Keresés

Részletes keresés

amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.22 0 1 27338

Ide írok, mert az eredeti fórumon már borzoltam a kedélyeket, de olvastam te is hasonló fogadtatást kaptál évek múlva ott..

Robi 55 vs. Babetta 210 erőforrása szinte azonos, a légszűrő, a Jikov porlasztó, légtorok, szívócső tér el csupán, a gyújtásuk azonos. Mindkét motoron cseréltem a gyári 5mm-es vasmagú gerjesztő tekercset, 12mm-es vasmagú emelt menetszámú gerjesztő tekercsre, elektronika és trafó maradt az eredeti. Gyertya hézag 0.4-ről növelve 0.6-0.7-re, 1L keverék benzin kap még +0.5L E85 is, motorok köszönik szépen nagyon könnyen indulnak így is, a módosított gyertyával sose volt problémám, noha 25-ös keverékkel mennek. Szóval a gyári gyújtás elektronika ( 4 lábú hengeres csatis ) évek óta gond nélkül működik a növelt teljesítményű gerjesztő tekerccsel.

Mosolyogtam, mikor a nagyszájú sereg sorra ütötte össze a gyertyahézagot őszből télbe 0.6-ról 0.4-re, hogy induljon nekik valahogy, nekem a gyertyahézag maradt, a + E85 mennyiségét kellett némileg visszavennem csupán, persze a +E85-ről is hallani sem akartak..

Farigcsálják a hengereiket, motorjaikat, de a gyújtószikra módosítása főbenjáró bűn, úri huncutság nekik, ami értelmetlen.. :)

Ezeket a sorokat Nyemi tudja miért írtam, Rotációs kapa fórum tagoknak olvasóknak nem áll szándékomban bántani vele itt senkit, egy másik fórum volt "érdekes" tagságú..

 

Előzmény: amper_vadasz (27336)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 27337

Az oleomac láncos lehajtást nem ismerem, a kf04-et igen,én nem nevezném gyengusznak,még az új könnyített hajtóművet sem. A szántást kivéve több mint 6000m2 kertet művelek a faluban igaz 2db kf van, de régebben mikor a tanyán voltam 1ha volt és akkor csak egy kf volt. 

Előzmény: dcsaba80 (27335)
amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.22 0 0 27336
Előzmény: nyemi (27328)
dcsaba80 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 27335

Helló Urak!

 

Az Oleomac kapálógépekről mi a véleményetek? Konkrétan az Oleomac MH 175 RK gépet nézegetem.

Van egy 25 éves Briggs motoros gépünk, de sajnos a hajtása kipurcant, helyette szeretnénk valami hasonlóan tartós darabot. Az új hazai gépek hajtása állítólag elég gyengusz, a lánchajtást javasolták több szervizben is, de olyannal nem sikerült még beszélnem, aki használ is ilyen gépet. Kb 5-600 négyzetméteres kertbe kellene, és ha 10-20 ezer forinttal drágább, de tartósabb gépek az Oleomacok, mint pl a KF-ek, akkor inkább azt választanánk.

 

Furak Creative Commons License 2016.05.22 0 0 27334

Akkor asz ugyan az mint a Babettáé. De az nem gyári rajta, persze ennek ellenére még működhet.

Előzmény: Barret02 (27333)
Barret02 Creative Commons License 2016.05.21 0 0 27333

Robi 55-be is tettek olyat,szerelhető.

Előzmény: nyemi (27331)
Furak Creative Commons License 2016.05.21 0 0 27332

A Robi 151 éltetőknél próbáld meg, hátha valami tudja. Én olyanról még nem is hallottam, minden gépen ilyet láttam.

Előzmény: nyemi (27331)
nyemi Creative Commons License 2016.05.21 0 0 27331

Én még a régi fekete  fajtára gondoltam, aminek az alja egy bakelit lap és nincs kiöntve műgyantával.

Mert az elég könnyen szétszedhető és javítható.

Előzmény: Furak (27329)
Furak Creative Commons License 2016.05.21 0 0 27330
Előzmény: Zolcsi_ (27320)
Furak Creative Commons License 2016.05.21 0 0 27329

Hát, hogy m van benne ne kérdezd: http://www.agrooroszi.hu/termek.php?pid=728

Előzmény: nyemi (27328)
nyemi Creative Commons License 2016.05.20 0 0 27328

A Gyújtás lesz.  A régi gyújtásmodult tedd  vissza és úgy nézd meg .

Persze ha csak  nem volt rossz.  Ha meg rossz volt kérnék egy tirisztor feliratot (gyújtában a panelen  levő fekete tokos alkatrészét) hogy egy ekvivalens típussal kiváltsuk :).

 

A történet az, hogy múltkor javítottam egy ilyen gyújtás modult. A tirisztor volt benne rossz, de a felirata le volt kopva. Na mondom van itthon vagy 5 fajta tirisztor belepróbálom őket egyikkel csak jó lesz :). Hát nem lett, ugyanolyan tüneteket produkált mint a tied avagy nagy fordulaton elmászott az előgyújtás. Azóta keresem milyen típussal szerelték eredetileg :).

Előre is köszönöm ha megnéznéd . 

Előzmény: tutti 85 (27323)
amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.20 0 0 27327

Szia. Szeleprugó összenyomót két laposvasból és két db M5 vagy M6 menetes szárból csináltam anno, a laposvas közepét flexel vágd ki, hogy a szelepszárnál be tudd tolni. Egy csavarhúzó segítségével be tudod a két laposvasat tenni, menetes szárakon anyával spanolsz a szeleprugón, majd a szelepszár rögzítő alátét kivehető. 

Előzmény: daciakombi (27325)
Furak Creative Commons License 2016.05.20 0 0 27326

Üdv!

Én is KF-et ajánlanék, nekem is az van :) 

http://www.mforg.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=46&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=7

Itt egy picit olcsóbb és megnézheted ezen az oldalon milyen kiegészítők vannak hozzá.

Előzmény: Zolcsi_ (27312)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.19 0 0 27325

KÍváncsi vagyok hol találok mégy ilyen drótot...

 

A szelepet hogy tudom kivenni?Jobban mondva a szeleprúgót hogy vegyem,ki hogy ne tegyek tönkre semmit?

Nincs speckó rúgóösszenyomó szerkezetem.

Előzmény: Törölt nick (27310)
Zolcsi_ Creative Commons License 2016.05.19 0 0 27324

Köszi, akkor ezek szerint így vagy úgy de megoldható a boronálás. Így már nyugodtan veszem meg a gépet. Köszönöm mégegyszer a segítségeket!

tutti 85 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 27323

Üdv mindenkinek.

Az alany Robi151

A tünet.:Szépen indul de ha gázt adok nem pörög fel hanem egypicit emelkedik csak meg a fordulat és utána durrog amíg a gázt ráhúzva tartom!

Szimmeringek,gyűrük,komplett gyújtás tekercs/gyújtásmodul cserélve.

Porlasztó kipucolva.

Ha valakinek van valami ötlete azt szívesen venném.

Előre is köszi.

Luximen Creative Commons License 2016.05.19 0 0 27322

Én így oldottam meg a borona kérdését.

A borona után kényelmesen tudok lépkedni. A felfogatásnak hála könnyen lehet vele fordulni.

A linken megtekinthető működés közben.A videó 2.05 mp-nél kezdődik a boronálás.

https://www.youtube.com/watch?v=w5-eaoM29pg

 

Előzmény: Zolcsi_ (27320)
ali kis Creative Commons License 2016.05.19 0 0 27321

Hozzávalók: Valamilyen sebesség felező ( alul láncos, felül valamelyik ékszíjas 3 féle van).

                    Járó kerekek, ha lehet szabadonfutós 4x8-as.

                     Borona + az összekapcsoláshoz egy kis meló ( nem tudom milyen boronád van)

Előzmény: Zolcsi_ (27320)
Zolcsi_ Creative Commons License 2016.05.19 0 0 27320

Köszönöm a véleményeket, eléggé egybehangzóan a KF mellett szól mindenki, úgyhogy szerintem ez lesz:

http://kertigepbolt.hu/kapalogep/kf-gyartmany/kf_dragon_motoros_kapalogep_honda.html

 

Még egy olyan kérdésem lenne, hogy van bármi módja annak, hogy boronát húzzak a géppel? Egyelőre nem tudom elképzelni, hogy hogyan lehetne, de hátha valaki látott már ilyet

Luximen Creative Commons License 2016.05.19 0 0 27319
Én is a KF-re szavazok. (bár nekem fk kuplunggal van,melyel én elégedett vagyok). Kocsizni vettem egy régi vasöntvény hajtást,melyet felújítottam.
Előzmény: Zolcsi_ (27312)
Gyöször Creative Commons License 2016.05.19 0 0 27318

Akartam mondani, hogy fok vagy milliméter.

Előzmény: Gyöször (27317)
Gyöször Creative Commons License 2016.05.19 0 0 27317

Nem tudjátok véletlenül mekkora előgyújtást kell beállítani a kis Ducati motoros MPM2 kapálógépnek? Szög, fok bármelyik adat jó lenne. Csak a megszakító hézagot írja a könyv, hogy 0,3-0,4 mm, de az előgyuszi adat nagyon kéne...

ali kis Creative Commons License 2016.05.18 0 0 27316

Támogatom én is a KF-04 megoldást. Még ha egy használt régi hajtóművel is.

A fűnyíró adaptert harmadik módosítással sikerült könnyebben használhatóvá tenni. Golyós csapágyas tömlős kerekekkel.

Előzmény: studiod1 (27314)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 27315

Kf hatást= kf04 hajtás,  vigyázz van fordított kuplungos de az fk sorozat

Előzmény: studiod1 (27314)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 27314

Én kf hatást ajánlanék, a fűnyíró alsó nekem nem jött be nehézkes és jelenleg igen drága igaz elég stabil felépítésű,akkor inkább valami olcsóbb fűnyíró.

Előzmény: Zolcsi_ (27312)
bodab Creative Commons License 2016.05.18 0 0 27313

Köszönöm a választ. A csigatengelyt kiszedve az alján látszatra kókányolt alátét és csapágydarab jött ki belőle. A rajz az újraépítéshez szükséges.

Még egyszer köszönöm, kinyomtatom hátha az alapján sikerül majd összerakni pontosan.

Előzmény: studiod1 (27302)
Zolcsi_ Creative Commons License 2016.05.18 0 0 27312

Sziasztok, 

 

rotakapát szeretnék vásárolni, ehhez kérném a segítségeteket. Visszaolvastam, amennyire tudtam, de nagyon vegyesek a vélemények, nem igazán tudtam kiigazodni rajta. Nem lenne komoly igénybevételnek kitéve, otthon egy 3-400 négyzetméteres földön használnám hobbi célokra.

Nagyjából egy bő százezer forintot szánnék rá. Ennek megfelelően én egy 5,5LE-s Honda motoros gépben gondolkodnék, talán egy Marci vagy KF gyártmányúban. Esetleg az még jó lenne, ha lehetne késöbb kiegészítőket rakni rá, nemtudom, hogy itt mi kompatibilis mivel? Például egyelőre elektromos fűnyírom lesz, de ha az kevés lesz, akkor lehet hogy jobb lenne egy fűnyíró feltéttel megoldani, mint külön fűnyírót venni. 

 

Szóval az nagyjából megvan, hogy merre induljak el, de itt a konkrét típusok között már elvesztem, nem tudom, hogy van-e lényegi különbség illetve melyiket lenne érdemes megvenni.

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.18 0 0 27311
Előzmény: kMuki (27300)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.18 0 0 27310

:-))

 

Hali a drótot vedd ki, szelep csere, dugót is húzd ki és nézd meg a gyűrűket is mennyire kopottak!

 

A főtengely egész korrektnek látszik.

 

A hengerben nincs húzás nézted? (oda nem került abból a jó kis drót ból? )

Előzmény: daciakombi (27305)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.18 0 0 27309

Hali kicsit előbbre tettem fel egy linket ahol zsír új kapát (kapákat) árulnak nagyon kedvező áron!

Amint néztem nem kínai és briggs motor van rajt!

 

Olvass visszább meg találod.

 

Üdv

Előzmény: kMuki (27300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!