a motorjával, ami még a gyári volt. Akkor azért vettem rá másik(utángyártott) motort, mert nem pörgött fel eléggé, erőtlen volt, azt gondoltam, hogy belső baja lehet. Pár év után egybeépítettem egy szivattyúval, akkor átvizsgáltam a karbit, és vettem észre a pillangószelep szorulását: a tengelye szorult max. gázállásnál, ezt szétszedve, finom csiszolással rendbehoztam.

 

- Nem tudom, hogy a benzinszint jó-e, annyira nem lehet rossz, mert álló motor esetén nem ömlik ki a benzin(az előzőnél kiömlött a karbi tetején). Honda karbinál nincs benzinszint állítási lehetőség, fix minden.

 

- fals levegő?? Nem valószínű, ez ellentmond annak, hogy levett levegőszűrő fedélnél el tudom indítani, bár nehezen, sok rángatással, és akkor is inkább a túlszívatási jelenségeket produkálja.

 

Még veszek egy új gyertyát, az is csinálhat disznóságokat, cserélgettem, de mindkettő használt, ami itthon van. Csak továbbra is rejtély, hogy mi a fene van vele, már a levegőszűrő betétet is csökkentettem, hogy kisebb legyen a légellenállása, teljesen mégsem vehetem ki, hiszen akkor a por megeszi a motort.

 

A baja az lehet, hogy hideg motornál nem megfelelő a keverékképzés, inkább túl dúsnak érzem.

Zoltán Kocsis Creative Commons License 2017.06.25 0 0 29496

*gondolod

Előzmény: Zoltán Kocsis (29495)
Zoltán Kocsis Creative Commons License 2017.06.25 0 0 29495

Az én f600-asomon is utángyártott karbi van, egy csavaros! Ha gomdolod, szívesen megnézem, hogy mennyire van kitekerve a csavar, mert az enyém kifogásalanul működik!

 

Előzmény: gombászok (29489)
Zoltán Kocsis Creative Commons License 2017.06.25 0 0 29494

Nagyon szívesen! Érthető, hogy a te korodban a csendhez, a nyugalomhoz, és az egyszerűséghez ragaszkodsz! :)

Előzmény: Buszos166 (29493)
Buszos166 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 29493

Szia! Köszönöm a lehetőség felkínálását, de maradok most már az Imi motoros elektromos kapánál. Akár sikerül most a jövő héten megvenni akár nem, majd csak később akadok rá.

Ezekkel híresen nincs, nagyságrendileg 100-ad annyi baj sem, mint egy (gyárilag), nem túl sikeres benzinessel (ami- valljuk be ezért ilyen olcsó).

Na persze ott a kábel, amit húzogatni kell. Na és. Időm van, a konyhakert nem nagy, áram mindig van. Sok mindent nem kell állítgatni egy elektromos motornál, ha véletlenül valami gebasz van, fillérekből kijön az alkatrész. Az áram fogyasztás- kapálás/óra/Ft, meg a benzinhez viszonyítva elenyésző. Nyár után letakarítom, elteszem, - tavasszal előveszem és már kapálok is.

Egyesegyedül a kábel(esetemben kb. 60m) + vízhatlan lengő csatlakozópár,- az, ami előzetes befektetés és nincs gondom üzemanyagra többé és még környezet barát is lehetek. Még vasárnap - ünnepnap is kapálhatok ha úgy tetszik kedvem. Senkit nem zavarok a hangoskodással és a benzin/(keverék) bűzzel.

Elnézést kérek a benzines kollégáktól, nem le degradálni akarom a kőolaj származékos kapákat.

Csak én menekülök a robbanó motorosoktól, 50 éves gk. vezetői múltammal. Elég volt az egykor imádott benya szagból.

Mostantól az autónkat sem én vezetem, (saját sofőröm van, -az asszony), ha csak nem muszáj. Élvezem, hogy a mittfárer ülésből nézegetem a tájat, bárhova megyünk.

Na meg az sem utolsó szempont, hogy ihatok egy jó kis hűvös söröcskét, ebben a döglesztő forróságban. Egészségetekre.

Előzmény: Zoltán Kocsis (29486)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.06.25 0 0 29492

Tiszteletem!

 

Nálam a Honda motorjavítás után került hozzám, igen füstölt erőtlen volt. A régi gyertya helyett egy módosított NGK gyertyát kapott, füstölés megszűnt, azóta indul, porlasztóval nem volt még gondom.

 

Ahogy olvastam Kavicsos64 a barkácsoljunk kistraktort fórumon szívott szintén a Honda klón motorja porlasztójával, az újonnan vett motorja kb. 3-4 év után kezdet rakoncátlan lenni, neki is a tűszeleppel gyűlt meg a baja.. Esetleg kérdezd meg, hogy orvosolta a bosszantó makacs problémát.

 

Nekem a Robi 55 tűszelepe rézből van, azt könnyű volt anno módosítani. Jikov porlasztó úszóház benzin szintjét a közlekedő edények elve alapján kontroláltam, egy másik porlasztó alsó csészéjét kifúrtam, beleforrasztottam egy réz tol betét csövét, arra egy átlátszó cső U alakba meghajtva, s addig állítottam a benzinszintet, míg az úszóház tömítéséig ért a benzin, vagy alá 1mm-t. Persze ehhez egy olyan tűszelep is kell, ami valóban képes elzárni, hiszen extrém körülmények között dolgozik a gép ( talajtól vibráció, zötykölődés, nem vízszintes üzemállapot, stb. )

 

A Honda tűszelepe ha jól rémlik gumi kúppal tömít, a szelep fészkét nem ismerem még, de hallani, hogy már az "alut" is megeszi a benzin.

 

A blokk oldalán van egy szerelő nyílás, itt lehetne ellenőrizni a szelephézagot, érdemes lenne ezt is kizárni, ha 20 éve megy a motor.

 

A porlasztó légtorok ahol csatlakozik, az oldalán is van kalibrált furat, nem takarja a felfogatásnál a papír tömítés a furatot?

 

Pillangós szelep tengelye nem szorult meg, ilyet is láttam már, miközben a gázbowden simán működött. WD-40

 

Egy benzinszínt ellenőrzés sem ártana, bár ahogy írtad ez a porlasztó is túlfolyik, ami eleve nem lesz jó.

 

Robi 55 tréfált meg még régen, nem indult, teljes motor szétszerelés, minden rendben, végül kiderült csak annyi baja volt, a kipufogóba befészkelt a darázs, két helyen sárdugót készített bele, így az nem szelelt. Garázsba fedett helyen állt, mégis megtalálták a darazsak. Nem egyedi eset, PA 80 motorja is emiatt nem indult, ezért adták el, hogy nem javítható..

Előzmény: gombászok (29489)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.25 0 0 29491

Szia.

jól írtad van két rugó a vastagabb a regulátor rudazat drót fülébe a másik fele a gázkarhoz tartozó mechanikába van akasztva a regulátor rudazattal egy irányban, nincs is más helye.Teljes fordulatról ez húzza vissza alaphelyzetbe.

A kisebbik rugó a karburátor pillangószelepét mozgatja nyitott állapotból visszahúzza alapjáratba.Egyik fele a  karburátor fekete kis műanyag billenő kar végébe van akasztva picike füle van a rugónak. a másik fele szintén a mechanikába van akasztva. két  lyuk van a 2-dikba kell akasztani. a másik lyuk azért van hogy a rugó elférjen.

-Az én gépem éveket kint állt a szabadban kidobták,én újra életre keltettem.Most cseréltem olajat.Jól megy tudok vele kapálni,de szeretném a karbit is pontosan beállítani.

Előzmény: halkergető (29472)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 29490

Üdv fars levegőt esetleg nem szív a tömítésnél ?

Előzmény: gombászok (29489)
gombászok Creative Commons License 2017.06.25 0 0 29489

Kedves Kolléga!

 

Látva gondoskodásról árulkodó soraidat, egy érdekes problémával keresnélek meg:

 

Adott egy 30 valahány éves Honda 600F gépem, igaz, a motorját kb. 20 évvel ezelőtt G200-as utángyártottra cseréltem.

Soha nem hagyott cserben, az könnyű indítás mindíg megvolt, mely a Hondákra jellemző.

 

Múlt évben elkezdett fuldokolni, végén túlfolyt a benzin üzemközben, szóval tűszelep csere. Azzal ugyanezt csinálta.

 

Elküldtem a karbit egy régi motoros cimborámhoz, mondván, majd ő megreparálja, hát rajta is kifogott, a tűszelep fészke kopott ki, próbálta felcsiszolni, csak nem lett jó.

 

Azt ajánlotta, vegyek rá új karbit, utángyártottban is beváltak, így tettem.

 

Azóta a könnyű indítás már csak vágyálom!!

 

Hidegen nem indult, se szívatóval, se anélkül. Próbaképpen levettem a levegőszűrő fedelét, rántáskor gomolyog a benzingőz, pöffent, de rögtön túl is folyik a benzin, megy ki a csavar helyén. Ha szívatóval indítom, akkor is, ha anélkül, akkor is, ha elzárom a benzincsapot, nem kap benzin utánpótlást, akkor  egy idő után muszáj kinyitni. Sok- sok rángatás után néha beindul, túlszívatós módon pöfög, majd felpörög, onnan kezdve rendben üzemel.

 

Azóta csak így tudom elindítani: levegőszűrő fedél le, ha beindult, kicsit melegítem, fedél vissza, utána minden rendben.

Igenám, de ha le kell állítani, és egy kicsit hűl, már megint nem indul, csak az előző módon, míg üzemmelegen könnyen indul.

 

Kifogott rajtam, pedig elég sok motorral volt már dolgom, ritkán fordultam segítségért.

 

Karbi beszabályozás??? Nem ismerem a gyári beállítási értékeket, no meg az alapjárati levegőcsavaron kívül ennél nincs is más állítási lehetőség.

 

Szelephézag??? Lehet, hogy kissé kopottak, (ugye ilyenkor nem megfelelő a sűrítés), soha nem volt mérve, szabályozva, de az nem szokott egyik napról a másikra elkopni.

 

Lehet, hogy valahol hibás a karbi, de hol??? Szemre minden rendben van (pillangószelep, fojtószelep, úszó.....)

 

Ha van valami ötleted(meg másnak is), szívesen venném.

 

Köszönettel.

Előzmény: amper_vadasz (29487)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.06.25 -1 0 29488

Nekem 28 éve megvan, 1. gazdája vagyok, anno kapált 440m uborkát oda - vissza, + a veteményeseket, mára már két kertet is kiszolgál. Növénytermesztő gépész, mezőgazdasági gépszerelő és jármű villamossági műszerész szakmákkal rendelkezem, szóval tudom hol mihez nyúljak hozzá és min módosítsak, hogy az probléma mentesen üzemeljen tovább. Még valami, már több szakival - kollégával beszéltem, szinte kivétel nélkül a Jikov tűszelepre panaszkodtak, hogy az bizony nem zárt rendesen, az új se. Egyik azt mondta, nem foglalkozik a Jikov porlasztóval, Derolto-t használ helyette. Viszont volt egy másik szaki, aki szintén hozzá nyúlt a gyári tűszelephez, és módosította, ahogy anno én is csináltam. Érdekes, van aki szintén gondolkodik, és kiküszöböli a gyári problémát. Erről ennyit. :)

Előzmény: ksanyi52 (29460)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.06.24 0 0 29487

Én úgy vagyok vele, egyszer kell valamit megcsinálni normálisan, legyen az a "rigolyás" 55-ös, aztán már csak használni kell.

Hozzáteszem a porlasztó beállításhoz elengedhetetlen a jó tűszelep. Nos én a régit javítottam anno, nem vettem újat, ami már maga is kétséges, hogy zár vagy sem.. ( a szelepfészkét módosítottam - megkúpoltam, kúp a kúpba már jól zár ), azóta is működik, ennek már vagy 5-6 éve biztosan.

Robi - Babetta 210 gyári gyertyahézaga 0.4mm, kicseréltem anno jó 6 éve biztosan az 5mm-es vasmagú gyári gyújtás töltő tekercsét 12mm-es vasmagra tekert erősebb töltőtekercsre, gyertyahézagot növeltem 0.6mm-re ( gyári eredeti külön 4V-os trafó + 4 lábas gyári "tirisztor" CDI gyújtása van ) és nagyon könnyen indul. Kipróbáltam anno a F.A.GY. egybe trafós gyújtását is, de jóval gyengébb annak a gyújtásnak a szikra energiája, így azt hanyagoltam inkább.

 

Ma lefűnyíróztam a letermett epret, majd elővettem az 55-öst és kapott némi keveréket, majd levettem a mankókerekét, és szívató fel, majd 1. rántásra könnyen járt a motorja ( legutóbb 1 hete használtam ) szívató lassan fokozatosan visszatolva, majd megkapáltam a kert veteményes sorközeit és a borsó helyét is a pénteki nagy eső után. Nekem természetes, hogy előveszem és működik, teszi a dolgát, s nem kell szerelgetni, ahogy sokak emlékeiben sajnos él, s keserű emlékekkel gondoltok vissza a Babetta motoros gépre. Tavaly kilyukadt az eredeti 27 éves tankja, gyorsan kicseréltem egy PA 80 tankjára ami szintén ugyan az, csak 80cm3 a motorja. Nekem éveket működik minden gond nélkül, pedig használom rendszeresen, csak tankolni szoktam, évente légszűrőbe és a lehajtásba olaj csere. Ennyi.

 

Van Honda F 600 Y is, de a pici Robi 55 könnyű fordulékony és kezes, én szeretem a kétüteműeket is.

Előzmény: Imperator23 (29461)
Zoltán Kocsis Creative Commons License 2017.06.24 0 0 29486

Ha gondolod, én is tudok neked egy Robi 55-öst! 20 kiló mátyás az ára, és elküldené ismerősöm! 

Előzmény: Buszos166 (29485)
Buszos166 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 29485

Szia! Ez is egy jó tipp. Majd a hétfői telefonnál ez  még megegyezés tárgya lesz. Háztól -házig vagy más futár cég stb.

Előzmény: janijani (29482)
janijani Creative Commons License 2017.06.24 0 0 29484

De ismerek egy esztergályost aki bedolgozik az MTD-nek, talán ő is tudhatja honnan lehetne szerezni egy ilyen kereket:

http://www.uzleticegtudakozo.hu/index.php?do=comp_show&cname=Laboda%20B%C3%A9la%20-%20Eszterg%C3%A1lyos

Előzmény: janijani (29483)
janijani Creative Commons License 2017.06.24 0 0 29483

MTD csigakerék ügyben felhívhatod a vaszkoshop.hu, az agrooroszi.hu, bszfarmer.hu,  klack.hu

 

Ha van nekik küldenek, ha nincs biztos tudják hol lehet beszerezni.

Előzmény: xantia1.9d (29446)
janijani Creative Commons License 2017.06.24 0 0 29482

Ha a GLS akadékoskodna van egy jó futárcég a Bestposta. http://bestposta.hu/kapcsolat/ itt Hegedűs Lászlót kell felhívni.

Egyszer vettem egy tekercs poliészter hullámlemezt és a GLS nem hozta el mert túlméretes, ezek meg simán elhozták.

Előzmény: Buszos166 (29481)
Buszos166 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29481

Szia! Az lehet, hogy egy másik normálisabb sráccal folyt az eszmecsere. Az akivel én beszéltem eléggé ködösen fogta fel a dolgot. Mindenesetre örülök, hogy még meg van.

Most már csak arról kell meggyőzni a tulajt, hogy valamilyen megoldást találjunk a szállításra.

Éppen most számolgattam,hogy lemenni érte Vág településről Pécsre, még a leggyorsabb/legrövidebb úton is, horribilis üzemanyagba kerülne. Oda -vissza Kb. 480km =kb. 9700.-Ft üz.any. ár. Nem éri meg.

Mindenképpen a Háztól -Házig-at kellene megrendelnie. Az nagyon jó ötlet, hogy ha nincs akkora doboz, a folpakk kiváló megoldás. Valahogy rá kellene beszélnem.

Előzmény: janijani (29480)
janijani Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29480

Délben még normális volt a fiú (vagy a testvére lehetett?), mondta hogy megvan a gép de az apja hétfőn jön haza. Kérdeztem, hogy megvan-e a gyári kapcsoló és a gyári tolókerék? A kerék megvan, a kapcsolót nem tudja.

Előzmény: Buszos166 (29479)
Buszos166 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29479

Szia! Kezdjük azon, hétfőn tudom meg a tulajtól, hogy meg van -e még. mert az a fiú akivel beszéltem egyáltalán nem volt képben, miről van szó. Esetleg már jól érezte a család magát, úgy péntek délután és nem nagyon kívántak ezzel foglalkozni.

Hétfőn már többet tudok majd.

Jelenleg éppen a szivattyúm adta be a kulcsot. Locsoláskor szól az asszony, hogy baj van, orrán-száján ömlik a víz a szivattyúnál. Na ez kellett még, így péntek délután. Holnap első dolgom, hogy hívom a vill szer kisgép javító szakit, hátha megkönyörül rajtam, szimering ügyben.

Előzmény: janijani (29478)
janijani Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29478

Nem mondta a srác, hogy én is felhívtam dél körül? A szállításon filóztunk hogy lehetne megoldani.

 

Felhívtam egy másik jófogásról ismerős ismerősömet is, hogy ő hogy küldene el egy kapálógépet? Azt mondta hogy adott már el ingyenszállítással kapálógépet, vett Folpack fóliát, jól betekerte vele hogy ne látsszon ki sehol és a GLS simán elvitte. De ha van akkora papírdoboz abba is be lehet tenni.

Előzmény: Buszos166 (29474)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29477

És neked azért van rajt komár karbi mert fúrva lett a motor ?

Előzmény: Barret02 (29476)
Barret02 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29476

Nekem van egy Robi50,azon komár karbi van.Már nem használom,de nagyon sokáig hiba nélkül üzemelt!

Fűnyírónak használtam,annyi gond volt vele,hogy a lendkerék nincs ékkel rögzítve! Ha elkap valamit,azonnal elmegy a gyujtás...

 

Előzmény: kovacskristof5534 (29475)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29475

Hát nem tudom igazándiból mi lehet a hiba de azt ajánlották nekem hogy Simson karburátorral 

Előzmény: Törölt nick (29473)
Buszos166 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29474

Szia!  Köszönöm, hogy megtaláltad ezt a hirdetést. Már fel is hívtam a tel. számot, de a tulajjal most nem tudtam beszélni, de  majd hétfőn valószínű megtudom, hogy meg van -e még a gép.

Ugyanis elég régi, március 29 a feladási dátum. Remélem, meg lesz még, azok alapján, hogy még nem vette le, (habár találkoztam már olyannal is, hogy már régen eladta, csak lusta/trehány/nemtörődöm volt levenni. 

Eléggé egyben  van a képek alapján. Tényleg van egy robusztus billenő kapcsoló is rátéve.

Előzmény: janijani (29468)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29473

Nem vagyok jó távgyógyító! De ha a gyújtás jó helyen van,és a karburátor ténylegesen tiszta,akkor azért egy fúrt motornak indulnia kéne legalább. Az enyémet rántani sem kell,csak húzom a berántót az első vagy a második sűrítésnél indul szívató és úsztatás nélkül is. Érdemes kivenni a két fúvókát kicsit beáztatni benzinbe átfújni kompresszorral,esetleg átfújni a karbi járatait is. Az üresjárati csavart 1 teljes fordulatra kihajtva indulnia kell. A karburátorának a  pillangótengely szétkopása a halála.Azt úgy tudod ellenőrizni,ha teljesen ráhúzod a gázt,ilyenkor a kar már nem támasztja a pillangótengelyt,megmozgatod a végét,ha nagyot löttyen,akkor ott már falsolhat,és okozhat üzemzavart.

 

 

Előzmény: kovacskristof5534 (29471)
halkergető Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29472

Szia! 

Nekem megvan ez a gépem vagy 15 éve, de azon kívül, hogy azt a gumi nyomógombot cseréltem a karburátornál, még soha nem nézegettem a karbit. (Igaz, nem is igen használtam a gépet.) Azt sem tudom, hogy van-e rajta egyáltalán valami állítási lehetőség, és ha van, akkor az milyen?

 

Most kiszaladtam, és megnéztem: Valószínű, hogy a regulátor működésével összefüggő 2 rugó (egy hosszabb, és nagyobb átmérőjű, és egy rövid, kisebb ármérőjű) végei nem jó helyre vannak rögzítve.

Ugyanis egyik végük a regulátor karjának drót fülébe, - tehát egy pontba, - a másik végük pedig különböző, de fix helyre van rögzítve.

Nekem ugyan ez nem tűnik logikusnak, de hiába nézegettem, nem találok olyan lyukat, vagy fület, ahová a rugóvégeket máshová lehetne rögzíteni. Azt sem látom, hogy a regulátornak lenne valamilyen állító-csavarja. 

Szerintem nincs! 

Sztem azon úgy állítanak, hogy a motorból kijövő tengelyen a kar rögzésének szögét változtatják meg. De ahhoz én még egyik motoromnál sem nyúltam hozzá.

 

Nagyon profi kisgép szerelő csak a szomszéd faluban van, de annak annyi munkája van, hogy ha elvinném oda a gépet, akkor 2 hónap, mire sorra kerülnék.

Így aztán használom a gépet úgy, ahogy most van. A gázkar 1/3 állásban, így indul is, kapálni is lehet vele, ...

Előzmény: Törölt nick (29467)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29471

Hát szerintem a karbival lesz a gond egyébként ha beindul megy mit az ökör :D régebben 1 rántásra indult de amikor próbálkoztam vele akkor is csak úgy indult hogy befújtam neki féktisztítóval 

Előzmény: Törölt nick (29470)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29470

És mit takar a nem igazán akar menni? Elindul,ketyeg alapjáraton,de aztán haldoklik?

Mert ha ezt,akkor még járatnod kell.A frissen fúrt motor pillanatok alatt elkezd szorulni, és ha nem figyelsz,meg is szorul teljesen. Én 2 hete fúrattam meg(először) a 84-től,újkorától nálunk lévőt, 4,5 óránál járok, már valami alakul,de igazán terhelni,még nem lehet. A mester 10 órára taksálta a bejáratási időt,hát a fene tudja,meglátjuk majd. Egy biztos,soha nem volt fúrt motoros gépem,ez lesz az utolsó is. Ez a játszogatás nem nekem való,nincs semmi türelmem hozzá.

Előzmény: kovacskristof5534 (29469)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29469

azt takar a motor felújítás hogy  szimeringek meg a csapágyak lettek kicserélve és a henger is frissen lett fúrva 

Előzmény: Törölt nick (29466)
janijani Creative Commons License 2017.06.23 0 0 29468

https://www.jofogas.hu/baranya/Elektromos_kapalogep_64641665.htm

 

Itt is van egy IMI motoros kapálógép.

Ahogy nézem ezen sem a gyári kapcsoló van már, hanem egy komoly billenőkapcsoló.

Előzmény: Buszos166 (29447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!