Bizony, nagyon ígéretes szerkezet. Szerintem nem veszik mint a cukrot. Nincs még elég tapasztalat. A motorról írtaknak, ha csak fele igaz akkor az már tök jó. A lehajtás is tökéletes. Amit kicsit neheztelek, a hatszög tengely. Az a 23 mm lehetett volna combosabb. De ez ne zavarjon. Van egy Hako gépem, azon 36 mm a hatszög laptáv. Ehhez viszonyítok. Talán kár is volt megjegyeznem. Tökéletes gépet úgy sem találsz. Mindenhol van egy leggyengébb láncszem.
Kicsit furcsállom, hogy az Emak motoros Oleo gépekről mennyire nincs felhasználói vélemény. Én a 200.000 Ft alatti kategóriát nézegettem. A konstrukció alapján akár még jók is lehetnének: acél hengeres, vízszintes tengelyű, gördülő csapágyas OHV motor, szíj+lánc hajtómű.
Egy OleMac 197-es géppel szemezgetek,de még nem szántam el magam. A sok fa miatt akarnék sebváltós gépet,most egy Robix 156 DM-et nyúzok gond nélkül hosszú évek óta.Fogy az erő :). A használtaktól kicsit félek,nem szívesen barkácsolok olyasmit amihez nem értek,de az optimizmusom megvan hozzá.
Nem, nem. Nem az Oleo és nem a Hecht gépekre gondoltam. Nem volt szerencsém találkozni velük. Amire gondolok, azokat a nagyáruházak forgalmazzák. Vékony lemez házacskán csillogó motor. Szépen lefényezve. Könnyű szerkezet.
A hirdetési portálokon látni sokszor a maradványokat. Szép hangzatos fantázia nevekkel. Akármilyen Garden, Einhell, Straus. Egyszer a T... áruházban láttam egy sérült OHV motoros kapálógépet. A hengerfej oldala volt beszakadva. A lyukon látszódtak a nyomó rudak ( mit rudak, pálcikák). Esernyő váz pálcikáit láttam. Azt az U alakú profil lemezt. Biztosan kipróbálték előtte, de évek múlva hogy működik ez a gép?
A Honda természetesen, számunkra nagyon drága de nagyon jó is. Ugyanígy az olaszok is: Bertolini, Grillo, Pasquali, Lombardini. A csehek is megkérik a DAKR árát.
Valóban gyengébbek a mostani kettő félből állók a régiektől vagy kfextrától,de én nagyobb gondnak tartom nincs külön "fedél", esetleges kisebb kezelői hiányosságok,homok tarack zsineg bekerül a védő alá és megeszi a házat . Bocs nem neked szól csak kiegészítettem.
Jó szívvel nem merek ajánlani váltós gépet. A Terrás fórumon vissza olvasva, bizony többször elő fordul váltó probléma. Az új olasz és cseh gépek pedig csillagászati árakon kaphatók.
Most az a kérdés, hogy dolgozni akarsz vele vagy bütykölgetni, dugulást elhárítani, karburátor benzinszintet állítgatni stb... Vagy pedig agépet előszedve, benzint beleöntve, egy rántással elindítani és probléma mentesen elvégezni a betervezett munkát. A strapa gépem, KF-04, Briggs 675 motorral. Télen benne marad a maradék benzin, rátöltök és a második rántásra indul. Évközben egy rándítás elég az iduláshoz. Nem láttam még a karburátort belülről. Évenkénti olaj és légszűrő cserével beéri.
Az Iseki márkát a mai nagyobb gépei okán ismerem valamennyire, ott nagyon jók. Bár én nem a mezőgazdasági vonalukkal találkozom. Egyébként meg elfogult vagyok a japán technikával. A motorját valahol 60 cm3-is, 5 LE teljesítményűnek írták (gondolom a régi szabvány szerint, meg jó magas fordulaton). A szíjfeszítéséről láttam képet, ránézésre nagyon tetszett. Szerinted érhetnek ezek ennyit? Természetesen az, hogy tényleg érnek-e, már egy másik kérdés. Képről nehezen megítélhető az állapot ilyen újrafestett gépeknél.
Nem nem. Az Iseki cég eredeti Japán. Mai napig is gyárt csodás kis gépeket. Franciáknál és a fejlődő országokban fordul elő. Ez az AC 2, golyós csapágyazott lánchajtásos olajban futó tokban, beépített fogaskerekes irányváltóval és ékszíjas felső lehajtással rendelkezik. Az ékszíjat görgős feszítéssel lehet feszíteni - lazítani. Ez a tulajdonképpeni kuplung.
Motorja, ha jól emlékszem 70 vagy 90 ccm-es Kawasaki kétütemű pörgős kis motor. Érdekessége, hogy a motor oldalán lévő oldalsó kihajtásban foglal helyet, egy lassító (felező) áttétel, és az automatikus röpsúlyos fordulatszám szabályzó szerkezet. Mindez ügyesen olajban fut. Nem mai masina, de ügyes. Mellesleg nekem is van egy ilyen gépem.