Keresés

Részletes keresés

Imperator23 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29131

A gyújtáskapcsolót leszámítva teljesen eredeti F400. Szép, megkímélt állapotban.

Olvasgattam vissza a fórumot, mivel nekem Lajomizse messze van, gondolom lehet 

kapni az Agroker-nél vagy más ilyen cégnél is eredetit (vagy, ami a legközelebb áll hozzá és kevláros), ugye?

 

Illetve, ha megveszem az eredeti szíjat, akkor is kell állítgatni a feszességén?

Mivel ezt a motor előre-hátra mozgatásával tudom megoldani, ezt szeretném elkerülni lehetőleg. 

 

+ még egy bónusz kérdés: ezzel a nem éppen jó szíjjal tudok azért dolgozni? nem teszek kárt a gépben?

egy kisebb területet szeretnék felrotálni. 

 

Sajnálom szegényt, hogy így nyikorog....

Előzmény: gombászok (29128)
Gaborfelicia Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29130

MTD 55/6 Thorx55-ös kapálógépet vettem ma használtan, nincs meg a könyve. Neten sem találok, esetleg valaki tudna segíteni? Szép a hangja, 70e Ft volt 6 kapataggal és egy sorfeltöltővel, Szeged körül. Támasztókereket és fűnyírót szeretnék hozzá venni. szebenigj kukac yahoo pont com-ra írjon légyszi, aki tudna segíteni.

studiod1 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29129

Ezen a házon van egy hasított csavar(itt nincs rajta)  http://www.agrooroszi.hu/shopimg/AgrOroszi_11999606477627kB.jpg   azon keresztül megy a kuplungbovden, ott a csavaron kell a kuplungot állítani elég jelentős az állítási lehetőség,ha mégsem elég akkor a kuplungkaron kell hajlítani. A villa rögzítő csavar a tengelybe levő fészekbe ül bele,tehát ott nem lehet.

Előzmény: zsopek68 (29122)
gombászok Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29128

Mások is írták, hogy csak a kuplungoláshoz való ékszíj az igazi, ergo: az a legfaszább. Beszerzési lehetőség pl.: Johanna kft Lajosmizse. (amennyiben tényleg eredeti a géped)

Lehet próbálkozni, állítgatni a gép-hajtómű távolságot a mostani szíjaddal is, de az egy szenvedés, ill. óvatosan a sebességváltással, hogy ne sokat recsegjen. Elmegy, de nem az igazi.

Megsúgom neked, hogy a jelenlegi szíjam se az eredeti, de én motort cseréltem, emiatt nem használható a gyári ékszíj. Kialakult a megfelelő használat, nem akarlak untatni vele, van mikor pl. előre akarok menni, akkor előbb hátramenetbe kell kapcsolni........... Próbálkozzál.

Előzmény: Imperator23 (29127)
Imperator23 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29127

[Köszi index, hogy lehet utólag szerkeszteni.... meg nagy képeket feltölteni....]

 

 

Az új szíj: itt jobban látszik a felirat

 

 

 

 

A régi, eredeti Honda ékszíj:

   

 

 

 

 

 

Előzmény: Imperator23 (29126)
Imperator23 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29126

Az új szíj: itt jobban látszik a felirat

 

 

 

A régi, eredeti Honda ékszíj:

   

 

 

 

 

 

Előzmény: Imperator23 (29125)
Imperator23 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29125

Ez a gépen a második szíj. Még az eredeti Honda is megvan hozzá.

Sajnos a garázsban volt egy nyest, ami megrágta a kocsit és a kapagép ékszíját is. Emiatt szorult cserére. 

 

Ez a mostani ékszíjon látható felirat:

 

 

 

Az eredeti gyárin semmi felirat sincs. De az is ilyen fekete színű.

Most két választást javasoltatok:

- állítsak az ékszíj feszességén

- nem jó ez a szíj, és vegyek egy új kevlárosat.

 

 

 

Előzmény: gombászok (29103)
janijani Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29124

12000-ért is még belül vagy a 20000-en, a hibásat meg meghirdetheted 5000-ért hátha kell valakinek.

 

Kuplungbowdent beállítani? Az állítócsavarral nem lehet? Bowdenvéget arrábbforrasztani nem akarsz?

Az az igazság még sosem kellett szétszednem, de láttam a házon belül ahol rá van húzva a kiemelővilla a kuplungkarra ott van egy kisebb csavar, ennek a meglazításával talán lehet fordítani a kiemelővillán. De ha le van lapolva a csavarnál a kiemelőkar akkor ez sem megy. Végső esetben ráhúzol a kiemelőkarra egy vascsövet és óvatosan hajlíthatsz rajta. Mondjuk túl sokszor nem érdemes hajtogatni mert letörik, de én is igazítottam már rajta mert nagyon balra állt és emiatt iránytörése volt a  bowdenbelsőnek.

 

A kar akkor lesz stabil ha beakasztod a bowdent és beállítod hogy ne lógjon, de éppen még ne feszüljön.

Előzmény: zsopek68 (29122)
Csubi01 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29123

Üdv!

 

Segítséget szeretnék kérni van egy Rk-2b típusú rota kapám, amikor beindítom kis fordulaton ingadozik az alapjárat és aztán egy kis idő múlva le is áll a gép. Ha nagyobb gázt adok neki akkor szépen dolgozik, de amint csökkentem azonnal elkezd ingadozni az alapjárat és le is fullad. Gyertyát, levegőszűrőt cseréltem illetve nem rég volt szerelőnél aki a fordulatszám szabályzót is kicserélte, de az alapjárati ingadozás illetve az ezt követő lefulladás ugyan úgy megmaradt. Valakinek esetleg ötlete, hogy mi lehet a baja a gépnek?

 

zsopek68 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29122

Hát böngésztem az éjjel s reggel is, de legolcsóbban 12.000.-ért találtam:(, ennek a duplááért s kapa nélkül..köszönöm, jeleztem az eladónak, remélem elküldi Házhoz szállítással:)

Ezt is köszönöm, így valóban egyszerű dolgom lesz - csak azt nem tudom, a kuplung bowdent hogyan kell beállítani? A kar sem túl stabil, talán újat kellene rendelnem, az biztos van.

Előzmény: janijani (29119)
janijani Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29121

Kétlem, hogy a hirtelen kuplungkieresztéstől ment volna tönkre, ha a hajtómű rendben van megkapar a földön a kerék és ennyi.

Előzmény: amper_vadasz (29118)
janijani Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29120

A Robi 55-nél másképp van megoldva, most néztem meg a gépkönyvét. Ott 2 zégergyűrű van a tengely alsó végénél.

Felmelegítve szerelni valóban kíméletesebb.

Előzmény: amper_vadasz (29117)
janijani Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29119

Itt találtam jó áron masszív Robi hajtóművet.

 

https://www.jofogas.hu/zala/Robi_hajtomu_65151953.htm

 

Ez jó lenne neked és akkor nem kellene szerelni. Nem tudom postáznák-e.

Előzmény: zsopek68 (29116)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29118

Rotációs kapák zömében 2 ... 5.5 Le motorokkal vannak szerelve, zsopek68 motorja erősebb 8 Le-s.

Motor és a kuplung+csigahajtás között itt még van egy ékszíjas felező ( nyomatékváltó ) is..

 

Nekem is van több típusú felezőm a pici 55-ös pörgős motorú Robin.

Termetes krumplikiszedőt, kb. 80cm széles sarabolót, 130cm széles rögtörőt hajt meg a pici 49cm3 2T motorja, ami csak 2.7Le gyárilag...

Ha valaki nekem 20 évvel korábban elmondja, hogy milyen adapterekkel dolgozik egy 55-ös, valószínű kinevetem, hogy ugyan már, ez képtelenség.

 

Ezt csak azért írtam le, hogy egy 8Le-s B&S motor felezővel tekintélyes nyomatékot szabadít rá a felező utáni kuplungra és csigahajtásra, amit nem szabad lebecsülni.. Nálam pl. pont a megnövekvő nyomaték miatt a kuplung még a felező előtt van a főtengelyen, és a röpsúlyos kuplung kicsit másképpen viselkedik, mint a ti esetetekben... Az alapjárati fordulat emelésével a kuplung pofákat helyén tartó rugókat legyőzi a centrifugális erő, a pofák sugár irányba nyitnak, a kapcsolóharangba némi csúszással záródnak a ferodolos betétek, a hajtás létrejön.

Ha jól értettem az eladó bácsi elindította a hideg motort, majd a fordulaton pörgő motorra zárta a kuplungot... egy 8Le-s 4T motor alapjáraton is szép nyomatékkal rendelkezik, nem hogy "felező után" és még fordulaton.. Szerintem ettől robbant szét a bronz kerék. Ha lágyan kezeli a kuplungot, lassabban ébred a tekintélyes nyomaték is, autó kuplungpedálról sem szoktunk leugrálni, különben lefulladás lesz általában belőle..

Előzmény: janijani (29115)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29117

Nekem a Robi 55 csigahajtás javításnál ( felső csapágy csere ) nem volt zégergyűrű, a csapágy szoros illesztéssel ül a csapágyfészekbe. Ilyet nem szoktak hidegen beütni, fel kell melegíteni a csapágyfészket, és ebbe könnyedén beleül a csapágy. Mikor visszahűl az alu ház, ez az illesztés fogja meg a csapágy külső gyűrűjét elmozdulás ellen. Ha valaki hidegen veszi ki a régi csapágyat, majd hidegen üti be az újat, az acél csapágynál puhább alu ház csapágy fészke sérülni fog, az illesztés már nem lesz a gyári, még könnyebben kijöhet a másik csapágy...

 

Nincs szerszámod, rutinod ilyen szerelésben, inkább egy géplakatos ismerősöd kérd meg, hogy segítsen.

Előzmény: zsopek68 (29116)
zsopek68 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29116

Az elméleted lehetséges, hogy megállja a helyét, mert ahol a gépet tárolták, egy hosszú és keskeny parasztház mögötti sufni volt, az udvar tele mindennel, ahol nem lehetett előre hozni. A ház albérlőknek van kiadva s mire odamentünk, az albérlő a fiával a keskeny tornácon előre cincálta kis futót és a kapagépet!

Bár a szabadonfutós kerekek voltak rajta - erre még valami tengelybe fűzhető megakasztót be kell szereznem, mert az nincs meg - ki tudja milyen formában hozták előre s mit csináltak vele, mire előre ért?

E szerint be kell szereznem egy zéger gyűrű fogót s talán ugyanitt kapok ilyen pasztát is a tömítésekhez. Bár eddig még sosem csináltam még hasonló munkát sem, lehet belevágok:)

A megküldött Szentkirályi gépkönyv alkatrész felsorolása sokat segít, csak azt nem értem, miért van benne kettőféle robbantott ábra, különbözőnek tűnik a gépek fogantyúja.

Ha nem untat a hülyeségem, majd tudósítok a továbbiakról.

Nagyon köszönöm a sok segítséget!

zsopek68

Előzmény: janijani (29115)
janijani Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29115

Gondolkoztam rajta, hogy történhetett az, hogy egész fogak törtek le a csigakerékről. Van egy elméletem, nem tudom hogy igaz-e: legutóbb amikor bevitték a sufniba a gépet, nem indították be a motort hanem úgy rángatták be az elején az indián orránál fogva. A kerekek csúsztak a földön, ezáltal előre akartak forogni, így a csigakerék felfelé tolta a csigatengelyt. A csigatengely tetejénél a fölső csapágy felett kiugrott a zégergyűrű (vagy nem is volt benne) így felfelé kitolta a csigatengelyt. Az alsó végét kihúzta a csapágyból így nem tartotta semmi az alsó végét csak a ház ami bővebb, így foghegyen még kapcsolódott a csiga a csigakerékkel és amikor beindult a motor letörte a fogakat.

Tehát hogyha szereled, a felső zégergyűrűre nagyon figyelj oda, hogy ép legyen, rendesen üljön és feszüljön a hornyába, természetesen a horony is ép legyen. Azzal lehet az ilyet tönkretenni, ha valakinek nincs rendes zégerfogója, hanem szeggel, csavarhúzóval erőlteti ki a horonyból a zégergyűrűt.

Előzmény: zsopek68 (29108)
janijani Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29114

Gratulálok a szerzeményedhez! Nem csináltál rossz boltot így sem, sőt jobban jártál hogy az öregnél ment tönkre mintha két hét múlva nálad történik ugyanez. Legegyszerűbb ha veszel használtan egy jó KF vagy Robi hajtóművet és kicseréled, abból a 20000-ből bőven megvan. De a csigakerék cseréje sem lehet egy bonyolult dolog, bár még nem csináltam.

 

Videó:Indián: https://www.youtube.com/watch?v=Wgh2hM-SxO4

 

itt meg egy más fajta:https://www.youtube.com/watch?v=X53oFwex-dw

 

Mindenesetre szedd szét, jegyezd meg (fényképezd le, írd le, rajzold le) mi hol van benne, ne csak a nagy dolgokat hanem az apróságokat is mint hézagolólemezek, zégergyűrűk, porvédők. Takarítsd ki, vizsgáld meg a csapágyakat, amelyik lötyög cseréld ki, szimmeringeket nem drága dolog látatlanba kicserélheted, a csigatengely nem hiszem hogy nagyon kopott lenne de vizsgáld meg és ha kell cseréld ki, aztán összerakod.

A tömítéshez mostanában tömítőpasztát használnak, régen gépzsírral megkent papírt. Én különösen roncsolt összevert felületek esetén megkenem gépzsírral a felületeket és egy szál vastagabb cérnát fektetek végig rajta. (pl amivel a krumplis-hagymás netzháló zsákokat varrják le) Ez is tökéletesen tömít. Feltöltöd a lyukig 80W90 hajtóműolajjal, szórhatsz bele grafitport is és van egy felújított hajtóműved.

 

Nem tudom mennyire égette el az öreg a ferodolt a kuplungban, majd kiderül, az is lehet hogy semmi baja nem lett. Sokat kibírnak ezek. Lehet kapni bele ferodol betétet amit be kell ragasztani, ilyet sem csináltam még, lehet hogy esztergán le kell szabályozni. Vagy komplett kuplung felsőrészt, ez gondolom már leszabályozva adják.

Egyelőre ennyi...

Előzmény: zsopek68 (29108)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29113

A súrlódástól csúszástól a jelenlegi normál fekete szíj felmelegszik és inkább tapadni fog, ezért nem alkalmas ékszíj kuplungos gépre.

Általában minden normális csapágybolt be tudja szerezni a kevláros ( fehér vagy szürke színű ) ékszíj kuplungos szíjat. Vedd le a jelenlegit, vidd el magaddal a csapágyboltba mintának, ott megmérik, és a coll-ba legközelebbi kevláros szíjat meghozatják pár nap alatt. Szerintem saját magad is fel fogod tudni tenni - s beállítani. Az ára sem lesz vészes. Utána elfelejtheted az ékszíj cseréket, tartós lesz.

Előzmény: Imperator23 (29111)
jofi47 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29112

Találtam egy videót a r-50-ről, de nem látnii rendesen a trafóját. Én  még nem láttam ilyet, de ha a tied ben ez a rosz én megpróbálnám valami hasonlóval.

A rigáé ugyan olyan felfogatású mint a videón, ha gondolod küldök egyet.

Előzmény: ballage1983 (29098)
Imperator23 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29111

Hideg motornál még valamennyit kiold a kuplung, de ha bemelegedik semennyit sem.

Azt mondta a szerelő, azért nyikorog, mert még új, idővel elmúlik. Illetve utángyártottnak titulálta a szíjat. 

 

Nem értem miért tett rá ilyet, ha lehet kapni eredetit is hozzá.

 

Egyébként tényleg balesetveszélyes: próbáltam vele dolgozgatni, de főként a szűk sorban,

ha tolatni kell vele, és nem old a kuplung simán elütöd vele magad. 

 

Előzmény: amper_vadasz (29109)
jofi47 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29110

Elnézést kérek, én robi 55-ös höz gondoltam!

Előzmény: ballage1983 (29098)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29109

Az ékszíj tuti nem rá való, erre ékszíj kuplungos gépre való kevláros ( szürke vagy fehér színű ) ékszíj való, ami képes lazításnál a megcsúszásra. Neked fekete ékszíj van fent, ez normál szíj, hiába lazítod meg, az oldala tapadni fog, ezért nem is old ki a kuplungod. Tettek már fűnyíró traktorra is fekete normál ékszíjat, mondván, hogy jó lesz rá az is.. aztán csodálkoznak, ha kikuplungolnak és a hajtás nem szűnik meg, még baleset is lehet belőle.

"Ügyes szaki" volt, aki ezt felszerelte neked, inkább kontár a helyes megnevezés.

Előzmény: Imperator23 (29095)
zsopek68 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29108

Na, hát megvan a gép - de ez is én vagyok...megtaláltam az ország egyetlen gépét, amit helyben tönkre tett a hozzá - nem - értő ex-gazdája...

Sokadik rántásra beindult a 8 HP-s motor, eléggé fekete füsttel, ami azután normalizálódott, lejjebb ill. visszavette a szivatót ill. a jobb karon lévő állítót.

Behúzva a kuplung kart - mutatta így indul a tengely - s felhuzta a mellette lévő biztosító kar szerűséget, egy pillanatra mintha mozdult volna a kerék - ill. a kapák tengelye, de utána semmi, próbált a kuplung bowden állító csavarján tekerni, majd svéd fogóval a hajtóműház melletti kuplung karon (?) vagy hogy hívják állítani, de csak nem mozdult a tengely...pörgette a motort, míg alul talán a kuplung tányértól jött a füst - erős ferrodol szag kíséretében - akkor leállította a motort, " pedig tegnap berántottam s ment " jeligével. Mivel marha büdös volt, leszedtük a motort majd a kerekeket a tengelyről s maradt a hajtómű ház magában, azt mondta ilyet még sosem csinált a gép, nem lehet ez olyan bonyolult, szedjük szét...Nem forgott az istennek se a tengely.

Mikor kiszedte a hajtómű házat összefogó imbuszos csavarokat, elkezdett szivárogni az olaj - tele arany szemcsékkel, gondoltam na ennek satu, a bronzcsigából mi maradt?

Hát nem sok, ahogy széthúzta a két fél oldalt, potyogtak a fogak, mint egy jó kocsmai verekedésnél...

A csiga fele foghiányos volt, néhány darab a függőlegesen lejövő tengelytől is esett ki, az úgy tűnik ép maradt - a bronz puhább, mint az acél:((

De miért lett mindez????

A gép már szerintem jó ideje állhatott a sufniban, a pókhálók mennyisége alapján, s a gazdája még a használat alatt sem tekintette a hajtómű-olaj cserét életcélnak...

A csigatengely két oldalán lévő csapágyak mozogtak, a függőleges tengely úgy szintén forgott - mitől égett helyenként acélos kékre a kuplung belső részének ferde pereme? 

El a helyi boltba - persze péntek délután már nem rendelnek alkatrészt, 12ezret mondtak rá, amit Te adtál a megelőző topicban címet, ott 10 alatt van.

Azt mondta, ha megfelel, 20ezerrel olcsóbb, sajna Nagymaros Mosonmagyaróvártól 200 km, így 4 kapával, fékezhetős kocsival, 3 sebességes ékszíjas felezővel, körmös kerekekkel, töltő kapával, szabadonfutós kerékkel, forgathatós ekével a 8 lovas motorral 70 ezer lett..

Elhoztam, remélem belefér a javítás a huszasba?

A függőleges tengelyt nem kell cserélni a bronzkerekessel együtt?

Mi okozta ezt a szorulást, ami a daráláshoz vezetett, ha mozognak a csapágyak?

Ha megrendelem a leamortizált alkatrészt, van valami titka az össze rakásnak?

Milyen papír tömítés van a két fél aluöntvény hajtásház között - vagy kell oda valami ragasztó?

Össze tudom laikusként rakni én? S hogyan kell beállítani a kuplungot - egyáltalán jó az még így megégetve?

Huh, bocs az ezer kérdésért, de nem tudom ha már elautókáztam egy bő fél tank benzint, nem kellett volna-e mégis otthagynom az egész kócerájt...

Ja még kaptam egy nagyobb méretű szőlő prést és egy fém szőlődarálót is danke schön-re..

Kellemes hétvégét s bocs a litániáért:))

zsopek68

 

Előzmény: janijani (29045)
Virgo3 Creative Commons License 2017.05.05 -1 0 29107

Nem szoktam takarni. Amit korán vetek csak jól felszoktam tölteni és ennyi.

A Laurát az nem bántotta,de a Balatoni rozsát azt meg fogta. Az is Húsvét vasárnap lett vetve. 

Előzmény: Imperator23 (29074)
janijani Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29106

Ez egy természetes dolog hogy az új ékszíj az első használatoknál megnyúlik, utána kell feszíteni. Ha elővennéd a gépnek a prospektusát biztos írja hogyan kell. És figyeld meg, ha megfelelő lesz az ékszíj beállítása, a bowden is jó lesz ahogy a szaki beállította.

Annyi instrukció még, hogy ha nem találsz semmilyen ékszíjfeszítési lehetőséget, lehet hogy az ékszíjtárcsákat kell szétszedni és a közte levő hézagolólemezekből kivenni és kívülre tenni (mint a kispolszkinál)

Előzmény: Imperator23 (29104)
Virgo3 Creative Commons License 2017.05.05 -1 0 29105

A káliumot fel szoktam oldani vízben és pluszban szórom a gombaölővel.

Előzmény: Vestax (29073)
Imperator23 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29104

A szaki mondott olyat a telefonba, hogy az ékszíj feszességén kéne állítani. 

 

Gyanítom nem eredeti sajnos. Pedig mondtam a szakinak, mindenből a jobbat/eredetit vegye, nem baj, ha drágább. 

Holnap lefényképezem közelebbről is, aztán majd kiderül. 

 

Egyébként a kuplung behúzásakor is megy tovább a gép ugye, és a bowdent is elég lazának érzem. (hiába állítottam a feszességen)

 

Eddig be lehetett rögzíteni is, ha behúztam a kart, akkor úgy maradt, most sajnos nem működik ez sem.

 

Esélyes, hogy a bowden sem jó rajta?

 

Drága mulatság lesz, ha most újra meg kell vennem mindent....

 

Előzmény: gombászok (29103)
gombászok Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29103

Gyanús, hogy nem hozzávaló ékszíjat tett rá, a képen van egy nem látható felirat, ha lefényképeznéd és elküldenéd, az bizonyíték lenne.

Cseréltetni nem szabad, venni kell eredetit-igaz húzós-, de évekig jó.

Nekem 600-asom van, gondolom a 400-ason is a motor előre-hátracsúsztatásával lehet beállítani. De, ha nem eredeti az ékszíj, kár a gőzért, azt nem lehet!!!

Előzmény: Imperator23 (29095)
studiod1 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 29102

Megcsúszni nem szokott viszont kilazítva is hajt gyengén. 

Előzmény: Imperator23 (29099)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!