Köszönöm az ötleteket, majd gondolkodom rajta, hogy hogyan tovább?
Egyébként ma nagyon kellemesen "csalódtam" a kapálómasinámban. (Robi 66) Kb. 15 éve megvan, ezalatt az idő alatt alig használtam, úgy rémlik, egyszer cseréltem a benzin-pumpa gumi harangját.
Ma, mikor alaposabban megnéztem, felfedeztem, hogy 2 anya oldásával a gép 2 darabra bontható. A két darab mozgatása, szerelése külön-külön az olyan vénembernek sem jelent gondot, amilyen én vagyok.
Ami apró hibákat észleltem, különösebb erőkifejtés nélkül javítani tudtam.
Áldassék a gép konstruktőre!
Ergo: A kapagéphez nincs szükségem különösebb emelő-szerkentyűre.
A fűnyírók miatt viszont továbbra is töröm a kobakom.
50 m 2 x 1,5-öst vettem 9000 Ft volt. Ha földeltet akarsz akkor 3 eres kell és ha hosszú kábel kell erősebb a 2,5-össel. Elmegy az 1,5-össel is, de a gyári kábel 3 x 2,5-ös volt rajta 25 méter csak már sokszor eltört a kapcsolónál és lerövidült.
Ez így van 70 felett az ember meggondolja, hogy mikén tud egyszerűsíteni a sorsán. Az asszony már tudja, hogyha valami feladat van előtte célszerszám készítése következik.
Ha szeretsz barkácsolni, ajánlom az X lábú emelőket. Könnyen kivitelezhető és egyszerű szerkezet. A tetején ne asztal legyen, csak keret. amelyre tehetsz munkalapot ha kell.
Szia! Rendben. Ha sikerült megvenned, nem ártana átnézni vagy átnézetni villamos szempontból. Nekem saját építésűm van. Tettem rá egy vészleállító gombot, mert az ördög nem alszik.
Szia! Köszi hogy felhívtad a figyelmet erre a kapcsolóra, tényleg hiányzik a kapcsoló. Vajon csak egyszerűen bedugta a dugót a lengő aljba? Eléggé balesetveszélyes. Meg is kérdezem az eladót.
Nekem ugyan csak tologatós fűnyíróim vannak, de már azokat is elég feltennem egy asztalra. (Már elmúltam 73.)
Arról már nem is szólva, hogy az asztal sem igazán egy célszerű tárgy a javításhoz.. (Pl. a kés le- és visszaszerelése.) Vannak ugyan mobil tartóbakjaim, de azok biztos más célból foglaltak, amikor éppen valami sürgős művelethez lenne rájuk szükség.
Ezért kéne olyan eszközt konstruálnom, ami más célra nemigen használható. :)))
Egy nagyobb kettős létra és egy deszka darab is használható fűnyíró szervizeléshez, 2x már volt, hogy a felállított szétnyitott létrát használtam, és ha nincs épp más, az is remekül megfelelt.
Fűnyíró traktort munkahelyemen pl. zsiráffal és egy vontató kötéllel emeltem fel, majd 4db kb. 90cm magas bakra tettem, így cseréltem a kevláros szíjakat.
Sámlim nekem is van, (igaz, nem piros) de azon ülve semmivel nem kényelmesebb a művelet, ha a gép a földön van, mint térdelve, vagy a földön fekve. :)))
Hajolni én sem bírok sokáig, de ezeket a munkákat mégis legpraktikusabb a talajszinten végezni. Rövidebb időre le szoktam térdelni a gép mellé, hosszabb időre van egy jó kis piros sámlim, előhozom és arra ülök.
Érdeklődöm mélységes tisztelettel, ki-milyen módszert, eszközt alkalmaz, ha a gépén valamilyen szerelni-, karbantartani valója akad?
Rá kellett döbbennem ugyanis, hogy 70+-os életkoromban elég nehezen hajlik már a derekam ahhoz, hogy a talajszinten álló gépen a kapatagokat pl. körmöskerékre cseréljem, netán hogy ugyanez a művelet elvégzéséhez a gépet egy asztalra feltegyem.
(Az aktuális teendők jelentkezésekor ugyanis általában egyszemélyes vállalatként működöm, amikor nagyon kéne, biztos, hogy nem tudok leakasztani a szögről senkit, aki a gép asztalra fel- és lehelyezésénél érdemben segíteni tudna.)
Netán az lenne az erőkímélő megoldás, ha az ilyen esetben leszedném a motort a váz-hajtóműről, és akkor a mechanikát már úgy forgatnám, billenteném, ..., ahogy akarom?
Szia! Köszi a jó tanácsokat, bár, már gyakorlatban is kipróbálhatnám.
Eléggé felvillanyoztál ezzel a gyártmánnyal, főleg, ahogy a Goog-n utánakerestem az IMI Villker nek.
Ennek a cégnek a történetét elolvasva nagyon szimpatikus lett. Sajnos 1995. -ben csődeljárás és bekebelezte egy külföldi cég.
Naná, hogy privatizálnak egy olyan üzemet (Iklad) amelyik a nyugaton is elismert (abban a korban modern is és dizájnos), gyártmányokat gyártott. A névben részben szerepel most is az IMI, de a profil már a modern idők gépeinek gyártása. Ezért gondolom, hogy igen nehéz lesz fellelni egy ilyen rotakapát, mint amilyen Neked is van és amit már eladtak a jóf... -on.Az akkori gyártásban ennek a kapának a "Villamos rotációs kapa" nevet adták.
Téged is megkérlek, hogy ha tudsz ilyen, (örökség, hagyaték, műhely/raktár takarításban fellelt, valamilyen másik eladási felületen hirdetett stb.) eladásra kerülő kapáról, értesíts az előbbi h.sz-ben leírt elérhetőségemen.
Azért hogy ne érjen csalódás ha ilyen elektromos kapát veszel, leírom hogy kapálok vele 20 cm mélyen: a kapák 45 cm szélesek, 22-23 cm átmérőjűek. A jobb és a baloldali kapák között középen elhagy egy 5-6 cm széles sávot, ami kemény talajban falként megáll és ennek nekiütközik a hajtómű, a kapák forognak de nem halad előre a gép. Ennek kiküszöbölésére nem 45 hanem 50 cm széles sávot kapálok úgy, hogy először jobbra kapálok, halad 8-10 centit a gép, átteszem baloldalra, itt is halad előre 8-10 centit és ezzel a jobbra-balra pakolászással középen nem marad fal aminek nekiütközne a hajtómű. A jobbra-balra pakolászás nem nehéz munka mert hátul a csoroszlyán támaszkodik a gép, csak a gép szarvát kell egy kicsit lenyomni hozzá. Egyébként a motor jól bírja a kapálást. Én a sárvédőt leszedtem róla mert ha beteker valami gazt sokkal könnyebb sárvédő nélkül hozzáférni letekerni.
Szevasztok! Köszönöm a hozzászólásokat. Az Imi Villker kapát sajnos már eladták, csak még nem vette ki a hirdetést a feladója. Nem baj majd nézelődök még hasonló iránt. Üdv. Cs I.